Subwoofer project F-16 Falcon

Gestart door Sferie, november 21, 2012, 00:11:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Welke Crown,2 keer RMS lijkt me met alle respect naar CJ toch echt erg veel.
Ik ken de unit dan wel niet,maar waarom zijn er dan spec,s die 1250 rms aangeven.
Dan klopt die 1250 rms niet.

Ik heb met Ejorne ook die discissie gehad,hij kan er 2,5 kw opzetten volgens bepaalde fora.
Maar waar komt die 1000 watt rms dan vandaan,dat zijn toch de spec,s.......... gemeten.

2 keer rms vermogen betekend vaak rook als je hem echt opentrekt,........wel zullen zien  :popcorn:

knubbe

De Havoc is wel een behoorlijke SPL driver, welke door zn bouw behoorlijk vermogen kan en mag hebben.
Maar ik ga me niet mengen in de discussie :) wil geen kapotte drivers op mn geweten hebben :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Ik ga ook geen discussie aan,wijs er alleen op,als hij dan wel stuk gaat heb ik mijn  mening gegeven.
Laten we het een gesprek noemen,wat idd bij deze beeindingd is ivm discussies hihihi :D

CaptainJack

RMS vermogen staat puur voor wat de sub gedurende langere perioden continue kan verwerken.

Het gaat er hier niet om dat er continue het dubbele aan RMS vermogen wordt verstookt het gaat er juist om dat dit vermogen aanwezig moet zijn om de sub onder controle te houden bij pieken in de subweergave. Wanneer de sub dus echt extreme uitslagen moet kunnen maken.

Waarom zou je een beest van een woofer nemen en hem dan onvoldoende aansturing geven? Je wilt dan toch dat dat beest ook naar behoren presteert...


morca

Citaat van: CaptainJack op november 27, 2012, 20:18:37
RMS vermogen staat puur voor wat de sub gedurende langere perioden continue kan verwerken.

Het gaat er hier niet om dat er continue het dubbele aan RMS vermogen wordt verstookt het gaat er juist om dat dit vermogen aanwezig moet zijn om de sub onder controle te houden bij pieken in de subweergave. Wanneer de sub dus echt extreme uitslagen moet kunnen maken.

Waarom zou je een beest van een woofer nemen en hem dan onvoldoende aansturing geven? Je wilt dan toch dat dat beest ook naar behoren presteert...
Ok duidelijk,dit merk geeft het langdurig RMS vermogen aan.Dan is er wat speling idd.
Dan kan ik me voorstellen dat je bij die lange slagen wat reserve wilt hebben.
Blijf ik 2500 watt veel vinden,want de SDX is ook een 30 mm slag woofer.
Maar allee jij verkoopt ze  :-X 

advr


leuk dit.. als voormalig vliegtuigbouwer altijd leuk vliegtuigonderdelen te zien :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


Former member 78


CaptainJack

Citaat van: ArjanR1 op november 27, 2012, 20:42:30
Je kunt het ook niet laten, he.

Arjan is niets aan de hand hier.

Ja ik kan de Havoc leveren. Heb alleen de hier besproken Havoc niet geleverd.

Sferie

Ik wil vandaag hout laten zagen bij de bouwmarkt. Kan iemand mij helpen bij het berekenen van het juiste volume? 

Ik heb de Havoc zelf al in WinISD gesimuleerd maar ik weet niet hoe ik kan zien of 180 liter nou beter of slechter is dan bijvoorbeeld 150 liter.

morca

Hoe gaat ie hier nog hulp gevonden voor de kist.?
Ik denk dan een binnenwerk wel aan te raden is,al zal je de hele tank goed moeten bekleden vanbinnen,
Als hij zo ligt weegt gaat ie ook gauw meeresoneren.

Sferie

Binnenwerk is bijna af. Is het zinvol om iets van dempingmateriaal in de PVC buis te doen?


knubbe

Hoe dik is je PVC?
Mooi buisje, maar zo'n havoc heeft wel wat stevigheid nodig :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sferie

Citaat van: knubbe op december  1, 2012, 12:36:36
Hoe dik is je PVC?
Mooi buisje, maar zo'n havoc heeft wel wat stevigheid nodig :)

13 mm dikke wand

morca

Ja ik zou hem zeker helemaal bekleden met antitril plaat.
PVC oei dat is hard,straalt snel energie af,PE was beter geweest denk ik.
Dat is veel trilvaster....

Sferie

#90
Citaat van: morca op december  1, 2012, 13:02:53
Ja ik zou hem zeker helemaal bekleden met antitril plaat.
PVC oei dat is hard,straalt snel energie af,PE was beter geweest denk ik.
Dat is veel trilvaster....

Het is een laag van 2 mm PVC een ander materiaal dat wat zachter is en daarna weer 2 mm PVC. Klinkt nu al vrij dood.

Ben aan het rondkijken voor een versterker. Zou een crown lps 2500 voldoende zijn? Ik zie ook nog een XTI1002.

Wat me opvalt is dat ze allemaal XLR ingangen hebben. Mijn receiver heeft een RCA sub out. Moet hier een actieve converter tussen?

rovinggecko

Dit is leuk, even volgen....

Ook zonder de tank er overheen ziet hij er goed uit vind ik, leuke kleur\patroon er op en dan past hij heel acceptabel in de woonkamer. Mmm, eens over nadenken. Waar heb je de buis gescoord? Ben benieuwd hoe het straks klinkt!


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thonha

Hoe heb je de buis aan de voet bevestigd?

Sferie

De buis heb ik via marktplaats gescoord. Hij is bevestigd met Polymeer kit van Bison, muurvast.

morca

Citaat van: Sferie op december  1, 2012, 14:02:44
Het is een laag van 2 mm PVC een ander materiaal dat wat zachter is en daarna weer 2 mm PVC. Klinkt nu al vrij dood.

Ben aan het rondkijken voor een versterker. Zou een crown lps 2500 voldoende zijn? Ik zie ook nog een XTI1002.

Wat me opvalt is dat ze allemaal XLR ingangen hebben. Mijn receiver heeft een RCA sub out. Moet hier een actieve converter tussen?
De opbouw die je beschrijft is ok,zulke pijpen gebruik ik voor me reflex systeem,maar dan van PE.

de Crown: belastings-impedantie: 4 + 8 Ohm in stereo modus, 8 Ohm in bridge modus
Dus die valt af,en ik vind het erg zwaar voor de unit.

De unit is toch 4 ohm? ja ,dan zou ik zelf de Crown erop zetten met zijn 1400 watt RMS is er iets reserve.




Sferie

Citaat van: morca op december  1, 2012, 15:32:03
De opbouw die je beschrijft is ok,zulke pijpen gebruik ik voor me reflex systeem,maar dan van PE.

de Crown: belastings-impedantie: 4 + 8 Ohm in stereo modus, 8 Ohm in bridge modus
Dus die valt af,en ik vind het erg zwaar voor de unit.

De unit is toch 4 ohm? ja ,dan zou ik zelf de Crown erop zetten met zijn 1400 watt RMS is er iets reserve.

Je bedoeld dat de XTI 1002 een goede keus is? Weet je ook of ik een actieve converter nodig heb?

morca

Die converter weet ik even niet wat je bedoeld....?

Als jij vaak goed hard draaid,denk ik dat die Crown zat is,
want met heel veel vermogen speelt unit idd een kleine fractie beter.2 /2,5 kw bv
Maar je moet wel Dxnders goed weten hoe hard hij eigenlijk kan.
Want daar kan hij teveel krijgen vd amp imo

Sferie

#97
Citaat van: morca op december  1, 2012, 15:42:21
Die converter weet ik even niet wat je bedoeld....?

Als jij vaak goed hard draaid,denk ik dat die Crown zat is,
want met heel veel vermogen speelt unit idd een kleine fractie beter.2 /2,5 kw bv
Maar je moet wel Dxnders goed weten hoe hard hij eigenlijk kan.
Want daar kan hij teveel krijgen vd amp imo

Deze man heeft de 1002 en heeft het erover dat er een actieve converter tussen de rca en tulp van de receiver moet: https://www.youtube.com/watch?v=wAGIMTpe404
Bij min 4:26

Ok dat is duidelijk, de 1002 vind ik nog wel betaalbaar.

Staaled

Citaat van: Sferie op december  1, 2012, 15:37:06
Je bedoeld dat de XTI 1002 een goede keus is? Weet je ook of ik een actieve converter nodig heb?
Nee, gewoon een verloopplug cinch female-XLR male. Neutrik maakt deze.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J0ell

Ziet er inderdaad zo ook al leuk uit. Volg het topic al vanaf het begin maar persoonlijk had ik niet voor PVC gekozen vanwege de galm, je moet nu wel goed opletten met je demping.

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.