riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Lichtmetingen in post 2 bijgewerkt. Ik wil dat voor de vw95 ook weer consequent bijhouden.

<01/09/2010, nieuwe lamp JVC HD350 >
iris open : High lamp : 244 Lux, low lamp : 155 Lux

<02-01-2012 Na 12 uur Sony vw95 >
iris auto : High lamp : 288 Lux , Low Lamp : 185 Lux


kermit

Citaat van: riwi op januari 14, 2012, 14:55:59
Afgelopen week de 'defecte' bril aan de lader gehad. Nu doet ie het wel prima.
Ik denk dat de lader/adapter van mijn Garmin horloge niet genoeg stroom geeft om de bril goed op te laden of dat ik het micro usb snoer er gewoon (2x) niet goed genoeg in gedrukt had. Met de meegeleverde Sony adapter laad het wel goed en nu doen beide brillen het wel goed. Gisteren een stuk 3D gekeken (Avatar en Green Lantern).
Ik heb er ook 2 brillen bij besteld van Sony. Dan heb ik er 4, is bij demo's en met bezoek toch wel handig wat extra brillen. Met meer dan 4 zit ik hier niet vaak en past ook haast niet.

Ik moet wel zeggen dat het 3D me minder interesseert. Gisteravond Green Lantern in 3D na 30 minuten  stop gezet en in 2D verder gekeken. Veel mooier en je hoeft niet zo'n irritante bril op ;)

Verder afgelopen week praktisch niet thuis geweest dus weinig kunnen kijken en experimenteren.

Dat is goed te horen. Dan kunnen we weer een nieuwe meet en greet organiseren. :D

riwi

#377
Citaat van: kermit op januari 15, 2012, 13:03:49
Dat is goed te horen. Dan kunnen we weer een nieuwe meet en greet organiseren. :D

Ik las ook nog van Monster brillen die iets beter zouden zijn. En evt Xpand zodat die ook op jou toekomstige JVC zouden kunnen werken :)
Voorlopig dus 4 Sony brillen die het alleen op Sony projectoren doen. Niet eens op TV's begreep ik.

Eigenlijk best wel slecht al die incompatibiliteit. Straks zit je met 3 sets brillen voor ieder toestel een andere bril nodig. De Sony brillen waren 120 euro per stuk, valt nog mee, maar ook niet super goedkoop.

Met de volgende m&g kunnen er 4 tegelijk kijken inderdaad. Dan doe ik de hapjes en de drankjes ;)

Kjelt

Citaat van: riwi op januari 14, 2012, 14:55:59
Ik moet wel zeggen dat het 3D me minder interesseert.
Dat was al zo toch? Ik vind 3D best wel leuk voor een keer maar blijf het meer een gimmick vinden. Voor mij is de helderheid, zwartwaardes en kleurnatuurlijkheid van het beeld veel belangrijker dan die derde dimensie en aangezien ze dat nog niet goed onder controle hebben bij 3D en veel content ook nep-ge-3D'd worden vind ik het allemaal nog een flinke hype.

Daarnaast vond ik de 95 op 2D een behoorlijke sprong voorwaarts tov de HD350, vooral de pan onscherpte die weg lijkt te zijn. Wel krijg je er zo nu en dan een FI digitale artifact voor terug maar zolang dit niet echt storend in beeld is (zoals bij FI high setting waar personen een doorzichtige halo / forcefield om hun heen krijgen) vind ik dit zeer acceptabel. Mooiste zou natuurlijk zijn als ze dit qua processing power en algoritme zover krijgen dat er uberhaupt geen artifacts meer optreden, of dat ze de content pre-processen.


riwi

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2012, 13:42:05
Dat was al zo toch? Ik vind 3D best wel leuk voor een keer maar blijf het meer een gimmick vinden. Voor mij is de helderheid, zwartwaardes en kleurnatuurlijkheid van het beeld veel belangrijker dan die derde dimensie en aangezien ze dat nog niet goed onder controle hebben bij 3D en veel content ook nep-ge-3D'd worden vind ik het allemaal nog een flinke hype.

Dat was al wel zo inderdaad, maar ik had verwacht dat ik wel een hele film af zou kijken. Daar speelde ook bij bij dat, zoals je zegt, het 2D beeld met de vw95 ook nieuw is voor mij kwa beeld kwaliteit dus daar had ik meer behoefte aan.

Citaat van: Kjelt op januari 15, 2012, 13:42:05
Daarnaast vond ik de 95 op 2D een behoorlijke sprong voorwaarts tov de HD350, vooral de pan onscherpte die weg lijkt te zijn. Wel krijg je er zo nu en dan een FI digitale artifact voor terug maar zolang dit niet echt storend in beeld is (zoals bij FI high setting waar personen een doorzichtige halo / forcefield om hun heen krijgen) vind ik dit zeer acceptabel. Mooiste zou natuurlijk zijn als ze dit qua processing power en algoritme zover krijgen dat er uberhaupt geen artifacts meer optreden, of dat ze de content pre-processen.

Er is 24 fps beeld informatie. Dus om dat te verdubbelen zonder daadwerkelijk meer info te hebben zal per definitie niet perfect kunnen. Je mist gewoon de tussentijdse beeldinformatie. Daar kan geen scaler of mathematisch proces iets aan doen. Perfectie hierin is dus een utopia.
Eigenlijk net als dat was met video materiaal deinterlacing. Je kan je best doen, maar per definitie is het niet perfect omdat de interlaced fields die in tijd verschoven van elkaar zijn nooit perfect inelkaar zullen passen.

Gisteren de vw95 iets anders opgehangen. Ik heb er langere schroeven in gedaan zodat ie 1cm onder het plankje hangt. En ik heb er ongeveer 1 graad tilt in gedaan zodat ik wel met de onderkant van het 2.35:1 beeld op mijn oude lage positie kan zitten. Als tradeoff heb je dan een hele lichte trapezium vorm op het doek (1cm breder onder dan boven) maar dat valt eigenlijk niet op. En de lage positie van het beeldvlak (en dichter bij de center speaker) vind ik dan belangrijker. Ik vraag me af of ie op de oude positie niet iets naar boven getilt was. Ook omdat de lens - beeld - shift metingen tov de base ipv tov de lens leken te zijn in de specificaties.

riwi

Citaat van: riwi op januari 14, 2012, 14:55:59
Ik heb er ook 2 brillen bij besteld van Sony. Dan heb ik er 4, is bij demo's en met bezoek toch wel handig wat extra brillen. Met meer dan 4 zit ik hier niet vaak en past ook haast niet.

De brillen zijn er nog niet. Toen ik ze bestelde bij maxict zouden ze op voorraad zijn. Nu staat er 2 februari als uitleverdatum.
Vind ik altijd slecht als ze zo rommelen met of iets op voorraad is op niet.

Afgelopen jaar ook zo iets gehad met 4launch die mijn bestelde producten telkens binnen kregen maar niet aan _mij_ uitleverden. Dan verlies je mij snel/direct als klant, ik heb toen de complete bestelling daar ook geannuleerd en elders opgehaald.

Maargoed ik wacht nog wel 2 weken op de brillen dan.

riwi

#381
Ik wilde vanavond NLD-DLD op het doek kijken, maar het doek kwam niet naar beneden.
Weinig van de wedstrijd gezien want ik heb 2 uur met het doek staan te prutsen.

Lijkt erop dat het regelkastje stuk is. Wat je ook druk op de AB (IR  en RF) er gebeurt niks en de doeken blijven in de behuizing.
Kastje opengemaakt. Ingangsspanning is OK (230V) maar de 2 uitgangen (voor zwart doek en wit doek) lijkt geen spanning op te staan.

Mailtje naar Grobi gestuurd. Kijken wat ze kunnen doen. 't doek is van 2008. Ik hoop wel dat het nog weer werkend komt want ik ben er verder erg tevreden mee.

foto van de unit :


Wordt wel afkicken even zonder projector...  :nopompom:

<edit : al bericht terug van Grobi met de vraag of ik de nummertjes op de AB kan sturen. Super snel die Patrick  :) >


Wel vreemd dat ik op de zwarte uitgangs kabeltjes met de spanningszoeker wel meet dat er spanning is maar met de multimeter alleen 0V.

Kjelt

Altijd wel weer werkend te krijgen in het uiterste noodgeval met een (of twee in jouw geval) ander aansturingskastje(s) of een zelfbouw kastje  ;)

Als je met je spanningszoeker duidelijk licht ziet dan staat daar 230VAC (tov aarde) op. Als het nauwelijks licht is kan het ook een kleine spanning tov aarde zijn bv de nulleider. Dat wil nog niet zeggen dat er 230V tov Neutraal staat want dan wordt die neutraal bv afgeschakeld.

In ieder geval denk ik niet dat het de relais en uitgangscircuit is (aangezien geen van de twee rolluikmotoren nog iets doet, toch? of doet de masking het wel?)
Het zal waarschijnlijk de 5V voeding van de aanstuurelektronica (ontvangers en microcontroller) of van de relais (12V) zijn.
Kijk eens welke spanning er staat op die TO220 (multimeter in DC bereik, rode probe (+) op de derde pin (marked A) (van links naar rechts) en de zwarte probe op het koellichaam (marked B op plaatje). Als daar 3,3V of 5V staat is het goed en kunnen we verder zoeken.
Kijk ook even na de bruggelijkrichters (C en D op plaatje 2) waar je bij de + en - even wilt zien welke spanning daar staat (weer met multimeter in DC stand).

Anders kom even langs binnenkort kijken we eventjes.

Xander32

Troost je; aan Dld-Nl heb je niets gemist 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

riwi

Bedankt Kjelt. Ik zal vanavond nog wat proberen te meten op de punten die je zegt.

@Xander : in de pool had ik 3-0 voor DLD voorspelt :) Bijna goed..

riwi

#385
Beide doeken (wit en zwart) dioen het niet inderdaad Kjelt.

Ik heb hem gemeten en gelijk weer wat stuk gemaakt.
Op beide punten meette ik 0 Volt. Dus op A-B was het 0 volt
En over de gelijkrichter aan de linker kant ook 0 volt

Dus iets in de voeding is / was al stuk. Terwijl ik meette aan de gelijkrichter trok ik plots een behoorlijk vonk en gnig de zekering er door. Na inschakeling van de zekering zag ik weer een vonk, dus toen maar de stekker eruit gehaald. Nu is ie bij de gelijkrichter wat zwarter en maakt ie dus zeker sluiting op de 230V ingang.



Kjelt

#386
Ok waarschijnlijk de thermische zekering van de trafo die het dan begeven heeft (voor je ging meten dus  :D ) Nu heb je de gelijkrichter kort gesloten en is die waarschijnlijk ook stuk. Is allemaal wel te maken maar die trafo staat daar op wat de waardes zijn anders wordt het lastig zoeken? Tenzij het een schakelende voeding is zit ik me nu te bedenken dan wordt het allemaal wat lastiger.

riwi

#387
Niet meer waardes dan ik zo van de foto kan lezen.
Ik denk dat ik wel zo'n nieuw regelkastje kan krijgen/kopen van Grobi

Ik had niet echt de indruk dat ik sluiting maakt met de meet pennetjes, maar het zal wel.
Altijd bij dit soort acties weet ik weer waarom ik na de HTS electro nooit meer met printplaatjes of soldeerbouten werk ;)

papaleo heeft onlangs nog precies het doek gekocht dat ik ook heb. Dus ze maken de spullen nog wel gelukkig.

HTip

Balen voor je. Misschien een domme vraag, maar kan het scherm niet handmatig naar beneden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op juni 15, 2012, 09:05:37
Balen voor je. Misschien een domme vraag, maar kan het scherm niet handmatig naar beneden?
Nee helaas niet.
Kjelt zei dat je op de output kant gewoon 230V kan zetten op 2 van de 3 punten ABC, bv AB=omhoog en BC=omlaag, maar aan de linker kant van het printje zit electronica om de stand van het doek uit te lezen etc. Ik wil dat niet uit sync brengen door het doek te rollen zonder dat de electronica werkt. Bovendien met mijn staat van dienst in electronica gaat het dan compleet naar de verdommenis.

riwi

Vanmidag een laken gekocht, eens proberen of ik daar wat op kan zien als het moet :)


riwi

#391
Ik lees dat er nieuwe software is voor de SSP800 :
http://www.avsforum.com/t/980916/official-classe-ssp-800-thread/4740#post_22138678

Among other improvements:
- Added the Dolby Volume feature, selectable by input
- Added support for Dolby TrueHD DRC auto mode
- Added an OSD offset control to enable vertical repositioning of the OSD image

Die laatste is handig voor 2.35:1 doek liefhebbers.

Downloaden lukt op het moment nog niet, 't zal wel te druk zijn daar.
http://www.classeaudio.com/downloads/Downloads.htm?Path=/OPERATING_SOFTWARE

Teejoo

Ik heb hem binnen. Ga hem morgen installeren.

riwi

Met firefox lukt het niet, maar met IE wel merk ik. FF blijft een foutcode geven.
Ze gebruiken ook een of andere download browser plugin.

Ik download hem nu ook.

blue-eyes

Hier ook gedownload, met IE9, paar seconden was het binnen. Ik zal eens mijn laptop van zolder halen en een juiste USB kabel zoeken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Problemen hiero........

Op de eerste laptop eerst problemen met de driver voor de poort. Uiteindelijk met trucs opgelost. Toen wilde de uploader met veel errors niet starten......
2e Laptop gepakt, wederom issues met de driver. Zelfde manier opgelost. Toen issues met COM poorten, simpel op te lossen.
En, ja hoor, hij draait nu!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Dus jij zit nu op 2.06?
Ik ga straks kijken of ik de 3.02 op de mijne krijg. Eerst een seriele kabel zoeken, of met USB proberen.

blue-eyes

Ik zit nu op de laatste versie, conform de link die jij poste.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op juni 17, 2012, 11:45:08
Ik zit nu op de laatste versie, conform de link die jij poste.

Ik bedoelde meer of je wel de 2.0x had geladen en niet per ongeluk de 3.0x, maar dat zal waarschijnlijk niet lukken om de 'verkeerde' te laden.

blue-eyes

#399
De goede versie geladen: 1.3 HDMI, dual processor.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey