Plasma stand gezocht

Gestart door Mario D, april 17, 2011, 07:36:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mario D

Ik heb een tijdje geleden zelf een meubel gemaakt voor mijn HT en ben er nog steeds tevreden van maar ik stoot toch op 1 minpuntje.
Ik zou liever de Center op de bovenste plank leggen maar dan zou de plasma aan de muur moeten en dat is geen optie aangezien ik geen gaten in de muur wil.
De plasma komt dan wel wat hoger te hangen maar de center komt wel veel beter tot zijn recht denk ik.
Nu heb ik al enkele website's gevonden die plasma stands verkopen maar 750-1000€ gaat er echt wat over voor mij.  :-X

Iemand die me kan helpen of tips heeft.......



http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104803.0


Job

#1
K&M maakt de 26796 en de 26797, zie zijn veel goedkoper. Heb zelf een 26797 met een 42" plasma erop. Heel mooi ook. Nadeel voor jou is dat je zo'n statief dan nog wel helemaal achter de kast kwijt moet, dus dan komt de kast naar voren.

Mario D

Bedankt voor de tip dit statief zit al beter van prijs.

Je kan ook AV meubels kopen waar de Plasma/lcd stand al aan hangt, zou zoiets te maken zijn voor mijn meubel.??

Als ik bv in de bovenste plank een gat maak voor een Buis en op de onderste plaat vast maak, bovenaan de buis dan een muurbeugel bevestigen.

Misschien dat iemand hier op het forum handig is om zo iets te maken.??

papaleo

Als je een vakman zoekt die mooie dingen kan creëren met RVS dan is 'Raymen' denk ik de aangewezen man voor dit klusje  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=325
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

eduard

Kan je niet een kastje/overkapping om je center maken wat vervolgens op je audio meubel rust zodat je daar je tv op kan zetten.

Mario D

Citaat van: papaleo op april 17, 2011, 17:20:54
Als je een vakman zoekt die mooie dingen kan creëren met RVS dan is 'Raymen' denk ik de aangewezen man voor dit klusje  ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=325

Tnx Leo ik ga hem eens PM'en.


Mario D

Citaat van: eduard op april 17, 2011, 17:28:08
Kan je niet een kastje/overkapping om je center maken wat vervolgens op je audio meubel rust zodat je daar je tv op kan zetten.


Dat zou ook kunnen maar niet erg mooi vrees ik.  ;)

Dirk

en om in dezelfde look te blijven van je zelfgemaakte rack/meubel...ff een ander ideetje
nog 2 van diezelfde draadstangen achteraan steken (doorlopend door beide platen), welke een metertje ofzo er bovenuit steken.
en dan daar je plasma aan hangen, dmv de vele verkrijgbare "standaard" beugels.
het overgrote deel van die 2 stangen krijg je amper te zien, want daar komt je center toch voor te liggen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Citaat van: Dynky op april 17, 2011, 18:26:40
en om in dezelfde look te blijven van je zelfgemaakte rack/meubel...ff een ander ideetje
nog 2 van diezelfde draadstangen achteraan steken (doorlopend door beide platen), welke een metertje ofzo er bovenuit steken.
en dan daar je plasma aan hangen, dmv de vele verkrijgbare "standaard" beugels.
het overgrote deel van die 2 stangen krijg je amper te zien, want daar komt je center toch voor te liggen ;)

Zeer goed idee Dirk maar hoe bevestig ik dan op een stevige manier die beugel aan de draadstangen.??

Dirk

#9
Citaat van: kalimero op april 17, 2011, 18:49:48
Zeer goed idee Dirk maar hoe bevestig ik dan op een stevige manier die beugel aan de draadstangen.??
je kan tussen die 2 stangen horizontaal 2 profielen bevestigen.
dit kan je doen met bvb een alu kokerprofiel, of een U-profiel wat je met de gesloten zijde naar de voorzijde monteert (zo heb je later een vlak om je beugel op te schroeven)...al hangt wat je gebruikt natuurlijk misschien af van datgene waar je het makkelijkst aan kan komen.
dat profiel op zich kan je op de stangen bevestigen door het te doorboren, over de stang te schuiven en dan tussen 2 moeren muurvast te klemmen. (later kan je je tv zelfs nog mooi waterpas krijgen door deze moeren wat te verplaatsen ;))
vanaf dat profiel heb je dan een basis om met eender wat (standaard beugels bvb) je scherm op te hangen
hoe dat profiel er precies uit ziet en hoe "mooi" het is doet er niet toe, dat komt immers toch 100% achter je tv te zitten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Eric Desart

#10
Citaat van: Dynky op april 17, 2011, 18:26:40
en om in dezelfde look te blijven van je zelfgemaakte rack/meubel...ff een ander ideetje
nog 2 van diezelfde draadstangen achteraan steken (doorlopend door beide platen), welke een metertje ofzo er bovenuit steken.

Leuk idee ......
Draadstangen van 3 m bestaan, maar is daar gemakkelijk aan te raken als particulier (op stukbasis)? 1 m stangen is makkelijk.
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

Martijnst1990

#11
Ik weet nog wel dat Mikeske iets aan zijn houten meubel heeft bevestigd waar weer een muurbeugel aan vast werd gemaakt. Volgens mij was het gewoon een houten balk die hij aan zijn meubel had gemaakt.

Edit:

Quote van Mikeske:
"Op 2e plaatje heb ik de tv enkele cm hoger gehangen ( aan een balk die ik aan het meubel bevestigd had ) zodat de center er onder kon.
Veel beter zo"

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Mario D

#12
Citaat van: Dynky op april 17, 2011, 19:27:36
je kan tussen die 2 stangen horizontaal 2 profielen bevestigen.
dit kan je doen met bvb een alu kokerprofiel, of een U-profiel wat je met de gesloten zijde naar de voorzijde monteert (zo heb je later een vlak om je beugel op te schroeven)...al hangt wat je gebruikt natuurlijk misschien af van datgene waar je het makkelijkst aan kan komen.
dat profiel op zich kan je op de stangen bevestigen door het te doorboren, over de stang te schuiven en dan tussen 2 moeren muurvast te klemmen. (later kan je je tv zelfs nog mooi waterpas krijgen door deze moeren wat te verplaatsen ;))
vanaf dat profiel heb je dan een basis om met eender wat (standaard beugels bvb) je scherm op te hangen
hoe dat profiel er precies uit ziet en hoe "mooi" het is doet er niet toe, dat komt immers toch 100% achter je tv te zitten.

Ik heb je post meerdere keren gelezen voor ik het echt goed begreep maar ik begrijp het wel nu Tnx.  :D
Als ik dus geen metaal profiel vind kan ik dus eigenlijk ook gewoon hout gebruiken.??

Citaat van: Eric Desart op april 17, 2011, 20:14:31
Leuk idee ......
Draadstangen van 3 m bestaan, maar is daar gemakkelijk aan te raken als particulier (op stukbasis)? 1 m stangen is makkelijk.

Ook een beetje mijn vrees want in de meeste dhz zaken vind je enkel de 1M versie.

Citaat van: Martijn90 op april 17, 2011, 20:21:14
Ik weet nog wel dat Mikeske iets aan zijn houten meubel heeft bevestigd waar weer een muurbeugel aan vast werd gemaakt. Volgens mij was het gewoon een houten balk die hij aan zijn meubel had gemaakt.

Edit:

Quote van Mikeske:
"Op 2e plaatje heb ik de tv enkele cm hoger gehangen ( aan een balk die ik aan het meubel bevestigd had ) zodat de center er onder kon.
Veel beter zo"



Deze had ik al eens gezien tnx, ik geloof dat mike dit ook had laten doen/maken.
Het idee is er zeker al volgend weekend begin ik met de uitvoering.  :pompom:  ;)

Mario D

Vandaag al verschillende winkels afgelopen en slechts 1 winkel had draadeinde van 2 meter lang maar enkel in M12.  :nopompom:

Wat zou ik nu best doen :

1) M12 draadeinde van 2 meter dat ik kan vast maken aan de onderste en bovenste plaat.

2) M16-M18 draadeinde dat ik vast maak enkel aan de bovenste plaat.

Ik vind het een moeilijke keuze want de M12 kon ik met de hand toch heel lichtjes buigen.  :-X

Het gewicht van de plasma valt nog mee, hij weegt 23Kg.

Dirk

Citaat van: kalimero op april 22, 2011, 12:42:38
Vandaag al verschillende winkels afgelopen en slechts 1 winkel had draadeinde van 2 meter lang maar enkel in M12.  :nopompom:

Wat zou ik nu best doen :

1) M12 draadeinde van 2 meter dat ik kan vast maken aan de onderste en bovenste plaat.

2) M16-M18 draadeinde dat ik vast maak enkel aan de bovenste plaat.

Ik vind het een moeilijke keuze want de M12 kon ik met de hand toch heel lichtjes buigen.  :-X

Het gewicht van de plasma valt nog mee, hij weegt 23Kg.
bij maar 23kg zou ik niet twijfelen, M12 door beide platen  ;)
er dan wel even van uitgaande dat je deze 2 draadstangen gaat "afschermen" met je center en dus niet het verschil te zien krijgt tussen de reeds gebruikte (M16) en deze M12, want als ze zichtbaar worden is M16 de enige kuiste keus, vind ik althans.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Citaat van: Dynky op april 22, 2011, 13:05:46
bij maar 23kg zou ik niet twijfelen, M12 door beide platen  ;)
er dan wel even van uitgaande dat je deze 2 draadstangen gaat "afschermen" met je center en dus niet het verschil te zien krijgt tussen de reeds gebruikte (M16) en deze M12, want als ze zichtbaar worden is M16 de enige kuiste keus, vind ik althans.

Tnx ik ga het dan met de M12 proberen denk ik.  ;)

LittleNinja

Audipack heeft ook mooie oplossingen...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Mario D

Ik heb eindelijk toch een speciaalzaak gevonden waar ik de M16 kon bestellen in 2 meter versie.  :pompom:
De levertijd is voor de 2 stuks helaas +-2 weken.

Nu juist nog uitkijken naar een muurbeugel, heeft het eigenlijk nut om in mijn geval zo een ultraplatte te nemen aangezien de plasma toch niet echt tegen de muur komt.??

Mario D

Citaat van: LittleNinja op april 22, 2011, 13:30:05
Audipack heeft ook mooie oplossingen...

Tnx maar ik ga toch werken met de draadeinde dan hou ik nog budget over voor andere upgrade's.  :D

Dirk

Citaat van: kalimero op april 24, 2011, 07:38:14
Nu juist nog uitkijken naar een muurbeugel, heeft het eigenlijk nut om in mijn geval zo een ultraplatte te nemen aangezien de plasma toch niet echt tegen de muur komt.??
hoe verder je tv van de draadstangen komt te hangen, des te groter de krachtarm erop wordt, wat je meer kans geeft op buiging vd stangen (en je tv die uiteindelijk ietsjes voorover gaat hellen)
ik gebruik zelf een beugelset van Ikea http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40146185, die hangt hier op hun eigen wandpaneelsysteem, maar eigenlijk kan je die op eender welke ondergrond/basis bevestigen, zolang je in die ondergrond maar 4 bouten kan draaien, want elke beugel hangt dus op 2 punten vast.
als je hem niet op Ikea's eigen wand gebruikt, dan zal je de 4 kleine verticale plaatjes (die je op hun afbeelding ziet) gewoon weglaten, maar hem op die plaats (die ook nog eens kan gekozen worden in de hoogte, dus je bent aardig flexibel qua montage) op je eigen ondergrond bevestigen.
dat maakt dat die beugel slechts 40mm dik is, wat vrij aardig is voor z'n stevige versie.
maar er is wslk keuze zat als het op budget beugels aankomt, zou ik zo denken...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mario D

Ok dan ga ik eens uit kijken voor een zo plat mogelijke.  :thumbs-up:

Automaat

M16 draadstangen die buigen doordat een tv er aan hangt? Denk niet dat dat in enige verhouding staat tot hoe het tv meubel uit model getrokken wordt.
Reading the HTForum is learning every day!!

skoebiedoe

En anders kan hij nog altijd een buisje over de draadstang schuiven en deze knellen met zijn eerste moer.
Doorbuiging is direkt veel minder. ;)


Mario D

Citaat van: skoebiedoe op april 24, 2011, 20:01:34
En anders kan hij nog altijd een buisje over de draadstang schuiven en deze knellen met zijn eerste moer.
Doorbuiging is direkt veel minder. ;)



Bedoel je dan over de gehele lengte of enkel onderaan.

ik kan me wel voorstellen hoe langer het draadeinde hoe zwakker het word.

Een M12 bv kan ik over een lengte van 1 meter toch lichtjes buigen over mijn knie.

Met een M16 lukt dat niet meer met al mijn kracht.  ;D

Dus ik denk dat de M16 over een lengte van +-1,50 Meter met bovenaan de plasma van 23 kg niet zal buigen. (hoop ik)  :D

skoebiedoe

enkel onderaan.
Dus het deel van de kast tot de eerste moer. ;)
In passant ook weer netjes afgewerkt (aka weggestopt) .