mijn woonkamer/ht. nieuw avontuur vrijstaande woning 2021

Gestart door eduard, mei 5, 2006, 20:36:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eduard

Citaat van: jahtari op november 23, 2021, 11:15:51
Mooie setup!

Waarom zijn die foam doppen op de synthese altijd zo slecht? Zie elke bezitter daarmee worstelen lijkt het wel.
Mijn eerste doppen hebben het ruim 10 jaar uitgehouden. 2de doppen nog geen 5 jaar heb waarschijnlijk gewoon toen oude nieuwe gekregen. Ik ben nog met een gril bezig voor de linker speaker.

eduard

Nu echt bijna klaar met de aankopen na verhuizing

Voor mijn htpc een extra 4TB ssd, voor de slaapkamer een dune real vision 4k. En voor de woonkamer een nieuwe luister stoel https://nl.aliexpress.com/item/1005003445750766.html?spm=a2g0o.store_pc_groupList.8148356.7.2688733dWPHDRf de pro B versie. Oh en nog bijna vergeten via amazon.com nog een stuk of 13 UHD disken.

eduard

En vandaag is mijn nieuwe luisterstoel na ruim een week binnen.
Stoel werd geleverd in 2 dozen. En was vrij simpel in elkaar te zetten kwaliteit lijkt me zeer goed zeker omdat hij  maar rond de 500 euro koste.
Ook is vandaag de hovenier langs geweest een heeft 7 nieuwe fruitbomen in mijn tuin gezet.
Staan er nu 21. Volgend jaar eens kijken of ik stukje grasveld kan omtoveren tot een wilde bloemen tuin en ook nog wat fruit struiken.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003445750766.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dFVr20E

Mario D

Mooi die Eames replica, 500€ is zeker niet veel. Heb je nog bijkomende kosten moeten betalen?

eduard

nee was met korting 515 euro kwijt. Werd verzonden vanuit frankrijk.

papaleo

Mooie stoel eduard en kwa prijs ook mooi... 8)

Maar is deze stoel alleen voor vrouwen/dames geschikt?
In het bijbehorende reclame filmpje zie ik namelijk alleen 'vrouwelijk schoon' neerstrijken op deze lounge-stoel... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Witalik

Citaat van: eduard op december  6, 2021, 20:14:30
En vandaag is mijn nieuwe luisterstoel na ruim een week binnen.
Stoel werd geleverd in 2 dozen. En was vrij simpel in elkaar te zetten kwaliteit lijkt me zeer goed zeker omdat hij  maar rond de 500 euro koste.
Ook is vandaag de hovenier langs geweest een heeft 7 nieuwe fruitbomen in mijn tuin gezet.
Staan er nu 21. Volgend jaar eens kijken of ik stukje grasveld kan omtoveren tot een wilde bloemen tuin en ook nog wat fruit struiken.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003445750766.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dFVr20E

Nice, voldoet ook nog aan de verwachting dus? Dat is af en toe nog afwachten met Aliexpress.

Ben wel benieuwd naar je fruitbomen ook trouwens :-) klinkt mooi.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

eduard

Aan de fruitbomen valt nu niks te zien. Paar kale stamtjes. Meeste bomen zijn jong en van het type lage stam zullen dus ook nooit woudreuzen worden. Als ik er aan denk maak in van de zomer wel een paar foto's. Dit jaar alvast een hele slechte oogst. De 4 perenbomen leverde maar 2 fatsoenlijke peren op. En de 10 appelbomen leverde ook niet veel op. Buurman heeft er wat appelmoes en 1 of 2 appeltaart en van kunnen maken. 80 procent van de appels waren al eerder van de boom gevallen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk

Bama


eduard

Hier een klein overzichtsfoto van mijn tuin aan de achterkant.
De meeste bomen staan op de achterste helft van de tuin.
De bomen aan de randen zijn bestaand op 1 hoek na, er zijn er nu 7 bomen bij geplaats  verdeeld over de gehele achter helft van de tuin. Er valt alleen niet zo gek veel te zien.
Tuin grenst aan sloot en vervolgens een dijkje/wandelpad en dan weer een sloot. Mijn perceel eindigt halverwege het wandelpad op het dijkje.
Perceel aan de voorkant eindigt ergens in de gezamenlijke vijver, de straat waar de woning aanligt loopt gedeeltelijk over mijn perceel. Perceel is ongeveer 28 bij 80m waarvan een deel dus publieke ruimte is.
Deze wijk is alternatief opgezet. Bewoners moeten veel zelf regelen.

Witalik

Oh ja, leuk toch. Alleen te hopen dat je niet veel overlast krijgt van vogels en dergelijke. Dan blijf je bezig lijkt me.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

eduard

Als de vogels het fruit lekker vinden ik vind ik het ook best.

Witalik

Citaat van: eduard op december 10, 2021, 00:18:39
Als de vogels het fruit lekker vinden ik vind ik het ook best.

Ja totdat ze die zure zooi weer uitschijten op je auto haha. En als ze overal een klein stukje van pakken kan je er zelf ook niks mee.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

eduard

Ik kreeg vandaag de melding bij het aanzetten van  mijn denon 3700h dat er een nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb deze er dan ook op gezet. Maar ik kan eigenlijk nergens de release notes vinden. Heeft iemand deze toevallig wel gevonden?

Sjaak_Banaan

Mijn Marantz was ook al aan het mekkeren dat deze wil updaten, ik wacht nog even.
Ik verwacht dat het een voorbereiding is op het nieuwe Audyssey programma voor Windows MultiEQ-X. Kan verder ook niets vinden helaas. Gezien de prijs heb ik er geen interesse in.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

eduard

Ik heb inderdaad ook wat voorbij zie komen over die audyssey software. Voor nu heb ik daar ook geen intresse in. Ik wacht gewoon de reviews af. Ik zal de aankomende week nog een paar via google proberen te zoeken naar de release notes.

eduard

2021 was een verassend jaar. Had niet verwacht zo snel te verhuizen vanuit hartje den haag naar de Polder. Maar ben hier na ruim 8 maanden in de polder en door het klei gelopen te hebben nog heel erg blij mee. 1 van mijn betere beslissingen van de afgelopen jaren. De woning en tuin bevallen mij uitstekend.
Maar om gewoon weer op de fiets bij familie langs te kunnen gaan is nog wel het beste aan de gehele verhuizing was ook de reden van verhuizen. Afgelopen maanden mijn broertje en zusjes en de kinderen van mijn broertje vaker gezien dat de laatste 10 jaar.

Al heeft een vrijstaande woning natuurlijk ook zijn charmes :). Afgelopen weken weer geregeld op oorlog sterkte films en muziek beluisterd. Dat kon ik de laatste jaren in mijn HT in den haag niet meer. Al had ik daar nog steeds niks te klagen. Buren hebben nooit geklaagd maar hield er de laatste jaren wel meer rekening mee. 

Na een week of 5 bevalt mijn Sony 83 inch A90J nog steeds erg goed. Nu nog hopen dat ik ook daadwerkelijk de 700 euro cashback ga krijgen.

De dune real vision 4k bevalt ook, wel jammer dat met de huidig firmware lipsync geregeld de mis in gaat heb er zelfs 2 paar weken geleden een 2de gekocht voor de slaapkamer en dat bevalt goed gebruik hem daar voornamelijk voor muziek en youtube. De udp sony x800m2 bevalt ook goed een enkele keer een hapering maar voor een speler van 200 euro doet hij het erg leuk.

Plannen volgend jaar heb ze hier al genoemd maar.....

Paar akoestische panelen aanschaffen.
Misschien nieuwe stereo speakers.
En last but not least misschien een grote uitbouw voor HT, maar alleen als ik deze van mijn crypto zou kunnen kopen. Dit laatste lijkt er voorlopig nog niet in te zitten. 2 keer een verdubbeling van mijn portfolio zou genoeg moeten zijn maar 3 keer is beter
:).

eduard

eduard

Klein nadeel wanneer je tuin aan een sloot grenst zijn zwanen in de tuin. Op zich zijn de zwanen geen probleem wist alleen niet dat ze zoveel konden schijten :( . Heb ze dus vandaag vriendelijk verzocht om na een paar uur mijn tuin weer te verlaten en dat dit deden ze ook. Ze zijn de afgelopen weken een paar keer op bezoek geweest.  ;D

Ook nog even een foto van half december waar het ijs op de ramen staat. Woning heeft overal 3 laags glas en dat isoleert dus zo goed dat er soms ijs op de buitenkant staat terwijl het binnen 21 graden is, ook is de buitenkant geregeld zeiknat en beslagen in de ochtend. Binnen staat er gelukkig geen vocht op de ramen de luchtvochtigheid is binnen is juist te laag. Sinds een week of 2 verdamp ik 2 liter water per dag in mijn woonkamer om deze boven de 40% te houden.

Xander32

Je hebt de deur open gezet en de nieuwste van Suzan en Freek hard gedraaid?

Citaat van: eduard op januari 31, 2022, 00:04:08
Klein nadeel wanneer je tuin aan een sloot grenst zijn zwanen in de tuin. Op zich zijn de zwanen geen probleem wist alleen niet dat ze zoveel konden schijten :( . Heb ze dus vandaag vriendelijk verzocht om na een paar uur mijn tuin weer te verlaten en dat dit deden ze ook. Ze zijn de afgelopen weken een paar keer op bezoek geweest.  ;D

Ook nog even een foto van half december waar het ijs op de ramen staat. Woning heeft overal 3 laags glas en dat isoleert dus zo goed dat er soms ijs op de buitenkant staat terwijl het binnen 21 graden is, ook is de buitenkant geregeld zeiknat en beslagen in de ochtend. Binnen staat er gelukkig geen vocht op de ramen de luchtvochtigheid is binnen is juist te laag. Sinds een week of 2 verdamp ik 2 liter water per dag in mijn woonkamer om deze boven de 40% te houden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eduard

Onverwacht vandaag de topping pre 90 over genomen van Huub. Als het een beetje mee zit is deze rond het weekend binnen. Zat sinds deze uitgekomen is naar deze pre te kijken. Ik miste eigenlijk een echte ht bypass. Maar met input memory zou dit ook moeten werken. Deze pre gaat mijn parasound 2100 uit 2010 vervangen. De parasound heeft al een flinke tijd een probleem met volume aanpassing via de AB. Bij verhogen over verlagen van het volume schiet hij soms in de stress meestal gaat hij dan uit. Maar omdat er een automatische aan schakelaar op zit gaat hij ook gelijk weer aan. Niet ideaal dus. Enige idee of de pre 90 en dac D90 naar de zelfde AB luisteren? Ik zou niet willen als ik van input wissel dat zowel de dac als de pre schakelen.
Wil nog steeds een keer een stereo pre gaan proberen met bass management en Dirac. Maar misschien schuift dat idee voorlopig naar de lange baan.

Ook nog even het laatste zwanen nieuws, de zwanen bleven met tuin bevuilen. Daarom een kleine 2 weken een paar touwtjes langs mijn grasveld welke aan de sloot grenst. Het lijkt er op dat dit de zwanen buiten de tuin houd. Had er van de week toch nog 1 in de tuin die was langs de heg vanuit de buren naar mijn toe gewandeld. Dus daar nu ook een stukje touw gespannen. Over een paar maanden staat het riet weer hoog en moeten ze sowieso meer moeite doen.
Ze zijn weer met zijn 2en ze hebben dus alle jonkies het huis uit geschopt. Ik vermoed dat ze nu een nest aan het maken zijn aan de andere kant van de sloot. Dat is op zich wel leuk.


Eduard.

eduard

De topping pre doet het was even wat uitzoeken hoe het zat met input volume ect.
Kan helaas niet snel wisselen tussen mijn oude voorversterker parasound 2100 en de topping. Ben ook niet zo van het wisselen. Voorlopig zal de topping wel in mijn set blijven alleen nog even uitzoeken of ik de topping ab in mijn harmonie ab kan leren maar dat gaat wel lukken. Morgen ofzo maar eens kijken of ik audessey opnieuw kan/moet inregelen voor mijn ht receiver maar ik vermoed dat met de topping op 0db. Dat deze geen invloed zou mogen hebben op het ingestelde volume van de Denon.

Huub nogmaals bedankt voor het snel en goed verzenden.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk

eduard

Vandaag binnen gekregen 2 xlr kabels besteld bij Ghent audio
A03---Canare L-4E6S XLR (M to F) Balanced Cable Length: 2.0m
Deze zou juist tussen mijn topping pre90 en mijn Nad c298 geplaatst.
Levering van de Kabel deed er precies 4 weken over. Ontving een week geleden een mailtje van de post dat ik belasting moest betalen ongeveer 6,5 euro na deze betaald te hebben werd het pakketje door gestuurd. Totaal ongeveer 42 euro voor de kabel en belasting betaald.

Enig idee of ik nu audyssey op nieuwe moet inregelen. Ik had wel eens gelezen dat de output via xlr 3db harder zou moeten zijn. Mijn denon 3700h loopt met zijn front kanalen door de topping pre90 heen.

eduard

#297
Hopelijk aankomende maand laatste grote uitgave voor mijn woning. Afgelopen week akkoord gegeven op offerte voor 3 airco split in mijn woning. Worden rond 21 juni ge installeert. Het worden 3 Mitsubishi Heavy airco 2 x 2.5kw en 1 x 5kw. Voornamelijk voor koelen.

2 maal MITSUBISHI HEAVY INDUSTRIES WANDMODEL SRK-25ZS-W 2.5 KW   
1 maal MITSUBISHI HEAVY INDUSTRIES WANDMODEL SRK-50ZS-W 5.0 KW

En bijna vergeten me nieuwe fiets is er. Maar die gaat eerst nog even langs een fietsen maker voor een controle. Hoop er dit weekend mee te kunnen gaan fietsen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


eduard

Nieuwe pc met meerdere functie oa dagelijks gebruik maar ook voor opslag en download server. Komt niet in mijn woonkamer te staan. En waarschijnlijk kan ik er ook nog leuk mee gamen :) Nu nog even opzoek naar wat leuke games ala star craft, red allert ect.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16466.msg3581350#msg3581350

Helaas is de plaatsing van de airco verplaats tot half augustus. Baal daar flink van.

eduard

Helaas kon de plaatsing van de airco half augustus niet afgemaakt worden. De aircoman kwam niet door mijn betonnen muren heen. Heb dus een beton border langs moeten laten komen. Deze is een kleine 2 weken geleden langs geweest en heeft 3 nette gaten in mijn muren geboord. En gisteren was het eindelijk zover de installatie van de airco is afgerond. Kan ik ze toch nog dit jaar een paar dagen gebruiken om de woning te koelen. Al verwacht ik dat ik de airco in mij slaapkamer veel vaker gaat gebruiken.
Ben nog wel aan het spelen met de thermostaat op de afstandsbediening die stond op 21 maar het werd 19 graden in de kamer. Ik heb de airco nu op eco stand staan en dan is hij redelijk stil. Met de temperatuur op 21 graden blijft het nu rond de 22 in mijn woonkamer. Jammer dat ze nu pas draaien. Maar ik ga er vanuit dat ik er de aankomende jaren van kan genieten.