Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#7125
Ik krijg hem volgende week vrijdag en dan ga ik even op "halt". Ze zijn me op dit moment te zeer aan het prutsen. Dan vertrouw ik liever op mijn "goddelijk" afweersysteem dat zich door de generaties heen aan sterke genen heeft ontwikkeld.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Het positieve daarvan is dat de vraag naar audiofiele spulletjes zal afnemen en eveneens zullen de sets van de overledenen tweedehands beschikbaar komen waardoor de prijzen weer normaliseren  8)

Citaat van: fugazi_2009 op januari  6, 2022, 23:48:41
Is een lastige, volgens mij leunen een hoop audiofielen in ieder geval qua leeftijd toch wel tegen de risicogroepen aan. Dus voor je het weet ben je er weer een paar kwijt


😄
Citaat van: Bertus69 op januari  7, 2022, 02:02:00
Ik zit qua leeftijd een aantal jaren onder de risico grens en net de booster weer gehad, die was duidelijk niet audiofiel want ik kreeg hem voor een prikkie  ;D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Met Classic FM op de achtergrond een beetje aan het surfen op het internet, waarbij ik stuit op een review van Tannoy Turnberry speakers. De reviewer  weet voor mij prima in woorden te vatten waar het voor mij ook zo vaak mis gaat met veel nieuwe speakers. Een aangezet (mid-) hoog. Hetgeen in eerste instantie je aandacht trekt en een illusie geeft van een groot oplossingsvermogen, een grote resolutie, echter al spoedig slechts een aangezet hoog blijkt, hetgeen bij mij steevast tot luistermoeheid leidt.

Quote:

I had been concerned that the urban myth of Tannoys needing super-tweeters would mean recessed treble but was rewarded with plenty of detail.  These are not as forward as most these days and I do think that there is a tendency, which is as much about marketing as high fidelity, to deliberately lift the HF response on some loudspeakers to impress for first impressions.  This is what I call the hifi fireworks trick, all tizz and sparkle but soon becomes fatiguing once said speakers are wired up at home.  The Tannoys draw you into the music without this tizz but at no point was I left wanting for detail as the tiniest "ting" of a triangle being played (along with the decay) was noted on some orchestral music for example. Hifipig.com


Er zijn gelukkig ook genoeg positieve uitzonderingen. Zoals ik recent heb mogen ervaren met Dynaudio Confidence 20 en een paar jaar terug met Focal Sopra 1 speakers. Dat zijn dan wel weer behoorlijk prijzige speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Mijn speakers krijgen ook altijd in eerste instantie het predicaat 'saai' opgeplakt, dat lijkt mij in dit verband een uitstekende kwalificatie. Vaak als mensen dan langer zitten te luisteren hebben ze opeens zoiets van: "Maar dat heb ik nog niet eerder gehoord"
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Een grote resolutie gecombineerd met een harmonieuze tonaliteit, is m.i. inderdaad een uitstekende kwalificatie 👌🏻

Citaat van: fugazi_2009 op januari  8, 2022, 09:56:27
Mijn speakers krijgen ook altijd in eerste instantie het predicaat 'saai' opgeplakt, dat lijkt mij in dit verband een uitstekende kwalificatie. Vaak als mensen dan langer zitten te luisteren hebben ze opeens zoiets van: "Maar dat heb ik nog niet eerder gehoord"
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer wat content gekocht, twee oudjes dit keer.






Van beide albums kwam er vanmorgen een nummer voorbij op Radio Paradise welke indruk maakten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Matthijs1973

die Local Hero is heerlijk, kan er de vinger niet opleggen waarom maar doet gewoon wat.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Xander32

... de laatste track op dat album kwam vanmorgen voorbij op Radio Paradise en die bracht mij terug naar de tijd dat ik 17 was, ik heb mooie herinneringen aan dit nummer. Maar in de afgelopen (34) jaren heb ik die nooit meer gehoord  :omg: Blij deze te hebben herontdekt! Indien dit album in z'n geheel een gelijke sfeer heeft kan het niet mis gaan 🎶

Citaat van: Matthijs1973 op januari  8, 2022, 17:01:54
die Local Hero is heerlijk, kan er de vinger niet opleggen waarom maar doet gewoon wat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Going Home is inderdaad een lekker nummer.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

brt

Citaat van: Xander32 op januari  8, 2022, 09:48:15
Er zijn gelukkig ook genoeg positieve uitzonderingen. Zoals ik recent heb mogen ervaren met Dynaudio Confidence 20 en een paar jaar terug met Focal Sopra 1 speakers. Dat zijn dan wel weer behoorlijk prijzige speakers.

Weet je nog op wat voor versterking je die Sopra 1 toen gehoord hebt? 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Accuphase e-650, i.c.m. Aurender streamer/dac 👌🏻
Dat was bij Bert. Indrukwekkende set betreft prestaties 🎶

Citaat van: brt op januari  9, 2022, 11:51:08
Weet je nog op wat voor versterking je die Sopra 1 toen gehoord hebt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2022, 11:56:29
Accuphase e-650, i.c.m. Aurender streamer/dac 👌🏻
Dat was bij Bert. Indrukwekkende set betreft prestaties 🎶

Nice! Ik kan me goed voorstellen dat dat een mooie combi is
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Ja, het beste wat ik tot op heden heb gehoord bij Bert, dat was echt enorm genieten, al waren de Harbeth ls op deze componenten ook niet te versmaden 👌🏻

De huidige set van Hegel H590 en Dynaudio Confidence 20 kon mij recent minder bekoren, al mag ik nog een keer terugkomen om de combi met Auralic Aries (i.p.v. BSN) te horen.

Mijn beleving: De bron leek toen een behoorlijke duit in het zakje te doen. Toen de content vanaf vinyl kwam, begon er wat leven in de daarvoor steriele set te komen. Steriel wil zeggen; ik heb nog niet eerder een set gehoord welke de muziek zo uiteen rafelde in allemaal losse elementjes, welke allen uiterst scherp tegen een doodstille achtergrond stonden afgetekend. Voor sommigen wellicht het hoogst haalbare, maar voor mij was alle fut, leven, bezieling verdwenen uit de content. Er werden op een zeer hoog niveau elementjes weergegeven, maar het ontbrak aan muziek. Dat zegt vooral iets over mijn smaak en voorkeur.

... en het maakt onderwijl ook niet veel meer uit wat Bert er heeft staan, de set is het middel, maar niet het doel van de M&G's. De gezelligheid staat voorop  :coffee:, daarbij heeft het praten over de gezamenlijke hobby en in toenemende mate andere zaken die ons bezighouden, een veel voornamere plek ingenomen. Een mooie, fijne ontwikkeling.

Citaat van: brt op januari  9, 2022, 12:00:11

Nice! Ik kan me goed voorstellen dat dat een mooie combi is
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7138
Citaat van: Xander32 op januari  9, 2022, 12:27:05
Ja, het beste wat ik tot op heden heb gehoord bij Bert, dat was echt enorm genieten, al waren de Harbeth ls op deze componenten ook niet te versmaden 👌🏻

De huidige set van Hegel H590 en Dynaudio Confidence 20 kon mij recent minder bekoren, al mag ik nog een keer terugkomen om de combi met Auralic Aries (i.p.v. BSN) te horen.

Mijn beleving: De bron leek toen een behoorlijke duit in het zakje te doen. Toen de content vanaf vinyl kwam, begon er wat leven in de daarvoor steriele set te komen. Steriel wil zeggen; ik heb nog niet eerder een set gehoord welke de muziek zo uiteen rafelde in allemaal losse elementjes, welke allen uiterst scherp tegen een doodstille achtergrond stonden afgetekend. Voor sommigen wellicht het hoogst haalbare, maar voor mij was alle fut, leven, bezieling verdwenen uit de content. Er werden op een zeer hoog niveau elementjes weergegeven, maar het ontbrak aan muziek. Dat zegt vooral iets over mijn smaak en voorkeur.

... en het maakt onderwijl ook niet veel meer uit wat Bert er heeft staan, de set is het middel, maar niet het doel van de M&G's. De gezelligheid staat voorop  :coffee:, daarbij heeft het praten over de gezamenlijke hobby en in toenemende mate andere zaken die ons bezighouden, een veel voornamere plek ingenomen. Een mooie, fijne ontwikkeling.

Altijd als ik jouw beschrijvingen , in welke situatie dan ook, van de klank/sets/lees/hoor bekruipt mij het gevoel dat we, ondanks dat we nogal verschillende personen zijn (niks mis mee) heel erg hetzelfde timbre, dezelfde klankkleur/sound mooi vinden....

Ik denk zelfs te weten/vermoeden/stellen dat onze voorkeuren wel heull erg dicht bij elkaar liggen  :)

We verwoorden het beiden nogal anders, maar toch :)

Organisch, aan de warme kant van het midden met voldoende details maar vooral niet té veel uiteenrafeling van de muziek ansich...

Het moet muziek blijven en vooral geen parade van perfecte, maar daardoor los van elkaar staande klanken/elementen in de sound...

vanzomereng

Citaat van: twani op januari  9, 2022, 12:50:44
Altijd als ik jouw beschrijvingen , in welke situatie dan ook, van de klank/sets/lees/hoor bekruipt mij het gevoel dat we, ondanks dat we nogal verschillende personen zijn (niks mis mee) heel erg hetzelfde timbre, dezelfde klankkleur/sound mooi vinden....

Ik denk zelfs te weten/vermoeden/stellen dat onze voorkeuren wel heull erg dicht bij elkaar liggen  :)
We verwoorden het beiden nogal anders, maar toch :)
Organisch, aan de warme kant van het midden met voldoende details maar vooral niet té veel uiteenrafeling van de muziek ansich...

Het moet muziek blijven en vooral geen parade van perfecte, maar daardoor los van elkaar staande klanken/elementen in de sound...

Tsja, als je bovenstaande zo leest zal m.i.z. >90% van alle forummers hiero horen zeggen, helemaal mee eens en zo'n "sound"
ambieer ik ook en mijn huidige set voldoet m.i.z. hieraan.... toch klinken alle sets weer anders  :ohmy:

Nog 1 keer tsja....  :colgate:  als je bovenstaande zo leest kunnen jullie (Twani en Xander32) de sets zo onderling uitwisselen,
tot tevredenheid van beider partijen  :D
Ik vraag me dan wel af, waar het grote prijsverschil in zit, tussen de set van Xander32 en Twani  :o

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Je bent tekort door de bocht G.J.  ;)

Ik verwacht ook dat Theo en ik beiden niet gelukkig worden van een analytische set, wiens kracht het is om zaken super scherp in 3D uit te lichten. Niets mis mee, maar een ander publiek.
Dat wil voorst niet zeggen dat ons beider sets gelijkwaardig presteren.

Citaat van: VANZOMERENG op januari  9, 2022, 13:18:49
Tsja, als je bovenstaande zo leest zal m.i.z. >90% van alle forummers hiero horen zeggen, helemaal mee eens en zo'n "sound"
ambieer ik ook en mijn huidige set voldoet m.i.z. hieraan.... toch klinken alle sets weer anders  :ohmy:

Nog 1 keer tsja....  :colgate:  als je bovenstaande zo leest kunnen jullie (Twani en Xander32) de sets zo onderling uitwisselen,
tot tevredenheid van beider partijen  :D
Ik vraag me dan wel af, waar het grote prijsverschil in zit, tussen de set van Xander32 en Twani  :o
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Maar helemaal uitsluiten kan je het natuurlijk ook niet.  :D

Ik vind het wel een mooie gedachte.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Dan is Twani spekkoper 🤓

Citaat van: chansig op januari  9, 2022, 13:36:48
Maar helemaal uitsluiten kan je het natuurlijk ook niet.  :D

Ik vind het wel een mooie gedachte.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Ik verwacht dat het plezier wat beiden van hun set krijgen priceless is.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

#7144
Diplomaat  :thumbs-up:  :)

Citaat van: vergeerr72 op januari  9, 2022, 14:22:53
Ik verwacht dat het plezier wat beiden van hun set krijgen priceless is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2022, 11:56:29
Accuphase e-650, i.c.m. Aurender streamer/dac 👌🏻
Dat was bij Bert. Indrukwekkende set betreft prestaties 🎶
Yep. Dat was een top-set die ik gelukkig ook heb mogen aanhoren.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

bert50

#7147
Heren het klinkt in mijn oren weer als vanouds de Bluesound was de zwakke schakel maar was ook een tussenstap.
Dus Robert en Roy komt u maar weer.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

brt

Citaat van: bert50 op januari  9, 2022, 15:02:20
Heren het klinkt in mijn oren weer als vanouds de Bluesound was de zwakke schakel maar was ook een tussenstap.
Dus Robert en Roy komt u maar weer.[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Waarom heb je de Sopra's weer weggedaan Bert? Ik speel er al 5 jaar mee, met veel plezier. Zie me zelf niet snel naar een andere speaker upgraden, of het moet een actieve speaker zijn, maar dan moet ik afstand doen van mijn geliefde buizenversterker(sound).
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

bert50

Simpel ik wilde gewoon weer wat anders .[emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P