De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op mei 23, 2011, 19:36:43
Ik zeg tijd voor een reset ;D

Precies, heb ik ook gedaan! Kan het van harte aanbevelen!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op mei 23, 2011, 20:18:57
Precies, heb ik ook gedaan! Kan het van harte aanbevelen!


:D :D

Ik kan de humor wel waarderen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@Raymen:

1e poging. De vier gaten op de hoeken moeten verzonken worden. Plaatdikte, ongeveer 3 mm. De hoeken duidelijk afgerond.

De 3 gaten in het midden zijn de gaten waarin de kabel en de wartel moeten komen. De kabeldikte is 13mm. Hoe groot moeten de gaten dan worden als ook de wartel in deze plaat gemonteerd gaat worden? Op de tekening heb ik vooralsnog even 15mm genomen (geen idee welke wartel hier nodig is kwa diameter).




Ik hoor graag je commentaar ;)

Ik zal daarna de tekening aanpassen en starten met de muurplaat. Nadat de muurplaat gereed is komt de order je kant op, inclusief een x- aantal wartels (RVS look).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5579
Gisteren een collega geholpen aan een leuke set. Niet het uitzoeken, maar wel wat advisering.

- luister meer dan 1 apparaat
- luister meer dan 1 speaker etc etc
- Probeer thuis te luisteren
- Ga naar meerdere merken luisteren, meerdere winkels
- verklein je scope door voor onderzoek te doen op internet (je immers geen 23.451 merken beluisteren)
- etc etc

Gisteren was de collega nog even bij mij thuis (tafelvoetbalspel gebracht wat ik toevalligerwijs had gekocht bij hem om de hoek). Een korte demo gegeven met TRON en House of the Flying Daggers, en de SACD van Pink Floyd.
Hij is nu overtuigd van een goede afstelling. Dit door simpel te laten testen: hem niet op de hotspot te laten zitten en daarna wel, speakers beetje verdraaien, etc. etc.
Dus op een simpele manier wat basis zaken laten horen en zien. Altijd leuk iemand zo te helpen en op weg te brengen.

Hij heeft een mooie Marantz 6005 (oid) met bijbehorende BR speler. Op Actieve Klipsch LS.
De rears en de center moeten nog worden aangeschaft.
Dat worden Klipsch uit dezelfde serie.

Verder geen updates hier.


Ik kreeg wel de vraag of ik nog iets wilde doen: NEE. Ik ben tevreden zo. Prioriteiten voor aanschaf liggen bij een andere hobby. Je kan het budget maar eenmaal uitgeven helaas ;).
Wellicht, als er iets zou "moeten" zijn het mijn speakers. Daar kan ik nog wel een serieuze stap in maken.

En ja, een grotere TV komt er sowieso wel een keer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

larzie

#5580
yes ik was bezoeker 200.000 van dit topic  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 25, 2011, 18:52:18
Ik kreeg wel de vraag of ik nog iets wilde doen: NEE. Ik ben tevreden zo. Prioriteiten voor aanschaf liggen bij een andere hobby. Je kan het budget maar eenmaal uitgeven helaas ;).
Wellicht, als er iets zou "moeten" zijn het mijn speakers. Daar kan ik nog wel een serieuze stap in maken.

En ja, een grotere TV komt er sowieso wel een keer.
Je hebt dan ook een prachtige set. En upgraden is ook niet verplicht, ook al worden we hier op het forum wel vaak ertoe verleid :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 25, 2011, 18:52:18

Ik kreeg wel de vraag of ik nog iets wilde doen:

Goh, wie stelt er nu zulke rare vragen? Allemaal van die mensen met audiofiele nervosa
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Citaat van: HTip op oktober 26, 2011, 07:41:29
Je hebt dan ook een prachtige set. En upgraden is ook niet verplicht, ook al worden we hier op het forum wel vaak ertoe verleid :D

Tenzij je op een dergelijk hoog niveau speelt, dat je vaak niet meer over upgraden spreekt maar sidegraden of verandering in inzicht/klank en wensen.

blue-eyes

Er is nog heel veel potentie aanwezig (schuiven, kabels, acoustiek, afstelling, etc.), maar ik benut dat niet. Ik vind het even goed ;)

Daarnaast zijn de speakers erg goed, maar niet goed genoeg voor de apparatuur. Daar ligt, afgezien van acoustiek die ik niet mag aanpassen, de zwakste schakel.



Maar, ik geniet nu wel :)
Zie opmerking Jack.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

genesis

#5585
Citaat van: fugazi_2009 op oktober 26, 2011, 08:45:44
Goh, wie stelt er nu zulke rare vragen? Allemaal van die mensen met audiofiele nervosa

Neehoor helemaal niet, mijn stereoset is al jaren op orde en fijnslijpen blijft altijd, ook mijn HT heeft het niveau dat ik oke vind, dus nix geen koorts en hang naar iets nieuws, wat goed is, is goed.

Genesis
Carpe Diem

blue-eyes

#5586
Zoals jullie weten heb ik een Phantoom center, geen fysieke. Dit dat domweg voor mijn TI-K10 er geen passende center is van JBL.
Ja, er is de TI-K1, maar deze mag dan wel optisch erbij passen, kwalitatief komt deze in totaal NIET meer.
Phantoom heeft nog wel meer voordelen, maar ook veel nadelen waarvan de grootste de hotspot is. Deze is erg klein, beperkt zich tot 1 persoon.

Al met al denk ik wel dat een physieke center is te preveren, mits een 100 match. En dat is niet vaak het geval.
Daarom een interesse vraag.


Nu mijn auto project bijna klaar is, pak ik de audio weer op. Een eerste logische stap als upgrade zijn de speakers.
Nu ben ik geen fan van B&W, maar een demo op 4 maal 801's (film) was toch wel even erg goed! Dat stond niet in verhouding met bijv. de 804's die ik best matig vind (midden...).
Set wordt voor 90% voor films gebruikt. Muziek is weggezakt en ga ik straks weer streamen, mag ook low profile streaming zijn.

De echte vraag.
Het topmodel center van B&W past goed bij de 801. Maar de 801 is nog best onbereikbaar, eerst maar even sparen.
De eerste stap zou dan bijv. 4 stuks 805 zijn met de HTM-1-D center, kost zo'n 4000 euro 2ehands (ik koop alleen 2ehands of superkorting).


Ik zoek ervaringen met deze center. Overkill? Past in combi met welke 80x speaker?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

De HTM1D ? Echt? Dat past toch niet bij jou, dan moet je je meubel weer veranderen.



Die is ong een kubieke meter.

blue-eyes

Open vraag he. Overkill? Geen idee. Ik wil de ideale match. Dit is een eerste verkenning gericht op B&W.
Met JBL kan ik niet verder, geen center.

Wellicht is de 2 een optie?
De 801 was wel een speaker die me is bijgebleven in de demo met Classe apparatuur.
Wellicht overkill. Ach, dat betekent alleen dat de speaker erg goed is, maar meer potentieel heeft wat niet in mijn situatie te realiseren is.
Beter een speaker die op 70% acteert door andere beperkingen, dan een speaker die 90% benut.
Gaat mij om de absolute kwaliteiten wat je hoort. Niet om het potentieel of overkill.
Als de 801 met 70% beter is dan een andere speaker die ten volle benut worden is het voor mij simpel (afgezien van het geld dan :) ).

De 801 is relatief niet zo duur meer. Maar blijft erg veel geld.
De optie 4 monitoren is zeer reeel.
Ik heb vroeger gespeeld met 4 maal Ti-K2's met de Ti-K1 center, dat was een erg mooie bubble.


Maar zoals gezegd, een open discussie. Voor de verre toekomst. Deze discussie heb ik niet echt kunnen vinden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Ik heb wel de 803D gehoord naast de 803. En dat is een behoorlijk verschil kwa klank.
Dus ik zou niet een D met een non-D combineren

De htm1d (de 'Hummer') was wel op de VAD show een paar keer.

Ik zou dan eerder kijken naar de htm2d. net iets netter kwa afmetingen.

riwi

O ja de 801 is niet meer in het huidige assortiment van B&W. Het gaat van de 802 Diamond nu naar de 800 Diamond (nieuwe serie).
Ik weet niet precies wanneer ze met de 801 gestopt zijn.

sr7000

B&W ???  :o Ik had eerder verwacht dat je op Wilson Audio zou overstappen  :pompom: Die hebben zo'n breed geluid, dat je eigenlijk geen center nodig hebt. Maar ze hebben ook centers mocht je dat willen.
(en is de 805 eigenlijk niet een stap terug tov van de TI-K10?)

blue-eyes

#5592
Citaat van: sr7000 op december  4, 2011, 14:24:24
B&W ???  :o Ik had eerder verwacht dat je op Wilson Audio zou overstappen  :pompom: Die hebben zo'n breed geluid, dat je eigenlijk geen center nodig hebt. Maar ze hebben ook centers mocht je dat willen.
(en is de 805 eigenlijk niet een stap terug tov van de TI-K10?)

Wilson Audio is totaal geen match met Classe.
Aangezien de Classe niet weggaat........
Wel zonde. De Wilson Watt Puppy vind ik een waanzinnige speaker! Samen met de JBL K-S9800 mijn favorieten.
805 zal wellicht minder zijn dan de Ti-K10. Maar de 805 voor zou dan de eerste stap zijn, op termijn een 801 bijv. als fronts.
Maar, ik heb niet gezegd dat ik overstap! Ik ga nu alleen wat discussies opstarten hier. Orientatie, dit is de eerste discussie.

Citaat van: riwi op december  4, 2011, 14:22:44
O ja de 801 is niet meer in het huidige assortiment van B&W. Het gaat van de 802 Diamond nu naar de 800 Diamond (nieuwe serie).
Ik weet niet precies wanneer ze met de 801 gestopt zijn.

Dat de 801 niet meer nieuw te krijgen maakt me niet uit. Ik koop alleen 2ehands. Laat anderen de eerste 50% maar afschrijven. Ik heb op dit moment zwaar beschadigde speakers (relatief) maar technisch 100%. Voor een paar honderd euro ;)


Citaat van: riwi op december  4, 2011, 14:20:15
Ik heb wel de 803D gehoord naast de 803. En dat is een behoorlijk verschil kwa klank.
Dus ik zou niet een D met een non-D combineren

De htm1d (de 'Hummer') was wel op de VAD show een paar keer.

Ik zou dan eerder kijken naar de htm2d. net iets netter kwa afmetingen.

Afmetingen is ook geen issue. Als er dan een ander meubel moet komen, geen issue. IK speel sowieso al met die gedachte. Ipv 1 poot, 2 poten. Dit omdat een 65" scherm ook wel een keer hier gaat komen.
De ruimte onder de TV is 100% beschikbaar voor een center in dat geval.

Dus, leeftijd en ruimte is geen issue.


De HTM-1D (of de oude zonder D).
Wat zijn de kenmerken, welke match met alle 80x speakers? Etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Inderdaad, met een fraaie d'appolito heb je een breed afstraalgedrag waardoor je ook zonder center prima kan draaien.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op december  4, 2011, 14:29:37
Wilson Audio is totaal geen match met Classe.

Waar baseer je dat op? ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Bart_M op december  4, 2011, 14:30:51
Inderdaad, met een fraaie d'appolito heb je een breed afstraalgedrag waardoor je ook zonder center prima kan draaien.

Ik heb zelf een echte (want 6dB helling) d'Appolito met mijn Dynaudio Gemini's en ik moet zeggen dat het wegdoen van de center een paar jaar terug heel goed was te horen, ondanks de zeer brede afstraling. Maar als je met een phantom center wil draaien is een d'Appolito inderdaad zeer geschikt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

#5596
Citaat van: riwi op december  4, 2011, 13:58:26
De HTM1D ? Echt? Dat past toch niet bij jou, dan moet je je meubel weer veranderen.



Die is ong een kubieke meter.
Inderdaad. dat ding is echt enorm groot. Veel te groot voor een huiskamer. Ik vind verder het hoog/midden van de 803 erg veel lijken op de grotere modellen. De enige echt mindere uit de 800 serie vind ik de 804. Die klinkt echt helemaal anders, en matched ook niet met de rest. Heb ik altijd vreemd gevonden. De 801 en 802 zijn vooral beter in het laag.

Ik heb de oude S en diamond nooit echt een verbetering gevonden (de diamond zelfs slechter). Ik heb een tijd geleden de nieuwe 802 geluisterd, en dat vond ik wel een echt mooie speaker, en een flinke verbetering t.o.v. de eerste serie. Die zou ik zo willen hebben, maar mijn ruimte is te klein.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op december  4, 2011, 17:03:36
Waar baseer je dat op? ???

Luister sessies die ik samen met Lexicon Logan heb gedaan in Adam. Classe, Ayre, etc. op de Sophia.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Ga gewoon goed luisteren naar de nieuwste 800Di serie. Daar zou toch heel veel veranderd zijn als ik de berichten mag geloven. B&W is dol op power, maar dat moet met jou versterkers geen probleem zijn (hoewel je misschien moet oppassen met 800D ofzo, maar dat doe je toch niet lijkt me). Los van de HTM-1D kun je ook eens naar de HTM-2D kijken, dat is volgens mij gewoon een nieuwe versie van de beroemde Nautilus HTM-1.

blue-eyes

Ik sta helemaal open voor alles, zoals gezegd is dit sec de discussie zodat ik weet hoeveel jaar ik moet sparen :D
De 2 is fors goedkoper dan de 1. Matcht de 2 bijv. goed met de 80x?

Ik heb nog steeds geen vergelijk gehoord van centers / matching met welke speaker van de 80x serie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey