TV aan 1 kant donker

Gestart door jahtari, november 23, 2023, 19:05:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jahtari

Mijn Samsung 82RU8000 lijkt het te begeven, rechterkant is donker alsof deel verlichting niet brand. Uit het niet ontstaan, gisteren bij aanzetten was het opeens zo.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Is dit betaalbaar te repareren?

Is er nog aanspraak op garantie of normale gebruiksduur, toestel is net 4 jaar oud?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


jahtari

#2
@morca die quick fixes al bekeken, komt snel neer op het openschroeven en checken of sommige zaken het nog doen, maar hoe? Simpele tips als uit en aanzetten, kabels wisselen of updaten helpt niet.

De TV doet het ook in de eigen "bios" schermen niet goed.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


Staaled

Backlight dood.

Dat moet zelf te fiksen zijn . Ik zou hem open schroeven en kijken welk er in zit en zelf bestellen.
Check dan eerst L/R verwisselen zodat je zeker weet dat het probleem niet elders zit. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dura

Kijk ook eens op Tweakers. Daar zijn diverse topics te vinden over de garantietermijn. Die moet in Europa blijkbaar de redelijkerwijze te verwachten levensduur van het apparaat zijn, voor tv's wordt daarvoor minstens 5 jaar voor gehanteerd voor zover ik begrijp.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

John Wx

Citaat van: Dura op november 24, 2023, 12:28:23Kijk ook eens op Tweakers. Daar zijn diverse topics te vinden over de garantietermijn. Die moet in Europa blijkbaar de redelijkerwijze te verwachten levensduur van het apparaat zijn, voor tv's wordt daarvoor minstens 5 jaar voor gehanteerd voor zover ik begrijp.

klopt komt er een verdeel sleutel om te laten maken, je weet alleen nooit hoeveel de kosten zijn

5 delen 4 voor het merk 1 voor de klant maar ja hoeveel dat word ?

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


J.A.F._Doorhof

Paar dingen
Als je iets vervangt vervang dan alles en hou er rekening mee dat calibraties opnieuw moeten.

Als het een edge Light is dan kun je even checken of er geen kabel los ligt intern.

Je wil niet weten hoevaak we vroeger dingen terug kregen waar bv alleen een flatcable los lag en andere reparatie bedrijven meteen de hoofdprijs vroegen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Trabuca

Geen idee hoe het bij Samsung zit, maar ik heb heel recent geen beste ervaring met Sony service.


Mijn TV van 2,5 jaar oud en €3300 nieuwprijs begaf het net na garantieperiode. Volgens servicepartner van Sony was het een niet repareerbaar defect in het paneel. Ik kreeg de optie om €1749 te betalen voor omruilen met de opvolger uit 2022 die nu voor €2700 euro te koop is. Geen andere opties mogelijk, dus geen keuze voor ander model of het nieuwste model dat ook al een tijdje uit is.
Tsja  :plain: , €950 euro coulance vanuit Sony wat betekent dat ik dus €2350 (3300-950) afgeschreven heb in 2,5 jaar tijd. Ik kocht die TV om minimaal 3x zo lang van te genieten  :nopompom:

Je kunt altijd informeren bij Samsung of de winkel naar mogelijkheden, mochten ze met iets onredelijk duur aankomen zoals Frank al aangeeft, dan zou ik hem zelf open schroeven.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Fox

Als ik hier kijk https://www.samsung.com/us/televisions-home-theater/tvs/premium-uhd-tvs/82--class-ru8000-premium-smart-4k-uhd-tv--2019--un82ru8000fxza/#specs
is het een met Design

Backlighting Ultra Slim Array
Design New Edge

Het kan ook zijn dat deze met local dimming werkt en dan is deze niet zomaar te vervangen.
Er moet ws een hele nieuwe LED driver in. Heeft bij mij ook 3x plaats gevonden, waarna ik afscheid van de Tv en Samsung heb genomen d.m.v. een refund.

jahtari

TV heeft geen local dimming.

Ik moet het serienummer en type doorgeven en dan hoor ik hoe verder. Verkoper geeft aan dat dit niet onder garantie valt. Maar er is toch idd zoiets als een reële te verwachten levensduur?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

#12
Citaat van: jahtari op november 25, 2023, 10:09:09Verkoper geeft aan dat dit niet onder garantie valt. Maar er is toch idd zoiets als een reële te verwachten levensduur?
Heb zoiets jaren geleden gehad, Philips tv net buiten de 2 jaar garantie. Maar ik heb aangegeven dat ik van de levensduur van een tv minstens 5 jaar mag verwachten en dat de verkopende partij dus 3/5 van de rekening op zich mag nemen. De verkoper wilde er niets mee: "als we dat bij iedereen moeten doen gaan wij failliet!"

Tja, daar sta je dan. Heb toen contact opgenomen met Philips en die kwamen in ieder geval met een coulance regeling waardoor de rekening op max €275 zou komen.
Daarna een brief naar het hoofdkantoor van de winkelketen van de verkopende partij geschreven met nogmaals het verhaal dat ik verwacht dat zij 3/5 van deze €275 op zich zou moeten nemen en daar gingen ze zonder verder morren mee akkoord.
Uiteindelijk is er nieuw binnenwerk in de tv gekomen en heb ik een rekening van €110 moeten betalen, daar komn ik wel goed mee leven.

Je recht hebben en je recht krijgen zijn helaas vaak twee verschillende dingen, maar als je aandringt kan het wel eens goed uitpakken.

MechanicalAnimal

Citaat van: Dura op november 24, 2023, 12:28:23Kijk ook eens op Tweakers. Daar zijn diverse topics te vinden over de garantietermijn. Die moet in Europa blijkbaar de redelijkerwijze te verwachten levensduur van het apparaat zijn, voor tv's wordt daarvoor minstens 5 jaar voor gehanteerd voor zover ik begrijp.

richtijn van Uneto VNI

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiQwf3F1uaCAxUK_7sIHaN8B5IQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.technieknederland.nl%2Fcms%2Fstreambin.aspx%3Fdocumentid%3D55615&usg=AOvVaw2F2VGhCKg4eH8KZEKYscRU&opi=89978449

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Citaat van: jahtari op november 25, 2023, 10:09:09TV heeft geen local dimming.

Ik moet het serienummer en type doorgeven en dan hoor ik hoe verder. Verkoper geeft aan dat dit niet onder garantie valt. Maar er is toch idd zoiets als een reële te verwachten levensduur?

richtijn van Uneto VNI

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiQwf3F1uaCAxUK_7sIHaN8B5IQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.technieknederland.nl%2Fcms%2Fstreambin.aspx%3Fdocumentid%3D55615&usg=AOvVaw2F2VGhCKg4eH8KZEKYscRU&opi=89978449


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

jahtari

Citaat van: MechanicalAnimal op november 28, 2023, 13:21:38richtijn van Uneto VNI

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiQwf3F1uaCAxUK_7sIHaN8B5IQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.technieknederland.nl%2Fcms%2Fstreambin.aspx%3Fdocumentid%3D55615&usg=AOvVaw2F2VGhCKg4eH8KZEKYscRU&opi=89978449



Thanks!

Maar wat betekent dit nu?

De TV was 2.000 euro. Dus zou hij volgens de tabel 6 jaar mee moeten gaan. Betekent dit dat alle reparaties voor rekening van de verkoper zijn gedurende de eerste 6 jaar?

De verkoper (kamers express) stelt gewoon simpel dat er geen garantie meer op zit.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Heb deze mail opgesteld:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

John Wx

Citaat van: jahtari op november 28, 2023, 13:40:17Thanks!

Maar wat betekent dit nu?

De TV was 2.000 euro. Dus zou hij volgens de tabel 6 jaar mee moeten gaan. Betekent dit dat alle reparaties voor rekening van de verkoper zijn gedurende de eerste 6 jaar?

De verkoper (kamers express) stelt gewoon simpel dat er geen garantie meer op zit.

Nee samen er is een verdeel sleutel, met afschrijving etc.

Ik weet uit ervaring (op reparaties worden ook winst gemaakt, we deden het zelf ook) dat de koper altijd het minimale bedrag zal betalen voor de reparatie om de tv de repareren anders word er verteld vaak geen onderdelen meer en krijg je een refund op een gelijkwaardig toestel die zei aanbieden mmmm

Dus stel de reparatie is voor het merk €200 zegt men gewoon €850 en dan de verdeel sleutel

Ze zullen misschien ook nog zeggen later de prijs was wel ex. btw
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jahtari

Citaat van: John Wx op november 28, 2023, 17:09:49Nee samen er is een verdeel sleutel, met afschrijving etc.

Ik weet uit ervaring (op reparaties worden ook winst gemaakt, we deden het zelf ook) dat de koper altijd het minimale bedrag zal betalen voor de reparatie om de tv de repareren anders word er verteld vaak geen onderdelen meer en krijg je een refund op een gelijkwaardig toestel die zei aanbieden mmmm

Dus stel de reparatie is voor het merk €200 zegt men gewoon €850 en dan de verdeel sleutel

Ze zullen misschien ook nog zeggen later de prijs was wel ex. btw
Op deze wijze kan ik dus beter samsung zelf inschakelen en direct met hun zaken doen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

John Wx

Citaat van: jahtari op november 28, 2023, 17:27:55Op deze wijze kan ik dus beter samsung zelf inschakelen en direct met hun zaken doen?

yep succes
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jahtari

Bericht nav mijn laatste bericht.

Lekkere service.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

J.A.F._Doorhof

Waarom boeven ?
Ze geven een flink bedrag terug
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FS249

Na 4 jaar toestel niet meer bruikbaar wat 2000,- gekost heeft. En een toestel gaat maar 6 jaar mee? Wat is dat voor een rekensysteem / techniek afwaardering?

En dan mag je blij zijn met 640,-? Okay, nou ik zou niet blij zijn. Ik heb dan kennelijk geluk met onze Panasonic die hier al 10 jaar dag in, dag uit gebruikt wordt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.