Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

De stroomvoorziening daar wil ik vooralsnog geen tijd en geld aan spenderen. Ik gebruik een degelijk stekkerblok, heb daar een Kemp Sns plug geprikt. Ik hoor geen verschil, met of zonder.

De door jou omschreven Tannoy karakteristiek is juist ook hetgeen waarvoor ik warm loop.

Citaat van: Mediator op juli 20, 2020, 11:10:48
Kijk ook eens naar je stroomvoorziening. Tannoy prestige blinken uit in pinpoint geluidsbeleving en een live gevoel. Schone stroom brengt met name verbetering in het pinpoint gebeuren en het gevoel van ruimtelijkheid (er is een suggestie van meer ruimtelijkheid doordat het meer pinpoint wordt). Let wel dat je al je apparatuur zult moeten (laten) ontdoen van allerlei eigen filtering. Digitaal gebruikt vaker eenvoudige ontstoringsfilters die averechts werken met regeneratie.

Marantz en Tannoy is een veel gebruikte combi. Ik heb er vroeger ook mee gespeeld in een HT set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Xander32 ik ken je budget niet maar ik zou zeker eens kijken naar een 2e handse Pass Labs versterker.
Die zitten een beetje tussen een buizen versterker en Klasse D in qua muzikaliteit.
Die hebben meer controle in het laag als een buis maar weer wat minder als een klasse D.
Het midden gebied is weer wat minder als een buis maar net weer iets mooier als een klasse D
Volgens mij hebben die Tannoy's een hoog rendement dus veel vermogen heb je ook niet nodig.
Als je er een 2e hands kunt kopen hoef je ook niet veel af te schrijven of je zou ze op een of andere manier thuis moeten kunnen beluisteren.

Rob

vanzomereng

Ik krijg zo de indruk, dat je Sander voorlopig zelf maar ff moeten schuiven.
Zoals ze in Belgie zeggen... hij trekt zijn eigen plan  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob_Dingen

Ik heb het idee dat hij dat Sander dat toch wel doet en zich niet laat beïnvloeden.

Xander32

Jullie reply waardeer ik zeer zeker wel  :thumbs-up:

Deze zet mij aan het denken, geeft andere inzichten. Maar dan ga ik voorts wel zelf verder op onderzoek uit, trek op basis van hetgeen ik tegenkom eigen conclusies en stippel aan de hand daarvan een eigen route uit.

Citaat van: Rob_Dingen op juli 20, 2020, 17:45:12
Ik heb het idee dat hij dat Sander dat toch wel doet en zich niet laat beïnvloeden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik ben op dit moment niet op zoek naar een andere versterker  :nowink:

Er komt een Ncore ev aan welke ik ga uitproberen uit pure nieuwsgierigheid. Op basis van mijn bevindingen zal die blijven of de set weer verlaten.

Mocht ik in de toekomst toch naar andere componenten willen gaan, zal ik jouw suggestie zeker meenemen. Pass Labs is een merk welke mij wel aanspreekt, ik heb er al vaker met een schuin oog naar gekeken.

Citaat van: Rob_Dingen op juli 20, 2020, 15:38:24
Xander32 ik ken je budget niet maar ik zou zeker eens kijken naar een 2e handse Pass Labs versterker.
Die zitten een beetje tussen een buizen versterker en Klasse D in qua muzikaliteit.
Die hebben meer controle in het laag als een buis maar weer wat minder als een klasse D.
Het midden gebied is weer wat minder als een buis maar net weer iets mooier als een klasse D
Volgens mij hebben die Tannoy's een hoog rendement dus veel vermogen heb je ook niet nodig.
Als je er een 2e hands kunt kopen hoef je ook niet veel af te schrijven of je zou ze op een of andere manier thuis moeten kunnen beluisteren.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Daar lees en hoor ik mooie dingen over, maar 8 mille voor een Marantz geïntegreerde op basis van Ncore, non non  :nowink:

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2020, 09:02:30
Wellicht dat volgend jaar de PM10 voor minder dan 5k in de etalage zal staan Robert. ....[emoji56][emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

#5232
Citaat van: Xander32 op juli 20, 2020, 13:43:52
De stroomvoorziening daar wil ik vooralsnog geen tijd en geld aan spenderen. Ik gebruik een degelijk stekkerblok, heb daar een Kemp Sns plug geprikt. Ik hoor geen verschil, met of zonder.

De door jou omschreven Tannoy karakteristiek is juist ook hetgeen waarvoor ik warm loop.

Laat ik het zo zeggen. Ik zat destijds tussen het stuk gaan van mijn PS audio power plant en de aanschaf van mijn Purepower in. Er was in die tijd eigenlijk geen weg terug. Het hangt wellicht wel samen met hoe schoon of vies binnenkomende stroom is. Regeneratie van stroom is wat anders dan filtering. Waarom niet een keer proberen of het iets uithaalt.

Xander32

Volgens mij staat er een mooi aanbod van Richi en daarnaast ken ik ook nog iemand met de 3000 die waarschijnlijk ook wel een keer langs wil komen mét  :)

Wellicht is dat een leuke en interessante M&G waarbij we zonder, met de 1200 en met de 3000 testen  ::)

Citaat van: Mediator op juli 20, 2020, 19:15:47
Laat ik het zo zeggen. Ik zat destijds tussen het stuk gaan van mijn PS audio power plant en de aanschaf van mijn Purepower in. Er was in die tijd eigenlijk geen weg terug. Het hangt wellicht wel samen met hoe schoon of vies binnenkomende stroom is. Regeneratie van stroom is wat anders dan filtering. Waarom niet een keer proberen of het iets uithaalt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Tuurlijk Robert met een hurricane powercord.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Xander32

 ;D

:thumbs-up: :thumbs-up:

Citaat van: bert de melker op juli 20, 2020, 19:41:59
Tuurlijk Robert met een hurricane powercord.[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Leuke ontwikkelingen bij je Robert.
Volgmodus aan [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

He Joost, leuk om jou ook hier te zien  :thumbs-up:

Citaat van: JoWa op juli 20, 2020, 20:14:11
Leuke ontwikkelingen bij je Robert.
Volgmodus aan [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op juli 20, 2020, 19:19:37
Volgens mij staat er een mooi aanbod van Richi en daarnaast ken ik ook nog iemand met de 3000 die waarschijnlijk ook wel een keer langs wil komen mét  :)

Wellicht is dat een leuke en interessante M&G waarbij we zonder, met de 1200 en met de 3000 testen  ::)
Goed plan!  :popcorn:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Carrol

Xander32,om welke versterker gaat het precies?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Uhm  ???, dat moet je ff aan Dirk van SweetspotAudio.be vragen  ;D
Een ev op basis van hypex ncore nc502mp

Citaat van: Carrol op juli 20, 2020, 20:55:21
Xander32,om welke versterker gaat het precies?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat gaat op z'n vroegst in de nazomer worden, e.e.a. ook afhankelijk van de Covid-19 ontwikkelingen.

Citaat van: Richi op juli 20, 2020, 20:44:48
Goed plan!  :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Denk ook aan een stroom regenerator. Dat levert een wat ander resultaat dan filtering. Filtering zit in mijn ervaring meer op klank. Regeneratie van PSaudio en Purepower levert bij mij binnen bepaalde bandbreedtes een vergelijkbaar resultaat met bij mij een lichte voorkeur voor Purepower.

Fr@nk

#5243
De PM11s3 kennende is voor zijn prijs een zeer goede versterker. Ik ben hartstikke benieuwd wat de EV class D versterking gaat brengen in jouw set. We wachten met spanning op jouw ervaringen.

Sander, voel je het ook komen? Volgende upgrade PM10.  ;D ;D ;D


Grts
Frank
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Wellicht wanneer Marcel in de toekomst een zwarte 10 nieuw heel scherp kan aanbieden, dat ik die in overweging neem  ;)

Citaat van: aktevox op juli 21, 2020, 17:08:49
De PM11s3 kennende is voor zijn prijs een zeer goede versterker. Ik ben hartstikke benieuwd wat de EV class D versterking gaat brengen in jouw set. We wachten met spanning op jouw ervaringen.

Sander, voel je het ook komen? Volgende upgrade PM10.  ;D ;D ;D


Grts
Frank
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Citaat van: Xander32 op juli 21, 2020, 19:20:36
Wellicht wanneer Marcel in de toekomst een zwarte 10 nieuw heel scherp kan aanbieden, dat ik die in overweging neem  ;)

Voor dat budget komen er nog andere merken in het vizier die het ook erg goed doen met Tannoy.  ;)

Als je de klankkleur van de Marantz wil behouden is de EV misschien wel de juiste keuze.

Richi

Ik heb de PM10 meerdere keren beluisterd, onder andere op de Hifi Tage in Hamburg, High-End in München en bij Marcel. In alle gevallen vond ik het een zeer goed klinkende versterker die ik hier zo neer zou zetten. Maar die prijs...  :wow:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De adviesprijs ga ik nooit neertellen voor de 10  :nowink:
Wanneer ik zo'n bedrag al zou willen neertellen voor een versterker, ging ik voor iets meer excotisch.


Ik ben wel benieuwd; wanneer jullie 8 mille te besteden hadden aan een versterker, welke zou je dan kopen ?  ::)



Citaat van: Mario D op juli 21, 2020, 19:37:51
Voor dat budget komen er nog andere merken in het vizier die het ook erg goed doen met Tannoy.  ;)

Als je de klankkleur van de Marantz wil behouden is de EV misschien wel de juiste keuze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

#5248
Voor 8 mille zou ik nu een NAD M33 kopen. En dan nog 2500 euro overhouden voor iets anders leuks.  ;D

Edit: waarschijnlijk moet ik die 2500 euro aan een kast spenderen, want die M33 is zo ontzettend diep, die past nergens in.  :devil:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Fr@nk

#5249
Citaat van: Richi op juli 21, 2020, 20:04:04
Voor 8 mille zou ik nu een NAD M33 kopen. En dan nog 2500 euro overhouden voor iets anders leuks.  ;D

Even geduld en je kan een nieuwe PM10 voor 5k scoren.  ;)

Citaat van: Richi op juli 21, 2020, 20:04:04
Edit: waarschijnlijk moet ik die 2500 euro aan een kast spenderen, want die M33 is zo ontzettend diep, die past nergens in.  :devil:

;D ;D ;D


edit:
Mooi ritje naar Bayern: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/marantz-pm-10-high-end-vollverstaerker/1462480677-172-7529
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.