hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Dan is de kans aanwezig dat je die 100MB partitie die hidden is gemist hebt.

Als ik een linux boot CD gebruikte dan zag die 100MB ruimte er uit als "free space" dus ik had die ook niet gekopieerd. Maar met de windows installatie disk en de recovery console en de commando's die ik in de andere thread noemde kan je die 100MB partitie dus weer aanmaken en vullen.

hifiman

Citaat van: riwi op november 23, 2015, 17:00:22
Dan is de kans aanwezig dat je die 100MB partitie die hidden is gemist hebt.

Als ik een linux boot CD gebruikte dan zag die 100MB ruimte er uit als "free space" dus ik had die ook niet gekopieerd. Maar met de windows installatie disk en de recovery console en de commando's die ik in de andere thread noemde kan je die 100MB partitie dus weer aanmaken en vullen.
Clonezilla heeft die netjes meegenomen.. Hij boot ook wel, maar het eindigt weer in een spontane reboot. Ik ga desalniettemin jouw verhaal eens goed doorlezen  8)

hifiman

Aaaerrghhhhhhhhh, 2 maanden aan het tweaken geweest met de settings van SVP om geen stotterende video meer te krijgen, kom ik er uiteindelijk achter dat mijn CPU aan throttlen is op het moment dat de video stottert (2de screenshot)  :sneaky2: Als ik de CPU onderklok van 4 GHz naar 3,8 GHz komt het namelijk ook niet meer voor.

Het ziet er naar uit dat de cpu toch te warm wordt en ik aan de waterkoeling moet...

riwi

Dat verklaart wel waarom we zagen dat als er zo'n hapering was dat we dat niet direct konden relateren aan complexe beeldinhoud. Het leek min of meer spontaan onafhankelijk van de beeldinhoud te gebeuren. En dan ook weer een poosje niet.

Je had er toch zo'n mooie platte Noctua koeler op zitten? Goed contact tussen de koeler en de proc? Bij mij zit er maar een i3'tje onder de platte Noctua en die blijft wel koel, maar als NAS heeft de i3 ook niet veel te doen.

Moet zeggen dat de AMD dan al vlot throttled. Ik had een I3 met slecht gemonteerde stock koeler in de NAS eerst en die liep strak naar de 95 graden en begon dan te piepen. Dwz de PC begon via de bios te piepen als ie de CPU snelheid omlaag bracht vanwege de temperatuur.

hifiman

Citaat van: riwi op december  2, 2015, 15:24:19
Dat verklaart wel waarom we zagen dat als er zo'n hapering was dat we dat niet direct konden relateren aan complexe beeldinhoud. Het leek min of meer spontaan onafhankelijk van de beeldinhoud te gebeuren. En dan ook weer een poosje niet.
Dat vond ik dus ook al zo raar, ik had ooit wel de cpu temperatuur gecheckt maat vond 60 graden wel meevallen. Dat de cpu aan het throttlen was had ik dus lange tijd niet door. Ik maar tweaken en tweaken aan dat SVP  om die stotteringen eruit te krijgen :wacko:

Citaat van: riwi op december  2, 2015, 15:24:19
Je had er toch zo'n mooie platte Noctua koeler op zitten? Goed contact tussen de koeler en de proc? Bij mij zit er maar een i3'tje onder de platte Noctua en die blijft wel koel, maar als NAS heeft de i3 ook niet veel te doen.
Klopt, maar dat was blijkbaar niet genoeg, heb er nu een andere noctua opzitten , zie volgende post ;-)

Citaat van: riwi op december  2, 2015, 15:24:19
Moet zeggen dat de AMD dan al vlot throttled. Ik had een I3 met slecht gemonteerde stock koeler in de NAS eerst en die liep strak naar de 95 graden en begon dan te piepen. Dwz de PC begon via de bios te piepen als ie de CPU snelheid omlaag bracht vanwege de temperatuur.
Ik vind het ook snel, maar nu met betere koeler en 3 extra fans in de kast, is het opgelost  :clapping: :pompom:

hifiman

Weer ruim 100 euro verder maar het probleem met de stotterende SVP is opgelost  :headbanging: Ik heb een betere koeler gevonden, ook van Noctua overigens. Een iets kleinere broer van degende die in mijn NAS pc zit en daar prima werk doet. Ik wilde destijds al dezelfde kopen maar die was te hoog voor mijn HTPC kast. Ik heb ook naar waterkoeling gekeken maar dat gaat niet passen in deze kast.

Daarnaast heb ik 3 extra fans gemonteerd, voorheen zaten er alleen twee 12cm fans aan de rechter zijkant, nu ook eentje aan de linker zijkant en twee 8 cm fans aan de achterkant.

Al met al blijft de cpu nu 15 graden koeler! Frappant detail is dat het front van de kast voorheen erg warm werd en nu letterlijk koud blijft. Blijkbaar was de airflow in de kast verre van goed, ik denk dat met name de twee ventilatoren aan de achterkant heel erg nodig waren.

Zojuist een uur film gekeken zonder problemen. Ok SVP is nog steeds niet perfect (artefacten), maar het werkt nu in elk geval naar behoren en ik ben al aardig verslaafd aan het "smoothe" beeld  :inlove:

riwi


Kjelt

Mooi dat het opgelost is, jammer dat deze videoprocessing op het einde moet gebeuren met HDMI als output, anders had je op zolder een dikke server kunnen laten "blazen"  en het via bv een Dune kunnen weergeven.

hifiman

Citaat van: Kjelt op december  3, 2015, 07:27:10
Mooi dat het opgelost is, jammer dat deze videoprocessing op het einde moet gebeuren met HDMI als output, anders had je op zolder een dikke server kunnen laten "blazen"  en het via bv een Dune kunnen weergeven.
Ja das zeker Jammer! Het kan overigens WEL, maar dan niet realtime en dat kost dus heel veel extra diskruimte en extra hamdnatige handelingen, hetgeen ik er niet voor over heb.

williams

Mooi dat alles  het weer goed doet .
Wat was je nu totaal kwijt om SVP soepel te laten draaien ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op december  3, 2015, 17:15:52
Mooi dat alles  het weer goed doet .
Wat was je nu totaal kwijt om SVP soepel te laten draaien ?
Ruim 800 euro. Veel geld maar kan dan bijv.  later eventueel ook ingezet worden als 4k media player.

mr.crash

Ik vind 800 euro ook veel geld.
Maar je kunt wel de hele HTPC naar
je eigen hand zetten.

Als ik met mijn HTPC aan de gang wil
moet ik jou topic nog maar eens even goed
door kijken.

Is die van jou nu helemaal klaar ?

Groet Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

hifiman

Citaat van: mr.crash op december  3, 2015, 19:08:52
Ik vind 800 euro ook veel geld.
Maar je kunt wel de hele HTPC naar
je eigen hand zetten.

Als ik met mijn HTPC aan de gang wil
moet ik jou topic nog maar eens even goed
door kijken.

Is die van jou nu helemaal klaar ?

Groet Han
Als ik de extra harddisk en voor niks uitgegeven eerste cpu koeler even niet meetel is het overigens ongeveer 700 euro  ;)

Hardwarematig is tie klaar, met de software heb ik nog heel wat plannen (bijvoorbeeld: jriver proberen, linux versie kodi, enz..).

hifiman

Mijn HTPC met Smooth Video Project is nu wel aardig uitgekristalliseerd, ik heb mijn documentje up to date gemaakt, voor wie er wellicht ook wat aan heeft:

http://www.ronaldverlaan.com/download/htpc.pdf

Richi

Bedankt Ronald. Stuur ik door naar mijn zwager die ook iets dergelijks van plan is.  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

hifiman

Graag gedaan heren, als er vragen zijn dan hoor ik het wel  ;D

hifiman

Er komt een nieuwe projector in huize audioloog  :pompom:

Het wordt de JVC X35  :inlove: welke ik 2de hands overneem van een bevriend forumlid.  :popcorn:
Ik heb er ook gelijk een nieuwe lamp bij besteld om het nieuwe projector gevoel te versterken  :angel:

Ik verwacht dat deze ergens volgende week bij mij thuis staat te spelen.  :headbanging:


riwi

Gefeliciteerd Ronald. Mooie upgrade  :pompom:

hifiman

Citaat van: riwi op december 15, 2015, 15:10:08
Gefeliciteerd Ronald. Mooie upgrade  :pompom:
Thanks Richard, het gaat druk worden met de meet & greets binnenkort geloof ik  :coffee:

Kjelt


hifiman

Citaat van: Kjelt op december 15, 2015, 16:19:24
Nice is dat 1 of 2 generaties nieuwer dan je HD350?
Er was ook een X30 als voorloper van de X35, dus ik denk 2  :clapping:

kermit

Ook gefeliciteerd . Zeer mooie upgrade.En nu wel iets met je plafond doen.  :clapping:
Anders komen Kjelt en ik met een pot verf en word het hele plafond  O0;D

riwi

Citaat van: Kjelt op december 15, 2015, 16:19:24
Nice is dat 1 of 2 generaties nieuwer dan je HD350?
Ik denk 4 generaties zelfs.
Na de HD350/RS10 kwam de HD550/RS15. Daarna de X3, de X30 en daarna de X35. Daarna de X500/RS49 en nu de X5000/RS400

Bij sommige weet ik de corresponderende RS naam/nummer niet meer. JVC maakt dat ook hopeloos ingewikkeld.

kermit weet het misschien wel want die heeft ze ongeveer allemaal gehad.  >:D

williams

Hoi Ronald gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,lijkt een beetje op de x35 die ik ook hebt hangen  ;)
Na de hd350 kwam inderdaad de x3 ,x30 en vervolgens de x35 , dit waren allen instapmodellen van jvc .
De x35 heeft als instapper 2 jaar gelopen bij jvc en is van de laatste generatie .
Nu is er dus weer een nieuwe serie bij jvc met de x5000 als goedkoopste .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.