vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: VANZOMERENG op februari  2, 2021, 22:16:00
Mijn eerste set (nostalgie)

Ik ben niet helemaal 100% zeker maar mijn eerste setje moet volgens mij "onderstaande" zijn geweest.
We praten dan over ca. 1977, ik was toen plus/minus 16 jaar oud

# Jamo speakers D4: 3-weg basreflex, 10inch-woofer, H60 x B31 x D27cm 20kg
# Major Receiver 2x28Wat/8Ohm FM/MW/LW
# Rotel cassettedeck bovenlader RD20
# Philips draaitafel GA212 met philips-element GP400

Bij de plaatselijke bibliotheek, werden veel LP's geleend en driftig op cassette opgenomen  :music:

Wow, die speakers zien er echt heel vet uit, prachtig design!
Klonk het een beetje, of was je toen nog niet zo bezig met geluidskwaliteit?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#326
Citaat van: brt op februari  3, 2021, 11:50:21
Wow, die speakers zien er echt heel vet uit, prachtig design!
Klonk het een beetje, of was je toen nog niet zo bezig met geluidskwaliteit?
Op die leeftijd toen, moest het vooral hard kunnen & voldoende bas produceren (ook weer niet dat "boem boem" ik was niet v/d disco-fractie)
en ook niet vervormen.   Niettemin klonk het wel beter dan menig gemiddelde audio-set toen.
Stereodiepte, afbeelding, daar werd toen helemaal niet aan gedacht.

Die audiowereld was toen vrij simpel en lekker overzichtelijk   :sigh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#327
Mijn vierde set (nostalgie)

Ik ben niet helemaal 100% zeker maar mijn vierde setje moet volgens mij "onderstaande" zijn geweest.
We praten dan over ca. de periode 1989-1997 (ik was toen plus/minus 28-36 jaar oud)

# Luidsprekers Magnat All Ribbon 3 (3-weg systeem, basreflex, woofer 20cm)  ZEER FRAAIE/FIJNE SPEAKERS  :inlove:   
# Versterker JVC AX-440KB  (2 x 75Watt/8-Ohm)           
# Cassettedeck topmodel van Technics RS965 (direct-drive, dubbele capstan, 3 motoren, 3-koppen, bias-regelsysteem,  dolby, DBX-expander)  ::)     
# Tuner JVC FX-33           
# CD-Speler JVC XL-Z444

Omdat ik nog maar nauwelijks LP's draaide, heb ik de platenspeler (zie 3e-setje) zo circa 1986 definitief de deur uitgegaan en ben volledig
op CD's en cassette's overgestapt.  De LP's heb ik grotendeels kunnen verkopen aan mijn zwager en aan de bibliotheek in Groesbeek.
Mijn favoriete albums heb ik op CD's gekocht en de rest op cassette's opgenomen.

WORDT VERVOLGD :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#328
Mijn vijfde set (nostalgie)

Zoals "onderstaand" is mijn vijfde hifi-setje en dan praten dan over ca. de periode 1998-2006. (ik was toen plus/minus 37-45 jaar oud)
Vanaf dit moment beginnen mijn verder hifi-sets pas echt serieuze vormen aan te nemen (zowel in afmeting, kwaliteit  :sigh: en kosten  :unhappy: )

Ik was zeer tevreden met mijn huidige set (zie mijn vorige postings) maar toen ik in 1998 bij HI-FIVE Audio-videocenter te Nijmegen binnenliep,
kan ik de verleiding niet weerstaan m.b.t. de luidsprekers Infinity-Kappa 90, die toen voor de spectaculaire prijs van 600 GULDEN p/stuk
werden verkocht.   
Echter die slimme verkoper wist meteen mij te overhalen om de rest van mijn set ook te upgraden, om de kwaliteiten
van de Infinity's beter tot zijn recht te laten komen en zo is onderstaande set ontstaan.

# Luidsprekers Infinity Kappa 90 (3-weg systeem, basreflex, 2x woofers 25cm, midrange 11,5cm, Emit-bandtweeter)   
# Versterker Marantz PM7000  (2 x 95Watt/8-Ohm)
# Marantz CD-speler 6000(ose)
# Marantz tuner ST4000

Na verloop van enkele jaren
# Toegevoegd aan de set: Marantz DVD-speler DV17 (Prachtig apparaat en speelde ook goed CD's af  ::) )
# De Marantz versterker werd vervangen door een krachtige NAD-versterker C372 ( 2 X 150Watt/8Ohm)

Gelukkig had ik toen een flinke woonkamer, want die KAPPA 90 waren flinke jongens en konden een diep laag produceren
en konden best wel een beetje ruimte gebruiken.  Dit waren uiteindelijk ook de speakers die ik het langste hebben gehad  :wub:

Dit was ook zo beetje de periode, dat de digitalisering in de audio een grote opmars kende en het op tape opnemen van
audio en beeld op zijn retour was.   Digitale recorders en de PC's met cd/dvd-branders waren sterk in opmars.
Dus ook hier moest na verloop van tijd mijn cassettedeck definitief het veld ruimen, want ik draaide nauwelijks meer cassette's
en ook de VHS-video recorder werd nauwelijks meer gebruikt en werd vervangen door de Marantz DVD-speler DV-17.
Vanaf dit moment ben ik ook muziek-DVD's gaan aanschaffen.

Na 8 jaar met de KAPPA 90 te hebben gespeeld, heb ik deze voor 600 euro p/paar weer verkocht en dus een kleine winst op gemaakt. :clapping:
   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Grappig, volgens mij heb ik die versterker en cd speler van Marantz ook gehad. Maar ik vergeet altijd typenummers, maar het lijkt er wel op; alhoewel veel Marantz apparatuur op elkaar lijkt.

Waar ik wel benieuwd naar ben (je bent nu rond de eeuwwisseling): welke set van jou was het beste? En van welke heb je het meeste genoten? Dat hoeft oevrigens niet dezelfde set te zijn ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#330
Citaat van: brt op februari  5, 2021, 11:24:01
Grappig, volgens mij heb ik die versterker en cd speler van Marantz ook gehad. Maar ik vergeet altijd typenummers, maar het lijkt er wel op; alhoewel veel Marantz apparatuur op elkaar lijkt.

Waar ik wel benieuwd naar ben (je bent nu rond de eeuwwisseling): welke set van jou was het beste? En van welke heb je het meeste genoten? Dat hoeft oevrigens niet dezelfde set te zijn ;)

Hele lastige vraag brt ?

In de beginjaren, was ik niet zo bewust bezig met allerlei audiofiele-aspecten en klonk alles al zeer gauw zeer prima
Er was nimmer sprake van felle weergave, scherpe randjes & klonk alles smooth & heb zeer veel genoten van mijn audio & mijn muziek.
Met latere wisselingen van speakers (periode na 2006 en dit begon met de Dali Helicon 400mk2) begon de weergave wat nare trekjes te krijgen.
(wellicht door voortschrijdende techniek en ook meer focus op HI-RES/SACD en vraag vanuit de markt, werden meer hifi-componenten/speakers
aangeboden, welke meer getuned waren op hoge resolutie & minder op "warmte/smoothness" & was bij aanschaf/matchen meer alertheid geboden)


Vanaf dat moment ben ik me meer gaan inlezen in het hifi-gebeuren en ben ik actief geworden op diverse hifi-forums.
Ook zaken, zoals stereobeeld, ruimtelijke weergave, fijn-dynamiek enz. trokken steeds meer mijn belangstelling.
Verder in die tijd veel ervaring en globale kennis opgedaan over audio in het algemeen, plaatsing luidsprekers & de rol v/d kamerakoestiek.

Alhoewel ik blind (maar ook gewoon in normale kamercondities) het zeer moeilijk vond om verschillen tussen diverse componenten te kunnen
onderscheiden, had ik toch zo een aantal combinaties van CD-spelers, versterkers & speakers in huis, waarbij de "match" niet bevredigend was.
Te fel in het hoog, scherpe randjes, ontbreken van voldoende "warmte" en "smoothness".

Vanaf ca. 2014 met de komst de Dynaudio-speakers viel alles weer perfect op zijn plaats.

Het is lastig om een tijdperk jaren 70 te vergelijken met het tijdperk nu en kent deze periode grote verschillen,
welke audio-gerelateerd zijn zoals luisterervaring/beleving, budget, technologische ontwikkeling.
In principe heb ik van alle sets evenveel genoten (met wat dips/mismatches in de periode 2007-2013)

Qua weergavekwaliteit springen mijn vorige set (Dynaudio Focus 260/Marantz PM11S2) & mijn huidige set, wel behoorlijk boven mijn voorgaande sets uit.


 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#331
Mijn audio-set  periode 2007-2009

Hieronder mijn set uit de 2007-2009 (ik was toen plus/minus 46-48 jaar oud)

Inmiddels was ik verhuisd van een flinke hoekwoning naar een luxe (kleinere) appartement en mijn huidige speakers
Infinity Kappa 90, kwamen in mijn nieuwe luisteromgeving, zowel geluidstechnisch maar ook visueel, niet optimaal tot hun recht.

Ik sprong een gat in de lucht, toen ik een advertentie v/e grote Duitse hifi-winkel las, waarin de Dali Helicon's  NIEUW  werden aangeboden
voor 2.700 euro p/paar !  (50% v/d nieuwprijs )  Dus meteen gebeld, besteld en meteen opgehaald  :inlove:
Mijn vorige speakers de Infinity Kappa 90 kon ik verkopen voor een paar tientjes meer, wat ik zelf als nieuwprijs heb neergetikt    :clapping:

Intussen ook een nieuwe CD-speler aangeschaft, de CD-E-Sound CD5-ES. (chinees zwaargewicht)

Mijn set zag er in den beginne als volgt uit:
1.  AMP-NAD C372
2.  CD-E-Sound CD5-ES
3.  DVD-player: Marantz DV17
4.  Tuner: Marantz ST4000
5.  Luidsprekers: Dali Helicon 400

Deze set klonk zeer fraai  ::)

Deze CD-speler was gebouwd als een tank en klonk zeer goed, echter ik had hier zelf wat pech mee en ging 2x stuk en dan heb ik er al
snel genoeg van.  Uiteindelijk heb ik bij de dealer waar ik mijn CD-E-Sound CD5-ES heb aangeschaft, deze met wat bijbetaling ingeruild
voor een Cambridge 740C.  Dit kwam mooi uit, want deze Cambridge was ook als externe DAC te gebruiken en zo kon ik nu ook mijn
TV-geluid, digitaal op mijn set aansluiten voor een beter geluid.  Verder bood die DAC-functie me meer mogelijkheden voor toekomstige plannen.
Verder kon ik mijn Marantz DVD-speler DV17 voor een mooi prijsje verkopen en heb hiervoor een modernere DVD-speler van Arcam voor teruggekocht.

Verder puur vanwege de looks, specs, internetberichten en een nieuwprijs van toen slechts 849 euro,
een nieuwe chinese versterker gekocht: Dussun V6I  (2x 150Watt/8-Ohm 2x300Watt/4-Ohm, 29KG)

Mijn set zag er toen als volgt uit:
1.  Versterker: Dussun V6I
2.  CD-player: Cambridge 740C (ook als externe DAC te gebruiken  )
3.  DVD-player: Arcam DV135 (zowel direct als via de Cambridge DAC te bespelen)
4.  Tuner: Marantz ST4000
5.  Luidsprekers: Dali Helicon 400

In technisch opzicht ging ik er qua kwaliteit wel op vooruit, strakke bas, betere detaillering, wat meer ruimtelijke spreiding,
echter miste ik wel wat "warmte" en "smoothness".  Ik heb wel met plezier met deze set gespeeld maar merkte wel op, dat ik bepaalde
albums, genres een beetje ging mijden.    Met name strijkers kregen een "hard ruw randje" 

Alhoewel ik blind (maar ook gewoon in normale kamercondities) het zeer moeilijk vond om verschillen tussen diverse componenten te kunnen
onderscheiden, had ik toch zo het gevoel dat de "match" tussen de versterker en speakers niet optimaal was.
Ook de Cambridge CD/DAC-speler was een pure analyticus waar eigenlijk technisch niks valt op af te dingen maar dit apparaat
ontbrak het aan enige "charme en warmte" 

Eigenlijk grotendeels te verklaren door het feit, dat ik meestal zaken "blind" koop en zonder vooraf te luisteren.
Dit ging meestal goed tot erg goed maar tja...... soms pakt het ook verkeerd uit  :unhappy:

Mijn plan was dus om de Dali Helicon de duur uit te doen en uiteindelijk heb ik deze voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen,
wat ik ervoor betaald heb.  Uiteindelijk ook een mooie deal m.b.t. een andere nieuwe versterker kunnen maken en heeft dus ook
mijn Dussun versterker, het veld moeten ruimen.

Wordt vervolgd!
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#332
Mijn audio-set  periode 2010-2014

Hieronder mijn set uit de periode 2010-2014 (ik was toen plus/minus 49-53 jaar oud)
1. Versterker: Marantz PM11S2
2. CD-player: Cambridge 740C (DAC-functie voor de Squeezebox) in 2011 vervangen door Music Hall Dac 25.3 met Philips NOS Goldpin buis
3. DVD-player: Denon DVD-3800BD
4. CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
5. Luidsprekers: Sonus Faber Liuto Black deze zijn in 2013 vervangen door Dynaudio Focus 260
6. Streaming: Logitech Sueeze-duet + QNap-Nas + BOTW-voeding

Zoals jullie kunnen zien, heeft "streaming" zijn intrede gedaan in huize van VANZOMERENG
Mijn Arcam DVD-speler heeft plaats gemaakt voor een Denon BlueRay-speler, de als een tank gebouwde toenmalige topmodel van Denon DVD-3800BD,
die ook toen als overjarig model voor een prikkie nieuw kon kopen en deze heb ik nog steeds tot volle tevredenheid in gebruik.

Omdat ik zo tevreden was met mijn Marantz versterker qua geluidskwaliteit, look & feel ook maar besloten om de CD-speler van Marantz SA15S2,
erbij te kopen en dan uiteindelijk na verloop van tijd mijn Cambridge 740C CD/DAC-speler te verkopen. (deze vond ik "te koel/analytisch")
Het was nu immers ook mogelijk, de Squeeze-box digitaal op de Marantz SA15S2 aan te sluiten en deze ook als DAC te laten fungeren.

In tegenstelling tot de traditionele "oude Sonus Faber sound" hadden de Lutio's een wat fellere karakter en in een poging wat meer "warmte en smeuigheid" in het geluidsbeeld te krijgen maar besloten een dedicated DAC met buis aan te schaffen om hierop de Squeezebox op aan te sluiten.
De aangeschafte Music Hall Dac 25.3 bracht wel enige verbetering maar ik begon steeds meer te beseffen dat gewissel met versterkers,
CD-spelers en DAC's gerommel in de marge was.   Advies koop gewoon meteen de juiste luidsprekers !

Ik was totaal niet ontevreden over de Lutio's en kon hiermee zeer goed leven, echter ik had inmiddels elders al vele andere set-ups gehoord
en wenste me op den duur ook een wat meer vriendelijkere en warme sound maar wel met de overige kwaliteiten van mijn Lutio's
en voormalige Dali Helicons 400MK2.
De Lutio's waren niet het probleem maar eigenlijk was de oorzaak, dat ik steeds meer verwend was geworden

In 2012 werd ik eindelijk verstandig en heb voor het eerst diverse luidsprekers naast elkaar gehoord bij 1 grote audiozaak,
waaronder o.a. ook de Dynaudio Focus 260. 
Nu wil het geval dat deze Dynaudio tijdens dit vergelijk niet als mijn favoriet eruit sprong & van alle luidsprekers het meest "onopvallend" was.
Uiteindelijk pas naar maanden in een opwelling naar een audiozaak gestapt om met een goede deal, de Dynaudio's Focus 260 aan te schaffen
en dit bleek een schot in de roos.    GEWELDIGE SPEAKERS  :wub:

M.b.t. de Squeeze-box en bijhorende software en gebruikers-interface en mogelijkheden, moet ik zeggen dat dit voor die tijd en wellicht ook nu,
geweldig goed in elkaar zat.   De vele opties m.b.t. zoeken in je muziekbibliotheek en diverse randomfunctie, daar kunnen vele fabrikanten
nu nog een puntje aan zuigen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Mijn audio-set  periode 2015 - 2020

Vanaf deze periode, ben ik meer van het type mean & clean, dus minder doosjes, minder kabels en dus een kleiner audiorack.
- De Squeeze-box plus alle losse toebehoren & Music Hall Dac, hebben plaats gemaakt voor de mooi gebouwde streamer/Dac Pioneer N-70A
- Omdat er nog nauwelijks CD's werden afgespeeld, konden de CD-spelers ook de deur uit

OPGERUIMD STAAT NETJES !   ::)

Hieronder mijn set uit de periode 2015-2020 (ik was toen plus/minus 54-59 jaar oud)
1. Versterker: Marantz PM11S2
2. DVD-player: Denon DVD-3800BD
4. Streamer/Dac: Pioneer N-A70
5. Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Mooie overzichten en informatie verstrekking zo 👍
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

brt

En nu een overzicht van jan-feb 2021!  :P

Maar serieus, leuk leesvoer zo.

Ik denk wel eens dat we onszelf gek maken met telkens maar weer de zoveelste upgrade, daar dan weer van terugkomen, dat component toch weer missen, dan weer een fase vol detailhonger hebben, dan weer als reactie een focus op smoothness.
Volgens mij is het ook vooral een kwestie van onszelf bezighouden, en daar is het ook een hobby voor.

Ik heb in mijn omgeving af en toe wel wat mensen die vragen: Bart, ik heb 1000,- voor een installatie, wat moet ik kopen? En eigenlijk is dat de leukste fase. Dat je van iets niet zo goeds gaat naar iets flink beters en daar dan van geniet. Daarna worden de stappen steeds kleiner en de bedragen steeds groter.

Ik denk regelmatig: waar ben ik in godsnaam mee bezig, maar gelukkig veel vaker denk ik: wat klinkt het bizar goed.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#337
Citaat van: brt op februari  6, 2021, 20:28:29
Ik denk wel eens dat we onszelf gek maken met telkens maar weer de zoveelste upgrade, daar dan weer van terugkomen, dat component toch weer missen, dan weer een fase vol detailhonger hebben, dan weer als reactie een focus op smoothness.
Volgens mij is het ook vooral een kwestie van onszelf bezighouden, en daar is het ook een hobby voor.
Ik heb in mijn omgeving af en toe wel wat mensen die vragen: Bart, ik heb 1000,- voor een installatie, wat moet ik kopen? En eigenlijk is dat de leukste fase. Dat je van iets niet zo goeds gaat naar iets flink beters en daar dan van geniet. Daarna worden de stappen steeds kleiner en de bedragen steeds groter.
Ik denk regelmatig: waar ben ik in godsnaam mee bezig, maar gelukkig veel vaker denk ik: wat klinkt het bizar goed.

Als ik zo alles optel over mijn audio-geschiedenis van ca. 1976 t/m 2020 = 44 jaren, zijn er zo 8 setjes er door heen gegaan.
Dit is gemiddeld zo 5,5 jaar p/set:notify: 
Wellicht meer dan een bovengemiddelde Nederlander maar t.o.v. vele andere audiofielen hiero, valt het allemaal nog wel mee  :D
Achteraf gezien kan ik wel zeggen, het had best een paar tandjes minder gemogen maar mensen i.c.m. een hobby zijn veelal
ongeleide projectielen
:ohmy: 

De meeste wijzigingen/wisselingen zijn voortgekomen uit, omdat ik verleidt was door een geweldige aanbieding of gewoon,
omdat ik een keer wat anders wou proberen.   Kortom gewoon luxe-problemen en aangeeft, dit ik niks te klagen mag hebben.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

NAF

Leuk overzicht van jouw audio hobby door de tijd.  :worship:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: VANZOMERENG op februari  7, 2021, 07:37:15
Als ik zo alles optel over mijn audio-geschiedenis van ca. 1976 t/m 2020 = 44 jaren, zijn er zo 8 setjes er door heen gegaan.
Dit is gemiddeld zo 5,5 jaar p/set:notify: 
Wellicht meer dan een bovengemiddelde Nederlander maar t.o.v. vele andere audiofielen hiero, valt het allemaal nog wel mee  :D
Achteraf gezien kan ik wel zeggen, het had best een paar tandjes minder gemogen maar mensen i.c.m. een hobby zijn veelal
ongeleide projectielen
:ohmy: 

De meeste wijzigingen/wisselingen zijn voortgekomen uit, omdat ik verleidt was door een geweldige aanbieding of gewoon,
omdat ik een keer wat anders wou proberen.   Kortom gewoon luxe-problemen en aangeeft, dit ik niks te klagen mag hebben.

5,5 jaar per set valt idd mee.
De grote aankopen doe ik ook steeds langer mee hoor. Mijn Unison S9 heb ik bijna 6 jaar mee gespeeld. Ik speel nu al 4,5 jaar met de Focal Sopra 1.
Heeft ook te maken dat je op een gegeven moment heel veel geld moet investeren om nóg weer hogerop te kunnen komen.
Bij de S9 die ik onlangs verkocht heb was het dan ook meer een side-grade ipv upgrade naar de Line Magnetic 219ia. Omdat ik daar voor een leuk prijsje tegenaan liep en dan is het leuk weer eens wat anders te hebben staan.

Ik zit wel vaak te denken hoe ik nog stappen kan maken, maar het wordt steeds moeilijker. Dat was ook wat ik bedoelde met dat de relatieve beginfase het leukste is, dan zijn de veranderingen het grootst.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#343
Mijn huidige audio-set  2021 tot ?

Mijn huidige set bestaat nu uit:
1.   Versterker: Rotel RA-1592 ( 2 x 200 Watt/8 Ohm.)
2.   DVD-player: Denon DVD-3800BD
3.   Luidsprekers: B&W 702S2
4.   Streamer + Dac Pioneer N-70A

Dit is nu mijn huidige set en alles is zeer recent aangeschaft en de weergave vind ik verbluffend goed  :inlove:

Belangrijk voor mij:  "smooth" en "lichte warme" afstemming en dat daarnaast de set voldoende details laat horen,
zonder echt analytisch te klinken, de bas lekker strak is en dat het geluid lekker goed los van de speakers komt.
Dit is nu (eigenlijk net zoals mijn vorige set) wederom dik voor mekaar, alleen allemaal een klein tikkie beter.

Omdat zowel de Pioneer (ESS-Sabre Dac-chip) als ook de Rotel (AKM Dac-chip) ook een aparte DAC-functie hebben,
heb ik nu een overvloed aan digitale aansluitingen.
Verder tot op heden (en in de toekomst) geen behoefte gevoeld om uit te zoeken of er nog "verschillen"
zijn te ontdekken, tussen deze 2-Dac's   :ohmy:

90% v/d tijd, stream ik muziek vanaf de Synology-Nas maar ik heb ook alle muziek op de USB-schijf staan,
die ook op de Pioneer is aangesloten en zo kan ik ook muziek blijven streamen middels de afstandsbediening v/d Pioneer
i.c.m. met het display op de Pioneer, als het netwerk eruit ligt.

10% v/d tijd draai ik muziek-DVD's, alleen in stereo.
By the way...... v/d meeste DVD's heb ik het geluid in 2-kanaals Stereo als Flac.-bestand ook op de NAS en USB-schijf staan.




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ohm Ivo

Altijd fijn om te lezen, zo'n overzicht door de tijd heen. Mooie sets en ook je meest recente set is een fraaie! Grappig ook om te zien dat je vooral 'setsgewijs" verandert. Mijn audioverleden werd vooral gekenmerkt door verandering per component/apparaat, tot 6 jaar geleden, toen ook dat stopte.

Veel luisterplezier!

Groet van Evert

vanzomereng

#345
Citaat van: Ohm Ivo op februari  7, 2021, 22:08:10
Altijd fijn om te lezen, zo'n overzicht door de tijd heen.
Graag gedaan  ;D

Citaat van: Ohm Ivo op februari  7, 2021, 22:08:10
Mooie sets en ook je meest recente set is een fraaie! Grappig ook om te zien dat je vooral 'setsgewijs" verandert. Mijn audioverleden werd vooral gekenmerkt door verandering per component/apparaat, tot 6 jaar geleden, toen ook dat stopte.
Als je goed e.e.a. naleest, heb ik ook binnen de "sets" zelf ook wel e.e.a. gewisseld.

Als het wisselen bij jouw stopte, goed teken toch.... betekent dat je tevreden bent  :pompom:

Mijn verwachting is ook wel zeker minimaal 6 a 7 jaar mijn mijn huidige luidsprekers en versterkers te doen en dan zien we wel verder.
Op dit moment, op mijn leeftijd besef ik ook, dat mijn gehoor uiteindelijk de zwakke schakel zal worden.
Toekomstige redenen voor het wisselen van doosjes zullen steeds meer ingegeven worden vanuit praktische motieven,
zoals bruikbaarheid en gemak en in veel mindere mate, vanuit het nastreven van kwaliteitsverbeteringen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

#346
De Nederlandse symfonische rockband KAYAK

Nederland heeft m.i.z. zeer vele goede bands en artiesten gehad en bij 2 van de bands daar heb ik iets mee, warme gevoelens, nostalgie
en naar mijn mening, vind ik ze nog meer als uitzonderlijk goed. 
De ene band is Solution (reeds eerder besproken in Gerrit's Muziekcafe) en de andere band is "KAYAK"

Alle nummers zijn eigen werk en zeer velen van deze nummers zijn echte parels  :wub:
KAYAK was met name in de jaren80/90 zeer bekend in Nederland en internationaal maar matig.
Internationaal verdiende deze band m.i.z. veel meer allure en roem.

Twee v/d de grote namen achter KAYAK is Ton Scherpenzeel(keyboards) en Pim Koopman(drummer, inmiddels overleden),
zij schreven de meeste nummers.  Ton Scherpenzeel heeft ook enige tijd als toetsenist gespeeld bij de band Camel en is ook verantwoordelijk
voor vele andere producties en muzikale begeleidingen van bekende Nederlandse artiesten. (o.a. Joep v/h Hek)


Meer info over Kayak

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kayak_(band)

https://www.kayakonline.info/biography


Hieronder een kleine selectie van hun zeer grote aantal geproduceerde nummers

"Merlin" (VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=xy2JMXkaKUw

"Irene"
https://www.youtube.com/watch?v=DDvelICmVdY&list=OLAK5uy_mqrypPIPoykaSvtu62KKNUdbsOSRSO1O8&index=15

"Selfmade Castle" (VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=latoOC0mFY0

"Starlight Dancer" (2 uitvoeringen - VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=xnmuyAnWGIY

https://www.youtube.com/watch?v=kgFTsNQEwuI&list=PLPeYzd0c_QmFs5SmEk17IEAkj7TEMWmi6&index=5

"Nianne"
https://www.youtube.com/watch?v=4Nj1PXjoEvM&list=OLAK5uy_mqrypPIPoykaSvtu62KKNUdbsOSRSO1O8&index=6

"When Heart Grows Cold"
https://www.youtube.com/watch?v=GmU23aeoteY

"Phantom of the Night"
https://www.youtube.com/watch?v=na5vHHCiiiY

"Ruthless Queen"
https://www.youtube.com/watch?v=Yii6Xi8tkI4

"Anne"
https://www.youtube.com/watch?v=fjQtOTQEcSc

"Cassandra"  (met zanger Bert Heerink ex Vandenberg)
https://www.youtube.com/watch?v=VVHKGXECzw4


Voor diegenen die zelf muziek willen aanschaffen/streamen moeten zelf maar ff zoeken op google of op de diverse streamingsdiensten.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat in 99% v/d gevallen naar live-opnames.

Als het je lukt om de "The Anniversery Box 2008" te kopen, ben je helemaal klaar, dan heb je 4-CD's + DVD (incl.Live-concert)
met al hun hits, ouder werk en nieuwer werk.   Verder zingt naast Edward Reekers, ook Cindy Oudshoorn als zangeres mee
en deze meid heeft best wel "pit" en een goede stem en vele nummers klinken hierdoor wel extra fraai/spannend en fris.



Voor bezoekers die hier pas aanhaken, het Gerrit's Muziekcafe is gestart vanaf
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3413401#msg3413401






Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Op dit ogenblik draait het album "L'Arte del Violino" van Locatelli met als 1e violist Jaap van Zweden in zijn jonge jaren.
Lekkere niet te zware klassiek en qua stijl vergelijkbaar met de 4-Jaargetijden van Vivaldi

Hieruit een klein stukje
https://www.youtube.com/watch?v=OmeEa2EcyVo
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Nu staat het album

L'Arpeggiata • Christina Pluhar – "All'Improvviso"

https://www.youtube.com/watch?v=XN8pSTaIcFE
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

B&W 702S2   ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD