Voor de liefhebbers, pagina's vol met de mooiste audio sets

Gestart door metheny, augustus 31, 2014, 09:49:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metheny

Martin Logan Ethos. NordOst Thor stroomfilter. GATO DIA-250S. Eversolo DMP-A8. Neotech Neet-1008 ethernet kabel. Cisco Meraki switch met upgrade

Exxar

Man daar staan lelijke dingen tussen! (maar ook heel mooie)


En waarom hebben er een aantal van die mensen toch de gewoonte om torens versterkers voor de luidsprekers te zetten...

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mitch--

Pff mooie dingen, maar wat maken sommige er een bende van zeg pff
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Citaat van: Exxar op augustus 31, 2014, 09:56:26
Man daar staan lelijke dingen tussen! (maar ook heel mooie)


En waarom hebben er een aantal van die mensen toch de gewoonte om torens versterkers voor de luidsprekers te zetten...

EN dat niet alleen, hoe krijgen mensen het voor elkaar om speakers van maatje flatgebouw in een bezemkast te zetten :S  en er dan nog vanuit gaan dan het goed klinkt, want man man man de regels van speakerplaatsing worden hier en daar wel behoorlijk buiten beschouwing gelaten
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Exxar

Zal wel iets te maken hebben met "ik wil de grootste hebben".

Maar er staan echt wel prachtige sets tussen  :worship:

Alco

Bedankt voor de link. :) Altijd leuk om door te snuffelen, zo'n site met systempics. 8)

De meeste sets die ik zie vind ik persoonlijk wel van die overdreven, patserige show-sets die waarschijnlijk 99,5% van de mensen in een normale woonkamer niet (optimaal) kunnen plaatsen. (nog even afgezien van het prijskaartje)

Ik vraag me af hoeveel mannen (HiFi blijft toch 99% een mannenhobby) bijvoorbeeld dergelijke speakers van formaat koel/diepvriescombinatie één meter of meer in hun woonkamer kunnen/willen en vooral mogen plaatsen.

Ook is mijn (toegegeven beperkte) ervaring met dergelijke dure, grote sets dat ze heel indrukwekkend klinken op hoog volume, maar ik vind 't persoonlijk meer een prestatie als een set in muzikale zin weet te boeien op bescheiden volume. (niet iedereen zal tenslotte in een vrijstaande villa wonen)

Zo heb ik een keer de duurste set in een High-end audiozaak mogen beluisteren.
Die bestond uit de Wilson Grand-slamm speakers + Krell voor-eindcombi en Krell CD-speler.
Op het eerste gehoor even overweldigend door de power, maar uiteindelijk deed 't me eerlijk gezegd weinig, terwijl de prijs wel een paar keer mijn woning was!
Toch zal menigeen zo'n set denk ik fantastisch vinden, alleen al (of juist) door het formaat, het vermogen, de merk-status en de prijs.

Ik vind dan een simpel setje uit bijvoorbeeld een buizenversterker, een Thorens TD124 en een setje good ol' Rogers LS3/5a's veel interessanter. :sigh: Dat is in de meeste woonkamers prima op te stellen, zonder dat het de kamer domineert.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen/smaken. ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

morca

Citaat van: Alco op augustus 31, 2014, 14:01:20


Ik vraag me af hoeveel mannen (HiFi blijft toch 99% een mannenhobby) bijvoorbeeld dergelijke speakers van formaat koel/diepvriescombinatie één meter of meer in hun woonkamer kunnen/willen en vooral mogen plaatsen.


Ikke,alleen bij mij klaagt me bankrekening  :clapping:

Exxar

Bij dat soort sets denk ik bijna automatisch aan de (veel te rijke) oudere playboy zonder vrouw...
Het ziet er wel heel indrukwekkend uit, maar ik denk dat het eerder iets van "kijk wat een set ik mij kan permitteren" is.

blue-eyes

Citaat van: Exxar op augustus 31, 2014, 17:07:00
Bij dat soort sets denk ik bijna automatisch aan de (veel te rijke) oudere playboy zonder vrouw...
Het ziet er wel heel indrukwekkend uit, maar ik denk dat het eerder iets van "kijk wat een set ik mij kan permitteren" is.


Ik denk op dat het er net zoveel zijn als op andere prijs nivo's, zoals hier.
Ook daar zitten die hard liefhebbers met een goed gehoor en voorzien van een volle spaarrekening. Maar ook mensen die het gewoon kopen omdat het kan. Idem hier ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Exxar

Naar welk genre muziek zouden de eigenaars eigenlijk luisteren?

blue-eyes

Veel USA en eigenaren in het midden oosten, india. Wat denk je :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Robiwan

Dit ziet er wel fraai uit :wub: Ik probeer het nog 1 maal!

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2


Barry32

Citaat van: Alco op augustus 31, 2014, 14:01:20
Bedankt voor de link. :) Altijd leuk om door te snuffelen, zo'n site met systempics. 8)

De meeste sets die ik zie vind ik persoonlijk wel van die overdreven, patserige show-sets die waarschijnlijk 99,5% van de mensen in een normale woonkamer niet (optimaal) kunnen plaatsen. (nog even afgezien van het prijskaartje)

Ik vraag me af hoeveel mannen (HiFi blijft toch 99% een mannenhobby) bijvoorbeeld dergelijke speakers van formaat koel/diepvriescombinatie één meter of meer in hun woonkamer kunnen/willen en vooral mogen plaatsen.

Ook is mijn (toegegeven beperkte) ervaring met dergelijke dure, grote sets dat ze heel indrukwekkend klinken op hoog volume, maar ik vind 't persoonlijk meer een prestatie als een set in muzikale zin weet te boeien op bescheiden volume. (niet iedereen zal tenslotte in een vrijstaande villa wonen)

Zo heb ik een keer de duurste set in een High-end audiozaak mogen beluisteren.
Die bestond uit de Wilson Grand-slamm speakers + Krell voor-eindcombi en Krell CD-speler.
Op het eerste gehoor even overweldigend door de power, maar uiteindelijk deed 't me eerlijk gezegd weinig, terwijl de prijs wel een paar keer mijn woning was!
Toch zal menigeen zo'n set denk ik fantastisch vinden, alleen al (of juist) door het formaat, het vermogen, de merk-status en de prijs.

Ik vind dan een simpel setje uit bijvoorbeeld een buizenversterker, een Thorens TD124 en een setje good ol' Rogers LS3/5a's veel interessanter. :sigh: Dat is in de meeste woonkamers prima op te stellen, zonder dat het de kamer domineert.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen/smaken. ::)

^^

Zo ontzettend mee eens de WAF, lijkt bij deze sets geen rol te spelen
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Alco

CitaatDit ziet er wel fraai uit
Da's toevallig, dat zijn volgens mij die (imho spuuglelijke) Wilson Grand Slamm speakers, waar ik 't hierboven over had,  die ik een keer bij een dealer heb kunnen beluisteren. (prijs lag zo rond de 75/80.000,- als ik me niet vergis)

Die stoel en de dame daarin daarentegen ziet er wel fraai uit vind ik. :happy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: cz79 op augustus 31, 2014, 21:48:59
Ik zie heel erg veel Wilsons op wieltjes

Kunnen ze na het luisteren weer de berging in.  ;) ;D

CZ79

Hahaha voor een show snap ik het nog, maar in een dedicated luisterruimte? :ohmy:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

VlisChris

Staat ook het nodige bij dat zo te zien in winkels staat.

Een aantal sets werkt eerlijk gezegd redelijk op mijn lachspieren. Maargoed, ik hoef de rekening niet te betalen ;) Dus ik zal ze zeker niet tegenhouden 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CZ79

Staan aan de andere kant ook wel weer hele mooie sets...er staan ook luidsprekers en versterkers bij waar ik echt nog nooit van heb gehoord (al zegt dat misschien niet al teveel)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

VlisChris

Van die mooie sets is dan ook weer volkomen waar. Staan wat zaken tussen waar ik echt van gaan kwijlen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CZ79

Alleen nog de hoofdloterij winnen en dan staat mijn foto van de nieuwe set er ook tussen :-D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika