hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donaldk

Of wat latjes erin dan verdeel je het oppervlak eigenlijk ook. Zoals bij die valgordijnen.

Kjelt

De eerste meter is waar je de 90% winst haalt. Wellicht als je een korter stuk voorziet van een licht skelet (bamboe, alu) het niet doorhangt?

hifiman

Ik ga er nog even een nachtje over slapen heren (ondanks mijn lekke waterbed), dank voor het meedenken.

kermit

Wat jammer idd. Misschien idd de eerste meter alleen ophangen. Dat had ik ook in mijn andere woonkamer. Ik had 1 meter zwart geverfd van mijn plafond en dat scheelde al heel veel.

riwi

Hangt het nu (op de foto) met de glimmende/reflecterende kant naar beneden?

Je kan ook een extra zoom maken door het midden. Zeg maar extra stevigheid.  ___||____ Want je ziet wel dat de randen (die al gezoomt zijn) wel redelijk strak hangen. Evt zelf met naald en draad aan de slag ;) Maar er zijn ook van die turkse kleding herstel shops die je misschien kunnen helpen.

Toen ik 12 was en in het buitenland op school zat moest ik kiezen tussen wood/metal works en koken/naaien. Heb toen dat laatste gekozen, maar er is ook niet veel van blijven hangen :) Is dan ook al weer 36 jaar geleden.

Kjelt

Citaat van: riwi op februari  5, 2016, 12:47:00
Toen ik 12 was en in het buitenland op school zat moest ik kiezen tussen wood/metal works en koken/naaien. Heb toen dat laatste gekozen, maar er is ook niet veel van blijven hangen
Van koken ook niet echt toch?  :D

riwi


hifiman

Citaat van: riwi op februari  5, 2016, 12:47:00
Hangt het nu (op de foto) met de glimmende/reflecterende kant naar beneden?
Dat klopt.

Citaat van: riwi op februari  5, 2016, 12:47:00
Je kan ook een extra zoom maken door het midden. Zeg maar extra stevigheid.  ___||____ Want je ziet wel dat de randen (die al gezoomt zijn) wel redelijk strak hangen. Evt zelf met naald en draad aan de slag ;) Maar er zijn ook van die turkse kleding herstel shops die je misschien kunnen helpen.
Heb al contact gehad met de naaister, ze gaat het doek weer uit elkaar halen voor me en de losgehaalde delen zoomen zodat ik twee kleinere doeken overhou. De zoom zit dan nog steeds aan de verkeerde kant (ze bood niet aan om dat opnieuw te doen maar zou ik geloof ik ook geen trek in hebben :P ). Dan heb ik dus straks 1,5 m doek vanaf het scherm gezien. Met een extra oogje in het midden dus dan zal het ook niet zo doorhangen. Ik ben benieuwd, maar zal weer enige weken gaan duren voor het zover is vrees ik  :yawnee:

Citaat van: riwi op februari  5, 2016, 12:47:00
Toen ik 12 was en in het buitenland op school zat moest ik kiezen tussen wood/metal works en koken/naaien. Heb toen dat laatste gekozen, maar er is ook niet veel van blijven hangen :) Is dan ook al weer 36 jaar geleden.
Ik begrijp dat de volgende M&G inclusief een diner is  :clapping:

kermit

Citaat van: Audioloog op februari  5, 2016, 16:07:49

Ik begrijp dat de volgende M&G inclusief een diner is  :clapping:

Een lekkere biefstuk met een lekker bak koffie.  :coffee:

hifiman

Citaat van: kermit op februari  5, 2016, 17:39:06
Een lekkere biefstuk met een lekker bak koffie.  :coffee:
Ik neem de patat wel mee  :tongue2:

williams

Lekker steak .
Balen Ronald dat het nog niet goed uitgepakt heeft ,maar zo te lezen komt het wel goed .
Hoe was het beeld met de doeken en dan met name contrast ,en ik neem aan dat je ook wat meer lichtopbrengst hebt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op februari  5, 2016, 19:28:39
Lekker steak .
Balen Ronald dat het nog niet goed uitgepakt heeft ,maar zo te lezen komt het wel goed .
Hoe was het beeld met de doeken en dan met name contrast ,en ik neem aan dat je ook wat meer lichtopbrengst hebt .
Ik heb niet echt lang gekeken maar ik zag wel gelijk dat het mooier/prettiger  was om te kijken :-)


hifiman

Mijn laatste hometheater aanwinst  :headbanging:

Vorig weekend had ik de software op mijn htpc geupgrade, toen bleek de GPU van mijn Geforce GTX750 het niet te trekken met de nieuwe versie van madvr plus SVP en Kodi 16 DSPLAYER.
De GPU had het zowiezo al zwaar altijd dus vandaar het besluit te investeren in een krachtiger kaart. Dat betekende wel dat de voeding ook vervangen moest worden want die was destijds ook al kielekiele met zijn 350 Watt.

Nu dus een 600W voeding met een Geforce GTX960 kaart.  :popcorn:

hifiman

#9563
Ondanks de nu in totaal 10 ventilatoren in mijn htpc kast blijft het lawaai binnen de perken (ongeveer net zoveel geluid als de fan van mijn projector in low lamp mode.

Nu draait kodi 16 dsplayer met SVP4 en madvr weer lekker en heb ik een smoother beeld dan ooit!  :inlove: Ik dacht eerst dat ik het mij verbeelde, maar toen ik de SVP tearing test (een verticale oranje lijn door het beeld die langzaam van links naar rechts beweegt en weer terug) aanzette, had ik voor het eerst een compleet smooth bewegende lijn. Voorheen haperde die af en toe of ging opeens wat sneller of langzamer, dit geeft al aan dat mijn vorige videokaart eigenlijk al niet up to the task was!

Afijn das mooi dacht ik, dus ik wilde de nieuwste chroma upsaling methode eens proberen: NNEDI3 , maar dat gaf zelfs met 32 neurons al dropped frames. Dan denk je een snelle videokaart te hebben  :wacko: We houden het dus op suber-xbr, dat ziet er ook al prima uit. Alle overige instellingen ook dezelfde als voorheen.

Ondertussen is de HTPC al iets over de 1000 euro gaan kosten. Ik moet bekennen dat als ik dat vantevoren geweten had, dat er nooit aan uit gegeven zou hebben, dan had ik eerder voor een duurdere projector gekozen. Maar goed, nu het er toch staat: het geeft wel een heel mooi plaatje!  :clapping:

mr.crash

Ja dan wordt de HTPC wel duur.
Maar ik denk dat je dit ook wel
als een stukje van de hobby kunt zien.
Ik bedoel het naar je hand zetten en bouwen
en je HTPC.



...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

williams

Begint ondertussen een wel erg vette pc te worden  :clapping:
Ik kom binnen kort maar weer is kijken naar je nieuwe aanwinst .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: mr.crash op februari 14, 2016, 12:03:44
Ja dan wordt de HTPC wel duur.
Maar ik denk dat je dit ook wel
als een stukje van de hobby kunt zien.
Ik bedoel het naar je hand zetten en bouwen
en je HTPC.
Ja dat klopt, het is ook een deel van de hobby  :angel:

kermit

Citaat van: Audioloog op februari 14, 2016, 10:58:16
Ondanks de nu in totaal 10 ventilatoren in mijn htpc kast blijft het lawaai binnen de perken (ongeveer net zoveel geluid als de fan van mijn projector in low lamp mode.

10 ventilatoren??? Zit er een turbo in. :clapping:

hifiman

Ondertussen is het zwarte doek gehalveerd (320x150 nu) en opgehangen aan het plafond met nog een extra ring in het midden van de lengte richting. Het gaat nu wel goed qua doorzakken, al is het even aankijken of het doek niet nog verder uitzakt.

Het doek hangt sinds gisteravond laat, ik wilde toen even snel kijken hoe het beviel voor ik naar bed ging, maar toen bleek de bediening van mijn anamorpische lens opeens niet meer te werken en ben ik maar naar bed gegaan. Ondertussen is dat issue gefixed, het bleek gelukkig alleen de adapter te zijn die het loodje gelegd had en niet de IR schakeling in de lens.

Wel vielen mij gister zo even snel 2 zaken op:
- ja het doek is absoluut een verbetering!  :pompom:
- het doek werspiegelt helaas wat licht (dat voorheen op het plafond viel) en dat vind ik irritant, kans is dus groot dat ik op zoek ga naar een ander doek en dan weer opnieuw een naaister zoeken en weer opnieuw ringen erin laten slaan.  :nopompom:

Afijn, vanavond eerst maar eens gewoon een filmpje kijken om te ervaren hoe het nu echt bevalt!  ^^

riwi

Staat netjes zo. Ik denk dat het beetje lichtweerkaatsing via het doek tov de forse weerkaatsing van het witte plafond wel een enorme verbetering is. Zo met die span elastieken ipv direct de ring aan een haakje zoals bij mij is ook een mooie oplossing. En iets flexibeler.

hifiman

Citaat van: riwi op februari 26, 2016, 15:33:23
Staat netjes zo. Ik denk dat het beetje lichtweerkaatsing via het doek tov de forse weerkaatsing van het witte plafond wel een enorme verbetering is. Zo met die span elastieken ipv direct de ring aan een haakje zoals bij mij is ook een mooie oplossing. En iets flexibeler.
Dank je. Ja, dat denk ik ook, onder de streep is het zeker een verbetering! Het is meer dat de weerkaatsing op het doek mij gelijk opviel en op het plafond niet, maar dat laatste zal wel gewenning zijn  :P

hifiman

#9571
Sinds ik de X35 projector hebben willen 2 lampen niet meer aan of uit gaan (X10) tijdens het aanstaan van de projector. Ook als de projector uit stond reageerden deze zelfde lampen onbetrouwbaar, ik was er al achter dat als ik de projector uit het stopcontact trok het  probleem ook gelijk was. Een echte 120 kHz signaal sucker dus die X35  :crazy: Dit is inmiddels ook opgelost, toch maar eens een X10 filter gekocht en deze tussen de projector gezet: dat helpt  :headbanging:

williams

Ziet er goed uit Ronald ,ben dan ook benieuwd hoe dit er uit ziet en wat het doet voor je beeld.
Ik kom binnen kort maar weer is kijken en wat vlaai eten  ;)


Wil
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Doen we William  :pompom:

Ik zit net een uurtje te kijken en het is zeker een verbetering in de filmbelevimg. Het reflecteren van het doek valt bij nader inzien wel mee , zat er in het begin wat teveel op te focussen, maar als je gewoon film kijkt dan valt het nauwelijks op.

williams

CitaatDoen we William  :pompom:

Ik zit net een uurtje te kijken en het is zeker een verbetering in de filmbelevimg. Het reflecteren van het doek valt bij nader inzien wel mee , zat er in het begin wat teveel op te focussen, maar als je gewoon film kijkt dan valt het nauwelijks op.[/quote

Ga je op termijn toch nog op zoek naar een ander doek of laat je het zo ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.