Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#2750
Citaat van: garmtz op juli  8, 2013, 22:52:49
Ik vind ze ook heel gaaf om te zien... Maar ze zijn echt te groot... De kleinere Prestige modellen vind ik echter ook fraai om te zien. Heerlijk, die old-skool look!
Over smaak ...  :)


Niet heel lang geleden heb ik naar de Sandrigham en een Stirling Se geluisterd en die konden mij niet helemaal overtuigen; m.n. de bass was voor mij veel te gekleurd, te wollig. Daarin heb ik de Monitor 30.1 toch heel anders ervaren. Het middengebied van betreffende Tannoys vond ik overigens wel erg fraai (gekleurd, maar heel muzikaal).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Citaat van: Dynky op juli  9, 2013, 07:20:38
over welke randen heb je het dan?
op elke foto die ik van deze uitvoeringen zie (zo ook die hierboven) krijg ik nl. toch de indruk dat ze gelakt/gespoten zijn
Op foto zie je het niet.
Heb een lak kleur bij bb&g gezien laatst en dat was het eerste wat me opviel, een overloopstreep in de ondergrond kleur van het hout. Toen vroeg ik  zijn ze geplakt? Zei  bjorn dat ze inderdaad geplakt worden en niet gespoten ivm kosten.
Dat viel me tegen, voor de rest ziet het goed uit.
**UNDER CONSTRUCTION**

garmtz

Citaat van: maz op juli  9, 2013, 07:41:06
Op foto zie je het niet.
Heb een lak kleur bij bb&g gezien laatst en dat was het eerste wat me opviel, een overloopstreep in de ondergrond kleur van het hout. Toen vroeg ik  zijn ze geplakt? Zei  bjorn dat ze inderdaad geplakt worden en niet gespoten ivm kosten.
Dat viel me tegen, voor de rest ziet het goed uit.

Maz, je hebt het verkeerd begrepen...

Uiteraard zijn de houtfineer uitvoeringen uitgevoerd met.... Fineer! Alleen de afgeronde 'lijst' aan de voorkant is hardhout, dat ze zo goed mogelijk matchen met de rest van de kast. Je kunt fineer niet mooi 'om een hoekje' leggen namelijk.

De hoogglans uitvoeringen zijn uiteraard GEEN folie, maar gelakt.

bmateijsen

Wij hebben ook nog geen hoogglans Harbeths in de winkel staan ;).

Dr.Bedlo

Hebben jullie deze al? ;)
Quad vintage.

AbZ

Harbeth heeft een eigen amp omdat het toch niets uitmaakt?   :blink:

garmtz

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 13:41:21
Harbeth heeft een eigen amp omdat het toch niets uitmaakt?   :blink:

Hebben ze nog niet... Dit is een prototype van een paar jaar geleden...

Het is om van het gezeur af te zijn van 'welke versterker moet ik kopen'. Uiteraard kun je naast de Harbeth versterker iedere andere fatsoenlijke versterker gebruiken, want volgens Alan Shaw maakt het inderdaad niet uit.

Dr.Bedlo

Nou ja in zoverre zolang het maar geen buizen zijn daar die veel te weinig power leveren aan de Harbethjes. En dan trekt de speaker het niet meer. Zou mij overigens niet verbazen als deze versterker uitkomt.
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: garmtz op juli  9, 2013, 13:47:49
Hebben ze nog niet... Dit is een prototype van een paar jaar geleden...

Het is om van het gezeur af te zijn van 'welke versterker moet ik kopen'. Uiteraard kun je naast de Harbeth versterker iedere andere fatsoenlijke versterker gebruiken, want volgens Alan Shaw maakt het inderdaad niet uit.
Ok helder.

Cyreg

Citaat van: garmtz op juli  9, 2013, 13:04:24
Ik vind de M30.1 niet onrustiger eigenlijk... Tenzij je een bepaalde levendigheid, openheid en detaillering 'onrust' noemt.
Ik vind de M30.1 al een verademing ten opzichte van 90% van de commerciƫle ontwerpen en ben zelf ook allergisch voor een vermoeiende weergave.

Wij hebben alle Harbeth modellen inderdaad staan... P3ESR wordt wel deze week even uitgeleend.

Even uit het Naim topic gelicht  ;D mbt vraagje.

Lijkt de klank vd P3ESR nu meer op de M30.1 of op de C7es3 of ertussen in? Thx

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Ben ook wel nieuwsgierig naar de Klank nuances ten opzichte van de P3esr. Ik weet ook wel zelf gaan luisteren maar soms is enige kennis van te voren wel handig.
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 13:50:07
Nou ja in zoverre zolang het maar geen buizen zijn daar die veel te weinig power leveren aan de Harbethjes. En dan trekt de speaker het niet meer. Zou mij overigens niet verbazen als deze versterker uitkomt.

Nou, er zijn toch een aantal forumleden die je daarin gaan tegenspreken Fred (Twani bv.).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2013, 13:54:03
Nou, er zijn toch een aantal forumleden die je daarin gaan tegenspreken Fred (Twani bv.).
Daar heb je fora voor.

Jumping Jack

Uiteraard, ik geef maar even een voorbeschouwing van wat komen gaat. Zie het als een programmagids  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2013, 13:58:05
Uiteraard, ik geef maar even een voorbeschouwing van wat komen gaat. Zie het als een programmagids  ;).
;D

Dr.Bedlo

#2765
Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2013, 13:54:03
Nou, er zijn toch een aantal forumleden die je daarin gaan tegenspreken Fred (Twani bv.).

Ja is dan ook niet mijn mening ( alhoewel ik er wel in mee kan gaan voor een gedeelte) maar die van Alan.
Quad vintage.

AbZ

Zal maar ff voorzeggen dat de P3ESR ook wel Monitor 20.1 heet,
en een doorontwikkeling is van de BBC monitor LS3/5a,
dus meer op de 30.1 lijkt dan op de C7/SHL/enz.

Anders moet Garmt dat alweer opschrijven of je zou zelf Google moeten gebruiken...

Cyreg

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 14:03:47
Zal maar ff voorzeggen dat de P3ESR ook wel Monitor 20.1 heet,
en een doorontwikkeling is van de BBC monitor LS3/5a,
dus meer op de 30.1 lijkt dan op de C7/SHL/enz.

Anders moet Garmt dat alweer opschrijven of je zou zelf Google moeten gebruiken...

Sorry.......maar ik hoor toch liever even Garmt of Bjorn z'n mening (ik heb zelf al 'n monitor 20  ;))
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

AbZ

Citaat van: Cyreg op juli  9, 2013, 14:08:30
Sorry.......maar ik hoor toch liever even Garmt of Bjorn z'n mening (ik heb zelf al 'n monitor 20  ;))
Geeft niets, dat wou ik ook niet uitsluiten hoor.  Wou ook niet suggeren dat je onafhankelijk kon nadenken of zo.  Daar zijn zij ook helemaal niet bij gebaat.

garmtz

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 14:12:02
Geeft niets, dat wou ik ook niet uitsluiten hoor.  Wou ook niet suggeren dat je onafhankelijk kon nadenken of zo.  Daar zijn zij ook helemaal niet bij gebaat.

:)  AbZ heeft eerder al het goede antwoord gegeven: de P3ESR (M20.1) lijkt het meest op de M30.1.

Thanatos

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 13:53:48
Ben ook wel nieuwsgierig naar de Klank nuances ten opzichte van de P3esr. Ik weet ook wel zelf gaan luisteren maar soms is enige kennis van te voren wel handig.

Die kennis kan je ook tegen werken. Het blijft tenslotte maar de 'kennis' van een ander. Gewoon gaan luisteren zoals je zelf aangeeft. Maak een afspraak bij een forumlid of ga langs bij een verkopende partij. En dan nog geeft het geen garantie hoe het bij jou thuis klinkt.

Lees vaak dingen over dynamiek, stereobeeld, luistermoeheid enz. Je koppeling met je akoestiek bepaald hoe een luidspreker presteert cq klinkt. Je kan wel globaal een indruk krijgen hoe tonale balans is als je elders gaat luisteren.

Cyreg

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 14:12:02
Geeft niets, dat wou ik ook niet uitsluiten hoor.  Wou ook niet suggeren dat je onafhankelijk kon nadenken of zo.  Daar zijn zij ook helemaal niet bij gebaat.

Is dit nou dat, wel 'ns in andere topics opdoemende, zogenaamde zuigen?  :nowink:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

AbZ

#2772
Citaat van: Cyreg op juli  9, 2013, 14:27:27
Is dit nou dat, wel 'ns in andere topics opdoemende, zogenaamde zuigen?  :nowink:
Het komt idd wel eens voor dat men goedmoedig cynisme anders interpreteert.
Vooral als men de informatieve kant van postings liever negeert.

garmtz

Ik ben inmiddels gewend aan het cynisme van AbZ... Kan er meestal om glimlachen.

tompj

Citaat van: Jumping Jack op juli  9, 2013, 13:58:05
Uiteraard, ik geef maar even een voorbeschouwing van wat komen gaat. Zie het als een programmagids  ;).
Goed voorspeld. Laat mij de eerste zijn. Buizen op Harbeth :wub:
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2. Analoog
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element