De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#5600
Je bedoeld bijv. deze?

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=6841330730&



Voorbeeld 800: 6000 euro.

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=8341789366&


Moet je nu perse de D versie hebben? Match een D met een serie zonder de D?
Is de 800/801/802 substantieel anders dan de 803 (ik noemde 804 maar bedoelde de 803)?

Als rears dan de 805, die beginnen vanaf 1000 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

D is de diamond serie
803s en 802 zijn nagenoeg gelijk, de 802 heeft alleen de "robuuste" behuizing
JBL PRX Power!

JCL

Laat ik beginnen door te stellen dat ik er wel veel over heb gelezen maar ze nooit zelf heb gehoord, ook niet op Classé. Maar wat ik léés, is dat er eecht veel verschil tussen zit, helemaal met de laatste Di serie. Ik denk dat je er goed aan doet om het of binnen de Nautilus serie te houden, of binnen de D/S serie of binnen de Di serie. Welke dan het beste bij je past moet je gewoon proberen. Overigens is de 800D wel echt een beest van een speakers, ik weet niet of jou kamer daar niet wat (te) klein voor is. 802 of 803 doet het dan ook prima denk ik.

blue-eyes

#5603
Kamer is 60m2, maar deel van de kamer wat als luisterruimte wordt gebruikt is zo'n 35m2.

Met overkill, underperformance heb ik geen moeite.
Als het maar goed klinkt.

Beter een 800 voor 6000 euro dan een mischien beter tot zijn recht komende 802 voor 10000 euro, etc. (maar zoals gezegd, orientatie, nog lang en lang nog geen keuze te maken.
Er komen nog meer merken langs ;)
(bijv. audio physic )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Ik twijfel nu trouwens of ik niet de 800 diamond heb geluisterd, toen deze vorig jaar uitkwam. Het klonk in elk geval erg goed. Schitterend mid-hoog. Ik vraag me ook af hoe de 805 diamond zal klinken. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest van mijn 805's, die ik tijdens de verhuizing een tijdje als fronts heb ingezet. In mijn situatie zou ik namelijk prima uitkomen met 4 805's, wellicht zelfs 5 waarbij er 1 als center zou worden ingezet. Ik kap de 803's nou namelijk ook vrij hoog af.

blue-eyes

Ik heb de standaard 801's geluisterd.

Jaartje of 2 geleden, in Duitsland bij mijn leverancier ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op december  4, 2011, 21:20:26
Ik twijfel nu trouwens of ik niet de 800 diamond heb geluisterd, toen deze vorig jaar uitkwam. Het klonk in elk geval erg goed. Schitterend mid-hoog. Ik vraag me ook af hoe de 805 diamond zal klinken. Ik ben altijd erg onder de indruk geweest van mijn 805's, die ik tijdens de verhuizing een tijdje als fronts heb ingezet. In mijn situatie zou ik namelijk prima uitkomen met 4 805's, wellicht zelfs 5 waarbij er 1 als center zou worden ingezet. Ik kap de 803's nou namelijk ook vrij hoog af.

4 maal de 805. Mooie start, eventueel zelfs een mooi eindpunt.

Welke center match daar het beste bij?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#5607
Citaat van: Blue-Eyes op december  4, 2011, 21:28:30
4 maal de 805. Mooie start, eventueel zelfs een mooi eindpunt.

Welke center match daar het beste bij?

Je stelt steeds dezelfde vraag... omdat er geen antwoord komt. Maar dat komt omdat je de vraag niet goed stelt ;)  ;D  :angel:

Nautilus 805, ook wel N805 genoemd in de wandelgangen  -> htm2 of htm1 uit de nautilus serie
805 Reference  (speciaal model met betere tweeter tov de N805)  (geen center voor gemaakt)
805 S  (htm3S, htm4S)
805 Diamond (htm2 Diamond)

Ik zou het binnen dezelfde serie houden zoveel mogelijk.
Met mijn 9NT had ik de CNT center. Toch vond ik de CNT net iets te min dus heb ik voor de nautilus versie van toen gekozen, de htm1, deze had dezelfde tweeter en middentoner als de 9NT. Die heb ik nog steeds en past goed bij de N803 (en ook de N805). M'n ex heeft de toenmalige htm2 center bij haar N803/N805 speakers. Van Robbo overgenomen lang geleden. Die htm2 paste er ook goed bij maar net wat minder body vergeleken met de htm1

In de S serie (805S, 804S, 803S) was er voor de 805S de htm3s  (evengroot als de N-serie htm1, maar iets zwaarder en met nieuwe drivers) en een kleinere htm4s.
Tegelijk met de S serie was er ook de D serie (803D, 802D, 800D) met bijpassende htm2d (mooi) en de htm1d (de hummer ;))

In de huidige Diamond serie is er geen 801 Diamond en geen htm1 Diamond meer. De htm2d is nu de grootste.

Maar goed, b&w is prima hoor, maar met een vrije keuze en blik op de markt is er genoeg te koop, ook met fatsoenlijke center. Als je zoals je zegt genoeg plek hebt mid-voor zou je zelf een zelfde speaker als de Fronts neer kunnen zetten. Kan je nu geen TIK1 kwijt?


4x N805 zou ik de N-htm1 bij doen ;)

http://www.bowers-wilkins.com/product_archive/product_archive.html

Hopjesvla

Een center groter nemen dan je fronts voelt voor mij gek aan; grootste gedeelte van de soundstage komt toch altijd van je fronts, ook bij films. Als je een 'zware' center neemt, krijg je dan niet het gevoel dat er meer vanuit het midden komt? Ik draai nu zelf zonder center, wil ik wel weer gaan neerzetten. Mis de directheid van een center bij dialogen, is toch altijd anders dan als je het door je fronts laat doen (hoe goed deze ook zijn).

Ik denk dat als je 5x een 805Di neemt met een goede sub, je niet weet wat je meemaakt. Heb de 805 Diamond gehoord bij iemand tijdje geleden, was bijzonder onder de indruk. Echt wel wat anders dan 805 en 805s. Zou zelf 805Di verkiezen boven 803S bijvoorbeeld. Ziet er ook nog 's erg mooi uit :)

riwi

Citaat van: Hopjesvla op december  4, 2011, 21:58:21
Een center groter nemen dan je fronts voelt voor mij gek aan; grootste gedeelte van de soundstage komt toch altijd van je fronts, ook bij films.

Juist vanwege de kwaliteit van stemmen en spraak bij films. Dat komt vrijwel volledig uit de center. En daarvoor vind ik een kleine center gefilterd op 100Hz met sub minder mooi dan een wat volledigere center.

Een grotere center maakt niet dat er 'meer' vanuit het midden komt nee. Dat bepaalt je pre-pro.

Daarentegen zou 5x de 805Di ook erg goed kunnen werken denk ik.

Grindtegel

Als je dan toch voornamelijk voor film (surround) gaat waarom niet bij jbl blijven met de synthesis of array serie? die maken toch matchende centers?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Jongens, jongens. Wie zegt dat ik overstap naar B&W? Puur informatief! Orientatie op komende jaren!

@Riwi: de Ti-K1 gaat zeker passen, maar is TOTAAL GEEN GOEDE MATCH met de Ti-K10. Als dat zo was had ik dat al jaren geleden gedaan ;)
En thanks voor je mooie opsomming!

JBL Array is ook een optie, maar ik was bij B&W aangekomen voor wat vragen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Hopjesvla op december  4, 2011, 21:58:21
Een center groter nemen dan je fronts voelt voor mij gek aan; grootste gedeelte van de soundstage komt toch altijd van je fronts, ook bij films. Als je een 'zware' center neemt, krijg je dan niet het gevoel dat er meer vanuit het midden komt? Ik draai nu zelf zonder center, wil ik wel weer gaan neerzetten. Mis de directheid van een center bij dialogen, is toch altijd anders dan als je het door je fronts laat doen (hoe goed deze ook zijn).

Ik denk dat als je 5x een 805Di neemt met een goede sub, je niet weet wat je meemaakt. Heb de 805 Diamond gehoord bij iemand tijdje geleden, was bijzonder onder de indruk. Echt wel wat anders dan 805 en 805s. Zou zelf 805Di verkiezen boven 803S bijvoorbeeld. Ziet er ook nog 's erg mooi uit :)

Ik heb met een erg goede setup gespeeld, 6 maal Ti-K2, Ti-K1 als center met 2 Ti-K subs........
Dat is vergelijkbaar met 6 maal de 805 met een goede sub.
Ik herken je verhaal dus, de bubble is idd enorm!

Ik heb nu een Velodyne DD15, dus een goede sub is geregeld :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Gewoon 3 dezelfde front speakers nemen. Werkt prima, gebruik ik ook.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Citaat van: jaco op december  5, 2011, 08:02:36
Gewoon 3 dezelfde front speakers nemen. Werkt prima, gebruik ik ook.

Dat zou kunnen bij monitoren.
Ik kijk TV, kan dus geen full size speakers daarvoor gebruiken. Jij kijkt op een scherm, dan snap ik dat :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Ten eerste een verrassende ontwikkeling qua gedachten Eisse.

Goed even wat vragen die jij stelt de revu te laten passeren. Laten we beginnen bij de 801, een erg goedklinkende speaker die heel laag gaat maar altijd het probleem in de complete 8xx serie heeft gehad dat het nooit echt lekker een match had met de overige speakers in de lijn. En dan niet alleen het uiterlijk, maar ook het bombastische wat de 801 kan weergeven.

Vaak zal je een 801 of zien als puur stereo set. Of het is iemand die de 4G is gaan hanteren en 4 stuks heeft staan. Persoonlijk ook gezien je ruimte zou ik niet voor de 801 gaan juist door het bombastische karakter, en als ik dan al 4 speakers in 4G gehanteerd zie worden denk ik dat het zwaar overkill is voor de ruimte.

Dan zou ik afstappen om te kijken naar N8xx serie en je alleen te richten op de S of D lijn of Diamond lijn (lekker verwarrend bij B&W de benaming). De lijn van de S/D waren (805S, 804S, 803S, 803D, 802D, 801D en 800D). De nieuwe Diamond heb ik zelf nog niet beluisterd maar ga ik zeker doen ivm upgrade van mijn 805S naar een 805Di of een 804Di zodat ik alles afgestemd heb met een Diamond Tweeter.

En dat is dan het volgende punt. Als je het doet combineer de Diamonds met elkaar en plaats er geen S bij, dit om het geluidsbeeld helemaal gelijk te trekken. De verschillen zijn op het hoog hoorbaar, nu speelt bij mij de 805S als surround mee, maar zelfs ik wil de overstap naar een Di vanwege het hoog en het gelijk trekken met mijn fronts.

Wil je uiteindelijk ook het 4G principe gaan hanteren? Zo ja dan zou ik mij niet hoger gaan orienteren dan een 802D. Mede ook omdat het mogelijk gewoon overkill gaat worden in de ruimte waar je gaat spelen. De keuze van center is er al voldoende gezegd en Riwi heeft dat perfect neergezet.

blue-eyes

Thx!

Mooie aanvulling. Door de vraagstelling zo open mogelijk te houden, krijg je van alle types een antwoord, precies wat ik wil :)



Ik hoop dat voor andere merken deze kennis ook zo aanwezig zal zijn ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december  5, 2011, 10:42:21
Thx!

Mooie aanvulling. Door de vraagstelling zo open mogelijk te houden, krijg je van alle types een antwoord, precies wat ik wil :)


Ik hoop dat voor andere merken deze kennis ook zo aanwezig zal zijn ;)

Tja Classé en B&W is een gelukkig huwelijk dat is nu eenmaal algemeen bekend. Gezien het feit dat je de Classé apparatuur wilt behouden (geef je groot gelijk :D) zal er gekeken worden naar de overige ideale matches met Classé en dat maakt het best lastig mede omdat er niet veel recensies zijn met Classé en andere luidsprekers.

Ben zelf ook altijd wel geinteresseerd in andere matches met Classé. Met name Sonus Faber zou ik wel eens willen horen op Classé.

HTip

Ik weet niet wat precies allemaal matched met Classe en daar ligt voor jou toch het zwaartepunt van je keuze. Maar mijn speakers hebben het Engelse karakter van Jordan gecombineerd met Duitse karakter van ALR. De huidige Marantzlijn matched erg goed met zowel ALR/Jordan als B&W. Het gamma in high-end is niet zo uitgebreid als B&W, dus dat maakt de keuze aanzienlijk eenvoudiger ;)

De Note-serie bestaat uit: 3 (monitor), 5 (2.5-weg), 7 en 9 :o (beiden 3-weg) en de Center. Deze laatste heeft wat weg van een B&W met de aparte tweeter bovenop. Link: www.alr-jordan.com/en/topnavigation/note

Dus als je wil weten hoe ze klinken en je bent in het Zuiden, dan hoor ik het wel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op december  5, 2011, 10:42:21
Ik hoop dat voor andere merken deze kennis ook zo aanwezig zal zijn ;)
Ik heb Kef Reference gehad. Daar was een 204c ook een goede match voor de verschillende hoodspeakers. (203, 205, 207) en de de kleinere center minder. Ik had 4 x 203 en 2 x 205 en een 204c. De 205 combineerde beter met de 204c dan de 203.

Het klinkt nu veel beter met 3 precies dezelfde luidsprekers (Meridian DSP), en dat kan inderdaad omdat ze achter een acoustisch transperant scherm staan. Het is ook in een andere ruimte, dus vergelijk is niet mogelijk
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Dus we hebben:

KEF 20x series
JBL Array series
B&W 80x series, 80x D series, 80x S en 80x Di series
ALR/Jordan
Audio Physics
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Oh, nu is de ramp pas echt compleet. B-E wil aan de B&W. Schaap!

Maar, ik zou inderdaad de opties wat breder houden. Geen idee wat goed matched met Classe, dus dat wordt luisteren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Bijna alles matcht wel met Classé versterking omdat deze vrij neutraal is van karakter en zeer moeilijke speakers aan kan, dus daar zie ik geen beperking in de mogelijkheden. Als je een bron hebt met een zeer duidelijke signatuur in karakter, dan wordt het misschien toch wat meer matchen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Pierre

Vet om te zien dat een van mn lievelings setjes van vroeger helemaal is door geevolueerd door de jaren heen!