Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Gestart door Etiennevh, augustus 10, 2010, 09:52:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonic Circle

Overigens heb ik misschien vanavond wel een oplossing voor je 'wallmount' probleem ;).

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op februari  1, 2012, 14:04:57
Overigens heb ik misschien vanavond wel een oplossing voor je 'wallmount' probleem ;).
Ben benieuwd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Was weer gezellig en leuk om met Nadine kennis te maken.
Heel veel plezier met het mooie speelgoed!

Zefanja

Nieuwe "toys" gefeliciteerd.
Hoop dat je er tevreden mee bent.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

larzie

Niet dat ik nieuwsgierig ben, maar het is misschien leuk en interessant om te lezen of te laten zien aan de hand van foto's hoe het 'wallmount' probleem nu is opgelost.  :eh:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

Zo, eindelijk wat tijd  :)

Marius hartelijk bedankt en ook nog bedankt voor de gastvrijheid! Was hrdstikke gezellig!

Heb straks de Toys aangesloten en het verschil is enorm! Veel meer dynamiek, duidelijk meer aanwezig en daardoor een beter totaalbeeld. We zijn er enorm blij mee.

Nadine is door de korte M&G ook helemaal overtuigd door de Toy Towers dus die gaan er ook zeker komen in de toekomst  ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Leuk dat je nieuwe aanwinst zo bevalt. Je SR9600 heeft daar natuurlijk veel mee te maken. Het blijft een beest van een receiver.

Goed van je om Nadine mee te nemen. Heeft ze het zelf kunnen horen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

hi Etienne, veel plezier ermee hoor. Mooi dat de Toys een flinke upgrade zijn.
Geniet daar voorlopig vooral van. Die Toy Towers zullen tzt prima integreren.

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari  2, 2012, 13:04:55
Nieuwe "toys" gefeliciteerd.
Hoop dat je er tevreden mee bent.
Thanks Zefanja  :) dat zijn we zeker!

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 14:33:50
Niet dat ik nieuwsgierig ben, maar het is misschien leuk en interessant om te lezen of te laten zien aan de hand van foto's hoe het 'wallmount' probleem nu is opgelost.  :eh:

Ik zal op korte termijn wat foto's plaatsen. Ze staan ook fantastisch dus dat is ook wel fijn. Wat er uiteindelijk is gebeurd met Wallmount daar kan ik nu wel over uitwijden.
Marius heeft aangeboden om gebruik te maken van zijn custom made wallstands die door Gé zijn gemaakt. Dit is een heel goed idee en we gaan dit ook zeker doen. Ik wilde ze straks al ophangen, maar kwam tot de ontdekking dat er wat stalen bevestigingbeugeltjes missen, zal dit wel even kortsluiten met Marius.

In ieder geval een fantastisch idee, en het staat goed op onze muur. Bovendien is Nadine geen fan van de Atacama stands dus dan kunnen we daar ook weer afscheid van nemen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Klinkt goed, mooie upgrade 8) Ben benieuwd naar de foto's :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Sonic Circle

Bedacht me inderdaad vandaag dat die metalen stripjes nog aan de muur hangen. Oeps. Zal ze binnenkort even losschroeven en op de post doen. Goed plan?

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  2, 2012, 22:03:18
Leuk dat je nieuwe aanwinst zo bevalt. Je SR9600 heeft daar natuurlijk veel mee te maken. Het blijft een beest van een receiver.

Goed van je om Nadine mee te nemen. Heeft ze het zelf kunnen horen :thumbs-up:
Hi Philip,

Jep. Het was een erg nuttige avond en heeft ook voor Nadine e.e.a. Geopenbaard. Marius kwam op het idee voor wat betreft de plop in de subwoofer om de firmware van de receiver ook eens te upgraden, iets dat ik nog noot heb gedaan. Dit ga ik zeker proberen. Wellicht heb je nog een idee hoe je dit het beste kunt doen, als mede SR9600 eigenaar?  ;)

Daarom heb ik Nadine destijds ook naar jou mee genomen, om te horen wat akoestiek doet. Destijds hebben we nog een vergelijking met de Nespa gedaan, waarvan Nadine toen zei dat ze het wel grappig vond. Nu bij Marius hebben. Nogmaals zo'n test gedaan die een stuk duidelijker hoorbaar was. ( sacd dire straits). Nadine wil nu dat ik ooit een Nespa ga kopen  ;D

Het was dus een hele geslaagde avond!
Was inderdaad een goed idee.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op februari  2, 2012, 22:06:31
hi Etienne, veel plezier ermee hoor. Mooi dat de Toys een flinke upgrade zijn.
Geniet daar voorlopig vooral van. Die Toy Towers zullen tzt prima integreren.
Dat weet ik wel zeker! We zijn aangenaam verrast :) we wisten dat er een verschil zou zijn, maar dat het zo groot zou zijn hadden we niet gedacht :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 22:12:20
Klinkt goed, mooie upgrade 8) Ben benieuwd naar de foto's :D
Die komen, dat beloof ik !

Citaat van: Sonic Circle op februari  2, 2012, 22:17:15
Bedacht me inderdaad vandaag dat die metalen stripjes nog aan de muur hangen. Oeps. Zal ze binnenkort even losschroeven en op de post doen. Goed plan?
Wat mij betreft een goed idee. Regelen we wel even via PM.  ;)
Ik heb er ook niet meer aan gedacht, haha dat krijg je als je in de wolken bent van je nieuwe aankoop ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari  2, 2012, 22:17:49
Jep. Het was een erg nuttige avond en heeft ook voor Nadine e.e.a. Geopenbaard. Marius kwam op het idee voor wat betreft de plop in de subwoofer om de firmware van de receiver ook eens te upgraden, iets dat ik nog noot heb gedaan. Dit ga ik zeker proberen. Wellicht heb je nog een idee hoe je dit het beste kunt doen, als mede SR9600 eigenaar?  ;)
Is niet eenvoudig. Ik heb daarvoor op eBay de repair manual gekocht. Die wordt vanwege de grootte van de PDF per CD verstuurd. Daar staat de hele procedure in beschreven. Je moet al je instellingen (level, afstand, etc.) documenteren, want die ben je kwijt. Ik heb van alle menuschermen foto's gemaakt en houd bij als er iets verandert. Ik zal even zoeken wie dat levert...

Citaat
Daarom heb ik Nadine destijds ook naar jou mee genomen, om te horen wat akoestiek doet. Destijds hebben we nog een vergelijking met de Nespa gedaan, waarvan Nadine toen zei dat ze het wel grappig vond. Nu bij Marius hebben. Nogmaals zo'n test gedaan die een stuk duidelijker hoorbaar was. ( sacd dire straits). Nadine wil nu dat ik ooit een Nespa ga kopen  ;D
Met de SACD van Dire Straits hoor je het inderdaad erg goed. Ik heb nu een aantal schijven dubbel (o.a. Brothers in Arms), zodat je 1-op-1 kan vergelijken.

Citaat
Het was dus een hele geslaagde avond!
Was inderdaad een goed idee.
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari  3, 2012, 09:22:30
Is niet eenvoudig. Ik heb daarvoor op eBay de repair manual gekocht. Die wordt vanwege de grootte van de PDF per CD verstuurd. Daar staat de hele procedure in beschreven. Je moet al je instellingen (level, afstand, etc.) documenteren, want die ben je kwijt. Ik heb van alle menuschermen foto's gemaakt en houd bij als er iets verandert. Ik zal even zoeken wie dat levert...
Met de SACD van Dire Straits hoor je het inderdaad erg goed. Ik heb nu een aantal schijven dubbel (o.a. Brothers in Arms), zodat je 1-op-1 kan vergelijken.
:clapping:
Ok. Dat is wel goed om te weten, geen eenvoudige procedure dus. Gelukkig heb ik dan nog niet heel veel ingesteld. Mede omdat ik nog geen dB meter heb. Dat scheelt dus qua instellingen opslaan etc. Buiten de manual om, hoe ben je uberhaupt aan de nieuwe firmware gekomen? Ik kan ze zo 123 niet vinden op de Marantz website.
Dat wordt dus even Ebayen om de juiste manual te vinden :) Thanks voor de tip!

Ja, zo heb je in de intro van het nummer Brothers in Arms (nr. 9) een fluit zitten. Dat is wel het duidelijkste voorbeeld ooit. Onbehandeld had ik die fluit nog nooit gehoord en ook bij Marius viel de fluit niet opmerkelijk op. Na de Nespa behandeling was die zo duidelijk aanwezig, geweldig gewoon. Bovendien waren ook de Hi-Hats van de drum aanmerkelijk beter en de bass iets strakker.

Heerlijk apparaatje, ben blij dat Nadine wil dat ik ooit zo'n ding aanschaf :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari  3, 2012, 13:09:02
Ok. Dat is wel goed om te weten, geen eenvoudige procedure dus. Gelukkig heb ik dan nog niet heel veel ingesteld. Mede omdat ik nog geen dB meter heb. Dat scheelt dus qua instellingen opslaan etc. Buiten de manual om, hoe ben je uberhaupt aan de nieuwe firmware gekomen? Ik kan ze zo 123 niet vinden op de Marantz website.
Dat wordt dus even Ebayen om de juiste manual te vinden :) Thanks voor de tip!



Dat is wel mooi van de nieuwere receivers.
Gewoon zorgen dat er een internet connectie is en hij ziet automatisch of er updates zijn.
Installeren ervan duur vrij lang, maar je raakt niks kwijt.
Erg nice!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari  3, 2012, 13:55:30
Dat is wel mooi van de nieuwere receivers.
Gewoon zorgen dat er een internet connectie is en hij ziet automatisch of er updates zijn.
Installeren ervan duur vrij lang, maar je raakt niks kwijt.
Erg nice!
Dat is inderdaad wel nice. Volgens mij heeft de SR9600 nog geen RJ45 aansluiting (althans ik heb er nooit op gelet) dus zal het wel een heel ander karweitje worden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari  4, 2012, 21:23:51
Dat is inderdaad wel nice. Volgens mij heeft de SR9600 nog geen RJ45 aansluiting (althans ik heb er nooit op gelet) dus zal het wel een heel ander karweitje worden.

Ik ben bang van wel ja, maar als dat je probleem met die plop verhelpt dan is het zeker de moeite waard.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

#569
Citaat van: Zefanja op februari  5, 2012, 12:49:48
Ik ben bang van wel ja, maar als dat je probleem met die plop verhelpt dan is het zeker de moeite waard.
Zeker :) Het is zo'n harde plop, kan niet geloven dat het goed is voor de apparatuur.

Als Philip me op weg kan helpen dan moet het wel goed komen.. :) Ben benieuwd hoe en wat er voor nodig is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari  5, 2012, 13:24:12
Zeker :) Het is zo'n harde plop, kan niet geloven dat het goed is voor de apparatuur.

Als Philip me op weg kan helpen dan moet het wel goed komen.. :) Ben benieuwd hoe en wat er voor nodig is.

Het is misschien allereerst handig om te achterhalen welke firmware versies jullie draaien.
Als Philip een nieuwere versie heeft zou ik pas gaan updaten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Goed idee. :) Eens kijken of ik iets kan vinden. Ik heb het idee dat die van mij nog nooit is geupdate, kijkende naar de vorige eigenaar. Ik ga even vogelen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Het half uurtje tijd wat ik er tot nu toe in heb gestoken heeft me nog niets gebracht. De firmwareversie kan ik nergens vandaan toveren so far. Wel heb ik inmiddels een handleiding van de RC 9200 gevonden en een handleiding voor RS232 commando's. Altijd makkelijk.

Iemand (toevallig een oud SR9600 gebruiker) een hint waar ik de firmwareversie kan vinden?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari  6, 2012, 08:51:09
Het half uurtje tijd wat ik er tot nu toe in heb gestoken heeft me nog niets gebracht. De firmwareversie kan ik nergens vandaan toveren so far. Wel heb ik inmiddels een handleiding van de RC 9200 gevonden en een handleiding voor RS232 commando's. Altijd makkelijk.

Iemand (toevallig een oud SR9600 gebruiker) een hint waar ik de firmwareversie kan vinden?

Lastig. Misschien dat Philip het weet?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op februari  6, 2012, 08:51:09
Het half uurtje tijd wat ik er tot nu toe in heb gestoken heeft me nog niets gebracht. De firmwareversie kan ik nergens vandaan toveren so far. Wel heb ik inmiddels een handleiding van de RC 9200 gevonden en een handleiding voor RS232 commando's. Altijd makkelijk.

Iemand (toevallig een oud SR9600 gebruiker) een hint waar ik de firmwareversie kan vinden?
Heb je hier wat aan?
http://www.manualowl.com/m/Marantz/SR9600/Manual/223054

Edit: En deze is van de RS-232C aansluiting:
http://www.manualowl.com/m/Marantz/SR9600/Manual/223052
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT