SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Marsh op mei  3, 2010, 18:10:40
Thx, dat zou een goede optie zijn!  ;D
@ de pallets, dat zal lastig gaan denk ik. Hij word "helaas" niet helemaal rechthoekig, er zal iets uit steken gezien de fronts ook nog aanwezig zijn, dan zijn pallets niet echt een optie, die kan je moeilijk op maat zagen.
Ik zal denk ik MDF of spaanplaten gebruiken, met wat balkjes/pootjes om het geel omhoog te liften.
mdf kan ook zeker wel, maar pas wel op met doorzakken en dergelijke. heb je een tekening van wat je qua podium wilt??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 18:17:12
mdf kan ook zeker wel, maar pas wel op met doorzakken en dergelijke. heb je een tekening van wat je qua podium wilt??

Nog niet aan toe gekomen, wil ik deze week inderdaad even gaan maken.
Er zal niks anders op komen te staan als de center speaker, dus ik ben niet heel erg bang voor doorzakkingen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Citaat van: Marsh op mei  3, 2010, 18:48:56
Nog niet aan toe gekomen, wil ik deze week inderdaad even gaan maken.
Er zal niks anders op komen te staan als de center speaker, dus ik ben niet heel erg bang voor doorzakkingen.
oh oke, dacht dat je fronts er ook op kwamen te staan.

zo'n podium als wat Htip heeft is dan natuurlijk wel erg mooi :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 18:54:33
oh oke, dacht dat je fronts er ook op kwamen te staan.

zo'n podium als wat Htip heeft is dan natuurlijk wel erg mooi :wub:

Exact!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Citaat van: Marsh op mei  3, 2010, 09:42:22
Scherm hangt uit mijn hoofd nog geen meter boven de grond.
Podium zal ook nog zo'n 10 cm gaan worden, enkel nu nog aan het nadenken hoe ik dit zal gaan bouwen.
Hoe heb jij het gedaan?
Podium is gemaakt van tuinhout en OSB-plaat, gevuld met glaswol om te voorkomen dat het een klankkast wordt. Achter het podium is 15cm ruimte voor kabels. Ik zal eens kijken of ik foto's heb van de bouw...

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 18:54:33
oh oke, dacht dat je fronts er ook op kwamen te staan.

zo'n podium als wat Htip heeft is dan natuurlijk wel erg mooi :wub:
Citaat van: Marsh op mei  3, 2010, 20:05:36
Exact!
Thanks guys! Ik krijg rode wangetjes :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Klinkt goed :D Laat maar eens weten of je nog wat fotootjes kunt vinden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Citaat van: Marsh op mei  3, 2010, 21:19:48
Klinkt goed :D Laat maar eens weten of je nog wat fotootjes kunt vinden.
Ik heb "even" wat foto's gezocht... ;)

Als voorbeeld van de bouwmethode het achterpodium





Het voorpodium (er ligt een losse plank achter het middendeel, wat ik kan optillen om kabels te leggen.



zijkant van podiums worden bekleed. De open ruimte voor de kabels erachter is zo goed zichtbaar.


podium met kabels in de goten


podium met centerspeaker (scherm is mijn vorige en hangt 70cm boven de grond)


Hoop dat je wat aan hebt. Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Kijk, daar heb ik wat aan :D thx!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

Citaat van: HTip op mei  3, 2010, 21:11:29
Thanks guys! Ik krijg rode wangetjes :blush:
Heb je de poederdoos van Annet gepakt ofzo? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

philip ik had ook al "even" je topic doorgespit, maar kon het allemaal niet vinden :D meer dan 200 pagina's pff. zelfs via je prachtige beginindex nog niet :D

vandaag was trouwens de nieuwere trailer van Inception in de bios. maar met hetzelfde einde  pommmmm pommmmm pommmmm.. :clapping: ik hoop dat ik een goede sub heb wanneer die op blu-ray uitkomt :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2010, 02:51:38
philip ik had ook al "even" je topic doorgespit, maar kon het allemaal niet vinden :D meer dan 200 pagina's pff. zelfs via je prachtige beginindex nog niet :D
Ik heb gelukkig de albums met foto's, anders had ik ze niet zo snel kunnen vinden ;)

En de index is hopeloos verouderd. Die moet ik een keer gaan bijwerken, maar ja, wanneer? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei  4, 2010, 02:51:38
philip ik had ook al "even" je topic doorgespit, maar kon het allemaal niet vinden :D meer dan 200 pagina's pff. zelfs via je prachtige beginindex nog niet :D

vandaag was trouwens de nieuwere trailer van Inception in de bios. maar met hetzelfde einde  pommmmm pommmmm pommmmm.. :clapping: ik hoop dat ik een goede sub heb wanneer die op blu-ray uitkomt :D

Die heb je, gewoon prio's stellen :D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Marsh op mei 24, 2010, 01:37:19
Jep, 1.0. 2 input kanalen voor HDMI, 1.0 en 1.2 en een output uiteraard. Zodoende dat hij 1.0 aangeeft omdat ik daar de hdmi vanaf de ps3 op heb aangesloten.
PCM komt inderdaad gewoon op het schermpje te staan; en verder heb ik ook HDMI geselecteerd bij de audio settings, niet handmatig, gewoon automatisch gevolgd voor de kanalen.

In je handleiding staat dat je HDMI versie 1.1 hebt voor beide inputs. Verder staat daar hetvolgende:
Citaat
If a DVD player that does not support HDMI 1.1
is connected to the SR4001/SR5001, multi channel
PCM playback is not possible even with DVDAudio
disks.
Maar dat lijkt me geen probleem, omdat de PS3 ook HDMI 1.1 is.

Nog een paar vraagjes:
Setup Menu
- Welke input heb je toegewezen aan de PS3? DVD?
- Hoe staan dan DIG, HDMI en COMP? In ieder geval moet HDMI:1 of 2 aangeven
- Staat de mode op Auto? Zet deze dan op HDMI.

Tijdens afspelen
- In welke surroundmode staat de SR5001? Auto?

En natuurlijk moet op de PS3 ook het nodige goed staan. Maar dat hebben celerontje en The Vampire al aangegeven. Voor de duidelijkheid:
- Alle geluidssporen (Dolby, DTS, etc.) moeten staan op PCM ipv bitstream
- DRC (Dynamic Range Compression) OFF

Ben benieuwd of het hiermee lukt. Het is in ieder geval mogelijk, dus we komen er wel... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

#314
Citaat van: HTip op mei 24, 2010, 07:48:13
In je handleiding staat dat je HDMI versie 1.1 hebt voor beide inputs. Verder staat daar hetvolgende:Maar dat lijkt me geen probleem, omdat de PS3 ook HDMI 1.1 is.

Nog een paar vraagjes:
Setup Menu
- Welke input heb je toegewezen aan de PS3? DVD?

DVD inderdaad

- Hoe staan dan DIG, HDMI en COMP? In ieder geval moet HDMI:1 of 2 aangeven

Ik heb hem op HDMI1 gezet, dit is dan ook de ingang waar zich de hdmi kabel in bevind. Als ik 2 selecteer krijg ik dus uiteraard een blauw scherm.

- Staat de mode op Auto? Zet deze dan op HDMI.

Tijdens afspelen
- In welke surroundmode staat de SR5001? Auto?

Klopt, moet die anders?
Met Call of Duty krijg ik hem nog steeds in een 2.1 vorm, ik heb Auto moeten wijzigen naar een andere surround optie om ook achter mee te krijgen (hiervoor ging dat automatisch) terwijl hij wel gewoon 5.1 op het schermpje aangaf.


En natuurlijk moet op de PS3 ook het nodige goed staan. Maar dat hebben celerontje en The Vampire al aangegeven. Voor de duidelijkheid:
- Alle geluidssporen (Dolby, DTS, etc.) moeten staan op PCM ipv bitstream
- DRC (Dynamic Range Compression) OFF

Check!

Ben benieuwd of het hiermee lukt. Het is in ieder geval mogelijk, dus we komen er wel... ;)

Geluid klinkt stúkken beter als gister, al vind ik het raar dat je COD niet in 5.1 ontvangt.
Al ben ik wel benieuwd naar de nieuwe HD sporen.. heb dus begrepen dat ik via deze wijze wel hiervan genieten?


Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

#315
Edit: Wat ik me ook afvroeg.. de hdmi kabel van de versteker naar de tw5000 is een vrij prijzige kabel van Crystal Cable van 7,5 meter..
de kabel van de ps3 naar de versterker is een simpele hdmi kabel..ga ik op deze wijze niet veel detail en kwaliteit missen?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Ziet er allemaal goed uit. Zo kan je inderdaad van de HD-audioformaten genieten 8)

De kwaliteit van de HDMI-kabel tussen de PS3 en de SR5001 kan de weergave van het beeld beïnvloeden, maar dat hoeft niet. De afstand is de bepalende factor. In de SR5001 wordt het signaal ook nog versterkt. Je kan natuurlijk experimenteren met de kwaliteit van de kabel. Ik ben van een W&M HD-01 (goeie prijs/kwaliteitsverhouding) naar een inakustik Referenz gegaan en dat was in mijn geval een verbetering.

Wat COD betreft, ik heb geen ervaring met spellen, maar het zou kunnen dat je die wel bitstream (ipv PCM) moet uitsturen om het juiste geluid te krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op mei 24, 2010, 18:47:40
Ziet er allemaal goed uit. Zo kan je inderdaad van de HD-audioformaten genieten 8)

De kwaliteit van de HDMI-kabel tussen de PS3 en de SR5001 kan de weergave van het beeld beïnvloeden, maar dat hoeft niet. De afstand is de bepalende factor. In de SR5001 wordt het signaal ook nog versterkt. Je kan natuurlijk experimenteren met de kwaliteit van de kabel. Ik ben van een W&M HD-01 (goeie prijs/kwaliteitsverhouding) naar een inakustik Referenz gegaan en dat was in mijn geval een verbetering.

Wat COD betreft, ik heb geen ervaring met spellen, maar het zou kunnen dat je die wel bitstream (ipv PCM) moet uitsturen om het juiste geluid te krijgen.

Maar dan zou ik elke keer met een film hem opnieuw terug moeten zetten naar PCM, dat lijkt me niet de juiste wijze toch?
Gek genoeg krijg ik hem gewoon in perfecte 5.1 weergave als ik de surround knop omzet, maar in de "auto" stand hoor ik achter nog steeds niks. Weird.nl

Vanavond maar eens een film kijken met een DTS-HD track, ben héél benieuwd!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

zou met spellen niks uit mogen maken, het is immers pcm. Mag toch aannemen dat de ps3 zijn eigen spellen wel kan decoderen. Denk gewoon dat het nog een instellingsfoutje is. Overigens zijn spellen volgens mij niet lossless, dus idd gewoon lekker een filmpje of concert gaan kijken op blu-ray. Hoop dat het gaat lukken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 24, 2010, 20:31:39
zou met spellen niks uit mogen maken, het is immers pcm. Mag toch aannemen dat de ps3 zijn eigen spellen wel kan decoderen. Denk gewoon dat het nog een instellingsfoutje is. Overigens zijn spellen volgens mij niet lossless, dus idd gewoon lekker een filmpje of concert gaan kijken op blu-ray. Hoop dat het gaat lukken!

Hebben nu Street Kings op pauze staan, gaan zo weer verder.
Blu-ray heeft een DTS-HD track, moet zeggen dat ik nog weinig spectaculair surround heb gehoord, al heb ik wel het idee dat het geluid over het algemeen veel zuiverder klinkt.

Wel apart.. hij geeft geen "DTS" logo aan op de versterker, terwijl hij dat normaal gesproken wel altijd aangaf bij een normaal DTS spoor.

@COD; inderdaad vreemd, raar dat ik hem ook daadwerkelijk "om" moet zetten. Volgens mij was het een surround game/movie weergave, alleen hij is wel volledig 5.1.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

dts geeft hij dan niet meer aan nee, als het goed is staat er dan gewoon PCM.

COD is gewoon surround ja, dus dat is idd wel vreemd.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Er zijn 3 manieren om te genieten van HD-audio (Dolby TrueHD of DTS-HD):
1. Speler geeft het signaal ongewijzigd door (bitstream) en de receiver vertaald dit => randvoorwaarde: receiver is HDMI 1.3 of hoger
2. Speler decodeert signaal naar analoog en stuurt dit via minstens 6 kabels naar de analoge 5.1/7.1-ingang van de receiver die dit naar de speakers stuurt (geen decodering nodig) => randvoorwaarde: BD-speler moet alle HD-formaten kunnen omzetten naar analoog
3. Speler vertaald signaal naar PCM (ook digitaal) en stuurt dit naar de receiver via HDMI. Receiver vertaald dit en stuurt het naar de speakers => randvoorwaarde: BD-speler moet PCM kunnen aanbieden en receiver moet HDMI 1.1 of hoger hebben.

Mogelijkheid 3 is jouw manier. De receiver weet dan niet meer of het Dolby of DTS was en geeft aan PCM in het display, zoals The Vampire heeft aangegeven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Ah.. i see. En kwaliteitief gezien, zit er geen verschil tussen?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Citaat van: Marsh op mei 25, 2010, 16:36:37
Ah.. i see. En kwaliteitief gezien, zit er geen verschil tussen?
nee in principe niet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: The Vampire op mei 25, 2010, 16:47:00
nee in principe niet.

Wat is dan de reden dat mensen compleet overgaan tot een nieuwe versterker en br/ps3 speler voor de nieuwe formaten als ze het ook op deze wijze kunnen aansluiten vraag ik me af...?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema