Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

snicky


Citaat van: morca op februari 16, 2015, 19:44:58
Ik zou het doen....zien we je hier snel weer terug voor meer vragen denk ik ;D

Vergeet het midi snoertje niet om hem aan de comp te linken,weet niet zeker of die er standaard bij zit....denk van niet.

Heb ik anders nog wel hier liggen. Is het zoiets?



Moest wel 4 xlr adapters erbij nemen zodat ik rca kabel erop kan aansluiten voor versterker en naar de sub.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


djaxx

Citaat van: morca op februari 12, 2015, 17:23:46
De Umik doet het wisselend wel en niet goed,ligt aan de batch die je hebt.
Umik heft zelf toegegeven dat er iets mis is met een boel mic,s.
Ze meten het laag niet accuraat.
Beide heren hierboven lijkt hij het wel goed te doen,denk net wel een goeie batch.

Ik heb pas de EMC weer onder de aandacht gebracht ivm het aantal niet correct metende Umik,s.

Hmmm, dan zal ik die umik maar laten voor wat het is dan.

teus1988

Citaat van: morca op februari 15, 2015, 20:00:28
Nee foto van internet,blijft 1 van me beste aankopen uit die tijd  ;D

haha gelukkig heb ik er ook nog 1 hier
zou nu even niet zonder kunnen  :clapping:

snicky

Heerlijk zo snel, daar hou ik van!



Wat is wijsheid?

Couple mode gebruiken of links en rechts apart instellen?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


GPO

Citaat van: snicky op februari 16, 2015, 19:06:43
Poe, ingewikkeld weer maar wel interessant [emoji16] hoe ver wil ik gaan is de vraag.....

En kan je dan meerdere instellingen opslaan voor bv muziek stand en film stand?

Het is even een inleercurve inderdaad, maar als je eenmaal gewend ben dan is het heel leuk om mee te spelen.

Overigens gebruik ik gewoon 1 stand voor film en muziek; ik heb de pieken niet teveel gedempt zodat de filmsensatie blijft, maar wel genoeg om met muziek strak te blijven. Op een gegeven moet je gewoon met een bepaalde setting tevreden zijn, je kunt het toch nooit 100% krijgen. Zeker niet als je over meerdere plekken meet.

Verder moet je geen dips boosten; dat gaat gewoon niet goed.

Citaat van: snicky op februari 17, 2015, 09:20:58
...
Wat is wijsheid?

Couple mode gebruiken of links en rechts apart instellen?
...

Couple werkt bij mij het beste. Is ook het makkelijkst. Bovendien werkt dat met REW ook prima.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

Citaat van: RA SUBS op februari 17, 2015, 12:11:14
Wat kost die Behringer fbq1000 ?

Ik zie hem voor 149 euro staan (nieuw)....

Overigens dit soort apparaten worden op MP voor leuke prijsjes verkocht. De mijne (1100p) heb ik voor 50 euro gehaald op MP. Zoek maar eens op "behringer feedback destroyer" in de search functie van MP.... :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Citaat van: GPO op februari 17, 2015, 13:19:03
Het is even een inleercurve inderdaad, maar als je eenmaal gewend ben dan is het heel leuk om mee te spelen.

Overigens gebruik ik gewoon 1 stand voor film en muziek; ik heb de pieken niet teveel gedempt zodat de filmsensatie blijft, maar wel genoeg om met muziek strak te blijven. Op een gegeven moet je gewoon met een bepaalde setting tevreden zijn, je kunt het toch nooit 100% krijgen. Zeker niet als je over meerdere plekken meet.

Verder moet je geen dips boosten; dat gaat gewoon niet goed.

Couple werkt bij mij het beste. Is ook het makkelijkst. Bovendien werkt dat met REW ook prima.
Ligt wel welke muziek je luistert.
Contra bass enzo ook dire straits enz klinkt niet echt high end op film stand.
Als je zulke echte muziek met intrumenten houd is een muziek setting aan te bevelen.
Bij veel rap r&b trance dance enz is de filmsetting wel ok idd.

Ik ben ook wel echt een zeikerd het moet perfect klinken,
instrumenten die laag aanzetten wat niet hoord ook al klinkt het nog schoon maar wel te dik dan.


snicky

Toch handig zo [emoji16]



Over couple mode, ik kan het toch ook bij 1 uitgang laten en dan met een rca Y kabel naar me 2 waffers toe toch?

Nu moet ik BFD in bypass zetten en dan 'ongeveer' op max niveau waarvan je denkt, harder dan dit ga ik nooit luisteren. Dan een heftige film scene bekijken en en dan zo afstellen dat het net niet gaat clippen?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Maar kan je nou via het midi gebeuren het allemaal via je laptop instellen enz?[emoji16]
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Citaat van: snicky op februari 17, 2015, 18:14:22
Maar kan je nou via het midi gebeuren het allemaal via je laptop instellen enz?[emoji16]
Yep als het goed is wel,PM GPO even die heeft ook die midi.
Heb je de software op je comp staan van berhinger?
Ik niet ik heb het toen met de hand in leren voeren.

snicky


Citaat van: morca op februari 17, 2015, 18:42:37
Yep als het goed is wel,PM GPO even die heeft ook die midi.
Heb je de software op je comp staan van berhinger?
Ik niet ik heb het toen met de hand in leren voeren.

Kan even niet de software vinden, alleen handleidingen en firmware.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Ik moet even boodschappen doen dus kan ook even niet kijken.
Volgens mij hoort er software mij,weet zo alleen niet welke.
Als GPO vanavond nog niet bijspringt zoek ik het even op.
Ik heb het vd week nog zien staan denk ik ,toen ik je midi aan het zoeken was  ;D

snicky

Okee, geen haast :-)

Nu wilt me comp de midi ook niet herkennen. Operating system is not supporter for use with the maudio midi
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

snicky

Nu proberen met Compatibiliteit op XP SP2 gezet voor het installeren
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

GPO

Citaat van: morca op februari 17, 2015, 18:54:31
Ik moet even boodschappen doen dus kan ook even niet kijken.
Volgens mij hoort er software mij,weet zo alleen niet welke.
Als GPO vanavond nog niet bijspringt zoek ik het even op.
Ik heb het vd week nog zien staan denk ik ,toen ik je midi aan het zoeken was  ;D

Ik gebruik de MIDI Interface ook niet. Heb ook alles met de hand ingevoerd ....  ;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

snicky

Volgens mij is er geen software voor de behringer FBQ1000.

Midi geval is geïnstalleerd maar kan nergens wat openen of is het meer een soort van stuurprogramma.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM


snicky


Citaat van: morca op februari 17, 2015, 20:30:39
Win 7 ondersteunt hem als het goed is.

Weet t niet hoor [emoji16] zie foto.

tijdens de installatie vraagt die welke je wilt installeren de uno of de 1x1 welke is het? Heb nu uno gedaan maar heb twijfel.

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Hier staat ook WIn7 bij,......vreemd. http://www.bax-shop.nl/midi-interface/m-audio-usb-uno-midi-interface/product-details.html
Handleiding en drivers staan ook in de link.

Welke driver...probeer de 1x1 eens dat slaat op de midi interface denk ik.
Ik heb er hier ook geen, leden die hem voor jouw kochten ging ie gewoon.

snicky

Hmm heel raar, had drivers geïnstalleerd zodat met windows 7 en hoger ook moet kunnen. Maar dat wilt echt niet lukken, moet de comptabiliteit op XP zetten anders werkt het niet.

Maar hoe ik nou in die behringer moet komen is echt een vraagteken.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM