Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

teus1988

Citaat van: morca op februari 22, 2015, 18:47:12
Nou het gaat om verschil/niet kloppende afval die ik met de EMC hier wel goed meet.
Ik wil dus de Umik naast de gemiddelde EMC leggen die ik hier gebruik.

Zoals jij zegt zouden we naast mijn EMC en de Umik  een gecalibreerde EMC moeten hebben om beide te ijken.
Dat zou idd ideaal zijn alleen we weten beide dat bijna niemand hier die heeft,ik ken niemand.

Dus idee was,mijn mic die wel netjes afval meet met de fronts op small vergelijken met de Umik.
Imo zou dat al zeer verhelderend zijn.

Als dit met een gecalibreerde EMC moet gaat het me geld kosten,dat was nou net de bedoeling niet  ;)

Ik denk dat het best goed is om zo te testen,heb net afgesproken we gaan zaterdag vergelijken .
Edwin woont bijna om de hoek hoor ik net. ;D

^^

ben heel benieuwd wat de verschillen zijn
:clapping:

morca

Ik ook Teus.
Ben zeer benieuwd of we verschil gaan meten.
Me gevoel zegt van wel ,maar goed... me gevoel gaat niet meten maar die 2 mic,s  ;D

Ik heb er zin aan,lijkt me een goed begin Edwin,bedankt voor je medewerking aan deze test  :thumbs-up:
Toeval dat je dichtbij woont ,gezien het de laatste tijd steeds vaker opvalt dat er iets niet lijkt te kloppen.
Wij gaan dat eens aan de tand voelen en de metingen plaatsen.

Ik zal de metingen opslaan en goed bewaren.
Mochten we later dit jaar nog eens een andere Umik testen.
Want ze lijken het niet allemaal te doen.

Dus een M&G en meteen een Umik test zie ik dit jaar hopelijk nog vaker.


Witalik

Citaat van: snicky op februari 22, 2015, 18:32:11
umic1

speaker crossover 80hz

subwoofer uit

paars is zonder cal file

Wel raar dat met cal file die piek juist onder de 20Hz zo hoog weergeeft.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Raphie

ik weet niet hoe jullie allemaal meten, maar of je huiskamer is een grote staande golf galmbak, of je hebt je volumes all over the place
groen is mains, bruin is mains + sub (oud plaatje met svs SB13)
bij mij doet de UMIK exact wat hij moet doen:

JBL PRX Power!

GPO

Citaat van: Raphie op februari 23, 2015, 14:05:28
ik weet niet hoe jullie allemaal meten, maar of je huiskamer is een grote staande golf galmbak, of je hebt je volumes all over the place
groen is mains, bruin is mains + sub (oud plaatje met svs SB13)
bij mij doet de UMIK exact wat hij moet doen:

Ook dit is een bijzonder rare meting. Je fronts lopen ook hier tot 22/23 Hz, erg diep hoor. En als je je subwoofer erbij aanzet, dan is de response EXACT hetzelfde behalve dat het level wat hoger is. Dat is toch bijzonder en kan toch eigenlijk niet?

Ik vertrouw die UMIK's nog steeds niet, totdat Morca heeft laten zien dat een EMC min of meer hetzelfde meet als een UMIK....  :pompom:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Raphie

Citaat van: GPO op februari 23, 2015, 15:22:24
Ook dit is een bijzonder rare meting. Je fronts lopen ook hier tot 22/23 Hz, erg diep hoor. En als je je subwoofer erbij aanzet, dan is de response EXACT hetzelfde behalve dat het level wat hoger is. Dat is toch bijzonder en kan toch eigenlijk niet?

Ik vertrouw die UMIK's nog steeds niet, totdat Morca heeft laten zien dat een ECM min of meer hetzelfde meet als een UMIK....  :pompom:

GPO
de respons van de kamer veranderd natuurlijk niet, dus roommodes en SBIR blijf je gewoon zien natuurlijk. En ja de TADs zakken bij 35hz af
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op februari 23, 2015, 15:24:11
de respons van de kamer veranderd natuurlijk niet, dus roommodes en SBIR blijf je gewoon zien natuurlijk. En ja de TADs zakken bij 35hz af
Dus je afval klopt niet,...en dat was met de EMC mic,s nooit het geval.
Apart JJ dat het jouw niet opvalt dat de response van je sub exact afvalt waar je main,s ook afvallen.
Dat doet dus bijna elke Umik en dat klopt niet en dat bedoelde ik.

Ik heb in al die jaren nog niet zoveel fronts en sub,s gezien die exact dezelfde response hebben.
Ook nu vandaag weer van jouw.

GPO

Citaat van: morca op februari 23, 2015, 17:35:44
Dus je afval klopt niet,...en dat was met de EMC mic,s nooit het geval.
Apart JJ dat het jouw niet opvalt dat de response van je sub exact afvalt waar je main,s ook afvallen.
Dat doet dus bijna elke Umik en dat klopt niet en dat bedoelde ik.

Ik heb in al die jaren nog niet zoveel fronts en sub,s gezien die exact dezelfde response hebben.
Ook nu vandaag weer van jouw.

^^

Helemaal waar. Het valt mij ook op.

Zaterdag wordt er vergeleken?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Citaat van: GPO op februari 23, 2015, 19:18:24
^^

Helemaal waar. Het valt mij ook op.

Zaterdag wordt er vergeleken?

GPO
Yep ,als je wilt ben je welkom. ;D

Er zullen diverse metingen gedaan worden.
Alleen fronts full,
fronts op 80 hz,
Front,s met sub,s.

Als ik wat gemist heb roept uw maar  ;D

edwin99

Citaat van: morca op februari 23, 2015, 19:22:37
Yep ,als je wilt ben je welkom. ;D

Er zullen diverse metingen gedaan worden.
Alleen fronts full,
fronts op 80 hz,
Front,s met sub,s.

Als ik wat gemist heb roept uw maar  ;D


alleen sub :)
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm




morca

Mic staat klaar,Jeroen komt ook .
Edwin net PM gestuurd.
We zijn klaar voor morgen  :)
Test meting...ziet er niet best uit ...... :-)


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie



snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yorkie13

Enorme pieken en dalen met deze testmethode.

Kortom werk aan de winkel.

morca

Nou zoals ik net al zei,het klinkt echt aardig goed zo  ;)
Je kan niet alle pieken en dalen opruimen in een ruimte dan ruim je soms de essentie vd muziek op.
Dit is ook me kamer boven niet  ;D

Dankje heren komt goed  :music:

yorkie13

Lopen die JL  subwoofers maar tot 50 hz ?
In de kamer beneden toch met DSP.
Tussen 50 en 80 hz gebeurt er helemaal niets.

Gemeten met 1 of alle 3 de subwoofers aan ?

Witalik

als het goed klinkt is het toch voor mekaar zou je zeggen  8) . Dat is uiteindelijk het belangrijkste wat je uit een set wilt halen toch. Als de grafiek dan bagger is so be it.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13

dat is ook weer zo.

hieronder een meting van mijn 2 x xxls400 zoals ze nu staan.
klinkt goed , maar meet minder.
Stukje U571  is indrukwekkend.

Staaled

Citaat van: morca op februari 28, 2015, 10:51:02
Nou zoals ik net al zei,het klinkt echt aardig goed zo  ;)
Je kan niet alle pieken en dalen opruimen in een ruimte dan ruim je soms de essentie vd muziek op.
Dit is ook me kamer boven niet  ;D

Dankje heren komt goed  :music:
Of roommodes tot de essentie van muziek behoren waag ik te betwijfelen. ;)

Dat het lekker kan klinken is een ander verhaal (bij het "opruimen" van roommodes verkrijg je telkens meer resolutie in laag mid en hoog en dat is niet altijd een zegen). :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)