Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Straks zal ik ff inhoudelijk reageren, nu eerst naar buiten genieten van het fraaie winterweer 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mitch--

Citaat van: Ohm Ivo op februari 13, 2021, 11:52:29
Xander,

ik heb je showtopic nog eens doorgescrolled (en dan vooral de eerste pagina en de paginas van 2020, en waarschijnlijk ga ik een hele domme vraag stellen maar het houdt me bezig:

waarom staat er "Accuphase E-480" in jouw onderschrift? De overige apparatuur kan ik plaatsen, alleen deze niet...

Groet van Evert

edit: de Accuphase DAC kan ik ook niet plaatsen.

Was mij ook al opgevallen ;) heb er al een PM aan gewaagd hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mario D

Ik had het al een paar keer aangehaald in je topic dus ik gun het je van harte Xander, heel mooie keuze met de tannoy's.  :pompom:


vanzomereng

#5854
Citaat van: Ohm Ivo op februari 13, 2021, 11:52:29
Xander,
waarom staat er "Accuphase E-480" in jouw onderschrift? De overige apparatuur kan ik plaatsen, alleen deze niet...
Scherp gezien Evert, ik schrok me een hoedje  :o
Hij heeft niet alleen het Marantzforum verlaten maar al zijn Marantz-equipment de deur uitgedaan
en alles nu van Accuphase en Auralic aangeschaft.    Zou Sander de staatsloterij gewonnen hebben    :wow:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Fr@nk

#5855
Kan het zijn dat Robert hebt wezen shoppen bij AE in Den Bosch?  ::)
Zij hebben net een 4 maanden oude zwarte PM10 op MP...  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

Citaat van: VANZOMERENG op februari 13, 2021, 16:59:18
Scherp gezien Evert, ik schrok me een hoedje  :o
Hij heeft niet alleen het Marantzforum verlaten maar al zijn Marantz-equipment de deur uitgedaan
en alles nu van Accuphase en Auralic aangeschaft.    Zou Sander de staatsloterij gewonnen hebben    :wow:

Hij is/was niet de enige.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

#5857
... het verhaal van de Marantz PM10, welke ik blind heb gekocht.

Al is dat ook niet helemaal waar; ik heb hem een aantal jaren terug gehoord tijdens een M&G van het Marantzforum bij de NL vestiging van Marantz te Eindhoven. Maar goed, in November 2020 heb ik er dus zelf eentje gekocht, nadat ik een aantal andere versterkers had beluisterd (o.a. Hegel H390, Accuphase E-380) en ik als proef een aantal maanden met een Ncore ev achter de Marantz PM11s3 had gespeeld. Na reeds positieve ervaringen met een PM15s2LE en een PM11s3 (beiden eveneens blind gekocht), was ik er van overtuigd dat het met de PM10 weer net zo zou lopen. Niet dus. Op een aantal aspecten betrof deze zeker een upgrade t.o.v. de 11. Een meer aanwezige bas, duidelijk meer punch en voorts een heerlijk open geluid. En ja, het hoog was wel wat te aanwezig, ietwat agressieve sss-en en fff-en waren daar, maar dat was met de beide voorgangers de eerste tijd niet anders. Na een periode van inspelen temperde dat bij de voorgangers, mijn verwachting was dat dit met de PM10 net zo zou gaan. Niet dus. Het wat agressieve hoog bleef onveranderd aanwezig 🙄

Dit had ik niet zien aankomen. Een ogenschijnlijke mismatch met de Kensingtons. Dat was met de Ncore ev niet heel anders, maar dat kweet ik aan het relatief basale ontwerp, een gebrek aan verfijning. Maar nu met de ervaringen van de afgelopen maanden concludeer ik dat Hypex Ncore een niet al te gelukkige match is met de Tannoy Kensingtons. Iig niet daar waar het het hoog betreft. Zelfs in dien mate dat deze mij de afgelopen maand(en) vaak het luisterplezier ontnam ☹️

Dan maar rigoureus te werk gaan, weg met alles van Marantz en op zoek naar iets nieuws  :o. Echter ook vast besloten om niets het kopen voordat ik de spulletjes bij mij thuis in eigen set heb gehoord. Na een thuisdemo van de Accuphase E-480 en de DAC-50 van hetzelfde merk, zijn deze blijven staan. Ondanks dat beide geheel nieuw, koud (letterlijk) uit de doos waren, klonk het direct overtuigend. We zijn voorts aan de onderhandelingstafel gaan zitten en kwamen tot een nette prijs inclusief inruil van de Marantz gear. Zoals reeds aangegeven; de Accu versterker incl. dac zijn blijven staan, de Marantz gear verdween in de originele verpakking en ging mee de deur uit.

Nu is het een paar weken wachten op de levering van de Auralic Aries G1. Maar geen nood, ik zit niet zonder bron; er stond nog een Audiolab cd loopwerk en ik had nog een BS Node 2 op zolder staan. Prima om de komende weken de E-480 in te spelen. En onderwijl heb ik mooi de tijd om te bedenken hoe ik de Aries G1 met de DAC-50 ga verbinden; middels digi coax of via usb :unsure: Ik lees heel diverse ervaringen over welke de voorkeur zou genieten. Indien er hier leden zijn die hier ervaring mee hebben en deze willen delen hou ik mij van harte aanbevolen  :thumbs-up:


Lang verhaal kort:
de Marantz PM10 en NA11s1 has left de building, daarvoor in de plaats gekomen zijn een Accuphase E-480 incl. DAC-50 en een (nog te leveren) Auralic Aries G1.

Wanneer alles er staat zal ik mijn topic verder bijwerken, inclusief een aantal plaatjes  :popcorn:

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat ik het buurforum heb verlaten staat hier geheel los van, dat heeft een andere, jammerlijke reden.

Citaat van: VANZOMERENG op februari 13, 2021, 16:59:18
Scherp gezien Evert, ik schrok me een hoedje  :o
Hij heeft niet alleen het Marantzforum verlaten maar al zijn Marantz-equipment de deur uitgedaan
en alles nu van Accuphase en Auralic aangeschaft.    Zou Sander de staatsloterij gewonnen hebben    :wow:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Jij mag niet meer meedoen  ;)

Citaat van: Fr@nk op februari 13, 2021, 17:05:35
Kan het zijn dat Robert hebt wezen shoppen bij AE in Den Bosch?  ::)
Zij hebben net een 4 maanden oude zwarte PM10 op MP...  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#5860
Ik denk/ weet wel zeker een mooie upgrade. Veel luisterplezier

Heb echter geen idee hoe de ingebouwde dac vd accuphase is.

Heb zelf toen ik de Focal bij wenw aan t beluisteren was de accuphase op de Focal speakers gehoord en dat klonk zeer fijn.  Was als bron trouwens ook een auralic
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JoWa

Mooie verwoord Xander.
Als de sound je niet bevalt z.s.m. afscheid er van nemen.
Wel grappig dat je op Accuphase bent uitgekomen.

Ik hoop dat je het nummer van Leo nog hebt, kan je hem een keer uitnodigen.
De rest zit nu toch ook al hier.

Wat betreft de Auralic, dat werk ook heel erg mooi. Ik heb heel lang met veel plezier een Aries mini gebruikt totdat de upgraderitis ging opspelen.

Ik weet niet wat je nu op je NAS hebt draaien voor media-server, maar aangezien je nu voor Auralic hebt gekozen zou ik kiezen voor Lightning Server van Auralic.

De app van Auralic zelf is goed, maar heeft wel wat aparte trekjes in gebruik.

Ik nodig me zelf alvast uit om een keer te komen luisteren na de COVID maatregelen. [emoji16]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

vanzomereng

#5862
Citaat van: Xander32 op februari 13, 2021, 17:34:29
Dat ik het buurforum heb verlaten staat hier geheel los van, dat heeft een andere, jammerlijke reden.

Zat maar een beetje te jennen  :P

Maar in ieder geval, heel veel plezier met je nieuwe gear en we zien t.z.t. wel,
als je het hele setje compleet heb staan, wel de mooie plaatjes hier in je topic verschijnen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Met een aantal oud (letterlijk en figuurlijk  ;D) Marantzforum-leden zit ik in een app groep. Daaronder ook Leo  :thumbs-up:

Betreft de Auralic app; deze zal vast een vooruitgang zijn t.o.v. de Marantz app uit het begin van het vorige decennium  ;) Op de nas draait nu MinimSever, die zou ik graag aanhouden, maar wellicht dat ik er mij toe kan zetten om de Auralic variant erop te zetten. Maar ik ben niet zo handig met die dingen, al heb ik het huidige ook aan het spelen gekregen. We'll see.

Nadat we met z'n allen zijn gevaccineerd ben jij (weer) van harte welkom Joost.


Citaat van: JoWa op februari 13, 2021, 17:45:21
Mooie verwoord Xander.
Als de sound je niet bevalt z.s.m. afscheid er van nemen.
Wel grappig dat je op Accuphase bent uitgekomen.

Ik hoop dat je het nummer van Leo nog hebt, kan je hem een keer uitnodigen.
De rest zit nu toch ook al hier.

Wat betreft de Auralic, dat werk ook heel erg mooi. Ik heb heel lang met veel plezier een Aries mini gebruikt totdat de upgraderitis ging opspelen.

Ik weet niet wat je nu op je NAS hebt draaien voor media-server, maar aangezien je nu voor Auralic hebt gekozen zou ik kiezen voor Lightning Server van Auralic.

De app van Auralic zelf is goed, maar heeft wel wat aparte trekjes in gebruik.

Ik nodig me zelf alvast uit om een keer te komen luisteren na de COVID maatregelen. [emoji16]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Wat je beschrijft Kan ik me wel vinden, absoluut niet fel in het hoog en dus ook geen luistermoeheid.
De Accuphase is (bij mij dan toch) in het laag goed aanwezig maar wel heel lekker klinkend.
Ik sta er ook telkens verbaasd hoe ver de VU meter maar uitslaat bij de Accuphase en hoe beperkt het vermogen eigenlijk is dat je nodig hebt.

Ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt met je meubel trouwens.?

frank2

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2021, 18:34:55
Met een aantal oud (letterlijk en figuurlijk  ;D) Marantzforum-leden zit ik in een app groep. Daaronder ook Leo  :thumbs-up:

Betreft de Auralic app; deze zal vast een vooruitgang zijn t.o.v. de Marantz app uit het begin van het vorige decennium  ;) Op de nas draait nu MinimSever, die zou ik graag aanhouden, maar wellicht dat ik er mij toe kan zetten om de Auralic variant erop te zetten. Maar ik ben niet zo handig met die dingen, al heb ik het huidige ook aan het spelen gekregen. We'll see.

Nadat we met z'n allen zijn gevaccineerd ben jij (weer) van harte welkom Joost.

Je kunt de minimserver gewoon blijven gebruiken, in de Lightning app kunnen die aanklikken en dan gebruikt Lightning app de minimserver en kun je alles via Lightning app alles besturen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Van het meubel heb ik destijds direct na aankoop ervan al de achterwand eruit gesloopt. Echter was de diepte sowieso geen issue, maar het is wel lekker voor de koeling. Voor de E-480 was wel de hoogte onder de plank waarop de tv decoder en het Audiolab cd loopwerk staan ontoereikend. De PM10 paste er net onder, maar met de Accu versterker kwam ik een ruime cm tekort. Gisteren heb ik die plank een acht cm omhoog gebracht; dat was enkel een kwestie van een paar parkers losboren en weer wat hoger vastzetten.

Maar wat jij wellicht bedoelt is de breedte? Dat zou idd een issue zijn i.c.m. de NA11. De Accu versterker is 47 cm breed, de Marantz 44 cm, terwijl de beschikbare ruimte exact 90 cm betreft. Echter is de vervanger van de NA11 slechts 34 cm breed. Ruimte zat dus  ;D

Citaat van: Mario D op februari 13, 2021, 18:35:10
Wat je beschrijft Kan ik me wel vinden, absoluut niet fel in het hoog en dus ook geen luistermoeheid.
De Accuphase is (bij mij dan toch) in het laag goed aanwezig maar wel heel lekker klinkend.
Ik sta er ook telkens verbaasd hoe ver de VU meter maar uitslaat bij de Accuphase en hoe beperkt het vermogen eigenlijk is dat je nodig hebt.

Ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt met je meubel trouwens.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2021, 17:35:09
Jij mag niet meer meedoen  ;)

😁😁😁😁

Heel vriendelijke en competente mensen bij AE in Den Bossch. Peter heeft me destijds geholpen bij de aankoop van een setje B&W 702s2.

Proficiat en veel luisterplezier met je mooie aanwinst!
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Wanneer ik er onverhoopt niet uit kom zijn er hier iig al een aantal ervaringsdeskundigen die dan vast als helpdesk willen fungeren (?)

Citaat van: frank2 op februari 13, 2021, 18:44:23
Je kunt de minimserver gewoon blijven gebruiken, in de Lightning app kunnen die aanklikken en dan gebruikt Lightning app de minimserver en kun je alles via Lightning app alles besturen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Gaat goed komen.
Gewoon in de auralic de Minim server als bron toevoegen en hij gaat de muziek discoveren.

Jouw kennende heb je je meta-data ook op orde, dus zal je alles netjes in de auralic app zien staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Kempenaartjes

Een rigoureuze wijziging ;). Proficiat en veel luisterplezier.

De scherpe sss-en en het te aanwezige hoog klink, althans klonk ons bekend in de oren en is opgelost met de interlinks. Geen kunde, maar mazzel? Geen idee :wacko:

Muziek luisteren moet eigenlijk zo mooi zijn, dat er weinig tijd is om hier te typen. ;)

brt

Gefeliciteerd met je aanschaf.
Heb je niet een buizenversterker overwogen ook? Met jouw Tannoys zou dat ook zo maar een hele goede match kunnen zijn
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob46

#5872
Een hele mooie combinatie lijkt mij dit. Ik heb je al via een ander communicatie kanaal gefeliciteerd Robert, maar nogmaals gefeliciteerd! Mijn audiofielienervosa heeft er voor gezorgd dat ik in een nog niet zo lang verleden Accuphase versterkers even in huis heb gehad om deze weer te verkopen. Een 212, 470 en 600 met DAC 50. Met name die laatste samen met een Aurender streamer had ik NOOIT moeten verkopen. Klote hobby :wacko: Hier ga je heel veel luisterplezier aan beleven :pompom: Echt mooie spullekes  :wub:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Mijn voorgaande Tannies, de Glenairs heb ik op buizen gehoord en dat was mooi, met bepaalde genres muziek. Wanneer er echter gas gegeven moet worden (bv. rock, dance of een groot symfonieorkest) kom je tekort. Wel even klasse A overwogen, maar die kan ik niet kwijt in het meubel (een buizenversterker evenmin), hetgeen een must is.

Citaat van: brt op februari 13, 2021, 20:44:28
Gefeliciteerd met je aanschaf.
Heb je niet een buizenversterker overwogen ook? Met jouw Tannoys zou dat ook zo maar een hele goede match kunnen zijn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#5874
Citaat van: Xander32 op februari 13, 2021, 18:50:52
Van het meubel heb ik destijds direct na aankoop ervan al de achterwand eruit gesloopt. Echter was de diepte sowieso geen issue, maar het is wel lekker voor de koeling. Voor de E-480 was wel de hoogte onder de plank waarop de tv decoder en het Audiolab cd loopwerk staan ontoereikend. De PM10 paste er net onder, maar met de Accu versterker kwam ik een ruime cm tekort. Gisteren heb ik die plank een acht cm omhoog gebracht; dat was enkel een kwestie van een paar parkers losboren en weer wat hoger vastzetten.

Amai, nu heb ge die brute versterker, deftig in de kast geplaatst, echter gij moet die mooie VU-wapperkes niet verstoppen achter een kastdeurtje :notify:
Ik zou meer wreed content zijn, deze fraai versterker ten alle tijden in het oog te kunnen houden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD