Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jossie

Ok! Even voor de zekerheid:

Je hebt de eerste meting gedaan, daarna de box Mute aangetikt die gaat over het filter zoals te zien in het minidsp plaatje net gepost. En daarna de tweede meting.

Dan klopt er iets niet... het filter werkt niet.

Even naar meelezers: moet je de minidsp niet syncen als je iets wijzigt? Tijdje terug dat ik aan de mijne wat heb veranderd..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

chansig

Yep....als ik het me goed herinner wel. Ook weer een even terug.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Dat zou dan ook je eerdere frustratie geweest kunnen zijn. Als je de routing instelt maar niet synced gebeurt er niks...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Hebben we nog contact met de Dutchmuscle of is ie inmiddels gezonken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dutchmuscle

heb restore to default gedaan en daarna filter gemaakt toen sync maar er werkt iets niet nee de sub doet het wel.

jossie

Laatste poging...

Je synced...
Dan de eerste meting met bypassed filter
Dan bypass uit en dan syncen
Dan de tweede meting, maak eventueel eerst de dip dieper voor duidelijker resultaat

Als er nu geen verschil is [emoji849]

Let wel, als de sub in een andere uitgang zit dan het kanaal waar jij zit te editen gebeurt er niets...

Als je meerdere kanalen de routing hebt aangetikt weet je (nu) ook niet zeker of het klopt.

En doen de fronts soms ook mee? Staan die dan veel harder de de sub? Dan meet je de fronts...





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 15:30:44
Laatste poging...

Je synced...
Dan de eerste meting met bypassed filter
Dan bypass uit en dan syncen
Dan de tweede meting, maak eventueel eerst de dip dieper voor duidelijker resultaat

Als er nu geen verschil is [emoji849]

Let wel, als de sub in een andere uitgang zit dan het kanaal waar jij zit te editen gebeurt er niets...

Als je meerdere kanalen de routing hebt aangetikt weet je (nu) ook niet zeker of het klopt.

En doen de fronts soms ook mee? Staan die dan veel harder de de sub? Dan meet je de fronts...





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hier een meting Fronts+sub en alleen fronts......

Dutchmuscle

De piek wordt veroorzaakt door me fronts werkt het daarom niet zit ik net te denken?

jossie

Lijkt er wel op ja!

Zet de fronts ff uit.

Eerst zorgen dat je de minidsp met alleen de sub ziet reageren...

Dat zal een 'room mode' zijn die je ook zal terug zien in de sub meting. Maar dat doet er nu ff niet toe...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

jossie

Maar ehhhh....

Ik ga 's lekker koken, ik hoop dat je ff verder kan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 15:48:51
Maar ehhhh....

Ik ga 's lekker koken, ik hoop dat je ff verder kan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kookse en eetsmakelijk  ga ik dat laatse nog even proberen voor ik ook ga.

chansig

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 15:48:51
Maar ehhhh....

Ik ga 's lekker koken,....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Egoïst.... :D

Eet smakelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minidsp.nl

zo, ff een paar blz verder ondertussen

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 15:08:12
... moet je de minidsp niet syncen als je iets wijzigt?
nee, als je verbonden bent dan worden alle aanpassingen live ge-update in de DSP.
(btw: daarom is het handiger met grotere aanpassingen de getallen in te tikken, en niet de scrollers gebruiken, dan wordt met elke klik op een scroller de update verstuurd)
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Op de sub alleen heb ik beweging het ziet er naar uit dat ik op de fronts een 2x4hd moet doen.
Maar eerst me basstraps bouwen kijken wat dat doet.

RalphH

Citaat van: Staaled op december 26, 2018, 13:46:18


Boven de 100Hz gaan (praktische) akoestische maatregelen renderen.
Dus basstraps etc.
Waar die moeten staan is ruimte-afhankelijk.
Vaak zie je hoeken , dat kan , maar juist iets uit de hoeken werkt ook goed.

Tussen 90 en 150 een baas van n krater hier, panelen plafond en hoeken, het hielp geen bal helaas. Maar je weet pas hoe het bij jou uitpakt nadat je t probeert. Zet enkel je verwachtingen niet tenhoog, dat deed ik wel nl en dan kan t nogal tegenvallen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Citaat van: minidsp.nl op december 26, 2018, 16:42:08
zo, ff een paar blz verder ondertussen
nee, als je verbonden bent dan worden alle aanpassingen live ge-update in de DSP.
(btw: daarom is het handiger met grotere aanpassingen de getallen in te tikken, en niet de scrollers gebruiken, dan wordt met elke klik op een scroller de update verstuurd)
Bedankt ! Dat was ik ff kwijt... realtime natuurlijk veeeeel handiger.

Getallen intikken bedoel je freq, dB en Q? Ik dacht eerst coëfficienten in advanced mode, leek me niet zo handig maar ik begrijp het al.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Staaled



Citaat van: RalphH op december 26, 2018, 18:15:18
Tussen 90 en 150 een baas van n krater hier, panelen plafond en hoeken, het hielp geen bal helaas. Maar je weet pas hoe het bij jou uitpakt nadat je t probeert. Zet enkel je verwachtingen niet tenhoog, dat deed ik wel nl en dan kan t nogal tegenvallen.

Dat is idd spijtig.
Commercieel verkrijgbare of zelfbouw (binnen het redelijke) traps "an sich" zijn wel werkzaam in dat gebied.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jossie

Citaat van: Dutchmuscle op december 26, 2018, 17:04:57
Op de sub alleen heb ik beweging het ziet er naar uit dat ik op de fronts een 2x4hd moet doen.
Maar eerst me basstraps bouwen kijken wat dat doet.

Ik zou nog ff wat meer lezen op het forum en mensen die roepen dat het niet helpt niet compleet negeren  [emoji6]

Zonde van de tijd. Panels voor algemene demping prima als je ruimte erg hard is.

Anderzijds, in deze hobby wil graag iedereen zelf ervaren wat (niet) werkt...  dus doe vooral wat je niet laten kan [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

morca

Citaat van: Dutchmuscle op december 26, 2018, 17:04:57
Op de sub alleen heb ik beweging het ziet er naar uit dat ik op de fronts een 2x4hd moet doen.
Maar eerst me basstraps bouwen kijken wat dat doet.
Wat heb je aan handmatige eq mogelijkheid in je receiver?.
Is 63 de laagste of 40 hz.
Anders kan je die bult misschien vlakken met de eq vd sr.
De fronts pieken wel vaker zo erg.
Heb dit vaker gezien.


Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 18:33:28
Ik zou nog ff wat meer lezen op het forum en mensen die roepen dat het niet helpt niet compleet negeren  [emoji6]

Zonde van de tijd. Panels voor algemene demping prima als je ruimte erg hard is.

Anderzijds, in deze hobby wil graag iedereen zelf ervaren wat (niet) werkt...  dus doe vooral wat je niet laten kan [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik negeer jou niet het is ook voor galm in die hoek moet toch wat gebeuren en als het een beetje voor het laag prima.
Het is voor iedereen anders in zijn kamer maar misschien kan ik er wel een ander materiaal in doen dan rockwool dat wel beter werkt meten is weten.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.


Dutchmuscle

Citaat van: morca op december 26, 2018, 19:42:34
Wat heb je aan handmatige eq mogelijkheid in je receiver?.
Is 63 de laagste of 40 hz.
Anders kan je die bult misschien vlakken met de eq vd sr.
De fronts pieken wel vaker zo erg.
Heb dit vaker gezien.

Zal eens kijken zo daarna...
Heb ook de sub alleen gepost ik heb al wat zitten spelen met de dsp maar zie jij mischien iets hoe ik dat kan doen voor de sub alleen heb alleen maar dips bijna.....wordt toch eens kijken naar een 2e bd3d  :crazy:

jossie

Het was een opmerking met een knipoog hé...

Maar wel een serieuze ondertoon. Kijk eens naar de absorptiewaarden van diverse plaatmaterialen met diktes tot bv 100 mm (veel dikker zul je niet op de muur willen hebben). Je zult in de grafieken zien dat de effectiviteit enorm afneemt naarmate de frequentie daalt. Onder de 250 Hz doen die materialen steeds minder. Dat is nou net het werkgebied waar je de sub wilt corrigeren.

Laten we blij zijn dat onze oren niet zo gevoelig zijn voor galm in die lage tonen. Met een goed ingestelde mini krijg je een geweldige basweergave (!)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

Dutchmuscle

Citaat van: jossie op december 26, 2018, 19:55:32
Het was een opmerking met een knipoog hé...

Maar wel een serieuze ondertoon. Kijk eens naar de absorptiewaarden van diverse plaatmaterialen met diktes tot bv 100 mm (veel dikker zul je niet op de muur willen hebben). Je zult in de grafieken zien dat de effectiviteit enorm afneemt naarmate de frequentie daalt. Onder de 250 Hz doen die materialen steeds minder. Dat is nou net het werkgebied waar je de sub wilt corrigeren.

Laten we blij zijn dat onze oren niet zo gevoelig zijn voor galm in die lage tonen. Met een goed ingestelde mini krijg je een geweldige basweergave (!)

Klopt wat je zegt en heb inderdaad wat grafieken gezien maar ook filmpjes op youtube van de bekende mannen waarvan er 1 zegt dat het tot 125 wel kan aanpakken maar dan wel dik bepakt die ik ga maken zijn driehoek 50x50x100+ het houd me van de straat ;)
Ik heb een 4 kant harde kamer dus absorptie is altijd welkom.
Ja met de minidsp ben ik nu bezig maar ben er nog niet zo goed in, weet nu hoe alles werkt maar zelf een filter maken is niet makkelijk de 1e keer.
Simpel de bult spiegelen geeft niet het gewenste resultaat ben ik achter gekomen dus hoe moet ik nu verder?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Vandaar mn advies om eerst even pakken rockwool in de hoek te stapelen en dan het resultaat te meten.
Helpt t niets of weinig, kun je alsnog kiezen om door te pakken of niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Ik zou de meting van de sub (alleen) hier nogmaals posten, dan kunnen we je helpen met filters instellen. Lineaalvlak wordt het niet hoor! Hoeft ook niet perse, dan zul je op termijn naar Dirac toe moeten.

Tips komen dan vanzelf voorbij. Daarna nog integratie met de mains. Maar eerst gewoon ff alle knoppen drukken in het filter zodat je weet wat er mogelijk is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !