Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

#700
Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 19:45:14
Op nieuwjaarsdag ! antwoord van Rythmik ze sturen een nieuwe grill op.

Fijn om te lezen man. Fouten maken is 1, direct (op idd Nieuwjaarsdag, toont betrokkenheid bij zijn merk) oplossen gebeurt niet zo vaak. Nu eens kijken hoe snel Brian feedback krijgt en mij erover mailt. Degene onder het gat kan ik er niet uitdraaien. Wel los maar gaat er niet uit.

Ik ben toch ook heel benieuwd geworden naar jouw probleem (of nu even niet meer) Shoalin.

martien

Citaat van: Cobraatje op december 30, 2015, 17:34:29

Wel ff iets anders als een Sunfire ;).
Heb je al uitgeprobeerd wat voor geweld je met HT hebt?

Wat stukken film geprobeerd, geweld is er zeker wel!
Trillende deurtjes ed  :headbanging:
Alleen het goed afstellen word nog een opgave, waarschijnlijk vanwege de opstelling van de sub.
Aangezien de power er zeker is, heb ik er wel vertrouwen in.
Mocht het uiteindelijk niet lukken, moet er een sub bij.
Of toch een helemaal andere op een goede plaats voor alleen ht.
Maar goed ik heb dus wat te doen.
Ik ben iig dik tevreden met mijn rythmik
Alleen al voor muziek, van subtiel strak tot voelbaar punch :headbanging:

RvD

Citaat van: Staaled op januari  1, 2016, 22:20:10
De gain van de Emotiva's ligt te hoog.
Dat is een bekend probleem.
XT32 is qua EQ en afstanden correct ondanks dit euvel.
Je dient enkel de levels met een dB meter handmatig in te stellen.

Met een Marantz MM8003 was het zelfde probleem in mijn vorige set gooide ook alles op -12db Marant AV7005 + MM8003 samen was dat.

Dus wat jij zegt gewoon XT32 draaien en daarna handmatig de juiste settings invoeren doen ? Het geluidssignaal meten met een losse db meter van de sub blijft lastig.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Apart, ik heb 2x een Emotiva XPA-5 gehad(de oude versie met de hoge gain) en nooit geen maxed out problemen gehad met inmeten.
De nieuwere versies hebben een lagere gain, welke versie van de XPA's heb je?

Ik heb een tijd geleden Ron op bezoek gehad en gekeken hoe hij inmat.
Zelf denk ik dat goede inmeetpunten, plaatsing van de microfoon en tegengaan van reflecties tijdens de metingen nog een groter verschil geeft, dan XT32 vs XT32 pro.
Ik ben benieuwd of de levels aanpassen je wel het gewenste resultaat geven of dat Audyssey niet jouw cup of tea is.

@martien Mooi dat je zo tevreden bent.
De sub crawl al gedaan voor de beste plaatsing ;).




Staaled

Van de MM8003 kan ik geen specs vinden mbt gain.

Je speakers zijn met 90 dB niet supergevoelig, maar de combinatie met de Emotiva's zal dat wel zijn.

Op de niveau's na is de meting correct.
Dus deze idd handmatig instellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Cobraatje op januari  2, 2016, 08:49:53
Apart, ik heb 2x een Emotiva XPA-5 gehad(de oude versie met de hoge gain) en nooit geen maxed out problemen gehad met inmeten.
De nieuwere versies hebben een lagere gain, welke versie van de XPA's heb je?

Ik heb een tijd geleden Ron op bezoek gehad en gekeken hoe hij inmat.
Zelf denk ik dat goede inmeetpunten, plaatsing van de microfoon en tegengaan van reflecties tijdens de metingen nog een groter verschil geeft, dan XT32 vs XT32 pro.
Ik ben benieuwd of de levels aanpassen je wel het gewenste resultaat geven of dat Audyssey niet jouw cup of tea is.

@martien Mooi dat je zo tevreden bent.
De sub crawl al gedaan voor de beste plaatsing ;).
Het is een combi van amps en speakers.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En als ik de sig zo zie XLR.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: Staaled op januari  2, 2016, 08:53:02
En als ik de sig zo zie XLR.
oh ja, aansluiten met genormaliseerde XLR kabels, ook niet handig
Als een kant maar gebalanceerde xlr biedt, dan gewoon unbalanced RCA aansluiten,
JBL PRX Power!

RvD

De Emotiva's zijn gen1.

Zal straks nog eens je tip proberen Staaled kijken hoe het dan klinkt.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Staaled

Gen 1 heeft 32 dB gain.
Dat zal voor ADSY te veel zijn in jouw situatie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Citaat van: Cobraatje op januari  2, 2016, 08:49:53


@martien Mooi dat je zo tevreden bent.
De sub crawl al gedaan voor de beste plaatsing ;).

Ik denk dat het lastig wordt om op zowel de stereo luisterplek als op de ht luisterplek een goed resultaat te krijgen met die ene sub.

Cobraatje

Aangezien je stereo belangijker vindt, zou ik de crawl voor stereo doen.
Of nog beter, verkoop dat rare huis en koop een fatsoenlijk huis zonder al die gekke hoeken :D.

martien

Citaat van: Cobraatje op januari  2, 2016, 11:22:20
Aangezien je stereo belangijker vindt, zou ik de crawl voor stereo doen.
Of nog beter, verkoop dat rare huis en koop een fatsoenlijk huis zonder al die gekke hoeken :D.

Die rare hoeken hebben we net precies aangbouwd haha.
Het is nog niet eens helemaal afgewerkt :D

Nee hier blijven we, komt uiteindelijk wel goed, heb vertrouwen.  ;)
Ik krijg hier ook wel de nodige hulp :clapping:

Raphie

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Sub in fase, REW aan, sub op verschillende plaatsen neerzetten, meting met de hoogste repons is de beste plek, nu de fase tunen, krijg je nog meer SPL prima, zo niet, staat die optimaal.
JBL PRX Power!

martien

Citaat van: Raphie op januari  2, 2016, 11:53:56
Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Sub in fase, REW aan, sub op verschillende plaatsen neerzetten, meting met de hoogste repons is de beste plek, nu de fase tunen, krijg je nog meer SPL prima, zo niet, staat die optimaal.

Wel als je er zeer weinig van weet.
ik moet wel zeggen dat het slecht van me is dat ik die subwoofercrowl nog niet gedaan heb, dat ga ik vanmiddag eerst doen.
ik had dit nog niet gedaan omdat er maar 1 plaats is waar die fv15 kan staan.
Ik heb nog een tweede mogelijkheid voot een eventuele tweede sub, maar goed, eerst vanmiddag maar eens kruipen.
hopen dat die fv15 toch niet slecht staat.
rew heb ik niet, en ik ben ook bang dat als die metingen niet goed zullun zijn, ik dan de aanpassingen met een nog aan te schaffen apparaat moet doen.
dan schaf ik liever iets aan wat automatisch meet en regeld bv een antimode.

Voor ht regelt de marantz alles, maar daar is het met de speakers op small; distance sub over 9.15 mtr en volume 0 db
dan staat de sub daar wat te boemelen, maar een explosie voel je echt niet.
als ik het volume op +12db zet gaat wel heel hard. Het ligt ook heel erg veel aan het bronmateriaal, de ene film is perfect, de andere niets.
ik kan hier ook nog niet echt advies over vragen, aangezien ik zelf de vragen eigenlijk nog niet duidelijk heb.

martien

Net de subwooferkruip gedaan :nopompom:
De fv15hp staat voor de stereo versterker al niet op de beste plaats, maar voor ht op de zowat slechste plek in huis.
Klein lichtpuntje: de eventuele tweede plaatsings plek is voor ht zeer goed, en voor de muziek luisterplek ook beter dan de plaats waar de sub nu staat.
Dat word dan  nieuwe kabels halen en leggen ben ik bang,
Want volgens mij lost een antimode dat niet op.

morca

#716
Nee dat lost een antimode niet op,die pas je toe na optimale plaatsing en fasestelling.

PS meten en REW is het beste,hulp zat hier hoor  ;)

martien

Citaat van: morca op januari  2, 2016, 15:19:48
Nee dat lost een antimode niet op,die pas je toe na optimale plaatsing en fasestelling.

PS meten en REW is het beste,hulp zat hier hoor  ;)

Ok, meten doe je met een mic uiteraard, heb je een tip waar ik die zou kunnen kopen?
moet die aan bepaalde eisen voldoen?
Eea ligt aan de eisen snap ik, maar ik wil het vrij basic houden. Maar wel betrouwbaar uiteraard.

En REW, ik neem aan een programma voor de laptop,  waar te downloaden?

na die metingen moeten er aanpassingen in het frequentiegebied gedaan worden neem ik aan,
daar heb je dan een soort minidsp voor nodig? Of iets anders?

rovinggecko

Citaat van: martien op januari  2, 2016, 15:31:51

En REW, ik neem aan een programma voor de laptop,  waar te downloaden?


Probeer het eerste linkje in Morca's footer eens....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

martien


RvD

Ik krijg er echt geen goede van handmatig bij te stellen dan is het per kanaal veel te hard. Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet denk naar Audessey Pro maar neem dan eerst een AV7702 MKII is meer op de toekomst gericht.

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Jammer dat het niet lukt.
Ga je voor de normale 7702 of weer een Cinemike?

morca

#722
Citaat van: RvD op januari  2, 2016, 20:15:46
Ik krijg er echt geen goede van handmatig bij te stellen dan is het per kanaal veel te hard. Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet denk naar Audessey Pro maar neem dan eerst een AV7702 MKII is meer op de toekomst gericht.
Ben je wel met REW de optimale plaatsing vd sub,s aan het zoeken.
Of met de roomsim in REW.
Heb je een vierkante of rechthoekige kamer zonder open keuken of andere delen?

Want als je sub,s echt verkeerds geplaatst zijn ,helpt ADSY ook niet echt.

RvD

Citaat van: Cobraatje op januari  3, 2016, 11:06:08
Jammer dat het niet lukt.
Ga je voor de normale 7702 of weer een Cinemike?

Daar ben ik nog niet over uit, CM zegt zelf altijd dat Audessey het effect van de tuning neer haalt. Heb een vraag uitstaan hoe een 7702 MKII CM presteerd tegenover een AV8801CM. Watvoor oplossing er dan voor subs moet komen is weer externe dsp denk ik wat ik eigenlijk niet wil.

Er zijn 3 opties switchen naar AV7702 standaard met Audessey Pro of CM versie met externe DSP of de Rythmiks uit de set en de fronts het sublaag laten doen die gaan ook tot 20hz.

Citaat van: morca op januari  3, 2016, 11:22:30
Ben je wel met REW de optimale plaatsing vd sub,s aan het zoeken.
Of met de roomsim in REW.
Heb je een vierkante of rechthoekige kamer zonder open keuken of andere delen?

Want als je sub,s echt verkeerds geplaatst zijn ,helpt ADSY ook niet echt.

Daarom zocht ik bedrijf die set kunnen afstellen maar blijkbaar is alleen Audessey Pro daarvoor beschikbaar. Subs op meerdere plaatsen zetten dat zal niet lukken, er is wel een stukje open naar de keuken inderdaad iets meer als een deur breed zeg maar.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

luuk123456

#724
'even' `n nieuwe sub kopen en deze neerzetten om vervolgens lekker te genieten is er bij Rythmik niet bij concludeer ik :D
Misschien kunnen de jongens van NASA hun blik er eens op werpen...

Succes in ieder geval...

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0