Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Contour

Wellicht heeft het ook met de temperatuur van de amp te maken, als je langer aan het spelen bent op hoog volume dan zal de amp warmer worden dan bij kort testen?

Gr. Walter

martien

Misschien was het nieuwigheid :D
Nee ik zou zeggen blijven testen, de garantie duurt nog even :clapping:

Raphie

#677
Citaat van: Shoalinmonk op januari  1, 2016, 14:45:43
Net weer op alle standen getest, de Amaze trailer.

14Hz, 20Hz, high, low, rumble aan/uit en in dit ook in verschillende combo's.
Op geen enkele instelling sloeg de sub nu uit????? En ik draaide nog harder, om de Marantz op -12dB.

Heel bijzonder verhaal vind ik..begrijp er niets van en weet ook niet wat ik hier nou mee aan moet....
sluiting op je kabel, heb je randaarde in je kamer? je had toch je eigen powerkabel?
JBL PRX Power!

Shoalinmonk

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 15:51:54
sluiting op je kabel, heb je randaarde in je kamer? je had toch je eigen powerkabel?
Ja de 220 kabel is van mijzelf en heeft randaarde...

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raphie

#679
Kabel defect? Heb ook wel eens defecte molex gehad, apparaat zonder verklaring in beveiling, andere kabel, nooit meer problemen gehad.

Ik gebruik in mijn studio alleen maar procab powerkabels
http://www.bax-shop.be/nl/procab-cab495-euro-power-1-5-meter-stroomkabel
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 14:37:31
onzin! je kan de boel natuurlijk wel de vernieling in draaien, maar ik heb liever dat m'n sub in de bescherming springt dan dat die doorfikt. Je kan hier pas wat zinnigs over zeggen als je MEET hoe hard je draait
Gezien die buitenmetingen tot 14 hz zou de amp  en driver dit zeker aan moeten kunnen.
Anders zou die buitenmeting onzin zijn die ze maken  ;)

Raphie

Citaat van: morca op januari  1, 2016, 16:20:03
Gezien die buitenmetingen tot 14 hz zou de amp  en driver dit zeker aan moeten kunnen.
Anders zou die buitenmeting onzin zijn die ze maken  ;)
het gaat om V O L U M E als de versterker DC voelt gaat die uit, maar het kan dus net zo goed een brakke kabel zijn, of iets anders buiten de schuld v/d sub, daarom kan je dat soort opmerkingen pas maken als je weet wat de oorzaak was
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 16:25:05
het gaat om V O L U M E als de versterker DC voelt gaat die uit, maar het kan dus net zo goed een brakke kabel zijn, of iets anders buiten de schuld v/d sub, daarom kan je dat soort opmerkingen pas maken als je weet wat de oorzaak was
Daar heb je wel gelijk in.
neemt niet weg dat dit met een goeie kabel niet hoort,dus zo,n onzin is het niet ;)

Raphie

Citaat van: morca op januari  1, 2016, 16:32:24
Daar heb je wel gelijk in.
neemt niet weg dat dit met een goeie kabel niet hoort,dus zo,n onzin is het niet ;)
maar wie zegt dat de kabel goed is? Misschien heeft de subkabel wel een brakke ader, of iets anders. Eerst uitsluiten en reproduceerbaar maken, dan pas conclusies trekken  ;)
JBL PRX Power!

jossie

Als de netspanning te ver zakt door een brakke kabel heb je dikke kans dat de hele versterker uitgaat. Zat de stekker wel goed in het chassisdeel? Heb je een erg oude kabel gebruikt?

Uitgaan als beveiliging is niet van deze tijd, lijkt me niet de oorzaak/gevolg.
Omni !

Shoalinmonk

Citaat van: jossie op januari  1, 2016, 17:01:58
Als de netspanning te ver zakt door een brakke kabel heb je dikke kans dat de hele versterker uitgaat. Zat de stekker wel goed in het chassisdeel? Heb je een erg oude kabel gebruikt?

Uitgaan als beveiliging is niet van deze tijd, lijkt me niet de oorzaak/gevolg.
Het kan wel eens een oude kabel zijn. Ja.
Kan zomaar 6-8 jaar oud zijn van een pc.

Zal bij Bax eentje bestellen ....
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Dolby

Je kunt de kabel toch ook even van een van de Marantzen gebruiken.

Mvrgr, Peter

Sirius666

Ik lees steeds iets over de volumestand van de Marantz maar hoe ver staat het volume op de F15 open?

RvD

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 13:07:11
Speakerdoek is high end doek, zelfde als van mijn TADs, Speakerdoek niet met in/uitpakken blijven haken? Zijn lompe bakken een scheurtje door een knoop of riem is zo gemaakt.
Schroefje idd slordig, helemaal als je nog een te dun schroefje onderin de doos ziet liggen (100% zeker dat deze niet past?)

Nee is zeker niet blijven hangen de sub zit in een witte stoffen zak de hoogglans versie, de lak is dan nog afgeplakt met folie.

Citaat van: Shoalinmonk op januari  1, 2016, 14:09:06
Dat is ook slecht zeg..

RvD heb jij de Atmos demo? Wil jij dat stukje Amaze eens draaien en kijken of jou F15 ook uitslaat.
Instellingen op 14Hz / damoing High / Rumble OFF / (Limiter staat bij mij ALTIJD AAN)



Die demo heb ik wel zal morgen eens testen.

Dual subs geeft wel een hele toevoeging de hele ruimte gevuld met laag. Ze staan diagonaal opgesteld bij mij eentje rechtsvoor en de ander linksachter naast de bank, zelf dacht ik misschien ga je de sub naast de bank opmerken dat je hoort dat die staat te spelen omdat je er langs zit maar is gelukkig niet zo.

Wil het nu nog perfect afgesteld hebben Audessey heb ik geprobeerd nog even maar vind dat echt niks. Alleen een DSP oplossing voor de subs wie heeft advies of weet een bedrijf die dat kan fixen ? Bijvoorbeeld een rew meting en dan een minidsp er tussen ofzo ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Cobraatje

Apart ik heb met Audyssey XT32 erg goede resultaten.
Vergelijkbaar met een Antimode, wel moet ik de sublevels iets omhoog schroeven.

Je zou Audyssey XT32 pro kunnen laten uitvoeren door Ron, die komt dan inmeten e.d.;
Antimode 8033S;
Dirac maar dan idd iemand vinden om in te regelen.

RvD

Op nieuwjaarsdag ! antwoord van Rythmik ze sturen een nieuwe grill op.

XT32 zet bij mij alles op -12db en klinkt voor geen meter. Afstanden handmatig en alles met db meter afstellen klinkt het mooist dit heeft Vik van CineMike Benelux pas nog voor mij gedaan alleen nu draai ik met twee subs en zoek daar een mooie oplossing voor.

De Antimode 8033 heb ik gehad met 1 sub, de dual core ook ooit gehad met de gedachten om ooit twee subs te hebben maar dat was voor ik een Rythmik in huis had en toen geswitched naar de 8033. Achteraf gezien dan toch twee subs in huis maar zoek een oplossing die het bij mij kan uitvoeren Audessey Pro is geen optie voor mij normale Audessey klinkt zo dynamiek loos.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Raphie

nog maar even voor de volledigheid dan, ALLES op je receiver MOET zo dicht mogelijk bij 0dB staan in je configuratie
zet je receiver na het meten de zaak dus op -12dB dan staat je sub 12dB TE HARD, zachter zetten dus en opnieuw meten
todat je het volume op de sub hebt gevonden waarbij audisy of wat voor corrective dan ook je uitgangsignaal op 0dB blijft houden.
dit is de basis, je hebt dan een volwaardig lijn signal en en niet een fluister flutter signaaltje en een sub die veels te ver open staat.
JBL PRX Power!

RvD

XT32 doet van te voren netjes zet je sub half open, daarna kijkt die of die te hard staat of niet is dat zo krijg je daarna een schermpje met continue signaal naar de sub waar je hem dan kan afregelen naar rond de 75db door aan de volume knop te draaien van de sub.

Maar heb het niet alleen over de sub alle speakers zet die op -12db
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Shoalinmonk

Citaat van: Sirius666 op januari  1, 2016, 18:10:47
Ik lees steeds iets over de volumestand van de Marantz maar hoe ver staat het volume op de F15 open?
Tussen de tien en elf uur.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Raphie

Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 19:58:18
XT32 doet van te voren netjes zet je sub half open, daarna kijkt die of die te hard staat of niet is dat zo krijg je daarna een schermpje met continue signaal naar de sub waar je hem dan kan afregelen naar rond de 75db door aan de volume knop te draaien van de sub.

Maar heb het niet alleen over de sub alle speakers zet die op -12db
wat idioot, dan staat je line level toch veels te laag? moet je volume ook 12dB verder open, geen optimaler signal ruisverhouding / THD etc.
JBL PRX Power!

martien

Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 19:45:14
Op nieuwjaarsdag ! antwoord van Rythmik ze sturen een nieuwe grill op.


Top service dus :clapping:

Cobraatje

#696
 
Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 19:58:18
XT32 doet van te voren netjes zet je sub half open, daarna kijkt die of die te hard staat of niet is dat zo krijg je daarna een schermpje met continue signaal naar de sub waar je hem dan kan afregelen naar rond de 75db door aan de volume knop te draaien van de sub.

Maar heb het niet alleen over de sub alle speakers zet die op -12db

-12 db is maxed out en betekent dat de inmeting is foutgegaan.

Ik weet niet wat er mis gaat, maar als je goede meetpunten neemt en op de juiste manier inmeet, moet je voor je subs hetzelfde resultaat als een Antimode kunnen halen.

Edit: icoontje weggehaald, via telefoon blijft behelpen.

morca

Citaat van: Raphie op januari  1, 2016, 20:08:43
wat idioot, dan staat je line level toch veels te laag? moet je volume ook 12dB verder open, geen optimaler signal ruisverhouding / THD etc.
Daar kan het idd ook goed door komen  ;D

Staaled

Citaat van: RvD op januari  1, 2016, 19:45:14
Op nieuwjaarsdag ! antwoord van Rythmik ze sturen een nieuwe grill op.

XT32 zet bij mij alles op -12db en klinkt voor geen meter. Afstanden handmatig en alles met db meter afstellen klinkt het mooist dit heeft Vik van CineMike Benelux pas nog voor mij gedaan alleen nu draai ik met twee subs en zoek daar een mooie oplossing voor.

De Antimode 8033 heb ik gehad met 1 sub, de dual core ook ooit gehad met de gedachten om ooit twee subs te hebben maar dat was voor ik een Rythmik in huis had en toen geswitched naar de 8033. Achteraf gezien dan toch twee subs in huis maar zoek een oplossing die het bij mij kan uitvoeren Audessey Pro is geen optie voor mij normale Audessey klinkt zo dynamiek loos.
De gain van de Emotiva's ligt te hoog.
Dat is een bekend probleem.
XT32 is qua EQ en afstanden correct ondanks dit euvel.
Je dient enkel de levels met een dB meter handmatig in te stellen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#699
Citaat van: Cobraatje op januari  1, 2016, 21:33:57

-12 db is maxed out en betekent dat de inmeting is foutgegaan.

Ik weet niet wat er mis gaat, maar als je goede meetpunten neemt en op de juiste manier inmeet, moet je voor je subs hetzelfde resultaat als een Antimode kunnen halen.

Edit: icoontje weggehaald, via telefoon blijft behelpen.
Zie mijn vorige post.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)