JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Eens Xander, de speler die ik morgen ga beluisteren is ook een CD speler, een Denon DCD-1500AE.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Haha, ja dat is wel heel erg gaaf hoor! Nee Jeroen, niet doen! Gaat je veel te veel geld kosten...

Nee ook voor dat geld kan ik betere dingen verzinnen, zeker omdat ik dan een lading CD's opnieuw moet gaan kopen.

Robbert54

Citaat van: JCL op april 22, 2011, 09:55:11
Haha, ja dat is wel heel erg gaaf hoor! Nee Jeroen, niet doen! Gaat je veel te veel geld kosten...

Nee ook voor dat geld kan ik betere dingen verzinnen, zeker omdat ik dan een lading CD's opnieuw moet gaan kopen.
Haha! nee joh gewoon naast elkaar gebruiken. Of cd verkopen >:D >:D Als ik een CD dubbel heb, dan gebruik ik m in de auto. Maar duur hoeft het echt niet te worden hoor. Al heb ik dan wel erg veel mazzel gehad met de mijne.

Maar even back on-topic:

Hoe beviel de CD speler?? ben wel benieuwd welke DAC's beter zijn
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WilcoL

Jeroen, ik denk dat je je keuze al zo goed als gemaakt hebt, maar ik zou toch zeker de 2500BT niet uitvlakken. Zelfs op mijn AVR-2808 was het verschil qua audio tussen PS3 & 2500BT echt enorm!

Ik denk niet dat een CD-speler qua hardware het interne gedeelte van onze 4308's snel evenaart in de prijsklasse waarin je zoekt en zou juist daarom het voordeel zoeken in het degelijke & kale transport wat de 2500BT is en de 4308 de rest laten afhandelen. Ik ben nog steeds enorm tevreden met de 2500BT, is een geweldig apparaat...

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt  ;) ;)...

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JCL

Zo dat was een hele reis! Vanochtend om 11.45 de trein gepakt, op naar Amsterdam. Bij Hobo aangekomen ontvangen door de jonge met wie ik ook gemailt had. Alles stond netjes klaar, een DCD-1500AE, een AVR-4810 en een setje CM8 speakers. Digitaal (optisch) en analoog aangesloten. Ik ben begonnen met Katie Melua - The Katie Melua Collection. The closest thing to crazy, Wonderfull world en Piece by Piece. Het eerste wat opvalt: de 4810 die single amp speelt heeft te weinig vermogen om het laag van de CM8 echt strak te krijgen. De speakers stonden op dat plintje wat je erbij geleverd krijgt, misschien (weet wel zeker) dat het met spikes beter is, maar dit was wel duidelijk te merken. Ik heb alle nummers 1 voor 1 geluisterd, eerst digitaal, dan analoog. Detail was prima, maar ik merkte weinig van de verschillen tussen analoog en digitaal. Dit bleef eigelijk de hele sessie door zo. Soms bleef de combi mij verbazen door echt een verbluffend plaatje neer te zetten, maar dat zelfde plaatje ken ik maar al te goed van thuis. De verschillen tussen het DAC van de receiver en de speler waren zo minimaal (soms zelfs in het voordeel van de receiver) dat het mij absoluut geen 300 Euro waard is (laat staan de nieuwprijs van 1.000 Euro!). Geluisterde nummers:

Katie Melua - The Katie Melua Collection

The closest thing to crazy
Wonderfull world
Piece by Piece

Michael Jackson - The Essentials

Thriller
Billy Jean

U2 - No Line on the Horizon

No line on the horizon
Fez being born

Coldplay - Viva la Vida, Death and all of his friends

Viva la Vida

Scouting for Girls - Scouting for Girls

Airplane
I wanne be like James Bond

Adele - 21

I set fire to the rain
Someone like you

Na 1,5 uur luisteren dus de verkoper vriendelijk bedankt, maar helaas kon ik hem niet van de CD-speler af helpen. Ik had echt verwacht dat de speler de receiver eruit zou spelen, maar blijkbaar zit in de receiver al zo'n verschrikkelijk goed DAC! Ik weet trouwens dat niet alle CD's die ik heb meegenomen even goed zijn (kwa opname) maar ik heb dit expres gedaan, dit zijn gewoon de CD's die ik het meeste luister en de muziek waar ik het meeste van hou!

JCL

Citaat van: WilcoL op april 22, 2011, 22:08:49
Jeroen, ik denk dat je je keuze al zo goed als gemaakt hebt, maar ik zou toch zeker de 2500BT niet uitvlakken. Zelfs op mijn AVR-2808 was het verschil qua audio tussen PS3 & 2500BT echt enorm!

Ik denk niet dat een CD-speler qua hardware het interne gedeelte van onze 4308's snel evenaart in de prijsklasse waarin je zoekt en zou juist daarom het voordeel zoeken in het degelijke & kale transport wat de 2500BT is en de 4308 de rest laten afhandelen. Ik ben nog steeds enorm tevreden met de 2500BT, is een geweldig apparaat...

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt  ;) ;)...

Groeten, Wilco

Niet wat je verwacht had dus ;)

Een transport ben ik nog kritischer op, dan is alles digitaal. De enige rede waarom ik daar voor zou gaan is omdat ik dan een up-to-date BD speler heb die b.v. sneller is in het starten van schijfjes. Maar of ik daar nu 400 - 500 Euro voor over heb...

WilcoL

Citaat van: JCL op april 22, 2011, 22:12:13
Niet wat je verwacht had dus ;)

Een transport ben ik nog kritischer op, dan is alles digitaal. De enige rede waarom ik daar voor zou gaan is omdat ik dan een up-to-date BD speler heb die b.v. sneller is in het starten van schijfjes. Maar of ik daar nu 400 - 500 Euro voor over heb...

Wat is je bezwaar tegen "alles" digitaal? Ergens moet er toch een DAC aan te pas komen en je hebt vandaag gehoord dat er prima DAC's in de 4308 zitten  ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Robbert54

Denk niet dat de 2500BT sneller is met bd's laden.

Jammer dat je reis voor niks was, maar hè hebt jezelf wel weer wat uitgespaard

Tip: luister naar een totaal ander merk speler. Misschien is het geluid van Denon niet helemaal wat je zoekt (met muziek althans)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: WilcoL op april 22, 2011, 22:18:06
Wat is je bezwaar tegen "alles" digitaal? Ergens moet er toch een DAC aan te pas komen en je hebt vandaag gehoord dat er prima DAC's in de 4308 zitten  ;)

Niks, maar nu is ook alles digitaal en het wordt pas spannend als het analoog wordt ;)

Anders gezegd: ik geloof niet dat er zoveel verschil zit tussen een veel beter loopwerk, digitaal aangesloten en wat ik nu heb

JCL

Citaat van: The Vampire op april 22, 2011, 22:18:50
Denk niet dat de 2500BT sneller is met bd's laden.

Jammer dat je reis voor niks was, maar hè hebt jezelf wel weer wat uitgespaard

Tip: luister naar een totaal ander merk speler. Misschien is het geluid van Denon niet helemaal wat je zoekt (met muziek althans)

Wel nee! Vond het hartstikke leuk om de CM8 eens te horen. Het was lekker weer, heb in de trein ff lekker kunnen leren voor mijn toets van volgende week én ik kon daarna nog lekker met mijn hoby bezig zijn. Al met al een hartstikke geslaagde dag ;) Alleen geen speler gekocht, maar zoals je al zegt, wel 300 euro bespaard :P

Robbert54

Citaat van: JCL op april 22, 2011, 22:21:18
Wel nee! Vond het hartstikke leuk om de CM8 eens te horen. Het was lekker weer, heb in de trein ff lekker kunnen leren voor mijn toets van volgende week én ik kon daarna nog lekker met mijn hoby bezig zijn. Al met al een hartstikke geslaagde dag ;) Alleen geen speler gekocht, maar zoals je al zegt, wel 300 euro bespaard :P
oke dan is er niks aan de hand, maar waarom heb je daar geen andere CD-speler beluisterd? Was wel benieuwd hoe je een ander merk zou vinden. Lijkt mij namelijk dat de combi CM en Denon perfect is voor film, maar misschien iets te warm voor muziek. Is persoonlijk natuurlijk, maar dacht ik zo.

Misschien heeft W&W ook nog wel wat moois staan voor je. Wil best even kijken morgen. Staat sowieso nog een CA 540C V2 voor 275 en een Marantz SA 7001 voor 499 en vaak nog wel wat met de prijs te doen :angel:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op april 22, 2011, 22:28:45
oke dan is er niks aan de hand, maar waarom heb je daar geen andere CD-speler beluisterd? Was wel benieuwd hoe je een ander merk zou vinden. Lijkt mij namelijk dat de combi CM en Denon perfect is voor film, maar misschien iets te warm voor muziek. Is persoonlijk natuurlijk, maar dacht ik zo.

Misschien heeft W&W ook nog wel wat moois staan voor je. Wil best even kijken morgen. Staat sowieso nog een CA 540C V2 voor 275 en een Marantz SA 7001 voor 499 en vaak nog wel wat met de prijs te doen :angel:

Ja wie weet. Een van de redenen waarom ik geen andere speler heb beluisterd is omdat dit een 2e hands speler was. Voor dit geld kan ik me niet voorstellen dat ze een betere nieuwe spellen zouden hebben staan. Anders gezegd, dan moet de Denon wel erg overpriced zijn. Opzich ben ik ook niet ontevreden met het geluid zoals het nu is, ik vroeg me alleen af wat een andere bron mij zou brengen, hoe groot de invloed van een bron is. Als je mijn set bekijkt is dit duidelijk de zwakste schakel. Voorlopige conclusie voor mij is dat dit niet een echte beperking hoeft te zijn, mits ik maar digitaal speel. Als ik het DAC van de Denon gebruik dan is er niets aan de hand, omdat die gewoon erg goed is.

Of zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn? Ik weet dat het niet gebruikelijk (lees: verboden) is om hier "vel" op in te gaan (omdat het een privé topic is) maar als iemand, op argumenten hier een ander idee over heeft? Het verbaasd mij een beetje dat een BD speler van 150 euro een CD speler van 1000 euro niet kan wegspelen. Oke, dat komt door een receiver die een groot gedeelte van die speler overneemt (DAC) maar toch. Hier had ik juist meer van verwacht.

Nooff

Citaat van: JCL op april 23, 2011, 00:25:19
Het verbaasd mij een beetje dat een BD speler van 150 euro een CD speler van 1000 euro niet kan wegspelen.
Dat verbaast mij niets. Zie het als het verschil tussen een Receiver die stereo doet, of een stereo amp die stereo doet. Een zogenaamde alleskunner moet vaak al van behoorlijke kwaliteit zijn wil deze een component wegspelen die voor 1 ding gemaakt is.

Maro

Denk dat de Dac's in een gemiddelde nieuwe receiver niet onder doen van Dac's in een gemiddelde CD speler. Bij een receiver gaan ze er vanuit dat die in de meeste gevallen gebruikt wordt in combi met een DVD/Blu-Ray speler. Als je goede Dac's in je receiver hebt ben je voor alle digitale componenten in 1 keer klaar. Persoonlijk snap ik ook die enorme investeringen soms in Blu-Ray spelers niet om die vervolgens met een HDMI aan je receiver te hangen. Ik heb tenminste nog nooit grote verschillen in beeld kwaliteit tussen BR spelers kunnen ontdekken. Gewoon je TV het beeld laten maken.

Een CD speler als de 1500AE is ontworpen om op een analoge versterker te spelen vandaar de aanwezige Dac en die is dan weer van de kwaliteit van een goede receiver. Ik draai in de kamer stereo gewoon met de Squeezebox digitaal om mijn Onkyo. Geweldig geluid. Heb al heel wat 'dedicated' stereo spul hier gehad (ook nu nog in een luister ruimte) maar als ik eerlijk moet zijn vind ik al dat stereo spul zwaar 'overrated' en 'overpriced'.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WilcoL

Off-topic:

Snap er niets van, heb gisteren nog een reactie geplaatst & hier zien staan, vandaag is ie weg!?

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Martijnst1990

Jammer dat de CD speler niet brengt wat je had gehoopt, maar aan de andere kant wel weer lekker dat je die 300 euro in je zak kan houden (uit kan geven aan iets anders).

Citaat van: WilcoL op april 23, 2011, 09:13:45
Off-topic:

Snap er niets van, heb gisteren nog een reactie geplaatst & hier zien staan, vandaag is ie weg!?


Ik zie in totaal 3 reacties van jou op deze pagina, inclusief deze. Weet niet of je er nog meer had geplaatst, of dat je er overheen kijkt?  :hehe:

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WilcoL

Citaat van: Martijn90 op april 23, 2011, 09:25:07
Ik zie in totaal 3 reacties van jou op deze pagina, inclusief deze. Weet niet of je er nog meer had geplaatst, of dat je er overheen kijkt?  :hehe:

Hehehe; nee hij is echt weg!

Strekking van mijn verhaal was dat ik niet denk dat een 2500BT sneller BR-schijfjes laat en dat dat voor mij ook niet heel belangrijk is bij het kijken van een film die minimaal 1,5 uur duurt.

Wél ben ik van mening dat er wel degelijk een verschil zit tussen het ene digitale signaal wat de AVR in gaat of het andere: onze PS3 klinkt echt stukken minder dan de 2500BT, dat hoort bijna iedereen. En dat beiden via HDMI aangesloten... Dat zal niet alleen maar aan het loopwerk liggen, maar ook aan de bouwkwaliteit in z'n algemeenheid.

Maar de suggestie om eens naar andere merken qua CD-speler te kijken vind ik een goede: wellicht een mooie Rega proberen?

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Maro

Ik heb ook de PS3 en een heb een 2500BT (zelfs 2) gehad. Zal aan mij liggen maar als er al verschil was dan minimaal. Autosuggestie is ook een vaak voorkomend fenomeen bij audiofielen. Een PS3 van 300E kan toch niet net zo goed zijn als een BR speler van 1000,-E.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Citaat van: WilcoL op april 23, 2011, 09:34:32
Hehehe; nee hij is echt weg!

Strekking van mijn verhaal was dat ik niet denk dat een 2500BT sneller BR-schijfjes laat en dat dat voor mij ook niet heel belangrijk is bij het kijken van een film die minimaal 1,5 uur duurt.

Wél ben ik van mening dat er wel degelijk een verschil zit tussen het ene digitale signaal wat de AVR in gaat of het andere: onze PS3 klinkt echt stukken minder dan de 2500BT, dat hoort bijna iedereen. En dat beiden via HDMI aangesloten... Dat zal niet alleen maar aan het loopwerk liggen, maar ook aan de bouwkwaliteit in z'n algemeenheid.

Maar de suggestie om eens naar andere merken qua CD-speler te kijken vind ik een goede: wellicht een mooie Rega proberen?

Groeten, Wilco


Ik heb wel een idee hoe dit komt. Die transport kan ook decoderen toch? En dat kan de PS3 ook toch? Ik geloof wel dat er een betere decoder in zit als in de ps3. Maar ik laat de Denon altijd decoderen (de receiver dus) en dan merk je er niets meer van omdat het in beide gevallen digitaal wordt aangeleverd.

Nooff

Citaat van: Maro op april 23, 2011, 09:44:28
Ik heb ook de PS3 en een heb een 2500BT (zelfs 2) gehad. Zal aan mij liggen maar als er al verschil was dan minimaal. Autosuggestie is ook een vaak voorkomend fenomeen bij audiofielen. Een PS3 van 300E kan toch niet net zo goed zijn als een BR speler van 1000,-E.
Ben ik het mee eens. Ik heb nu verschillende standalones gehad, en het verschil met de PS3 (slimline) is echt marginaal op z'n best.

HTip

Tijdens een van mijn M&G's hebben we de directe vergelijking gedaan tussen een PS3 en een Panasonic BD35. De laatste won zowel op beeld als geluid. Verschillen waren duidelijk zicht-/hoorbaar.

Als je een speler digitaal aansluit en je stuurt het bitstream, dan is alleen het loopwerk nog een bepalende factor. Met PCM kan je nog kijken naar de decoder en analoog wordt natuurlijk bepaald door de DAC's in de speler.

In ieder geval heb jij weer geld uitgespaard :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op april 24, 2011, 22:38:11
Tijdens een van mijn M&G's hebben we de directe vergelijking gedaan tussen een PS3 en een Panasonic BD35. De laatste won zowel op beeld als geluid. Verschillen waren duidelijk zicht-/hoorbaar.

Als je een speler digitaal aansluit en je stuurt het bitstream, dan is alleen het loopwerk nog een bepalende factor. Met PCM kan je nog kijken naar de decoder en analoog wordt natuurlijk bepaald door de DAC's in de speler.

In ieder geval heb jij weer geld uitgespaard :thumbs-up:

Zichtbaar kan er natuurlijk ook wat mee te maken hebben dat jij het op een groot scherm projecteert d.m.v. een top beamer. Bij mij is het natuurlijk "maar" een simpele 40" LCD. Voor het geluid kan dat natuurlijk ook wel wat uitmaken, maar ook daar ligt jou set nog wel wat stapjes hoger dan de mijne.

Voor wat betreft mijn set, ik ben heel serieus naar de Parasound HCA 806 aan het kijken die hier op het forum staat. Ik ben erg benieuwd wat dit beest nog kan brengen, zeker omdat je hem kunt bruggen voor de fronts!

Maro

Die Denon zou toch genoeg power moeten geven voor jou ( relatief natuurijk) modale speakers. Waarom een dure receiver als de 08 kopen als ie niets eens deze speakers in zijn macht kan houden. Valt mij iig dan wel tegen van de Denon.   :nopompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -