hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: LittleNinja op oktober 29, 2013, 21:30:03
Ik volg jouw iRule projectje ook als u het niet erg vindt. ;)
Nou vooruit dan maar ;-)

kermit


LABO

Ziet er gelikt uit !!! Ga je volgen want dit zijn van die dingen die het forum zo leuk maken. Wie weet maak je het nog eens commercieel  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

hifiman

Citaat van: LABO op oktober 30, 2013, 22:57:31
Ziet er gelikt uit !!! Ga je volgen want dit zijn van die dingen die het forum zo leuk maken. Wie weet maak je het nog eens commercieel  :headbanging:
Even om misverstanden te voorkomen, dit is al commercieel en niet van mij ;-) Je koopt een itach IP to IR kastje en een licentie voor de irule software, en dan moet je nog zelf je afstandsbediening designen, dat laatste commercieel maken zou niet eens interessant zijn denk ik, er gaat erg veel tijd in zitten!

hifiman

Citaat van: kermit op oktober 30, 2013, 21:10:01
Mooi hoor! Ben benieuwd binnenkort :D
Net zo benieuwd als ik ben wanneer jij toch weer je volgende projector gaat kopen?  ;D  :clapping:  ;)  :popcorn:  :pompom:

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op oktober 30, 2013, 23:14:11
Even om misverstanden te voorkomen, dit is al commercieel en niet van mij ;-) Je koopt een itach IP to IR kastje en een licentie voor de irule software, en dan moet je nog zelf je afstandsbediening designen, dat laatste commercieel maken zou niet eens interessant zijn denk ik, er gaat erg veel tijd in zitten!

Toch gebeurt dat wel... In Wateringen zit een bedrijfje dat ook iRule configureert voor de klant. Hij noemt het alleen geen iRule, waarschijnlijk om te voorkomen dat men door heeft dat ze het zelf kunnen.

Waar heb je de itach vandaan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

kermit

D :pompom:
Citaat van: Audioloog op oktober 30, 2013, 23:14:52
Net zo benieuwd als ik ben wanneer jij toch weer je volgende projector gaat kopen?  ;D  :clapping:  ;)  :popcorn:  :pompom:
haha! Volgens mij kun je mijn gedachten lezen!  ;D nog even kijken hoelang ik het nog vol kan houden! :clapping:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Ondertussen heb ik een bruikbare iRule afstandsbediening op mijn ipad  :inlove:

Dit is het hoofdscherm met de te kiezen aktiviteiten.

hifiman

Dan zal ik als voorbeeld 1 aktiviteit laten zien: film kijken op de projector.

Elke aktiviteit heeft 3 schermen, het verlichting en devices scherm zijn hetzelfde bij alle aktiviteiten.

hifiman

Alles functioneert naar behoren maar daar moet ik wel bij aantekenen dat er best veel tijd in is gaan zitten.

De bediening van mijn sat ontvanger (vu duo+) kreeg ik via IR niet goed werkend, dat is raar want met mijn Harmony One heb ik hier geen enkel probleem mee. Uiteindelijk ben ik voor de ip ipv ir oplossing gegaan omdat de vu+ dit ondersteund, dit werkt zowiezo betrouwbaarder en ik heb dus niet veel moeite meer gestoken om te kijken of het ir probleem op te lossen was. Exact hetzelfde verhaal voor de dune!

De bediening van de Marantz receiver, Sony TV en JVC Projector en Apple TV werkte wel in 1x naar behoren via ir.

Al met al een flexibel en mooi systeem, maar niet echt plug and play (vergeleken met een Logitech Harmony AB).

hifiman

#8811
En dan een heel ander verhaal...

Ik had zin om weer eens wat te hobbien op elektronica gebied, dus heb besloten om andere condensatoren in de buizenbuffer trap in mijn stereo versterker te gaan plaatsen. Aangezien de boel hard wired in elkaar zit zal het hele trapje uit elkaar moeten en opnieuw in elkaar gesoldeerd moeten worden. Ach zo blijven we van de straat  ;)

Aan de ingang zitten nu wima condensatoren, deze ga ik vervangen door Audyncap true copper. Aan de uitgang van de buizenbuffer trap zit nu Audyncap Plus, deze ga ik vervangen door Audyncap Reference. Bij de keuze van de condenstatoren speelde de prijs een grote rol, het mocht niet te duur worden en ik kon dus niet voor de exoten gaan. Ik heb me laten leiden door prijs, de capacitor test van humble homemade hifi en het feit dat de huidige keuze van Audyncap aan de uitgang op zich goed bevalt. Ga ik echt een stap maken qua geluid ? We zullen zien.. ehhh horen  :music:

rovinggecko

Citaat van: Audioloog op november  8, 2013, 23:12:25
Ondertussen heb ik een bruikbare iRule afstandsbediening op mijn ipad  :inlove:

Dit is het hoofdscherm met de te kiezen aktiviteiten.
Wow, dat ziet er strak uit. Zie hier een kandidaat kerst projectje...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

hifiman

Citaat van: rovinggecko op november  9, 2013, 12:57:55
Wow, dat ziet er strak uit. Zie hier een kandidaat kerst projectje...
Daar kun je beide kerstdagen mee vullen  :satisfied:

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Ronald,

Leuk te zien dat je weer actief ben... ;)

Heb je je projector onlangs nog gecalibreerd  :-X ;D :coffee:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Zo de nieuwe condensators zitten erin  :satisfied:

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op november 29, 2013, 12:58:21
......................en
Geen wauw effect, maar dat had ik ook niet verwacht. Het klinkt wel anders, maar ik wacht even tot er wat speel uurtjes opzitten alvorens conclusies te trekken.

Kom wat mij betreft binnenkort wel effe bij je langs voor een bakkie en calibratie!

Erik van Voorst (in memoriam)

Altijd welkom...pm maar dan prikken we wat. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ondertussen ben ik tot de conlusie gekomen dat de nieuwe condensatoren technisch een verbetering zijn (meer detail met name), maar klankmatig is het minder mooi geworden. Omdat terug gaan naar de oude situatie ook geen fun is ga ik kijken of ik terug kan naar de oude warmere klank maar toch proberen een verbetering te behalen t.o.v. de oude situtatie.

Oude situatie:
Input C: Wima FKP
Output C: Audyncap plus

Huidige situatie:
Input C: Audyncap Copperfoil
Output C: Audyncap Reference

Nieuw plan:
Input C: Audyncap Copperfoil
Output C: Wima MKP10

Het is natuurlijk een gok en echt terug naar de oude situatie kan natuurlijk altijd nog. Voor mij is dit hele experiment wederom een bewijs dat betere componenten geen beter eindresultaat hoeft te betekenen, het is als koken, het gaat om juiste balans van de ingredienten en 1 goed ingredient maakt nog geen heerlijke maaltijd.

To be continued  ;)

hifiman

De patient staat weer lekker te spelen. Koken met componenten, het klinkt weer wat warmer nu en dat was precies de bedoeling.   :headbanging:

Harry HT

Hi Audioloog,

Mooi gedaan hoor  O0

Hoe warm klinkt het  ?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op januari 22, 2014, 23:32:57
Hi Audioloog,

Mooi gedaan hoor  O0

Hoe warm klinkt het  ?

Gegroet,

Harry
Hee Harald,

Even warm als voorheen zeg maar, de "upgrade" naar duurdere condensators had het geluid technischer gemaakt en dat beviel niet, het was niet meer "in balans". Vandaar deze wijziging, weer wima's gebruiken, alleen nu op de uitgang ipv de ingang van de buizentrap.

Groetjes,

Ronald