Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reza

Ben ik helemaal met je eens!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bennie

Gefeliciteerd met je nieuwe projector! Ben erg benieuwd naar je ervaring met de nz8.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

joostb


Teejoo


vik

Bij deze nog even een compliment voor Herr Theo.

De Trinnov heeft hij echt keurig netjes ingeregeld en de tijd die hij erin heeft gestoken is duidelijk te horen. Zeer fraaie bubbel en ook de twee E-112 subs doen goed hun werk.

Nice Job!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Was idd de eerste keer dat je het hebt gehoord. Ben ook erg tevreden, en de JL's duwen goed mee als het moet 😎

Teejoo

#4731
En dan is het alweer het einde van 2021..

Voor de Teejooscoop het jaar waarin ik er in slaagde het audio gedeelte weer optimaal in te regelen na de vele vernieuwingen in 2020. Dat waren andere speakers, subs, uniforme Classé eindversterkers en uiteraard de Trinnov. Het was ook een flinke leercurve, maar het resultaat mag er wezen. Ook gezien de redelijk kleine ruimte waardoor de uitdaging alleen maar groter was. Elke film en muziek is gewoon een feest om te luisteren. In films 'voel' je qua geluid de omgeving van de scene alsof je erbij bent.. missie geslaagd!

Verder ook weer de nodige extra m2 velours aangebracht wat de kijkbeleving weer naar een hoger plan heeft getild. Comfort wat verhoogd met de installatie van Hue GU-10 lampen en weer de nodige mooie discs gekocht.

En op de valreep een vervanger van mijn reeds fanatische JVC N7 mogen ontvangen: De JVC NZ8. Een projector met veel potentie, en een echte evolutie van de N7. Ook een projector waarmee ik hoop lang te kunnen gaan doen, en dan vooral op een stabiel lichtniveau.

Kijkend naar 2022 wil ik in januari wel z.s.m. een kalibratie laten doen, want dat is toch wel een must voor een dergelijke projector. Ik kan dat goed zien als ik de gekalibreerde N7 ernaast zet. Daarna kijk ik nog wel of een aparte videoprocessor nog voldoende toevoegt of dat het wel goed is zo. En uiteraard veel mooie films kopen!

Maar het belangrijkste is gezond blijven! Anders maakt zo'n Teejooscoop ook niet meer zoveel uit heb ik afgelopen jaar ook weer enkele malen mogen ervaren als ik weer last had van mijn evenwicht/duizeligheid.

Ik heb de beginpost weer aangepast aan de stand per 1-1-2022: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.0




PascalP

Hele mooie progressie dit jaar Teejoo!
En alvast het beste gewenst voor 2022 ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Flinke stappen weer gedaan...en nu genieten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

buckler

Citaat van: Teejoo op december 31, 2021, 09:57:12
En dan is het alweer het einde van 2021..

Voor de Teejooscoop het jaar waarin ik er in slaagde het audio gedeelte weer optimaal in te regelen na de vele vernieuwingen in 2020 en begin 2021. Dat waren andere speakers, subs, uniforme Classé eindversterkers en uiteraard de Trinnov. Het was ook een flinke leercurve, maar het resultaat mag er wezen. Ook gezien de redelijk kleine ruimte waardoor de uitdaging alleen maar groter was. Elke film en muziek is gewoon een feest om te luisteren. In films 'voel' je qua geluid de omgeving van de scene alsof je erbij bent.. missie geslaagd!

Verder ook weer de nodige extra m2 velours aangebracht wat de kijkbeleving weer naar een hoger plan heeft getild. Comfort wat verhoogd met de installatie van Hue GU-10 lampen en weer de nodige mooie discs gekocht.

En op de valreep een vervanger van mijn reeds fanatische JVC N7 mogen ontvangen: De JVC NZ8. Een projector met veel potentie, en een echte evolutie van de N7. Ook een projector waarmee ik hoop lang te kunnen gaan doen, en dan vooral op een stabiel lichtniveau.

Kijkend naar 2022 wil ik in januari wel z.s.m. een kalibratie laten doen, want dat is toch wel een must voor een dergelijke projector. Ik kan dat goed zien als ik de gekalibreerde N7 ernaast zet. Daarna kijk ik nog wel of een aparte videoprocessor nog voldoende toevoegt of dat het wel goed is zo. En uiteraard veel mooie films kopen!

Maar het belangrijkste is gezond blijven! Anders maakt zo'n Teejooscoop ook niet meer zoveel uit heb ik afgelopen jaar ook weer enkele malen mogen ervaren als ik weer last had van mijn evenwicht/duizeligheid.

Ik heb de beginpost weer aangepast aan de stand per 1-1-2022: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.0

En een (€)tonnetje lichter in 2021  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

MLCinema

Leuke terugblik Teejoo! Ik heb het afgelopen jaar met veel plezier de diverse upgrades bekeken. Geniet ervan! Super mooie set zo bij elkaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Hier al even niet gekeken. Maar echt waard om weer eens terug te lezen. Zeker wat betreft de Trinnov!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

#4737
Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2022, 16:16:29
Hier al even niet gekeken. Maar echt waard om weer eens terug te lezen. Zeker wat betreft de Trinnov!
Leuk om te horen Bas. En het klopt v.w.b. de Trinnov. Toch wel een van de meest indrukwekkende apparaten die ik gehad heb. Maar ook hier geldt weer het samenspel met de rest.

Teejoo


Teejoo

#4739
N7 Demo ready voor morgen.😎

denoontje

Djee Theo gaat dat wel goed met de koeling zo?

scoc

Idd voor de cooling is dat eigenlijk not done  :(
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

PascalP

Mooie combi aan spullen in 1 foto  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

De koeling gaat prima ik ken de foto's vanuit de andere hoeken.

Succes Theo!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#4744
Citaat van: denoontje op januari  3, 2022, 23:20:56
Djee Theo gaat dat wel goed met de koeling zo?

Citaat van: scoc op januari  3, 2022, 23:53:04
Idd voor de cooling is dat eigenlijk not done  :(
Ik had gehoopt dat jullie me inmiddels wat hoger inschatten met dit soort uitdagingen ;) :D

reza

Blaast deze NZ niet van voren?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#4746
Citaat van: reza op januari  4, 2022, 11:58:23
Blaast deze NZ niet van voren?
Ja. Ik buig de luchtstroom gewoon om naar de zijkant. De NZ8 heeft sowieso een erg goede koeling. De intake is ook een stuk groter. De behuizing wordt ook totaal niet warm. Eigenlijk net zoals je ook een opzetstuk had bij het vlaggenschip.

Jep

Citaat van: Teejoo op januari  4, 2022, 11:45:56
Ik had gehoopt dat jullie me inmiddels wat hoger inschatten met dit soort uitdagingen ;) :D

En geeft dat een goede demping van het koelgeluid? Ik heb op die manier wel eens getest met Akotherm, maar hoorde weinig verschil. Jouw schuimblokken lijken een hogere dichtheid te hebben en wellicht werkt dat beter?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

#4748
Citaat van: Jep op januari  4, 2022, 12:14:06
En geeft dat een goede demping van het koelgeluid? Ik heb op die manier wel eens getest met Akotherm, maar hoorde weinig verschil. Jouw schuimblokken lijken een hogere dichtheid te hebben en wellicht werkt dat beter?
Ja, werkt goed. De NZ8 maakt toch wel iets meer/een ander geluid dan de N7, vandaar dat ik dit gedaan heb.

Ik heb het op maat laten maken, akoestisch polyesther SG 30. (https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/schuimrubber-op-maat-bestellen.html)

maximus79

#4749
Interessant die demping, maar ik begrijp dat je nog steeds niet daarmee op high lamp modus draaide met je N7?

Edit:
Oh je hebt het nu pas gedaan. Denk je dat het ook goed (genoeg) dempt voor high lamp voor de n series?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2