TV aan 1 kant donker

Gestart door jahtari, november 23, 2023, 19:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jahtari

#25
Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 29, 2023, 19:38:22Waarom boeven ?
Ze geven een flink bedrag terug
Ik krijg toch helemaal niks?

Korting is toch geen echt geld, met andere woorden, dit stelt toch niks voor?

Ik denk dat ze hebben gedacht toen ik moeilijk deed over de kosten, OK deze zaak droppen we, is zogenaamd niet meer te repareren en stellen we een korting voor. 
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof


Let wel ik snap je frustratie maar je hebt er ook gebruik van gemaakt al die tijd en de wet schrijft daar een percentage voor.

Natuurlijk is het beter als hij 10 jaar mee gaat, maar persoonlijk vind ik dit best netjes. Helemaal als een nieuw gelijkwaardig of beter toestel nu wat goedkoper is.

Of ze het in korting mogen aanbieden geen idee. Je kan vragen of ze het contant willen doen zodat je een ander merk kan kopen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

Ja ik snap,dat ik geen geheel nieuwe krijg. Smasnung net gebeld en is niet meer te repareren volgens hun, onderdelen te duur of niet meer te krijgen.

Ligt nu bij hun, ik krijg een creditering of een omruiling. Wat dat precies inhoudt zal nog moeten blijken.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Trabuca

Jouw Samsung coulance is €638 van €2000 = 30% na 4 jaar.
Mijn Sony coulance is €1350 van €3300 = 40% na 2,5 jaar.

Beide gevallen zijn zuur, want ik had ook op langere levensduur gerekend>

TVs schrijven hard af helaas.  :nopompom:
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub


jahtari

Citaat van: Trabuca op november 29, 2023, 21:37:32Jouw Samsung coulance is €638 van €2000 = 30% na 4 jaar.
Mijn Sony coulance is €1350 van €3300 = 40% na 2,5 jaar.

Beide gevallen zijn zuur, want ik had ook op langere levensduur gerekend>

TVs schrijven hard af helaas.  :nopompom:
Maar krijg is dat geld overgemaakt, of is dat slechts korting op een nieuwe?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Trabuca

Citaat van: jahtari op november 30, 2023, 11:56:38Maar krijg is dat geld overgemaakt, of is dat slechts korting op een nieuwe?

Het was bij mij alleen korting op een nieuwe, en ik mocht niet eens zelf een model uitzoeken. Het moest de opvolger zijn uit 2022, niet eens het nieuwste model. Zeer slecht vond ik.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

jahtari

Citaat van: Trabuca op november 30, 2023, 12:46:14Het was bij mij alleen korting op een nieuwe, en ik mocht niet eens zelf een model uitzoeken. Het moest de opvolger zijn uit 2022, niet eens het nieuwste model. Zeer slecht vond ik.
Idd zou dat zeer slecht zijn. Laat ik hopen op een omruiling...!  :D

Anders 2000 euro in 4 jaar weg, dat vind ik best veel.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

Dat is volgens mij niet helemaal zoals het recht werkt of bedoeld is.

Je kan een klant niet dwingen om een bepaald type te nemen lijkt me. Je betaald immers zelf bij dus ik zie daar ook de bedoeling niet van. Tenzij ze dat toestel willen dumpen voor een lage prijs. Vlak voor de advies verkoop prijs zakt bv. Betaal je hem toch zelf.

Niet netjes dus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Trabuca

Toch ging het bij Sony service zo (TVA option 5 voor wie het wilt opzoeken). De regel die ze hanteren is dat ze een gelijkwaardige TV met coulance aanbieden. Of dat wettelijk mag, ik weet het niet. Het aangeboden model was in deze ook wel de gelijkwaardige opvolger, alleen niet het nieuwste van het nieuwste. De prijs van dat toestel op dat moment was 3199 en werd door nog slechts 3 winkels verkocht (want uitlopend), met coulance van €1350 mocht ik €1750 bijbetaling. Een andere optie was helemaal niets, dus ik ben maar op het aanbod in gegaan. Mijn winkel was ook volledig van de radar, onbereikbaar en bood geen hulp.

Wat mij het meest tegen zit is dat ik geen keuze had in een alternatief model, niet groter of kleiner en ook geen contant. Daarnaast werd het toestel 2 weken later gedumpt tijdens Black Friday voor €2699. Dus eigenlijk had ik maar €950 coulance terugkijkend.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

J.A.F._Doorhof

Dat laatste dus
Absoluut niet netjes en volgens mij ook niet hoe het bedoeld is.

Als je niets bij hoeft te betalen zeg ik nog mooie oplossing. Zelfs als het toestel nu goedkoper zou zijn dan toen.

Maar als je ook maar 1.00 moet bij betalen vind ik dat je in ieder geval een keuze moet hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Faxe

Je hebt een TV gekocht die niet conform is. Hij kan ook niet meer gerepareerd worden. Beste is dan om gewoon de koop te ontbinden en je geld terug te vragen. Op tweakers heeft iemand dat recent ook gedaan: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74393168

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik het daar aanmelden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

J.A.F._Doorhof

#37
Geen enkele kans op slagen.
Er zijn hele simpele regels.
2 jaar garantie en daarna is er een sleutel.
het zou waanzin zijn als je je geld volledig terug krijgt. Dan moet je erop rekenen dat namelijk alle producten tenminste 2x zo duur gaan worden. het zal namelijk ergens uit betaald moeten worden.

De verdeelsleutel zoals hij nu is is denk ik relatief fair.
TV's worden goedkoper en beter, en laten we eerlijk zijn, je hebt er toch 2+ jaar van genoten.
Dit zegt niet dat het lullig is en dat het belachelijk is dat je bij moet betalen maar geen vrije keuze hebt.

maar de wet is simpel.

Net als wat we nu meemaken op marktplaats.
MacbookPro verkocht die 100% werkte, bij koper ook 2 dagen perfect gewerkt en is nu kapot, we vinden dat heel erg en hebben aangeboden om de reparatie voor een deel mee te betalen maar meneer wil maar 1 ding, alle geld terug plus een schade vergoeding.

De wet is ook daar simpel, deur dicht betekend einde verhaal.
Consumenten zijn soms een beetje onredelijk :D

Let wel, in dit geval vind ik het ook heel apart dat je bijbetaald en geen keuze hebt en dat zou je denk ik wel aan kunnen vechten, maar 100% terug krijgen gaat je never en nooit lukken daar is de wet gewoon duidelijk in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

#38
Het aanbod van Samsung, 1607 euro betalen en dan krijg ik een tv die voor 1399 te koop is... wtf.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

#40
Heb nog een eerdere mail van kamera express waar ik iets van 600 euro korting krijg op iets nieuws.

Dilemma:
- Kan de TV nog gerepareerd worden door een andere partij? En is het dat dan nog waard?

- Stel ik ga voor iets anders, wat dan? Probleem is dat ik de 82 inch met moeite de kelder in kreeg, dus aangezien de 82 inch maat niet meer bestaat, denk ik dat een 83 inch oled of 85 inch lcd net niet door de trap naar beneden gaat...

- Zou een 77 inch oled dan misschien een goede stap zijn? Kleiner maar fijner?

- Of een ultra short throw (laser?) projector?

 :blush:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

Als je een projector kwijt kan zou ik dat absoluut doen in een kelder.

Maar geen short throw tenzij je niet anders kan. Kan je met beide wel een leuke "troost" prijs maken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  7, 2023, 08:03:10Als je een projector kwijt kan zou ik dat absoluut doen in een kelder.

Maar geen short throw tenzij je niet anders kan. Kan je met beide wel een leuke "troost" prijs maken ;)
Doe maar een voorstel via pm.  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Als je de Samsung 82" naar beneden hebt gekregen, is een OLED Sony 83" geen probleem.
De Sony heeft wel 1"meer beeld, maar het frame van de Sony is veel compacter/slanker en neemt daardoor fysiek minder ruimte in. Ik heb mijn Sammy namelijk vervangen door de Sony en spreek dus uit ervaring.

Citaat van: jahtari op december  7, 2023, 07:49:06Heb nog een eerdere mail van kamera express waar ik iets van 600 euro korting krijg op iets nieuws.

Dilemma:
- Kan de TV nog gerepareerd worden door een andere partij? En is het dat dan nog waard?

- Stel ik ga voor iets anders, wat dan? Probleem is dat ik de 82 inch met moeite de kelder in kreeg, dus aangezien de 82 inch maat niet meer bestaat, denk ik dat een 83 inch oled of 85 inch lcd net niet door de trap naar beneden gaat...

- Zou een 77 inch oled dan misschien een goede stap zijn? Kleiner maar fijner?

- Of een ultra short throw (laser?) projector?

 :blush:

jahtari

Citaat van: Fox op december  8, 2023, 08:27:19Als je de Samsung 82" naar beneden hebt gekregen, is een OLED Sony 83" geen probleem.
De Sony heeft wel 1"meer beeld, maar het frame van de Sony is veel compacter/slanker en neemt daardoor fysiek minder ruimte in. Ik heb mijn Sammy namelijk vervangen door de Sony en spreek dus uit ervaring.

De afmetingen van een lg waren 1,5cm groter / breder. Ik zal eens kijken naar een sony.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Keuze gemaakt, niet meer laten repareren en heb een andere tv met korting (tegemoetkoming) gekocht, een LG 77 C3 - kleiner maar (hopelijk) fijner en met 5 jaar garantie.

Voelt klote, zo'n groot bakbeest dat niet gerepareerd wordt. What a waste.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

GH

#47
Citaat van: jahtari op december 15, 2023, 11:47:47Keuze gemaakt, niet meer laten repareren en heb een andere tv met korting (tegemoetkoming) gekocht, een LG 77 C3 - kleiner maar (hopelijk) fijner en met 5 jaar garantie.

Voelt klote, zo'n groot bakbeest dat niet gerepareerd wordt. What a waste.

Zie 'm nu pas.... Maar je bent redelijk verkeerd voorgelicht hier.... Even er vanuit gaand dat je in NL hebt gekocht, dan had je onder non-confirmiteit gewoon een kostenloze reparatie mogen verwachten.

Al die onzin over tabellen en max 2 jaar garantie is gewoon NIET hoe het werkt maar alleen wat verkopers je willen doen geloven.

Kijk eens op tweakers onder non-conformiteit bij tv's en je vindt een heel stappenplan incl brieven en dagvaardingen die je kan gebruiken. Het is wat werk maar als niet overduidelijk het defect aan jouw gebruik te wijten is dan is iedereen die dit stappenplan gevolgd heeft gewoon uiteindelijk gecompenseerd. Al die verkopers weten dat ze kansloos zijn als het de rechtbank zou bereiken.

Kost wat werk en vooral (doorloop)tijd maar het werkt wel. En de fabrikant heeft geen rol, het is de oorspronkelijke verkoper waar je moet zijn.

En die heeft uiteindelijk de keuze voor een kostenloze reparatie of het volledige aankoopbedrag terug betalen. Vooral dat laatste klinkt best bizar maar dit is wel hoe het werkt.

Een C3 is natuurlijk ook mooi, maar het is in mijn optiek de tijd toch nog wel waard als het om een aankoop van €2000 ging. Het kost je wat tijd en mogelijk een paar tientjes aan kosten maar succes is eigenlijk gegarandeerd.

jahtari

#48
@GH bedankt, maar helaas te laat aangezien ik de "deal" al geaccepteerd heb. Betaal nu dikke 2100 voor de nieuwe TV.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Trabuca

Hier hetzelfde geval gehad. Mijn verkopende partij, een dozenschuiver uit Drachten, zag de bui vast aankomen want die is uiteindelijk volledig onbereikbaar geworden voor mij. Ze verbreken gewoon de telefoonverbinding als ze je aanstuurt op non-conformiteit.
Ik kan me ook niet voorstellen dat winkeliers vrijwillig aanbieden te gaan vergoeden, dus zal het altijd moeite, doorlooptijd, rechtsbijstand of dreigen o.i.d. gaan kosten om je 'recht' te krijgen
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub