Het Tactile Response en BEQ topic

Gestart door maximus79, december 29, 2019, 13:01:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ralf67

Vanavond Tenet gekeken , en het laag is prima.

Of ik nu echt iets mis ?

De SVS PB13 ultra en de PB12+ doen het laag prima.

Eens kijken of ik testmateriaal binnen kan halen.

Een MiniDSP 2x4 HD kan altijd nog.

Teejoo

Citaat van: AVfan op januari 30, 2021, 20:49:36
BEQ wordt toegepast op het LFE signaal en alleen op het LFE signaal dus zou het bij goed ingestelde crossovers nimmer de rest van de set mogen beïnvloeden. Er is hier een ander issue wat hoogstwaarschijnlijk niets te maken heeft met BEQ
Ik constateer alleen maar dat in de demostukjes het reguliere audiospoor slechter klinkt dan de originele disc, die weer bijna overeenkomt met de BEQ versie.
Daarom vraag ik me dus af of het origineel wel zo origineel is.

morca

Citaat van: Teejoo op januari 30, 2021, 23:17:18
Ik constateer alleen maar dat in de demostukjes het reguliere audiospoor slechter klinkt dan de originele disc, die weer bijna overeenkomt met de BEQ versie.
Daarom vraag ik me dus af of het origineel wel zo origineel is.
Ik constateer juist andersom
Alleen dan gebruik ik geen testfile.

Maar een BD
Een dvd,waarvan het geluid hetzelfde is als de BD met BEQ file geladen.
Org geluidsspoor staat op de dvd .
Wat op de BD staat .... Snap echt niet dat ze die films op 40 Hz al af laten lopen


TenneT was niet zo erg gecut als u571 BTW



Sjaak_Banaan

Hier ook Tenet gekeken vanavond.
Ik heb geprobeerd van het einde een RTA shot te maken om verschil te spotten, maar misschien niet het juiste moment/film hiervoor.
Zodra het beeld op zwart gaat knalt het wel lekker, met en zonder BEQ:

MET BEQ:


Zonder BEQ:




Vandaag ook de ButtKicker een aangezet, die ging wel lekker.
Mocht ik morgen echt niets te doen hebben dan kan ik nog wel eens wat stukken zonder BEQ 'voelen'.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

AVfan

https://docs.google.com/document/d/1pMl7UTFHV-qrgz7sqhycfN1ERGWORJJyEszPVgeufaI/mobilebasic

Voor wie een lijstje wile met ULF films. Films met één of meerdere scènes waarin sub-20hz wordt weergegeven met minimaal-20db. :headbanging:

AVfan

#430
Citaat van: Sjaak_Banaan op januari 31, 2021, 00:08:55
Hier ook Tenet gekeken vanavond.
Ik heb geprobeerd van het einde een RTA shot te maken om verschil te spotten, maar misschien niet het juiste moment/film hiervoor.
Zodra het beeld op zwart gaat knalt het wel lekker, met en zonder BEQ:

MET BEQ:


Zonder BEQ:



RTA metingen van BEQ zijn 'average' & 'peak' van de hele film. Jouw RTA is een meting van een willekeurige scène voor waarschijnlijk niet langer als 1 chapter.Tenet is al bass heavy en daardoor niet echt een goede film om te vergelijken. Pak de First Man intro chapter, de 'Baba yaga' of badhuis/club scène van John Wick er bijvoorbeeld maar eens bij. Dan kun je wel in een chapter zien wat BEQ doet. Blijft dan de meting nog hetzelfde? Is er wat anders gaande.

AVfan

#431
Vanavond in de HT:

  • Pixels - blu-ray - Auro 3D 10.1 + BEQ
  • Spiderman Homecoming - Auro 3D 10.1 + BEQ
SMULLEN ;)
Denk dat veel mensen niet eens weten dat deze films met Auro 3D gereleased zijn

Sjaak_Banaan

#432
Citaat van: AVfan op januari 31, 2021, 18:53:56
https://docs.google.com/document/d/1pMl7UTFHV-qrgz7sqhycfN1ERGWORJJyEszPVgeufaI/mobilebasic

Voor wie een lijstje wile met ULF films. Films met één of meerdere scènes waarin sub-20hz wordt weergegeven met minimaal-20db. :headbanging:

Thanks, daar ga ik eens naar kijken.

Citaat van: AVfan op januari 31, 2021, 19:02:02
RTA metingen van BEQ zijn 'average' & 'peak' van de hele film. Jouw RTA is een meting van een willekeurige scène voor waarschijnlijk niet langer als 1 chapter.Tenet is al bass heavy en daardoor niet echt een goede film om te vergelijken. Pak de First Man intro chapter, de 'Baba yaga' of badhuis/club scène van John Wick er bijvoorbeeld maar eens bij. Dan kun je wel in een chapter zien wat BEQ doet. Blijft dan de meting nog hetzelfde? Is er wat anders gaande.

Klopt zeer waarschijnlijk wel, was ook laat en ik dacht probeer het eens snel vast te leggen omdat het hier wel lekker hard ging. :)
Eens kijke of John Wick 3 bluray de juiste track heeft, First Man heb ik helaas (nog) niet....

Eens kijken welke titels ik van dat lijstje in de kast heb staan.
Zojuist Hotel Mumbai gekeken, erg spannende en qua film, een aanrader!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw ruimte, heb je geen zin om een eigen topic aan te maken?
Ben benieuwd hoe je alles bedacht en gemaakt hebt.
Zeker met wat foto's, daar worden wij daar allemaal blij van. :)
=====
Jammer, zie dat er weer een permanent ban is uitgedeeld...
Zag het wel een beetje aankomen, maar toch jammer.... had hetzelfde met Bert, net wanneer mij dingen duidelijk werden, volgde er een permanente ban. Toch weer een hoop info die 'verloren' gaat...

Het moet toch mogelijk zijn om dingen netjes uit te praten hier?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HJ

Citaat van: Sjaak_Banaan op januari 31, 2021, 20:56:36
Thanks, daar ga ik eens naar kijken.

Klopt zeer waarschijnlijk wel, was ook laat en ik dacht probeer het eens snel vast te leggen omdat het hier wel lekker hard ging. :)
Eens kijke of John Wick 3 bluray de juiste track heeft, First Man heb ik helaas (nog) niet....

Eens kijken welke titels ik van dat lijstje in de kast heb staan.
Zojuist Hotel Mumbai gekeken, erg spannende en qua film, een aanrader!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw ruimte, heb je geen zin om een eigen topic aan te maken?
Ben benieuwd hoe je alles bedacht en gemaakt hebt.
Zeker met wat foto's, daar worden wij daar allemaal blij van. :)
=====
Jammer, zie dat er weer een permanent ban is uitgedeeld...
Zag het wel een beetje aankomen, maar toch jammer.... had hetzelfde met Bert, net wanneer mij dingen duidelijk werden, volgde er een permanente ban. Toch weer een hoop info die 'verloren' gaat...

Het moet toch mogelijk zijn om dingen netjes uit te praten hier?
Zeker jammer dit, bracht goede input naar mijn idee. Hij had al een permanente ban op een andere naam begrijp ik dat goed?

fluissie

#434
Jammer, zie dat er weer een permanent ban is uitgedeeld...
Zag het wel een beetje aankomen, maar toch jammer.... had hetzelfde met Bert, net wanneer mij dingen duidelijk werden, volgde er een permanente ban. Toch weer een hoop info die 'verloren' gaat...

Het moet toch mogelijk zijn om dingen netjes uit te praten hier?
[/quote]

Op zich jammer idd maar als je hier al 2 permante bans heb gehad onder 2 verschillende namen is het stadium van praten wel gepasseerd lijkt me

@ larsonater eh mancaver eh avfan; jammer want je hebt zeker wel een zeer indrukwekkende setup

HJ

Citaat van: fluissie op februari  1, 2021, 06:39:54
Jammer, zie dat er weer een permanent ban is uitgedeeld...
Zag het wel een beetje aankomen, maar toch jammer.... had hetzelfde met Bert, net wanneer mij dingen duidelijk werden, volgde er een permanente ban. Toch weer een hoop info die 'verloren' gaat...

Het moet toch mogelijk zijn om dingen netjes uit te praten hier?


Op zich jammer idd maar als je hier al 2 permante bans heb gehad onder 2 verschillende namen is het stadium van praten wel gepasseerd lijkt me
Al onder twee namen? Das wel een dingetje ja. Die namen zijn bekend?

fluissie

#436
zie mijn aangepaste post ...
Denk dat ik dat er wel bij kan zetten nu daar de permanente ban er reeds is ?

Niet heel slim om te vertellen dat je 2 rythmiks 18 inch hebt en een av8805 met 13 speaker setup,  er is in nl maar 1 persoon die deze heeft naast de jongen waarvan ik de 2 arendals gekocht heb zover ik weet

HJ

Citaat van: fluissie op februari  1, 2021, 06:46:33
zie mijn aangepast post ...
Denk dat ik dat er wel bij kan zetten nu daar de permanente ban er reeds is ?

Niet heel slim om te vertellen dat je 2 rythmiks 18 inch hebt en een av8805 met 13 speaker setup,  er is in nl maar 1 persoon die deze heeft naast de jongen waarvan ik de 2 arendals gekocht heb
Ah, duidelijk.  Je bent goed op de hoogte [emoji6][emoji854]

fluissie

Dat DENK ik te zijn iig... maar in dit geval durf ik wel een kratje hertog erop te zetten

HJ

Citaat van: fluissie op februari  1, 2021, 07:10:49
Dat DENK ik te zijn iig... maar in dit geval durf ik wel een kratje hertog erop te zetten
[emoji38] lekker!
Maar ik heb ook geleerd dat er enthousiaste freaks zijn die een geweldige setup hebben maar vrijwel nergens online iets posten...

fluissie

Citaat van: HJ op februari  1, 2021, 07:19:46
[emoji38] lekker!
Maar ik heb ook geleerd dat er enthousiaste freaks zijn die een geweldige setup hebben maar vrijwel nergens online iets posten...

klopt, zeker waar

maar door de gegeven ban denk ik dat ik toch wel aardig goed zit  :D

anyway toch wel jammer want nogmaals het was echt wel een ht forum prive home theater topic waardig  :worship:

morca

Jammer dat de ene permanente van opgeheven word.
En van andere weer niet.

Iedereen verdient een 2e kans dan.

Ik denk dat ik nu ook zie wie dat is.

fluissie

#442
Hoho ik zou na een 2e ban ook permanent niet meer terug mogen komen ...

En dan erbij zal zeker jij het wellicht er toch wel ietsiepietsie mee eens zijn dat mijn permanente ban niet helemaal op zijn plek was

Beetje appels en peren vergelijken nu marco en eigenlijk een opmerking die van jouw kant niet echt op zijn plaats is in mijn bescheiden mening


Teejoo

Citaat van: morca op februari  1, 2021, 11:06:45
Ik wacht op email dat mijn minidsp vandaag geleverd word  :angel:
Nog niks word morgen denk ik.
Maar merk jij veel verschil met die demo stukjes, en dan vergeleken met de originele disc? Ik zou dat op basis van de plaatjes wel verwachten, maar bij mij was dat dus niet zo zoals ik al eerder aangaf. Terwijl ik bij Wall-E bijvoorbeeld wel vond dat het laag te weinig was zoals bij veel Disney tegenwoordig. Nemo daarentegen was top.

GPO

Citaat van: GPO op januari 30, 2021, 17:40:35
Maar ff een helikopter view innemen:

De rootcause van dit "probleem" is dat klaarblijkelijk sound engineers bij het mixen van het geluid "vinden" dat het LFE gefiltered moet worden?

Leuk allemaal om te gaan proberen om het filter te compenseren (respect voor de effort/tijd, ziet er allemaal wel mooi uit), maar is er ook al een beweging gaande richting mix studio's dat ze die filters niet moeten gaan toepassen?

Ik bedoel feitelijk zijn ze de reden dat we dikke SVS, Rythmiks, JL Audio, Klipsch, Arendals, etc in huis nemen compleet teniet aan het doen.  :nopompom:
Ze zijn letterlijk de grote subwoofer markt aan het verzieken. De enige reden dat men 12", 15" of zelfs groter in huis haalt is vanwege het LFE geweld bij 20 Hz of lager...  :pompom:

Ik vraag me af hoe ze bij een subwoofer bedrijf als SVS hier over denken. Iemand al eens gemailed met Ed Mullen?  :smile:

Ik heb vandaag een mail naar SVS hierover gestuurd. Ben benieuwd wat ze hier over weten en of ze er ook iets aan gaan doen/kunnen doen.  :smile:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

fluissie


morca

Citaat van: Teejoo op februari  1, 2021, 11:23:35
Maar merk jij veel verschil met die demo stukjes, en dan vergeleken met de originele disc? Ik zou dat op basis van de plaatjes wel verwachten, maar bij mij was dat dus niet zo zoals ik al eerder aangaf. Terwijl ik bij Wall-E bijvoorbeeld wel vond dat het laag te weinig was zoals bij veel Disney tegenwoordig. Nemo daarentegen was top.
De demo stukjes spelen niet op mijn Dune.

Maar als ik Beq  toepas hoor ik alles wat ik ook op de dvd voelde .
Dus het werkt zeker goed imo.

Ik zat vd week te kijken,waar jouw subs staan?
Op de lange muur links en rechts?

morca

Citaat van: GPO op februari  1, 2021, 12:11:42
Ik heb vandaag een mail naar SVS hierover gestuurd. Ben benieuwd wat ze hier over weten en of ze er ook iets aan gaan doen/kunnen doen.  :smile:
Denk dat meer merken dat moeten gaan doen.
Als ze allemaal klagen misschien dat het wat helpt
Al ik het betwijfel of ze er wat aan gaan doen.
En wat de reden is dat ze het doen...

Dirk

Ik denk dat de lobby van fabrikanten die pak-em-beet soundbars en "middle of the road" sets produceren heel wat groter en krachtiger is dan die van de sub-fabrikanten, dus de SVS/JL-Audio/Rythmiks en al die anderen mogen moord en brand schreeuwen (als ze dat al zouden doen), maar ik gok dat de filmindustrie zich uiteindelijk gewoon schikt naar de wensen (lees; eisen) van de grootste speler(s) op de wereldmarkt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea