Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2014, 18:48:01
De combi speaker met deze stands zou niet mijn voorkeur hebben, en dan heb ik mij heeeeeel diplomatiek uitgedrukt. Onder Hatbeth vind ik vooral die fishtank-stands erg fraai staan.

Wel bijzonder betreft de hoeveelheid stroom die jij ze met de ASR moet voeren. Elders op dit forum draaien ze op 2x12watt  buizen ...
Snap wat je bedoelt. Maar dan lijken ze helemaal een vierkant blok...

Ik weet niet misschien doe ik alsnog een fisht... onder zetten.voorlopig moet ik hier aan wennen..

De marmere stands raak ik wel kwijt .
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Zo zien de stands er uit onder de harbeths.
**UNDER CONSTRUCTION**

eddy135

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 19:02:21
Zo zien de stands er uit onder de harbeths.
Vind 't wel lekker luchtig ogen, zo. :nopompom:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Klein advies vraagje... gebruikt iemand jumpers ?
Momenteel zit de metalen plaatje achter de biwiring.

Zal het nut hebben om jumpers achter te hangen?

OP MP STAAT leuk setje nordost of heavensgate ultra voor een redelijk prijsje,,,

Zal dat winst opleveren?


En wat klinkt het mooi op de asr..
Alleen vraag me af waarom ik meer de volume knop hoger moet draaien dan de kharmas ?
Zal het aan de impedantie liggen? Ieder geval doet de harbeth goed zingen  onder de greep van de asr...

Ik twijfel nu om de asr weg te doen...

Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: eddy135 op februari 23, 2014, 19:54:40
Vind 't wel lekker luchtig ogen, zo. :nopompom:

Dat was nou de juiste woord war ik naar zocht... zo  ziet de kamer wat ruimer uit  Als je vergelijk met de vierkante voetjes wat er normaal onder zit.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Gewoon een stukje kabel gebruiken om de terminals te verbinden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eddy135

#3431
Weet niet of dat bij Harbeth ook zo is, maar die blikken plaatjes zijn meestal niet veel soeps, nee..

Neem jumpers van hetzelfde als je l.s. kabels, of strip ze gewoon wat langer...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 19:55:29
...
En wat klinkt het mooi op de asr..
Alleen vraag me af waarom ik meer de volume knop hoger moet draaien dan de kharmas ?
Zal het aan de impedantie liggen? Ieder geval doet de harbeth goed zingen  onder de greep van de asr...

Ik twijfel nu om de asr weg te doen...

Gr maz.
je Kharma's hebben volgens de specsheet een rendement van 89, waar de S-HL5 iets minder efficiënt is met 86dB/1W/1m...dus je zal de volumeknop idd wat hoger moeten draaien voor het ervaren van eenzelfde geluidsdruk.

ondanks het feit dat ze het ook goed doen op amps met lagere reserves, heb ik persoonlijk allesbehalve slechte ervaring met veel vermogen(reserve) op de Beths', dus ik zou niet weten waarom je ASR het ook niet erg goed zou kunnen doen, zeker nu hij helemaal up-to-spec is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Thanatos

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 19:55:29
Klein advies vraagje... gebruikt iemand jumpers ?
Momenteel zit de metalen plaatje achter de biwiring.

Zal het nut hebben om jumpers achter te hangen?

OP MP STAAT leuk setje nordost of heavensgate ultra voor een redelijk prijsje,,,

Zal dat winst opleveren?


Ik meende op het forum van Harbeth ooit gelezen te hebben dat Alan Shaw (eigenaar/ontwerper) niks op heeft met kabelsjes wijsheden (ook met versterking tot zekere hoogte). Hij gaf ergens aan de de brugjes van koper zijn die hij zelf stanst/laat stansen en ze bij een juwelier laat vergulden en vroeg zich oprecht af wat er beter kon. Als ik mij niet vergis zijn de huidige modellen ook zonder bi-wire optie.

Maargoed vervangen voor wat anders kan nooit geen kwaad. Intern wordt er geloof ik van Damme cable gebruikt. Ik zou daar dan de brugjes van maken.

Mr.M

Citaat van: Dynky op februari 23, 2014, 20:09:54
je Kharma's hebben volgens de specsheet een rendement van 89, waar de S-HL5 iets minder efficiënt is met 86dB/1W/1m...dus je zal de volumeknop idd wat hoger moeten draaien voor het ervaren van eenzelfde geluidsdruk.

ondanks het feit dat ze het ook goed doen op amps met lagere reserves, heb ik persoonlijk allesbehalve slechte ervaring met veel vermogen(reserve) op de Beths', dus ik zou niet weten waarom je ASR het ook niet erg goed zou kunnen doen, zeker nu hij helemaal up-to-spec is  ;)
De asr doet het absoluut goed met de harbeths...

Mij bedoeling was in de eerste intantie te downgraden naar iets compacter, gezien de harbeths niet heel veel vermogennodig hebben zou de asr beetje overdone zijn met 2x 250 watt.. en over 600.000 mf aan kracht.
Een las apparaat op de harbeth zou teveel van gooie zijn dacht ik , maar als ik hoor hoe ze klinken dan ben ik bang dat ik straks spijt krijg en een tweede asr zoeken wordt een ellendig verhaal...gezien ik deze asr helemaal up to date heb gemaakt...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Heb even de brugjes vervangen door simpel solid core ....of het verschil maakt???
Heb niet veel ervaring met biwire spul...
Heb tenminste weer wat om mee te hobbyen ...

Tnx voor jullie respons...
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2014, 18:48:01
De combi speaker met deze stands zou niet mijn voorkeur hebben, en dan heb ik mij heeeeeel diplomatiek uitgedrukt. Onder Hatbeth vind ik vooral die fishtank-stands erg fraai staan.

Wel bijzonder betreft de hoeveelheid stroom die jij ze met de ASR moet voeren. Elders op dit forum draaien ze op 2x12watt  buizen ...
En op weg naar nóg minder  :D(300B)

Mr.M

Heb even de van damme kabels gegoogled en het zijn vrij simpel kabeltjes zo te zien.
Afkomstig uit de wereld van kharma ,ben ik deze prijzen niet gewend.. :clapping:  .. wel een heel scheef verhouding nu als ik naar me set kijk,, mijn interlink en ls kabel is 2x duurder   dan de shl5 nieuw. Hahahaja

Ik ben iemand van  a tot z dezelfde kabels  in dit geval zou ik met 25 euro klaar zijn... hahaah :clapping:






**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 20:49:07
Heb even de van damme kabels gegoogled en het zijn vrij simpel kabeltjes zo te zien.
Afkomstig uit de wereld van kharma ,ben ik deze prijzen niet gewend.. :clapping:  .. wel een heel scheef verhouding nu als ik naar me set kijk,, mijn interlink en ls kabel is 2x duurder   dan de shl5 nieuw. Hahahaja

Ik ben iemand van  a tot z dezelfde kabels  in dit geval zou ik met 25 euro klaar zijn... hahaah :clapping:

Daarom haalde ik het ook aan  :D Kharma is kostbaar en gaat in op alle mogelijke invloeden. Harbeth juist niet. Registreer maar eens op het forum aldaar. De ontwerper is heel nuchter. 2 totaal verschillende visie's toch lekker muziek kunnen luisteren  :D

Mr.M

Citaat van: twani op februari 23, 2014, 20:47:57
En op weg naar nóg minder  :D(300B)
Ik ga morgen bij kharma setje matrix mp150 eindblok  en p150 vv halen om te kijken hoe het gaat met de harbeths...

Heb een koper die staat te wachten op de asr...
Dus kan alle kanten op...

Ben benieuwd. Testen doet geen pijn.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Thanatos op februari 23, 2014, 20:53:09
Daarom haalde ik het ook aan  :D Kharma is kostbaar en gaat in op alle mogelijke invloeden. Harbeth juist niet. Registreer maar eens op het forum aldaar. De ontwerper is heel nuchter. 2 totaal verschillende visie's toch lekker muziek kunnen luisteren  :D
Ik ben van de eene uiterste van audio filosofie naar een totaal ander ontwerp en denkbeeld gestapt...
Kost even moeite om te accepteren dat je interne bekebeling simpelste van simpel is..terwijl ik altijd de beste bekabeling gewend ben intern en extern...
Mooiste is dat de harbetbs klinken geweldig ook met de simpelste bekabeling...
Wat wel aan je hersenen knaagt is of het dan niet beter wordt als de interne bekabelibg zou worden vervangen met een """betere"""" kabel.. hahaha

**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 20:54:24
Ik ga morgen bij kharma setje matrix mp150 eindblok  en p150 vv halen om te kijken hoe het gaat met de harbeths...

Heb een koper die staat te wachten op de asr...
Dus kan alle kanten op...

Ben benieuwd. Testen doet geen pijn.
Ik vind het wel gaaf om te lezen en te zien hoe onbevangen jij overal induikt. Daarnaast is mij jouw enthousiaste en positieve houding opgevallen; waar anderen vurig kunnen reageren op feedback, reageer jij steevast heel relaxed en correct. Respect daarvoor :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2014, 21:04:56
Ik vind het wel gaaf om te lezen en te zien hoe onbevangen jij overal induikt. Daarnaast is mij jouw enthousiaste en positieve houding opgevallen; waar anderen vurig kunnen reageren op feedback, reageer jij steevast heel relaxed en correct. Respect daarvoor :thumbs-up:.
Tnx.
Ben iemand die respect heeft voor iedereen en hun manier van denken over iets.
Oordeel niemand op zijn   manier van denken of ervaringen en spreek nooit iemand tegen op zijn ervaring want wie zegt dat mijn gehoor en smaak in audio beter is dan van een ander.
Iedereen heeft  eigen ervaring en idee in de audio wereld.ik sta overal voor open en test zelfzoveel mogelijk uit om achter te komen of de ervaring van een ander in mijn geval goed uitpakt..

Probeer lol te hebben met mijn hobby en niet irritatie veroorzaken voormezelf of eenander.

:pompom:

**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

#3444
De standaard vergulde brugjes zijn amper te verbeteren, dus die kabeltjes die je er nu tussen hebt er snel weer tussenuit halen!

Sluit de kabels als volgt aan (met de standaard brugjes er dus tussen): plus (rood) op hoog + en min (zwart) op laag -. Diagonaal dus. Dat klinkt het beste. Draai de terminals zo strak mogelijk aan als je vingers aankunnen, dus niet met tangen etc.!

Opstelling is met een basisbreedte van ongeveer 2,5 m (hart tot hart) wel ideaal. Toe-in dat je net de binnenkanten van de kast nog ziet, zoals Dynky zei. Maak je niet druk over de versterker. De ASR is al meer dan goed genoeg. Het gaat hier puur om smaak.

garmtz

Overigens, intern wordt er alleen Van Damme Blue gebruikt in de M40.1 en de special/anniversary edition modellen. In de standaard modellen zit nog simpelere kabel... ;). Punt is dat geen enkele kabel goed kan maken wat in het ontwerp al verkeerd zit. En de Harbeths zijn ERG goed ontworpen... ;)

sultankat

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2014, 21:04:56
Ik vind het wel gaaf om te lezen en te zien hoe onbevangen jij overal induikt. Daarnaast is mij jouw enthousiaste en positieve houding opgevallen; waar anderen vurig kunnen reageren op feedback, reageer jij steevast heel relaxed en correct. Respect daarvoor :thumbs-up:.

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: garmtz op februari 23, 2014, 23:14:17
Punt is dat geen enkele kabel goed kan maken wat in het ontwerp al verkeerd zit.

Die stelregel is nuttig voor meerdere topics!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: garmtz op februari 23, 2014, 23:06:31
De standaard vergulde brugjes zijn amper te verbeteren, dus die kabeltjes die je er nu tussen hebt er snel weer tussenuit halen!

Sluit de kabels als volgt aan (met de standaard brugjes er dus tussen): plus (rood) op hoog + en min (zwart) op laag -. Diagonaal dus. Dat klinkt het beste. Draai de terminals zo strak mogelijk aan als je vingers aankunnen, dus niet met tangen etc.!

Opstelling is met een basisbreedte van ongeveer 2,5 m (hart tot hart) wel ideaal. Toe-in dat je net de binnenkanten van de kast nog ziet, zoals Dynky zei. Maak je niet druk over de versterker. De ASR is al meer dan goed genoeg. Het gaat hier puur om smaak.

Tnx garmtz

Heb de brugjes teruggezet en aangesloten zoals vermeld...
De opstelling ga ik zo veranderen.bij de vorige eigenaar stonden ze kaars recht dus zo had ik ze ook staan net.
Bedankt voor de nuttige tips heren...
Welke bekabeling gebruiken jullie? Heb je een voorkeur wat volgens jouw beste resultaat geeft met harbeth?

Gr maz.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: garmtz op februari 23, 2014, 23:14:17
Overigens, intern wordt er alleen Van Damme Blue gebruikt in de M40.1 en de special/anniversary edition modellen. In de standaard modellen zit nog simpelere kabel... ;). Punt is dat geen enkele kabel goed kan maken wat in het ontwerp al verkeerd zit. En de Harbeths zijn ERG goed ontworpen... ;)
Het feit dat ze toch een "" betere kabel gebruiken bij de "anniversario" geeft mij bevestiging dat ze stiekem toch vinden dat betere kwaliteit betere resultaat geeft...bedoel het niet negatief want de basis ontwerp en geluid is goed, maar het kan blijkbaar beter dan goed.....met wat kleine upgrades... :tounge2:

Verschil zit in het " goed of nog  beter dan goed"... denk ik. Hahaha
Perfectie zit in de klaine details zeg ik altijd....
**UNDER CONSTRUCTION**