De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Als ex Wilson Benesch gebruiker heb ik de Frey verkocht. Het was een bi-wire kabel en dit resulteerde een erg slanke klank. Er zat totaal geen body. In combinatie met de Tyr Interlinks. De Bi-Wire kabel zal ik mee oppassen want dit kan resulteren in erg slanke klank, geen body. Heb de single wire Frey geprobeerd en toen was de slanke klank verdwenen en was er ook weer body. Helaas was deze Frey toen 2x4 meter, kon ik niets mee beginnen, veel te lang.
Heb gelijk de Norse 2 geprobeerd, Frey 2 maar dit vond ik persoonlijk een drama. Norse 2 heeft wat warmere sound gekregen. Ik vind ze niet helemaal meer te vergelijken met de Norse serie, die was lekker transparant.
Nadat ik mijn NordOst Frey, Tyr verkocht heb ben ik uitgekomen bij Siltech classic ann. En powercords van Crystal Cable. En WB reageerde er goed op.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

blue-eyes

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 18:19:24
Als ex Wilson Benesch gebruiker heb ik de Frey verkocht. Het was een bi-wire kabel en dit resulteerde een erg slanke klank. Er zat totaal geen body. In combinatie met de Tyr Interlinks. De Bi-Wire kabel zal ik mee oppassen want dit kan resulteren in erg slanke klank, geen body. Heb de single wire Frey geprobeerd en toen was de slanke klank verdwenen en was er ook weer body. Helaas was deze Frey toen 2x4 meter, kon ik niets mee beginnen, veel te lang.
Heb gelijk de Norse 2 geprobeerd, Frey 2 maar dit vond ik persoonlijk een drama. Norse 2 heeft wat warmere sound gekregen. Ik vind ze niet helemaal meer te vergelijken met de Norse serie, die was lekker transparant.
Nadat ik mijn NordOst Frey, Tyr verkocht heb ben ik uitgekomen bij Siltech classic ann. En powercords van Crystal Cable. En WB reageerde er goed op.  ;)


Helder. Dus liever, in jouw smaak naar Siltech.
Zowel Nordost als Siltech nog nooit gebruikt.


Citaat van: fugazi_2009 op januari 26, 2017, 17:58:51
Transparent kijk je niet naar?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk



Transparant is ontstaan uit de filosofie van MIT, is daarmee ook gezegd dat deze klankmatig bij elkaar zitten?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Kun je voor de proef niet eens wat naca-5 lenen van bb&g? Wie weet bevalt het en hou je lekker veel centen op zak  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

#6353
Ik wil niet van een dealer lenen omdat ik sowieso 2ehands ga kopen, A L S ik al iets anders ga kopen ;)  Vind ik niet netjes om te doen. Ergens luisteren, lenen, etc. ga ik alleen doen als er een oprechte kans is dat ik daar dan ook ga kopen.
Ik bereid me graag goed voor, dus markt onderzoek, etc. Maar dan als ik er uit ben ook erg impulsief. Immers, als je het weet, waarom dan nog wachten? Toeslaan wanneer het kan :P



Mijn HDMI kabels komen wel bij BB&G vandaan, straks bij de overstap naar 4K moet ik iig 1 HDMI (player naar TV) hebben. Dan klop ik wel weer bij Bjorn en Garmt aan ;)
En dat weten ze ook.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op januari 26, 2017, 18:54:00

Transparant is ontstaan uit de filosofie van MIT, is daarmee ook gezegd dat deze klankmatig bij elkaar zitten?

Ik ga hier even op in haken.

Afgezien van de MIT luidspreker bekabeling zijn al mijn interlinks transparant geworden. Die match is mij altijd goed bevallen. Ik kwam o.a. van kimber interlinks af.

Raphie

#6355
Ik zou hier custom Vandamme laten maken met neutrik.
Deze jongens leveren echt ambachtelijke kwaliteit soldeerwerk
Alles afgewerkt met Neutrik gold, beter ga je niet vinden
En tot op de cm op maat voor jouw set.
http://www.designacable.com/

Kost je misschien 500GBP voor je hele set, maar dan heb je alles vandamme, op maat.
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op januari 26, 2017, 18:54:00

Transparant is ontstaan uit de filosofie van MIT, is daarmee ook gezegd dat deze klankmatig bij elkaar zitten?

Goede vraag, ik heb MIT dan weer nooit geprobeerd. Maar al mijn analoge interlinks zijn nu Transparent en de speakerkabels voor de fronts ook. Balanced interlinks zijn allemaal Burmester Silver.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6357
Citaat van: Raphie op januari 27, 2017, 08:16:26
Ik zou hier custom Vandamme laten maken met neutrik.
Deze jongens leveren echt ambachtelijke kwaliteit soldeerwerk
Alles afgewerkt met Neutrik gold, beter ga je niet vinden
En tot op de cm op maat voor jouw set.
http://www.designacable.com/

Kost je misschien 500GBP voor je hele set, maar dan heb je alles vandamme, op maat.

Dat is dan weer blind kopen.
Mind, dat ik nu al zeer goede XLR en LS kabels heb, maar ik ben alleen getriggerd door de opmerking van Bjorn. Dat maakt me nieuwsgierig en ga ik kijken of ik dat randje ook zo ervaar, herken.
Een eerste test met Audiquest was niet wat ik had gedacht. Plat......
Let wel, de huidige setting is geen straf, integendeel!
Maar het moet wel een verbetering zijn.

En jouw voorstel, dan zou ik bijv. ook de advertentie op HT kunnen pakken, 5 stuks Jan van Gent XLR interlinks :)

Mijn huidige kabels zijn van PinkFaun. Ook zeer degelijk en met top spul afgemonteerd, etc. Ook prijzig....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op januari 27, 2017, 09:57:10
Goede vraag, ik heb MIT dan weer nooit geprobeerd. Maar al mijn analoge interlinks zijn nu Transparent en de speakerkabels voor de fronts ook. Balanced interlinks zijn allemaal Burmester Silver.

Daarom ook jammer dat Wicked mijn oude LS al weer had doorverkocht ;)

Er staan wel diverse MIT Magnum XLR kabels te koop. 1000 euro. Dat heb ik er wel voor over, mits significante verbetering. Echter.... Is dat blind kopen. Dus doorverkopen indien niet het gewenste resultaat. Dan vind ik 1000 euro weer te veel geld.
Deze kabels komen overwegend uit Dld. Mij net te ver om even te testen en weer terug te brengen.

1 oplossing: wachten op het ultieme koopje. Dan is de doorverkoop zonder verlies ;) . We hebben de tijd!


Maar, transparant kabels. Wat is daar ongeveer de kabel op het klant / prijs niveau van de MIT Magnum? Weet je dat toevallig?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6359
Onomkeerbaar..... De radiator is net afgeleverd, de TV meubel verwijderd, de plinten gedemonteerd, de kabels los gemaakt (stroom en netwerk) en het laminaat deels eruit gehaald (metertje of 3).
Het schiet al weer lekker op (de eerste rijen laminaat ligger er al weer in. Nu druk met het verleggen van de LS kabel van rechts naar links, rij voor rij. De vloer is dan weer dicht, op 1 meter na. Dat laat ik open tot na de radiator wissel. Ik weet nog niet of ik de radiator steunen op het lamininaat monteer of er "onder" . Het eerste is wel zo gemakkelijk ivm laminaat zagen, etc. Op het laminaat is minder mooi, maar dat is toch niet zichtbaar wegens de koof.
Besluit van de installateur, ik volg.
Vandaag wil ik de bekabeling in orde maken en weer in de plinten monteren.
Daarna is het wachten op de installateur, volgende week woensdagavond. Eerst alleen verwijderen, en op een andere dag de nieuwe radiator aansluiten.
Pas na het verwijderen van de radiator kan ik de muur sauzen, gaten stucen, isolatie op de achterwand van de koof maken, etc.


Iemand belang bij een mooie RVS TV meubel :P :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

#6360
ok, dus eigenlijk wil je gewoon een willekeurige "water aan de lippen" deal voor een kabel met een hoge advies verkoopprijs, zonder dat je weet wat je er van moet verwachten, zo lang het maar protserig en "credible" is. Zeg dat dan, dan ga ik ook geen serieuze adviezen geven :D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Grapjas :D


Neuh, deals zoals ik die al 15 jaar maak in de audio ;) Credible ja, ik heb het goed, maar dat betekent niet dat ik het overdreven weggooi. Kabel moet wel iets toevoegen. Ik geloof in zekere zin in de bekabeling. Ik heb nu ook al meer dan goede kabels.
Kopen uit het buitenland is gokken of bij een misser een tweede reis accepteren ;) . Buitenland? Ja. Aanbod is op Audiomarkt zoveel groter dan hier.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

#6362
Citaat van: Blue-Eyes op januari 27, 2017, 15:17:37
Grapjas :D


Neuh, deals zoals ik die al 15 jaar maak in de audio ;) Credible ja, ik heb het goed, maar dat betekent niet dat ik het overdreven weggooi. Kabel moet wel iets toevoegen. Ik geloof in zekere zin in de bekabeling. Ik heb nu ook al meer dan goede kabels.
Kopen uit het buitenland is gokken of bij een misser een tweede reis accepteren ;) . Buitenland? Ja. Aanbod is op Audiomarkt zoveel groter dan hier.

Ik geloof ook zeker in kabels, en ook luidsprekerkabels.

Maar ook ik stap nu ook over tot minder "high-end", dit mede door gedwongen keuzes in het nieuwe huis en de wens tot weg werken van alle kabels. Daarnaast heb ik flinke afstanden te overbruggen waarbij een "high-end" kabel sowieso een no go word.

Ik heb van VIK een tijdje (lees 2 maanden) een Taga Audio Platinum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160914.0 op proef gehad, en die beviel mij heel goed. Als je die beetje mooi afmonteerd (had ik tijdens de test met WBT gedaan) dan heb je volgens mij ook een hele mooie kabel.


Raphie

Taga is een Poolse chinese OEM, prima spul
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik heb al erg goede kabels liggen, de Pink Faun ;)
Het moet echt serieus beter zijn, ook vooraf theoretisch. Dan zijn dergelijke merken, ook al sla ik misschien de plank totaal mis, niet het eerste waar ik aan denk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maikel_audionerd

Citaat van: Blue-Eyes op januari 27, 2017, 14:28:02
Onomkeerbaar..... De radiator is net afgeleverd, de TV meubel verwijderd, de plinten gedemonteerd, de kabels los gemaakt (stroom en netwerk) en het laminaat deels eruit gehaald (metertje of 3).
Het schiet al weer lekker op (de eerste rijen laminaat ligger er al weer in. Nu druk met het verleggen van de LS kabel van rechts naar links, rij voor rij. De vloer is dan weer dicht, op 1 meter na. Dat laat ik open tot na de radiator wissel. Ik weet nog niet of ik de radiator steunen op het lamininaat monteer of er "onder" . Het eerste is wel zo gemakkelijk ivm laminaat zagen, etc. Op het laminaat is minder mooi, maar dat is toch niet zichtbaar wegens de koof.
Besluit van de installateur, ik volg.
Vandaag wil ik de bekabeling in orde maken en weer in de plinten monteren.
Daarna is het wachten op de installateur, volgende week woensdagavond. Eerst alleen verwijderen, en op een andere dag de nieuwe radiator aansluiten.
Pas na het verwijderen van de radiator kan ik de muur sauzen, gaten stucen, isolatie op de achterwand van de koof maken, etc.


Iemand belang bij een mooie RVS TV meubel :P :D
In mijn appartement heeft men enkele jaren geleden nieuwe radiatoren vervangen voor de oude. De nieuwe werden op het beton en niet het laminaat gemonteerd. Reden was het gewicht dat anders het laminaat bol kan doen staan, dacht ik. In ieder geval deed men veel extra moeite om de radiatoren te laten steunen op het beton, dus dat zou ik je adviseren. 
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Ik ga daar wel vanuit, zo had ik dat ook beredeneert.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

ik heb eerlijk gezegd nog NOOIT gezien dat het niet aan de fundering vast zat  :D wat een rare kanttekening :D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Zou ik ook keilbouten moeten gebruiken Raphie :P Of vastlassen? lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Als je ze op laminaat KUNT monteren zit ie daarna wel voor in de lengte des dagen vast aan je laminaat. Of je moet je radiatoren verwijderen als je je laminaat ooit eens wil vervangen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Dat is het sowieso door de koof. De koof zet ik op het laminaat, je kan onder de koof kijken, dan is het wel zo mooi om daar ook het laminaat te zien wat in de kamer ligt. Ik ga het dan doorleggen, optisch veel mooier. De voorkant van de koof, de eerste 10 cm over de volledige breedte wordt open.
Maar zoals gezegd, ik denk ook op het beton.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6371
Zie de tekening, bron Akoestiek Direct.

Is dit generiek of informatie vanuit hun visie? Ik ben begonnen met het inlezen. Ik ben er van overtuigd dat met relatief weinig geld, enkele absorptie panelen, etc. je veel van het geluid in huis kan verbeteren. Echter is er de WAF...... Tegenwoordig heb je ook panelen of schilderijen, foto's..... Wat is het? Je ziet het verschil niet meer! Precies misschien het moment de WAF mee te nemen ;)



Ik overweeg om eens zonder koopdrang iemand te laten komen, een consult (uiteraard tegen betaling) die aan kan geven met welke "simpele" aanpassingen zaken gedaan kunnen worden. Volgens de tekening de punten 1 en 3. 1 Gaat wel lukken (wel beiden iets naar buiten wegens de breedte van de TV), 3 wordt lastiger, maar is iig op 1 wand toe te passen.
Achterwand gaat niet, daar staat een kast.

Wellicht de investering waard, geeft je iig de wetenschap wat je nog kan doen tegen welke kosten met welk resultaat.

Om de vriendin alvast voor te bereiden op het ergste alvast een Sketchup variant gemaakt van de blokjes diffuser. Daarna subtiel afwaarderen naar de "foto / schilderij" versie en daar dan toestemming voor krijgen :P


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

rovinggecko

Volgens mij is dat plaatje voor de hogere frequenties. De lagere zullen rechstreeks van je fronts naar de muur er achter naar je toe bouncen, dus van je speaker direct naar 1, ipv als tweede reflectie.
hangt een beetje van de speakers af hoe directioneel ze zijn op welke frequentie.
Ik vond deze wel leuk: http://www.mcsquared.com/string.htm
Weet niet hoe makkelijk je dat in je Sketchup test, maar geeft een beeld van welke plekken met prio aan te pakken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maikel_audionerd

Kun je de blokjesdifusers (achter je fronts) niet beter dezelfde grijze kleur maken (in de tekening en in t echt)? T trekt nu echt alle aandacht, terwijl t in grijs wellicht door je vriendin nog wel geaccepteerd zou kunnen worden...
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Ging om het idee. De kleuren van het geheel kloppen in het geheel niet :P

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey