Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dura

#6550
Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 21:59:04
Volgens mij zeg je hier toch wat anders? Op wie doel je dan in onderstaande quote welke je poste op mijn reply? Daardoor wek je op z'n minst de illusie dat je mijn persoontje bedoeld. Wanneer dat niet zo is vind ik je daarin iig onduidelijk. Maar ik zit moeilijk te doen, genoeg daarover.


Maarre, wat super tof voor Twani dat hij een heuse fanboy heeft  ;D

;D Twani rulez :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Het was niet zo serieus bedoeld allemaal.
Het ging me erom dat in het algemeen mensen die een zorgvuldig samengestelde stereo hebben waarbij de integriteit van het pad dat het geluidssignaal aflegt in principe de wenkbrauwen fronzen bij het idee om van dat signaal 75% niet eens die keten in te sturen.
Als dat in de praktijk eigenlijk lekkerder klinkt kan er een CD conflict ontstaan; wil ik het op papier beste signaal of wil ik het lekkerste geluid.
De keuze lijkt logisch maar ik moet toegeven, bij mezelf herken ik hier wel een conflict in.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Thx voor de toelichting, helder 👍🏻  :)
Een volgende keer wellicht ff een goed gekozen emoticon toevoegen, enkel platte tekst is soms lastig te interpreteren.

Zelf blijf ik maar roepen dat de keten in dienst staat van de muziek, dat deze mij van de muziek moet kunnen laten genieten. Over de kwaliteit van die content heb ik het dan niet. Die doet er dan ook weinig toe zolang het "genieten van" maar overeind blijft staan 🎶

Hier geen cognitieve dissonantie  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Hier ook alleen maar Spoti...ondanks een HD met allemaal waf, flac, upscale etc muziek. Bij mij klinkt een verrotte opname wel degelijk echt verrot. Maar als de muziek leuk is, maal ik daar niet zo. Alhoewel...er staat nu een live opname van RAGTM op Spoti. Die is dus niet leuk om naar te luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 20:24:29
... zelf zie ik het juist als een groot goed aangaande m'n set; ook mindere kwaliteit opnames/streams worden zeer goed verteerbaar weergegeven. Ik heb al vele, idd veelal dure sets gehoord die dat enkel klaarspelen met hoogwaardige content, opnames. Mindere opnames zijn dan voorts niet aan te horen.

Exact dit Robert :)

Xander32

Heb je jouw nieuwe ls al of zijn het nog de JBL's die spelen?

Citaat van: chansig op juli 14, 2021, 07:35:25
Hier ook alleen maar Spoti...ondanks een HD met allemaal waf, flac, upscale etc muziek. Bij mij klinkt een verrotte opname wel degelijk echt verrot. Maar als de muziek leuk is, maal ik daar niet zo. Alhoewel...er staat nu een live opname van RAGTM op Spoti. Die is dus niet leuk om naar te luisteren.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

De JBL's staan er nog. De nieuwe speakers gaan nog wel even duren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Okey. De JBL's had ik meer vergevingsgezind verwacht met mindere opnames 🤔

Citaat van: chansig op juli 14, 2021, 20:10:38
De JBL's staan er nog. De nieuwe speakers gaan nog wel even duren.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik denk dat geen enkele speaker in mijn ruimte vergevingsgezind is voor slechte opnames.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Maar je hebt toch een (deels) akoestisch plafond? Die keer dat ik bij jou was klonk het echt goed, of was dat vooral de verdienste van de D&D's i.c.m. dsp?

Citaat van: chansig op juli 14, 2021, 20:30:30
Ik denk dat geen enkele speaker in mijn ruimte vergevingsgezind is voor slechte opnames.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik zit al eeen tijdje op zolder. Daar ben ik nog wat verder gegaan qua akoestiek. DSP gebruik ik op dit moment niet, maar met de nieuwe speakers weer wel.

Beneden was het net zoals boven een combi van goed metende speakers, paar kleine woofers door de kamer heen een  redelijke ruimte en dsp. Maar haalde het weergave niveau van boven niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... ik wou je reply liken, maar die optie is verdwenen 😏
Dan maar zo 👍🏻

Citaat van: chansig op juli 15, 2021, 07:42:14
Ik zit al eeen tijdje op zolder. Daar ben ik nog wat verder gegaan qua akoestiek. DSP gebruik ik op dit moment niet, maar met de nieuwe speakers weer wel.

Beneden was het net zoals boven een combi van goed metende speakers, paar kleine woofers door de kamer heen een  redelijke ruimte en dsp. Maar haalde het weergave niveau van boven niet.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6561
Citaat van: Xander32 op juli 15, 2021, 19:28:03
... ik wou je reply liken, maar die optie is verdwenen 😏
Dan maar zo 👍🏻

Já zonder aankondiging gewoon verdwenen.

Ik kan de reden meteen bedenken.

Droevige vertoning.....   Je zal eens te veel weerwoord krijgen....

En wie "je" is mag men zélf invullen...   Laat de fantasie werken.....

Vinyl_Fuchs

Net even de foto's van jouw openingspost bekeken. :clapping:
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani


Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

 @ Robert dus, om misverstanden/ ijdele hoop te voorkomen.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

vanzomereng

Citaat van: twani op juni 27, 2021, 23:46:52
Nou dat moet "iedereen" lekker zelf weten maar ik weet wel dat de meeste Dyns zeer vergevensgezinde weergevers zijn.

Ik heb zeer goede herinneringen aan Dynaudio's (o.a. Focus 260 = "lekker warm bad") en deze was zeker vergevingsgezind
maar laat voldoende detail horen maar er zullen best vele merken meer zijn, die ook vergevingsgezind zijn.
Mijn huidige B&W 702S2 zijn vergevingsgezind, klinken smooth en hebben in het hoog een matig aflopende frequentiekarakteristiek.
Naast het voordeel dat ook wat mindere opnames fraai blijven klinken, is het ook veel minder kritisch wat je er zo al in je keten
aan componenten op aansluit.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: twani op juli 12, 2021, 21:24:40
Ik prefereer al jaren het vloeiende Spotify Premium bóven de veel meer staccato weergave van m'n FLACS op de NAS.
Mij is om het even...
Wel is het zo, dat bij (licht) gecomprimeerde muziek, waar sommigen al bij voorbaat doen gruwelen, het lang niet zo dramatisch is als men denkt.
Er zijn zo veel vele factoren die de kwaliteit bepalen en als de opnames redelijk tot goed zijn en de akoestiek/LS-opstelling op orde, zijn vele
andere zaken, bijzaken geworden.

Soms is dynamiek-compressie (met mate) gewoon wenselijk of wellicht een must om lekker van muziek te kunnen genieten  :ohmy:

Ik heb jaren geleden een test-cd gehad met klassieke muziek die totaal geen enkele compressie had met als gevolg,
dat de zachtste passages nauwelijks te horen was en verdronk in het omgevingsgeluid en als ik dan de versterker een stukje opschroefde,
bij de navolgende fortissimo, de ramen er hier uitvlogen, de kat van schrik tegen het plafond sprong en de buren me de oorlog verklaarde.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Ik ben erg benieuwd naar de B&W's, wetende welk pad je hebt bewandeld.
Tot op heden waren het de SF Liuto's die de meeste indruk maakten.

Citaat van: VANZOMERENG op juli 16, 2021, 08:26:31
Ik heb zeer goede herinneringen aan Dynaudio's (o.a. Focus 260 = "lekker warm bad") en deze was zeker vergevingsgezind
maar laat voldoende detail horen maar er zullen best vele merken meer zijn, die ook vergevingsgezind zijn.
Mijn huidige B&W 702S2 zijn vergevingsgezind, klinken smooth en hebben in het hoog een matig aflopende frequentiekarakteristiek.
Naast het voordeel dat ook wat mindere opnames fraai blijven klinken, is het ook veel minder kritisch wat je er zo al in je keten
aan componenten op aansluit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx  ;)

Op zich valt het heel erg mee wat er hier aan spulletjes voorbij is gekomen vanaf de negentiger jaren. Echter is dit draadje incompleet; mijn ht-tijd ontbreekt. Dat draadje staat nog ergens anders op dit forum, onder een dikke laag stof 😷


Betreft stereo heb ik ook veel plezier beleeft met Usher monitoren. Op een gegeven moment aangevuld met twee stuks Velodyne.




... maar toen ik destijds tijdens een M&G een paartje Tannoy Saturn S10 op Marantz Premium componenten hoorde, wist ik dat Tannoy mijn sound ging worden  ::)


Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 15, 2021, 22:15:07
Net even de foto's van jouw openingspost bekeken. :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#6570
Citaat van: Xander32 op juli 13, 2021, 06:36:02
Dat genieten van muziek lukt ook nog steeds in omg. Keistad met dezelfde spulletjes 🎶 ?

Het is hier nog steeds genieten Robert! De Dynaudio's zijn inmiddels wel goed ingespeeld. Bijzondere monitoren die Herritage Specials. Erg volwassen geluid kunnen deze 'klassiekers' produceren.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dura

Citaat van: Xander32 op juli 16, 2021, 09:56:47
... maar toen ik destijds tijdens een M&G een paartje Tannoy Saturn S10 op Marantz Premium componenten hoorde, wist ik dat Tannoy mijn sound ging worden  ::)

Wat is het in de Tannoy sound dat je aantrekt?

20 jaar geleden had ik een vriend met Little Red Monitors, wat ik daar echt geweldig aan vond was de manier waarop ze een soort bol van geluid te voorschijn leken te toveren van 1,5 meter die geheel los voor, tussen en boven de speakers hing. Daar kom ik uren van genieten.
Maar ik heb ook zelf Tannoy gehad,609s, die waren heel ruimtelijk maar soms klapte het geluid ineens terug in de speakers, daar heb ik nooit aan kunnen wennen. Datzelfde heb ik ook weleens gehoord op een setje Westminsters. Achteraf gezien vermoed ik dat dat te maken had met te zwakke versterking.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

i2Paq

Citaat van: Xander32 op juli 15, 2021, 19:28:03
... ik wou je reply liken, maar die optie is verdwenen 😏
Dan maar zo 👍🏻

Is weer terug, zat een "virus" in, leek tenminste zo.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Xander32

De Tannoy ls uit de Prestige serie vind ik allen heel natuurlijk en daardoor aangenaam klinken.

Ik vind ze uitblinken in de weergave van stemmen. Dat heeft iets intiems, iets van nabijheid. Idem betreffende natuurlijke instrumenten (strijk-/snaar instrumenten, piano, blaasinstrumenten).
Ze kennen een prettige tonaliteit. Daar is niets wat de aandacht trekt. Dat maakt ze breed inzetbaar.
Tevens spreekt mij de timing en het dynamische karakter aan. Het totaal ervaar ik als natuurlijk klinkend (dat is het tegenovergestelde van gekunsteld).

Maar zoals je aangeeft; de aansturing (versterking) maakt een verschil. Ik heb ze in het verleden op een vrij eenvoudige maar wel gedegen Exposure set gehoord en dat klonk meer dan prima en evenzo op een eenvoudige (betaalbare, €1500) buizenversterker. Mijn voorgaande Marantz versterkers (PM15, 11 en 10) deden het prima, maar de eerste twee misten ietwat aan fundament en die derde (PM10) gaf veel punch en relatief veel hoog, waardoor het zo voorname middengebieden wat achter bleef. Een natuur klinkende versterker, met een afgewogen tonaliteit, welke ook de nodige stroom kan leveren, lijkt de beste match te geven. O.a. Chord en Accuphase doen dat.


Citaat van: Dura op juli 16, 2021, 10:13:23
Wat is het in de Tannoy sound dat je aantrekt?

20 jaar geleden had ik een vriend met Little Red Monitors, wat ik daar echt geweldig aan vond was de manier waarop ze een soort bol van geluid te voorschijn leken te toveren van 1,5 meter die geheel los voor, tussen en boven de speakers hing. Daar kom ik uren van genieten.
Maar ik heb ook zelf Tannoy gehad,609s, die waren heel ruimtelijk maar soms klapte het geluid ineens terug in de speakers, daar heb ik nooit aan kunnen wennen. Datzelfde heb ik ook weleens gehoord op een setje Westminsters. Achteraf gezien vermoed ik dat dat te maken had met te zwakke versterking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar juist die dynamiek maakt (die) muziek indrukwekkend, die maakt dat je er in op gaat. Hetgeen je beschrijft aangaande de dynamiek, is juist waarnaar velen op zoek zijn, het hoogst haalbare 🎶

Citaat van: VANZOMERENG op juli 16, 2021, 08:41:31
Mij is om het even...
Wel is het zo, dat bij (licht) gecomprimeerde muziek, waar sommigen al bij voorbaat doen gruwelen, het lang niet zo dramatisch is als men denkt.
Er zijn zo veel vele factoren die de kwaliteit bepalen en als de opnames redelijk tot goed zijn en de akoestiek/LS-opstelling op orde, zijn vele
andere zaken, bijzaken geworden.

Soms is dynamiek-compressie (met mate) gewoon wenselijk of wellicht een must om lekker van muziek te kunnen genieten  :ohmy:

Ik heb jaren geleden een test-cd gehad met klassieke muziek die totaal geen enkele compressie had met als gevolg,
dat de zachtste passages nauwelijks te horen was en verdronk in het omgevingsgeluid en als ik dan de versterker een stukje opschroefde,
bij de navolgende fortissimo, de ramen er hier uitvlogen, de kat van schrik tegen het plafond sprong en de buren me de oorlog verklaarde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT