Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: skyfox op december 15, 2018, 13:40:12
Okee, hier een eerste meting met SPL, RT en Waterfall. Ik heb gemeten op 75dB met de standaard instellingen zoals beschreven op de REW site. Mic is de Umik, laptop verbonden met de receiver via een stereo kabeltje. Audessey staat aan. Microfoon staat op de luisterplek.

Als deze meting een beetje correct lijkt dan wil ik gaan bepalen wat ik nodig heb voor een strakker geluid en minder galm. Het is in de huiskamer, dus ik overweeg plafondplaten of een absorber/diffuser plafondtegels. Daarna wordt het zoeken naar oppervlaktes om te behandelen, zonder dat de huiskamer een drukke kakafonie wordt van verschillende oppervlaktes.
Geen diffusers.
Dempen en over een niet al te klein oppervlak.
Je mid is veel te prominent.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dutchmuscle


morca

Is dat met of zonder smoothing?
Ik denk zonder.
Loopt lekker laag door :thumbs-up:
Wat heb je ook al weer voor sub? Of subs  :)
Edit dual B&W  ;D
Hoe klinkt hij na dsp,bevalt goed?

Dat dipje op 55 hz is jammer. Roommodus zo te zien....

minidsp.nl

Ik heb in de woonkamer een plafond "eiland" van.Easy akoestiek,  mooi product, werkt goed en niet duur. Ze hebben bv ook wandpanelen die je kan laten bedrukken met een foto
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Dutchmuscle

Citaat van: morca op december 15, 2018, 22:48:06
Is dat met of zonder smoothing?
Ik denk zonder.
Loopt lekker laag door :thumbs-up:
Wat heb je ook al weer voor sub? Of subs  :)
Edit dual B&W  ;D
Hoe klinkt hij na dsp,bevalt goed?

Dat dipje op 55 hz is jammer. Roommodus zo te zien....

zonder smoothing.
Heb 1 b&w db3d sub een maandje nu dit is nog zonder minidsp.
Heb nu vakantie 3 weken dus ik ga lekker schuiven en meten en eten natuurlijk :xmas:
Zit wel aan dual subs te denken ja eerlijk gezegd haha.


Dutchmuscle

Adsy flat toegepast sub ook flat en room correctie van sub uit.
Kan in de sub ook een custom eq maken van 5 punten namelijk op 20,28,40,56,80hz lopend van -10 naar +5

Staaled

Flat maakt in je gemeten gebied niet uit tov reference.
Verschil tussen die twee zit in het hoog.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

skyfox

Twee panorama foto's van onze woonkamer.

Zelf zie ik vnl het plafond en de muur waaraan de tv hangt als plekken om absorptie te verwerken. Er is ruimte om misschien een of twee basstraps neer te zetten, van bijv. Artnovion de Eiger bass trap (linkje mag geloof ik niet ivm geen forum sponsor), in de hoek tegen de keuken achter de boomplant en links in de hoek op het dressoir waar nu het lampje en plant staan, maar vraag me af of dat voldoende oppervlakte is om effect te merken.



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Je huis verklaard de meting. Wat een grote harde ruimte.
Weinig mogelijkheid om panelen te plaatsen idd....
Zal niet meevalen dit echt veel te verbeteren .
Plafond met panelen of helemaal bedoel je?

Dutchmuscle

de 2e foto  in het midden bij het raam hangen geen gordijnen misschien een idee?


skyfox

Citaat van: morca op december 16, 2018, 14:19:01
Je huis verklaard de meting. Wat een grote harde ruimte.
Weinig mogelijkheid om panelen te plaatsen idd....
Zal niet meevalen dit echt veel te verbeteren .
Plafond met panelen of helemaal bedoel je?

Plafond zou met van die platen kunnen van +/- 2,6 x 1 meter (dikte ntb), maar ook met losse paneeltjes van bijvoorbeeld 60x60cm.

Citaat van: Dutchmuscle op december 16, 2018, 14:19:01
de 2e foto  in het midden bij het raam hangen geen gordijnen misschien een idee?

Daar hangt een plissé (eigenlijk een duette), ik zal het idee van een gordijn eens in de groep gooien hier. Desalniettemin wil ik het meeste investeren in oplossingen die permanent werken, niet alleen wanneer ik bijv een gordijn dichtdoe. Panelen, dingen die ik permanent ergens neer kan zetten zonder dat ze in de weg staan c.q. de vrouw het verschrikkelijk vindt.



Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dutchmuscle

Hang panelen aan je plafon met haak ogen dan heb je 4 cm tussen plaat en plafon, kan je mooi philips hue led strips op doen 2 in 1 klap heb ik ook werkt goed

activ

Citaat van: Dutchmuscle op december 16, 2018, 14:47:20
Hang panelen aan je plafon met haak ogen dan heb je 4 cm tussen plaat en plafon, kan je mooi philips hue led strips op doen 2 in 1 klap heb ik ook werkt goed
Zou je daar eens een foto van willen posten? (Of PM als je posten niet fijn vindt).
En heb je er toevallig ook Atmos speakers in/tussen hangen?

Dutchmuscle

Citaat van: activ op december 16, 2018, 14:53:25
Zou je daar eens een foto van willen posten? (Of PM als je posten niet fijn vindt).
En heb je er toevallig ook Atmos speakers in/tussen hangen?

Nee geen atmos speakers hangen.
Heb de panelen zelf gemaakt gamma voor hout en rockwool en de markt voor stof.
Krijg een fout melding als ik foto erbij doe ??? gemaakt met me telefoon jpg bestandje .




skyfox

Erg netjes! Merk je ook duidelijk effect? En hoeveel oppervlakte heb je geplaatst?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dutchmuscle

Ja veel minder galm.
Heb 2x een paneel aan plafon van 100x120cm en achter mij aan de muur 1 van 130x180cm

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dutchmuscle

Een 4.20x4.40m kamer.

Even aan het spelen geweest thuis de speakers nu een toe in van 10 graden nu geen reflectie meer van mains op tv :pompom:
meteen een meeting gedaan en een filter over de sub gezet met eq in wizard.......

stevieB

Hoi,

Ik wil ook graag een meting verrichten in mijn HT to be :-)

Echter kan ik niet voldoende info vinden over wat ik daar precies voor nodig heb  :withstupid:

Heb een laptop met REW, een Behringer ECM8000 (en ook een XLR kabel), maar moet die mic geen phantoomvoeding hebben (En zo ja: welke) of kan dat via de laptop met een of ander apparaat? Heb Google en You Tube doorgespit maar ik vind geen oplossing op mijn vraag, dus ik dacht ik probeer het in dit topic.

Alvast dank voor de moeite en de tips!

Gr StevieB
Under construction.....