Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

400 Hz max, daarboven wordt het allemaal te lokaal.

Er zijn systemen die hoger corrigeren maar dat gaat over meerdere meetpunten.

Je kunt evt wel een shelf  filter instellen, dat laat de boel boven die 400 op of aflopen. Af klinkt vaak wat rustiger, zeker in harde ruimtes.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

thebest106

Kijk met zo'n informatie kan ik wat, het is op een slaapkamer dus eigenlijk maar één echte luisterplek, nu is dus alles op een en dezelfde plaats gemeten.
Zal het dan toch verstandiger zijn om op meerdere plaatsen een meting te doen en hier een average van te laten configureren, en deze met een eq vlak te trekken?
Of moet ik me juist focussen op de luisterpositie?

Misschien dat er iemand van voorbeeld grafieken heeft van voor en na een EQ?, zodat ik kan zien hoe vlak jullie hem trekken en welke pieken en dalen met rust worden gelaten. (deze zullen waarschijnlijk wel in dit topic staan maar om nu 153 pagina's door te spitten :wacko:)
alvast dank,


Staaled

Citaat van: thebest106 op mei 30, 2013, 14:47:26
Kijk met zo'n informatie kan ik wat, het is op een slaapkamer dus eigenlijk maar één echte luisterplek, nu is dus alles op een en dezelfde plaats gemeten.
Zal het dan toch verstandiger zijn om op meerdere plaatsen een meting te doen en hier een average van te laten configureren, en deze met een eq vlak te trekken?
Of moet ik me juist focussen op de luisterpositie?

Misschien dat er iemand van voorbeeld grafieken heeft van voor en na een EQ?, zodat ik kan zien hoe vlak jullie hem trekken en welke pieken en dalen met rust worden gelaten. (deze zullen waarschijnlijk wel in dit topic staan maar om nu 153 pagina's door te spitten :wacko:)
alvast dank,
Kun je een beetje je gang gaan in die kamer ?

Dan zou je namelijk met EQ onder de 400 en een paar akoestische panels denkelijk het meest bereiken. (EQ doet niets aan galm)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Theoretische vraag.

Na ff wat zoek werk heb ik de sub LA in de hoek geplaatst waar hij na meetingen met ARC (ANthem) het beste presteert.

Ik speel nu nog met een SVS PB12 dsp.

Nu wil ik een goeie sub hebben dus zit toch te denken aan DIY. Nou lijken me 2 aparte subs beter dan 1.

Marko raad me bv aan de JL 13W3-4 (600 RMS) daar 2 van te nemen ipv één 12W7.

Kan ik dan 1 sub LA laten neerzetten en de 2e sub RV?

morca

Ligt aan je totale ruimte/en indeling. en het afstellen daarna hoe goed je hem krijgt Raymond.
1 achter kan in principe prima.geeft die RV een supermooi meting zonder teveel ellende en die achterste geen mooie meting zou ik beide RV zetten.
Elke ruimte is anders ,dan word het testen.....

morca

Citaat van: thebest106 op mei 30, 2013, 13:04:22
Het is een digitale EQ voor mijn HTPC, deze is in te stellen met 20 aanpassingen op elk gewenst frequentie.
Ik neem dus aan dat dit als een Parametrische Eq gezien kan worden.

Bij deze de meting van 20hz tot 200hz

Ik zal vanavond ff een fullband meting maken, misschien dat jullie hier nog meer uit kunnen halen

Gr, John
Je roommode id goed aanwezig op 42 hz,die mag je wel een eind dempen.
Die piek boven de 100 hz mag ook wel wat naarbeneden.

Idd beter alleen vlakken,ik gebruik hier ook een PEQ op me comp voor de volle range

Sjoerd303

Hallo allemaal,

Ik ben al wat keertjes aan het stoeien geweest met REW. Ik heb van de week de subdude besteld en was direct onder de indruk. Een reden om opnieuw Audyssey in te regelen en te kijken met REW wat het resultaat is. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Sjoerd303

en de laaste alles staat dan zoals het denk ik moet op de avr e.d.:

Edit, er gaat dus iets blijkbaar mis.... ff checken...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Sjoerd303

Hallo allemaal,

Ik ben al wat keertjes aan het stoeien geweest met REW. Ik heb van de week de subdude besteld en was direct onder de indruk. Een reden om opnieuw Audyssey in te regelen en te kijken met REW wat het resultaat is. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Mod:verwijder svp bovenstaande twee post van mij, dank....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Sjoerd303

deze laatste meting lijkt mij het beste. Dit is ook hoe ik de avr instel bij een film. Derhalve op deze meting een decay en waterfall bijgevoegd...
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Former member 78

Weet iemand welke gatenzaag ik voor MDF moet hebben?
Een normale fikt bijna weg namelijk :)


morca

Citaat van: Sjoerd303 op juni  2, 2013, 10:59:06
deze laatste meting lijkt mij het beste. Dit is ook hoe ik de avr instel bij een film. Derhalve op deze meting een decay en waterfall bijgevoegd...
Lijkt me een nette meting op die dip bij 100 hz na,maar die zie je vaker terug hier.

Nagalm is wel aan de hoge kant met .8ms op de RT meting.


Former member 78


SV..S

Citaat van: ArjanR1 op juni  5, 2013, 17:59:01
Weet iemand welke gatenzaag ik voor MDF moet hebben?
Een normale fikt bijna weg namelijk :)
laag toerental en regelmatig schoonmaken?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Sjoerd303

Citaat van: morca op juni  5, 2013, 18:07:25
Lijkt me een nette meting op die dip bij 100 hz na,maar die zie je vaker terug hier.

Nagalm is wel aan de hoge kant met .8ms op de RT meting.

Kan die dip niet daar niet zitten omdat m'n CO op 80 staat?
En die nagalm .8ms , kun je mij een uitleg geven hoe ik dat moet lezen of kan verbeteren .... Misschien een linkie naar een site oid? Dank voor de reactie Morca!
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

morca

Die dip zou idd een fasestelling kunnen verbeteren.
Heb je variable fase,ik zou zeggen meet elke stand eens  ;)

Waterfall is makkelijk af te lezen,vanaf 40 hz staat tegen je scherm aan,dat is langer als 300 m/s nagalm.
Hoe verder het naar voren komt hoe meer nagalm je hebt.
Daar word het laag rommelig van,en dat willen we eigenlijk niet  :music:

Former member 78

Citaat van: SV..S op juni  5, 2013, 21:59:18
laag toerental en regelmatig schoonmaken?

Is niet te doen. MDF en een gewone gatenzaag werkt niet.

SV..S

Citaat van: ArjanR1 op juni  6, 2013, 00:34:56
Is niet te doen. MDF en een gewone gatenzaag werkt niet.
wordt een beetje welles nietes zo maar, is natuurlijk ook afhankelijk van soort mdf en soort gatenzaag. In mijn topic staat een foto van door mezelf gemaakte wijnrek met daarin 25 gaten van 80 mm. Gewoon op het gemakje geboord ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15


Former member 78

Rustig boren oid, dan ben ik uren bezig.
Totaaaaaal geen zin in, zonde van de vrije tijd :D

morca

Anders een bovenfrees kopen,daar maak je mooie dingen mee,kost alleen wel wat centen.
Freesje,s zijn ook niet goedkoop,dus dat is een afweging.
Als je het nooit meer denk te gebruiken.......is het zonde.

Former member 78

Heb een frees, gekocht om de Beyma's te bouwen.
Maar kleine gaten zijn lastig, moet je weer een mal voor maken.

morca

Citaat van: ArjanR1 op juni  6, 2013, 23:55:59
Heb een frees, gekocht om de Beyma's te bouwen.
Maar kleine gaten zijn lastig, moet je weer een mal voor maken.
Ik weet het ,ik moest radius 7,8 mm maken.
Ik heb een gaatje in de bodemplaat vd frees geboord,M 6 ingetapt en een gaatje 6 mm door het hout.
Boutje onder door het hout,aandraaien in de bodemplaat vd frees,en gaan  ;)