Het Tactile Response en BEQ topic

Gestart door maximus79, december 29, 2019, 13:01:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

#500
Citaat van: mel op mei 22, 2021, 17:04:37
Net nog een stukje aan het lezen geweest op het AVS forum.
Als je een film opzoekt in de catalogus dan zie je een kader met een aantal filter settings.

Is het dan ook een manier om deze settings manueel in te voeren in de dsp ? zo wordt het toch aangehaald op dit forum.
En ik veronderstel aan de output zijde onder PEQ ?

Is de type : LS een Low Shelf filter ?
En type PEQ dan een PEAK filter ?
Je kan hem manueel invoeren.
Op de input zijde . Niet op de output.
Als je beide outputs naar 1 input rout.
Laad je op die input de settings.

Dat laatste mbt ls en peq is correct.

Ps LAAD WEL DIE COMPRESSOR DIE IK PAS POSTE.
Deze beschermt tegen overbelasting.
En set je crossovers  Op de output aan op je poorttuning.
En de gesloten op 10 Hz ofzo.
Met de meest steile filter voor beide

mel

Citaat van: morca op mei 22, 2021, 20:00:02


Ps LAAD WEL DIE COMPRESSOR DIE IK PAS POSTE.
Deze beschermt tegen overbelasting.
En set je crossovers  Op de output aan op je poorttuning.
En de gesloten op 10 Hz ofzo.
Met de meest steile filter voor beide
Kan je dit nog eens toelichten ? :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Net The Avengers: Infinity war gekeken voor het eerst met BEQ.  Wat een geluid......BEQ doet zo veel voor de extra beleving zeker in combinatie met de hoverboss. Hoop echt dat iemand ook nog eens gaat proberen hier.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ian G

Je bent zeker niet de enige die met BEQ en een hoverboss luistert.

Ik heb Ikea Poang stoelen in mijn HT. Vorige zomer heb ik onder elke stoel een hoverboss gebouwd en een 2x4HD gehaald voor afstwlling en BEQ.

Ik moet zeggen dat de hoverboss echt een verbetering van de beleving is met een zeer hoge price performance ratio. Ik kan iedereen van harte aanbevelen om een hoverboss te realiseren  O0

Sjaak_Banaan

Zo'n hoverboss lijkt mij ook wel vet, alleen onze stoelen hebben geen ruimte om er zo'n JBL driver onder te plaatsen. De mechaniek van de elektrische voetensteun gaat echt vlak over de grond.

Zijn er ook ontwerpen met minimale hoogte of andere drivers?
Ik heb er wel een mooie plaat voor van 3 cm multiplex en isolators er onder, maar wil eigenlijk niet verder omhoog.
Nu staat er een ButtKicker LFE op, denk dat die binnenkort de verkoop in gaat.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

Citaat van: maximus79 op juni 16, 2021, 18:31:15
Net The Avengers: Infinity war gekeken voor het eerst met BEQ.  Wat een geluid......BEQ doet zo veel voor de extra beleving zeker in combinatie met de hoverboss. Hoop echt dat iemand ook nog eens gaat proberen hier.

Ik heb nog steeds een heel HB pakket liggen maar niet de fut om het op te starten. [emoji4]

maximus79

Citaat van: Ian G op juni 16, 2021, 22:48:46
Je bent zeker niet de enige die met BEQ en een hoverboss luistert.

Ik heb Ikea Poang stoelen in mijn HT. Vorige zomer heb ik onder elke stoel een hoverboss gebouwd en een 2x4HD gehaald voor afstwlling en BEQ.

Ik moet zeggen dat de hoverboss echt een verbetering van de beleving is met een zeer hoge price performance ratio. Ik kan iedereen van harte aanbevelen om een hoverboss te realiseren  O0
Leuk om te horen!! Wat voor afstelling gebruik jij voor je hoverboss, vanaf wanneer laat jij hem mee doen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: HJ op juni 16, 2021, 23:23:26
Ik heb nog steeds een heel HB pakket liggen maar niet de fut om het op te starten. [emoji4]
Gewoon doen een keer! Het is echt de moeite waard!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#509
Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 16, 2021, 23:18:10
Zo'n hoverboss lijkt mij ook wel vet, alleen onze stoelen hebben geen ruimte om er zo'n JBL driver onder te plaatsen. De mechaniek van de elektrische voetensteun gaat echt vlak over de grond.

Zijn er ook ontwerpen met minimale hoogte of andere drivers?
Ik heb er wel een mooie plaat voor van 3 cm multiplex en isolators er onder, maar wil eigenlijk niet verder omhoog.
Nu staat er een ButtKicker LFE op, denk dat die binnenkort de verkoop in gaat.
In dit topic komen veel oplossingen voorbij.
Alleen denk ik als je hem er onder wil dat je sowieso de hoogte in gaat. Je kan ook kijken naar de backboss oplossing......


https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.avsforum.com/threads/the-tactile-response-thread-for-bass.3081780/&share_tid=3081780&share_fid=47413&share_type=t&link_source=app
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ian G


Ian G

#511
Citaat van: maximus79 op juni 17, 2021, 07:02:13
Leuk om te horen!! Wat voor afstelling gebruik jij voor je hoverboss, vanaf wanneer laat jij hem mee doen?

Ik laat hem vanaf 60hz meedoen via een oplopende curve.

Heb jij trouwens ook de zogenaamde tubes (binnenbanden) om de drivers geplaatst? In mijn situatie maakt dat de laagste frequenties beter voelbaar. Ook zijn de basfrequenties beter te onderscheiden van elkaar (een 20hz toon voelt anders dan een 30hz toon) met de binnenbanden.

maximus79

Ok, ik laat hem vanaf 30hz mee lopen en dan versterkt zodat hij tot wel 5hz door loopt.

De binnenbanden zitten om de drivers, anders is het geen hoverboss maar een normale boss. ;)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ian G


Sjaak_Banaan

Dank voor de reacties, ik moet er echt nog eens voor gaan zitten.

De ButtKicker LFE doet het ook best aardig, maar af en toe maakt deze een hard 'kloppend' geluid, wat niet gezond klinkt en mij enorm irriteert, wat waarschijnlijk door de Behringer NX3000D komt. Ik zag dat YouTuber CO Guy Stuff hetzelfde probleem had met dezelfde configuratie. Zijn oplossing was:

It was clipping from not enough. Feeding it more cured it.

Nu vraag ik mij af of hij deze naderhand misschien gebridged heeft of het volume omhoog heeft gedraaid.
Die van mij staat niet in Bridge Mode, daarvoor heb ik volgens mij een NL4FX connector nodig, die ik nu heb ik 2 aderig.

Binnenkort ook maar eens naar een splitter kijken, want op dit moment zit mijn MiniDSP vol met 4 subs.... Geen ruimte voor de BK. Iemand daar nog een goede en betaalbare suggestie voor?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Heb hier nog een (ongebruikte) NL4FX liggen, kom je maar halen als je hem nodig hebt.
Of eigenlijk een NLT4FX welke de zware uitvoering van de NL4FX is (40A vs. 50A)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 17, 2021, 12:19:06
Dank voor de reacties, ik moet er echt nog eens voor gaan zitten.

De ButtKicker LFE doet het ook best aardig, maar af en toe maakt deze een hard 'kloppend' geluid, wat niet gezond klinkt en mij enorm irriteert, wat waarschijnlijk door de Behringer NX3000D komt. Ik zag dat YouTuber CO Guy Stuff hetzelfde probleem had met dezelfde configuratie. Zijn oplossing was:

It was clipping from not enough. Feeding it more cured it.

Nu vraag ik mij af of hij deze naderhand misschien gebridged heeft of het volume omhoog heeft gedraaid.
Die van mij staat niet in Bridge Mode, daarvoor heb ik volgens mij een NL4FX connector nodig, die ik nu heb ik 2 aderig.

Binnenkort ook maar eens naar een splitter kijken, want op dit moment zit mijn MiniDSP vol met 4 subs.... Geen ruimte voor de BK. Iemand daar nog een goede en betaalbare suggestie voor?
Die berhingers clippen heel snel.
Denk dat je er in mono nog niet vanaf bent
Het is de voeding die het vermogen ook niet levert.

HJ

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2021, 07:02:42
Gewoon doen een keer! Het is echt de moeite waard!!
Hmmm, zou t wel tof vinden.  Ik heb alleen geen zin om bestanden te zoeken/laden om elke film apart te tunen met BEQ. Daarom nog steeds met een dubbele BK onder m'n bank.

maximus79

Citaat van: HJ op juni 17, 2021, 16:35:54
Hmmm, zou t wel tof vinden.  Ik heb alleen geen zin om bestanden te zoeken/laden om elke film apart te tunen met BEQ. Daarom nog steeds met een dubbele BK onder m'n bank.
BEQ heeft niets met een (hover)boss te maken.

Buiten even over BEQ laden, dit is nog nooit zo makkelijk geweest met EZBEQ. Ik pakt mijn  mobiel zoek de film en gaan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Citaat van: Sjaak_Banaan op juni 17, 2021, 12:19:06
Dank voor de reacties, ik moet er echt nog eens voor gaan zitten.

De ButtKicker LFE doet het ook best aardig, maar af en toe maakt deze een hard 'kloppend' geluid, wat niet gezond klinkt en mij enorm irriteert, wat waarschijnlijk door de Behringer NX3000D komt. Ik zag dat YouTuber CO Guy Stuff hetzelfde probleem had met dezelfde configuratie. Zijn oplossing was:

It was clipping from not enough. Feeding it more cured it.

Nu vraag ik mij af of hij deze naderhand misschien gebridged heeft of het volume omhoog heeft gedraaid.
Die van mij staat niet in Bridge Mode, daarvoor heb ik volgens mij een NL4FX connector nodig, die ik nu heb ik 2 aderig.

Binnenkort ook maar eens naar een splitter kijken, want op dit moment zit mijn MiniDSP vol met 4 subs.... Geen ruimte voor de BK. Iemand daar nog een goede en betaalbare suggestie voor?
Das die stalen pen/magneet die doorslaat. Kan geen kwaad maar is heel vervelend.  Dan staat hij te hard maar elk signaal is anders, je zal het moeten aanpassen.

HJ

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2021, 16:39:39
BEQ heeft niets met een (hover)boss te maken.

Buiten even over BEQ laden, dit is nog nooit zo makkelijk geweest met EZBEQ. Ik pakt mijn  mobiel zoek de film en gaan.
Werkt je HB dan perfect zonder enige vorm van BEQ?


maximus79

Citaat van: HJ op juni 17, 2021, 21:15:27
Werkt je HB dan perfect zonder enige vorm van BEQ?
Ja, alleen als de film te vroeg gefilterd word voel je hem minder.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

HJ

Citaat van: maximus79 op juni 17, 2021, 21:25:08
Ja, alleen als de film te vroeg gefilterd word voel je hem minder.
Dat zijn de meeste, daar is de BEQ voor ontwikkeld toch?
Zou het goed zijn zou de BEQ immers overbodig zijn.

Sjaak_Banaan

#523
Even nogmaals onder de aandacht brengen, omdat men BEQ vaak te omslachtig vindt nu een 'eenvoudige' manier uitgelegd:

https://www.youtube.com/v/AGj1CXmidFM&feature=25s


Binnenkort ga ik dit ook proberen, ik zal laten weten hoe makkelijk of moeilijk het was.


Tevens een vraag aan de techneuten hier, want zelf weet ik hier niets van:

Ik heb nog eens gekeken naar mijn drie zitplaatsen en denk dat ik er nèt 3 JBL Stage 1210 onder/achter krijg.
Alleen nu weet ik niet hoe ik dan de bekabeling moet doen naar de Behringer NX3000D zodat ik de juiste weerstand heb. Bijna alle voorbeelden zijn met 4 speakers.... Meer is sowieso geen optie, 2 misschien wel, dan zou er eentje helemaal links kunnen en eentje helemaal rechts, dan zit er dus niets achter de middelste zitplaats.

Kan ik dit überhaupt wel maken met 3 van die speakers i.c.m. de NX3000D?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder