hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Audioloog op mei 28, 2013, 08:45:37
Dank je en vervelend voor jou.  :-\  Ik was ook al een tijdje op zoek en heb toevallig op het juiste moment op het forum gekeken en gelijk toegehapt  :D

Ik kom er wel overheen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Harry HT

#8776
Hi Audioloog,
Citaat van: Audioloog op mei 26, 2013, 18:09:48
Vandaag een Squeezebox Touch opgehaald bij een forumlid, wilde er al een tijdje een hebben en liep tegen een mooi exemplaar aan bij iemand die geen woekerprijs vroeg. En al is tie maar voor de set boven (waar ik meer uurtjes doorbreng dan in de huiskamer..), ben er helemaal happy mee  :satisfied:  :thumbs-up:

Uiteraard gelijk de touch toolbox 3.0 erop gezet. Ik bedien de speler met ipeng op een Ipod Touch 4G die ik gisteren mezelf kado gedaan heb.  :headbanging:
Gefeliciteerd, een hele goede keus  :D

Waarom een nieuwe ipod Touch erbij ? 

Lekker radio paradise luisteren  :)

Ben benieuwd naar je nieuwe "voeding" project.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman


Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op juni  7, 2013, 15:32:18
Omdat het kan  :D
Wat Kan kan, Kan kan Kan alleen ...

Veel plezier ermee.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Afgelopen weekend heb ik een Harmony Smart Control aangeschaft, deels als spielerij, deels in de hoop de Harmony One die ik gebruik uiteindelijk volledig te vervangen.

Om gelijk maar met de eindconclusie te beginnen, het ding gaat terug naar de winkel, tot mijn verbazing is er geen mogelijkheid om de knoppen binnen de app zelf naar eigen smaak toe te kennen, te configureren, enz. Het is uiteraard mogelijk om devices en aktiviteiten toe te voegen maar daar is dus zo'n beetje alles mee gezegd. Ja je kunt wel knoppen toekennen aan de bijgeleverde simpele "fysieke" afstandsbediening, maar ik ga natuurlijk niet met 2 devices in mijn hand zitten om de boel te bedienen.

Verder liep ik nog tegen het volgende aan:

- Er worden slechts 8 apparaten ondersteund en ik blijk er al 11 gedefinieerd te hebben in mijn Harmony One, iets wat ik vooraf niet beseft had, hetgeen uiteraard mijn eigen fout is. Het positieve is dat tijdens het importeren van de Harmony One configuratie (mooi dat die optie geboden wordt!) er een melding komt dat de 11 apparaten zullen worden overgezet maar dat als ik een nieuw apparaat wil toevoegen in de toekomst, dan zal ik eerst weer onder de 8 apparaten moeten komen. Wat is dat voor idioots vraag ik mij af? Het ding ondersteund dus wel meer dan 8 apparaten maar om te pesten staan we dat niet toe ofzo? Afijn voor nu even geen probleem, maar ik vind dat nogal raar.

- Ik vind het bedienen middels een app niet echt praktisch om de simpele reden dat ik niet intiutief weet waar knoppen zitten, iets wat met een fysieke afstandsbediening wel het geval is, je moet dus altijd je blik heen en weer wisselen tussen je video display en je ipod (of ander smartphone achtig device dat ondersteund wordt).

Al met al vind ik het produkt geen succes. Althans, niet als vervanging van bijvoorbeeld een Harmony One. Wel was het leuk om mee te spelen, maar zodra ik het gemis aan het kunnen configureren van knoppen ontdekte was ik ook heel snel weer uitgespeeld.

Tot zover deze kleine update ;-)

Kjelt

Tja na de Pronto is er eigenlijk een behoorlijk gat gevallen in de ab markt. Wat je dus als trend ziet is dat alle nieuwe apparaten via IP en een app te bedienen zijn. Dat werkt op zich beter dan via IR vind ik zelf maar de grote nadelen van zo'n app zijn:

- slechts 1 apparaat ondersteund, als je dus meerdere apparaten wilt bedienen (bd speler / prepro ) moet je steeds tussen apps switchen  :(
- kwaliteit vd apps is wisselend, die vd Dune vind ik behoorlijk goed maar voor de Oppo mis ik een aantal belangrijke knoppen (zoals subtitle bv) en meerdere schermen verdeling vind ik zelf ook waardeloos.

Oftewel wachten op een goede universele IP app die je zelf kunt indelen, ze schijnen er al te zijn?



hifiman

Citaat van: Kjelt op juli  2, 2013, 21:56:24
Tja na de Pronto is er eigenlijk een behoorlijk gat gevallen in de ab markt. Wat je dus als trend ziet is dat alle nieuwe apparaten via IP en een app te bedienen zijn. Dat werkt op zich beter dan via IR vind ik zelf maar de grote nadelen van zo'n app zijn:

- slechts 1 apparaat ondersteund, als je dus meerdere apparaten wilt bedienen (bd speler / prepro ) moet je steeds tussen apps switchen  :(
Wat mij betreft een showstopper, dan maar de ouderwetse universele afstandsbediening. Voor muziek werkt een app voor mij dan weer wel prima, maar dat is dan ook alleen omdat ik het volume digitaal regel, anders had ik alsnog een AB erbij nodig gehad. Een aparte app per "aktiviteit" zou ik dus prima vinden, maar op muziek luisteren na gaat die vlieger in de praktijk helaas niet op.

Citaat van: Kjelt op juli  2, 2013, 21:56:24
- kwaliteit vd apps is wisselend, die vd Dune vind ik behoorlijk goed maar voor de Oppo mis ik een aantal belangrijke knoppen (zoals subtitle bv) en meerdere schermen verdeling vind ik zelf ook waardeloos.
Maar dan zit je dus alsnog met een afstandsbediening om je TV/Projector en receiver te bedienen.

Citaat van: Kjelt op juli  2, 2013, 21:56:24
Oftewel wachten op een goede universele IP app die je zelf kunt indelen, ze schijnen er al te zijn?
Geen idee, ik heb me er nog niet in verdiept.

Groetjes,

Ronald

Raphie

ik vind door meerdere apps sliden juist wel fijn, wordt een beetje gek van die universele dingen waar 20 nietszeggende knoppen d.m.v 5 menu layers 100 functies delen.. niks voor mij, dan liever 5 apps via IP met een fysieke 1:1 mapping v/d respectievelijke remotes......
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli  9, 2013, 23:35:48
ik vind door meerdere apps sliden juist wel fijn, wordt een beetje gek van die universele dingen waar 20 nietszeggende knoppen d.m.v 5 menu layers 100 functies delen.. niks voor mij, dan liever 5 apps via IP met een fysieke 1:1 mapping v/d respectievelijke remotes......
Zit zeker wat in  ^-^

hifiman

#8784
Ik heb niks nieuws te melden, dus gewoon maar eens een foto'tje van de huidige stand van zaken.

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus 22, 2013, 10:39:28
Ik heb niks nieuws te melden, dus gewoon maar eens een foto'tje van de huidige stand van zaken.

:music:  :bigsmile:

BuSpu

Citaat van: Audioloog op augustus 22, 2013, 10:39:28
Ik heb niks nieuws te melden, dus gewoon maar eens een foto'tje van de huidige stand van zaken.

Minder knuffels meer Zen  ;)

Kjelt

Citaat van: Audioloog op augustus 22, 2013, 10:39:28
dus gewoon maar eens een foto'tje van de huidige stand van zaken.
Dat is een mooie VOOR foto, ben benieuwd naar de NA foto  :popcorn:

hifiman

#8788
In het kader van de hobby weer een beetje oppakken heb ik het volgende projectje bedacht.

Ik speel al jaren muziek via mijn gemodificeerde Logitech Transporter, echter voor het geval er eens iemand langs komt met een cd'tje heb ik nog een cd speler staan, een Marantz CD63-MKII KI Signature. Deze staat dan als loopwerk via spdif aangesloten op de DAC input van de Logitech Transporter. Ik had al eens een Wadia loopwerk op deze manier aangesloten gehad en dat klonk beter dan streaming via de transporter. Er zit dus potentie in deze manier van luisteren, de Marantz klinkt echter zeer plat en een stuk slechter dan streamen via de transporter.

Daar ik sinds kort een nieuw scoopje heb kan ik eindelijk ook spdif signalen goed bekijken. Nou dat is even schrikken, het spdif signaal is uitermate slecht (niet bepaald een mooie blokgolf). Mijn projectje is dus om te kijken of ik dit kan verbeteren en of dit dan ook terug te horen is in het geluid.

To be continued!




Harry HT

Hi,

Zo  "HORROR" :o ;D ;D

Succes met je project  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk dat je je hobby weer hebt opgepakt... :headbanging:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Ik heb eens plaatjes gezien van de 'blokgolf' die uit een Cec TL2 transport kwam en dat was ook absoluut geen mooie rechte blok. Eigenlijk was dat puur een soort RC curve. Ik heb toen gedacht dat de CEC juist hierdoor misschien wel mooier klonk dan andere CD loopwerken.

Dus ipv te werken naar een perfecte blok zou je kunnen kijken wat het doet als je de zaak nog meer afvlakt. 't is maar een idee :)

Kjelt

Je hebt het SPDIF signaal wel afgesloten met 75ohm? Zo te zien wel.
Extreme blokgolven brengen wel een breed spectrum met zich mee (Fourier) en is dus zeker niet altijd wenselijk. Als je gaat kijken naar hele hoog frequent digitale signalen lijken deze steeds meer sinus-achtig dan een blokgolfvorm.

hifiman

Thanks voor de input heren! Ik wilde in eerste instantie (naar idee van Lampizator) een buis gebruiken als buffer voor de spdif output, gewoon omdat het kan  :D Maar ik loop al tegen praktische zaken aan, gaat gewoon niet passen in deze speler (die aardig vol gebouwd zit). Een trichord klok proberen lijkt me ook wel wat maar dat is qua budget even geen optie. Afijn, even laten bezinken en kijken wat ik er mee ga doen.  ^-^

hifiman

#8794
Mijn Logitech Harmony One afstandsbediening, die op zich prima bevalt, begint kuren te vertonen, 1 knopje gaat opeens wat zwaar en dus een mooi excuus (asbakje vol dus nieuwe auto effect..) om eens wat anders te proberen  ;D

Heb dus een itach ip2ir kastje aangeschaf en een irule licentie. Ik draai irule op mijn ipad. Ben net begonnen om een beetje bekend te raken met de irule builder en een en ander te testen. Ik heb 11 devices in mijn logitech harmony staan en 8 aktiviteiten en veel makro's dus het wordt nog een aardige klus om de boel over te zetten. Maar dat vind ik niet erg want dat is onderdeel van de hobby  :satisfied:

garmtz

Citaat van: Kjelt op september 22, 2013, 13:28:55
Je hebt het SPDIF signaal wel afgesloten met 75ohm? Zo te zien wel.
Extreme blokgolven brengen wel een breed spectrum met zich mee (Fourier) en is dus zeker niet altijd wenselijk. Als je gaat kijken naar hele hoog frequent digitale signalen lijken deze steeds meer sinus-achtig dan een blokgolfvorm.

Goed punt... Het afsluiten met een 75 Ohm karakteristieke impedantie is hier wel belangrijk!

hifiman

Citaat van: garmtz op oktober 29, 2013, 09:49:18
Goed punt... Het afsluiten met een 75 Ohm karakteristieke impedantie is hier wel belangrijk!
Dat projectje is gecancelled, maar het was inderdaad een goed punt  ;)

LittleNinja

Ik volg jouw iRule projectje ook als u het niet erg vindt. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Mijn eerste irule panel is af (in de zin van functioneel), kan nu alvast mijn X10 spul (lichten/rolluik/basshakers) en mijn ventilator bedienen.

Nu de rest nog  ;D


hifiman

En de eerste aktiviteit is klaar: Film kijken (Dune) op TV  :thumbs-up: