Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: HTip op februari  2, 2012, 11:44:44
Een goede digitale is duur. Bovendien zoek je naar een gemiddelde waarde en dan schat je of je op 74.5dB of 75dB zit. Dat betekent wel of niet 0.5dB veranderen. Een digitale is dan moeilijker af te lezen. Er is een topic waarin de verschillen worden besproken, maar ik weet niet meer welk of waar.

Das nuttige informatie, thanks :)

Ik heb tot nu toe altijd die van Maurits gebruikt, ook een analoge van het merk Velleman als ik me niet vergis.
Kost ongeveer 35eu.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  2, 2012, 13:09:27
Das nuttige informatie, thanks :)

Ik heb tot nu toe altijd die van Maurits gebruikt, ook een analoge van het merk Velleman als ik me niet vergis.
Kost ongeveer 35eu.

Die analoge van Voltcraft kan ik ook niet meer vinden bij Conrad of via google shopping.
Die zwart-gele van Velleman zijn heel veel klonen? van? (o.a. Nady, Teufel, Silverline)

Radio Shack is ook nog een analoge optie...

Edit: Die Velleman is zelfs maar 23 euro: http://www.google.nl/search?q=AVM2050&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a#q=AVM2050&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbo=u&tbm=shop&source=og&sa=N&tab=wf&psj=1&ei=1okqT6PqIcfQ-gb44OGgDg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=de221d1662c7103a&biw=1684&bih=844
Sorry voor lange link is een google shopping zoekopdracht :) PS: Wel opschieten, want op het moment van typen hadden ze nog maar 525 op voorraad  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari  2, 2012, 13:38:28
Die analoge van Voltcraft kan ik ook niet meer vinden bij Conrad of via google shopping.
Die zwart-gele van Velleman zijn heel veel klonen? van? (o.a. Nady, Teufel, Silverline)

Radio Shack is ook nog een analoge optie...

Edit: Die Velleman is zelfs maar 23 euro: klik hier
Sorry voor lange link is een google shopping zoekopdracht :) PS: Wel opschieten, want op het moment van typen hadden ze nog maar 525 op voorraad  :D

Het kan ook zo ;) Je kunt een naam geven aan de link.

RalphH heeft ook deze zwart-gele en die week nogal af van de RadioShack/Voltcraft. Ik wist niet dat de Voltcraft niet meer beschikbaar was. Ik zou in ieder geval gaan voor de RadioShack, want daarvoor bestaat een calibratiefile voor meetsoftware REW.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Hier ook een tevreden RadioShack gebruiker via RASUBS, maar ik heb ook geen ervaring met andere meters, dus kan er niet veel zinnigs over zeggen verder :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

daxie

Je kan ook voor de Galaxy CM-140 gaan. Daar is ook een calibratiefile voor en in tegenstelling tot de radioshack ook bruikbaar voor hogere frequenties, waardoor je er ook al eens een luidsprekertje mee kan afregelen of een RTA meting doen bij hogere frequenties.

larzie

Citaat van: daxie op februari  2, 2012, 15:50:09
Je kan ook voor de Galaxy CM-140 gaan. Daar is ook een calibratiefile voor en in tegenstelling tot de radioshack ook bruikbaar voor hogere frequenties, waardoor je er ook al eens een luidsprekertje mee kan afregelen of een RTA meting doen bij hogere frequenties.

Die ziet er niet echt analoog uit :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ik zat even naar je wishlist te kijken en zag bij je subwooferwens BK en Velodyne staan, past SVS daar niet tussen?
Qua prijs en prestatie zit die naar mijn mening precies in het midden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  4, 2012, 10:51:19
Ik zat even naar je wishlist te kijken en zag bij je subwooferwens BK en Velodyne staan, past SVS daar niet tussen?
Qua prijs en prestatie zit die naar mijn mening precies in het midden.

Die past er best tussen :D Hangt er maar net vanaf waar een mooie aanbieding voor komt. Hoor de meest positieve reacties op de Velodyne. Dus als er met de tijd daar een mooie aanbieding voor voorbij komt dan is dat de meest waarschijnlijke optie. Liefst een die op afstand in te regelen is.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari  4, 2012, 13:18:32
Die past er best tussen :D Hangt er maar net vanaf waar een mooie aanbieding voor komt. Hoor de meest positieve reacties op de Velodyne. Dus als er met de tijd daar een mooie aanbieding voor voorbij komt dan is dat de meest waarschijnlijke optie. Liefst een die op afstand in te regelen is.


Hangt er ook een beetje vanaf waar je leest ;)
Waarom wil je op afstand inregelen dan? Ben je van plan iedere keer je sub ergens anders neer te zetten?  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  4, 2012, 13:57:47
Hangt er ook een beetje vanaf waar je leest ;)
Waarom wil je op afstand inregelen dan? Ben je van plan iedere keer je sub ergens anders neer te zetten?  ;D

Ik ben lui :D Dat is makkelijker dan dat je elke keer naar je sub moet lopen om net even iets anders te tweaken. Als het eenmaal is ingesteld is het klaar maar toch.
Zal nu eens kijken of ik nog een beetje geld heb voor een spl meter :)

Edit: Het gaat de Radioshack worden bij onze forumsponsor RA Subs  :pompom: Ik heb ze reeds een mailtje gestuurd om deze spl meter te bestellen.

Deze dus: http://www.ra-subwoofers.nl/producten/radioshack.html

@High-q: hoef je er ook niet meer één te bestellen. Kun je de mijne wel lenen ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op februari  4, 2012, 14:26:45
Ik ben lui :D Dat is makkelijker dan dat je elke keer naar je sub moet lopen om net even iets anders te tweaken. Als het eenmaal is ingesteld is het klaar maar toch.
Zal nu eens kijken of ik nog een beetje geld heb voor een spl meter :)

Edit: Het gaat de Radioshack worden bij onze forumsponsor RA Subs  :pompom: Ik heb ze reeds een mailtje gestuurd om deze spl meter te bestellen.

Deze dus: http://www.ra-subwoofers.nl/producten/radioshack.html

@High-q: hoef je er ook niet meer één te bestellen. Kun je de mijne wel lenen ;)

Mooie meter ;) Zorg ervoor dat je een 9 volt batterij hebt, want die zit niet inbegrepen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: larzie op februari  4, 2012, 14:26:45
Ik ben lui :D Dat is makkelijker dan dat je elke keer naar je sub moet lopen om net even iets anders te tweaken. Als het eenmaal is ingesteld is het klaar maar toch.
Zal nu eens kijken of ik nog een beetje geld heb voor een spl meter :)

Edit: Het gaat de Radioshack worden bij onze forumsponsor RA Subs  :pompom: Ik heb ze reeds een mailtje gestuurd om deze spl meter te bestellen.

Deze dus: http://www.ra-subwoofers.nl/producten/radioshack.html

@High-q: hoef je er ook niet meer één te bestellen. Kun je de mijne wel lenen ;)

Haha, ja dat wist ik. Als je geen hebt om te lopen, zet je hem toch naast de bank neer?  ;D

Cool, ik denk dat ik die ook ga bestellen. Als ik de boel ga verhuizen wil ik sowieso met verschillende speaker afstanden spelen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  4, 2012, 14:44:51
Mooie meter ;) Zorg ervoor dat je een 9 volt batterij hebt, want die zit niet inbegrepen :D

Die heb ik nog wel.

Citaat van: high-q op februari  4, 2012, 16:31:30
Haha, ja dat wist ik. Als je geen hebt om te lopen, zet je hem toch naast de bank neer?  ;D

Cool, ik denk dat ik die ook ga bestellen. Als ik de boel ga verhuizen wil ik sowieso met verschillende speaker afstanden spelen.

Moet even zien waar de beste plaats is me de tijd om de sub neer te zetten.
Heel veel keuze voor analoge spl meters zijn er niet. Die Radioshack raadde Philip en Martijn al aan dus denk dat de keus daarvoor de juiste is. Die Voltcraft kon ik niet vinden die Philip zelf heeft.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Potver er staat nu een setje D700's voor maar 700 euro te koop op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/528253840

Normaal gaan die speakers voor 1300-1400 euro weg  :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Das jammer. Ik denk dat ze, gezien de prijs, zo weg zijn.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  6, 2012, 08:41:48
Das jammer. Ik denk dat ze, gezien de prijs, zo weg zijn.

Ik had m al gemaild of de prijs wel klopt, maar nog geen reactie  :D

Edit: Negotia had 800 geboden om ze af te komen halen. Krijgt hij het volgende niet echt symphatieke bericht terug: Bericht van tannoy freak:
de prijs is per stuk dat moet jij toch wel snappen of hou je je weer van de domme?

Dat is niet uit zijn mp advertentie op te maken. Misschien dat hij dat wel aanpast nu hij soortgelijke aanbiedingen zal krijgen.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

... Lekker sympathiek idd ::)

Kan je trouwens aankomende vrijdag?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

larzie

Citaat van: high-q op februari  8, 2012, 22:47:41
... Lekker sympathiek idd ::)

Kan je trouwens aankomende vrijdag?

Hangt ervan af of je vrijdagmiddag of vrijdagavond bedoelt. Vrijdagmiddag zou ik mijn oom helpen namelijk. Hij had zn ipad ge-reboot en nu weet hij niet meer hoe hij zn internet erop aan de praat krijgt. Daarvoor heeft hij die wep-code ofzo nodig of hoe dat ding ook heet, maar goed hij weet weer niet hoe in zn routerconfig komt. Die "oudjes" willen ook allemaal meegaan met de nieuwste technieken, maar ze snappen er de ballen van en het interesseert ze ook geen fluit. Als het maar werkt. :D

Citaat van: Negotiata op februari  8, 2012, 22:56:44
Vond hem ook heel sympathiek  :music:

Zag dat zn speakers gisteren op gereserveerd stonden. Hij heeft ondanks zijn niet echt sympathieke mail toch vrij snel een potentiële koper gevonden. :D

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari  9, 2012, 07:52:35
Hangt ervan af of je vrijdagmiddag of vrijdagavond bedoelt. Vrijdagmiddag zou ik mijn oom helpen namelijk. Hij had zn ipad ge-reboot en nu weet hij niet meer hoe hij zn internet erop aan de praat krijgt. Daarvoor heeft hij die wep-code ofzo nodig of hoe dat ding ook heet, maar goed hij weet weer niet hoe in zn routerconfig komt. Die "oudjes" willen ook allemaal meegaan met de nieuwste technieken, maar ze snappen er de ballen van en het interesseert ze ook geen fluit. Als het maar werkt. :D

Jammer, ik bedoelde vrijdagmiddag. Stond me nog bij dat je vrij was. Je kan je oom misschien ook sneller helpen: Vraag even of de code (ID) niet toevallig op een sticker op de router staat. Als hij de wireless-key zelf in heeft gesteld kan hij altijd nog de reset-knop op de router gebruiken. Moet je van tevoren wel even kijken of wireless default aan staat, staat wel in de manual :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  9, 2012, 10:02:02
Jammer, ik bedoelde vrijdagmiddag. Stond me nog bij dat je vrij was. Je kan je oom misschien ook sneller helpen: Vraag even of de code (ID) niet toevallig op een sticker op de router staat. Als hij de wireless-key zelf in heeft gesteld kan hij altijd nog de reset-knop op de router gebruiken. Moet je van tevoren wel even kijken of wireless default aan staat, staat wel in de manual :)

Ik ga wel even langs. Altijd gezellig! Dit is ook de oom die in een later stadium een dedicated groep voor mijn audio voor me gaat aanleggen. Die moet ik dus goed te vriend houden hè!  :D
Mocht ik vroeg thuis zijn weer dan laat ik het je nog wel weten. Ik hoop dat vandaag of morgen ook mijn RadioShack DB-meter binnenkomt  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

Citaat van: larzie op februari  6, 2012, 08:43:23
Bericht van tannoy freak:
de prijs is per stuk dat moet jij toch wel snappen of hou je je weer van de domme?

ah, dat is Stefan Franken. zijn hobby is zieken op MP.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: erik s. op februari  9, 2012, 10:18:47
ah, dat is Stefan Franken. zijn hobby is zieken op MP.

Bijzondere hobby. Ik denk dat ik het maar gewoon bij HT hou, dat is ten eerste veel leuker nog en andere mensen hebben er geen last van tenzij je buren hebt en je set op standje burenruzie zet :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT