hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davey

Citaat van: Audioloog op mei  9, 2010, 11:51:24
De afgelopen dagen viel mij op dat de Harmony One AB erg snel leeg was (accu). Accu er zojuist even uitgehaald, blijkt deze helemaal bol te staan.Had een tangetje nodig om hem er uberhaupt uit te krijgen. Logitech support een mail gestuurd en nu maar even afwachten hoe klantvriendelijk ze zijn (heb nog garantie).  ^-^

Ik heb een keer te maken gehad met de klantenservice en dat was omdat mijn batterij niet goed contact maakte. Wat ik er nog van weet is dat ze supervlug een hele nieuwe ab opstuurde en daar zat een briefje bij of ik de oude wilde terugsturen. Uiteraard heb ik dat gedaan destijds. Ik denk dus dat het voor jou ook allemaal wel goed gaat komen.

hifiman

Ik heb er ook wel vertrouwen in, maar ja eerst zien dan geloven  :D

celerontje

En anders maar zo'n accu van eBay plukken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Die Grado is :inlove: Mooie hoofdtelefoon. Feli 8)

Die tv is echter :-[

Waarom what hifi alle tv's die ik slecht vind als goed bestempeld weet ik niet, maar vermoed commercieel belang. Zijn altijd dezelfde merken.

Panasonic en Sony zijn een beetje de merken waar je naar moet kijken. Philips, Samsung en Loewe hadden bij ons een enorm hoog uitvalpercentage en een matig beeld.
Sony was wel OK, net als de dure modellen van Samsung. Panasonic en wijlen Pioneer waren met grote voorsprong de mooiste.

Voor Philips moet je ook contact opnemen met de klantenservice van Philips zelf. Van daaruit is de service op best goed. ;)

Zet je dynamisch contrast eens helemaal uit Ronald, en ga van daaruit eens opnieuw kijken ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Samsung is heel mooi hoor, mits gekalibreerd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: tiptop op mei  9, 2010, 22:13:06
Waarom what hifi alle tv's die ik slecht vind als goed bestempeld weet ik niet, maar vermoed commercieel belang. Zijn altijd dezelfde merken.
Ik ging overigens niet alleen op what hifi af hoor, ik vind eigenlijk alleen maar positieve reviews en meningen over deze TV. Bijvoorbeeld op avforums.com is er ook een thread waar deze TV aardig de hemel in geprezen wordt.
Mijn grootste punt is het donkere beeld als je alle toeters en bellen uitzet. Verder vind ik het raar dat de RGB settings voor alle inputs gelden en dus niet afzonderlijk gecalibreerd kunnen worden.

Citaat van: tiptop op mei  9, 2010, 22:13:06
Panasonic en Sony zijn een beetje de merken waar je naar moet kijken. Philips, Samsung en Loewe hadden bij ons een enorm hoog uitvalpercentage en een matig beeld.
Sony was wel OK, net als de dure modellen van Samsung. Panasonic en wijlen Pioneer waren met grote voorsprong de mooiste.
Nog even voor de duidelijkheid, ik wilde niet meer dan 600 euro uitgeven, het is maar een kleine TV die we dan ook met name voor dat gebruiken: af en toe wat TV kijken.

Citaat van: tiptop op mei  9, 2010, 22:13:06
Voor Philips moet je ook contact opnemen met de klantenservice van Philips zelf. Van daaruit is de service op best goed. ;)
O ok.

Citaat van: tiptop op mei  9, 2010, 22:13:06
Zet je dynamisch contrast eens helemaal uit Ronald, en ga van daaruit eens opnieuw kijken ;)
Heb ik al geprobeerd, dan wordt het weer zo donker....

Groetjes,

Ronald


scrutinizer

Tja, hij staat dan ook bol van het werk. ::)

;D

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op mei 10, 2010, 11:25:58
Tja, hij staat dan ook bol van het werk. ::)

;D

Anton.


Haha het is inderdaad het meest gebruikte apparaat in huis  8)
De voorganger heb ik zelfs weten te verslijten binnen 2 jaar  :-X

Groetjes,

Ronald

celerontje

Bij onze Philips TV kan ik elke input apart kalibreren. ??? (maargoed, tegenwoordig heb je die nieuwe modellen met die enorm trage menu's e.d.)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 10, 2010, 13:08:20
Bij onze Philips TV kan ik elke input apart kalibreren. ??? (maargoed, tegenwoordig heb je die nieuwe modellen met die enorm trage menu's e.d.)
Het commentaar van een verkoper in de winkel in kwestie: dat is logisch mijnheer, alle inputs zitten immers op dezelfde printplaat  :-X  :withstupid:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 10, 2010, 16:19:45
Nee, De Block  ;D
::) ;D Dat zijn echt mannen met verstand ervan :P

Maar ik ken die toestellen ook en donker horen ze zeker niet te zijn. Contrast ging altijd naar 54% ongeveer en helderheid zat ook vaak tussen de 50 en 60%.
En alle beeldverslechteringstechnieken uit.

Dan komt een Philips bijna altijd het mooist uit.
Dus mischien is er wel wat niet goed als ik het zo hoor. Vermoedelijk softwarematig.(en dat is helaas bij Philips niet ongewoon) :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 10, 2010, 16:58:32
::) ;D Dat zijn echt mannen met verstand ervan :P
Haha, dat heb ik nooit gezegd he, halen en betalen bij dat soort zaken want ik erger me aan elke antwoord wat die gasten in dat soort zaken geven  ;)

Citaat van: tiptop op mei 10, 2010, 16:58:32
Maar ik ken die toestellen ook en donker horen ze zeker niet te zijn. Contrast ging altijd naar 54% ongeveer en helderheid zat ook vaak tussen de 50 en 60%.
En alle beeldverslechteringstechnieken uit.
Toch is die van mij vrij donker, op standje max is het prima maar dan heb je niks meer "over" voor als de backlight in de toekomst wat minder licht gaat geven. Afijn ik ga er nog eens goed over nadenken of ik hem om ga ruilen of niet.

Citaat van: tiptop op mei 10, 2010, 16:58:32
Dan komt een Philips bijna altijd het mooist uit.
Dus mischien is er wel wat niet goed als ik het zo hoor. Vermoedelijk softwarematig.(en dat is helaas bij Philips niet ongewoon) :-\
Nieuwste firmware staat er op in elk geval.

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Audioloog op mei  5, 2010, 10:08:12
Het wordt de dreambox 8000, dat staat al vast  ;)
I stand corrected, toen ik dit schreef wist ik nog niet van het bestaan van de VU+ Duo af, deze biedt voor mij (dankzij het feit dat PLI software op deze ontvanger kan draaien) exact hetzelfde als de DM8000 voor 449 euro ipv 975 euro  :notify: Ik vond de prijs van de DM8000 zowiezo eigenlijk al lastig te rechtvaardigen voor mezelf (veel te duur voor wat het bied) en dit lijkt een mooi alternatief te zijn  :)

Ik verwacht dit moois aan te schaffen over een maand of twee, hetgeen mij ook nog even de tijd geeft om er goed over na te denken  ^-^

Er blijkt zelfs al een thread over te zijn op dit forum, hetgeen mij tot gisteren geheel ontgaan was  :-X
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97534.0

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman


tiptop

Okido. :) Graag gedaan.

Ben benieuwd wat je gaat vinden :)

Oh ja, LCD-schermen profiteren duidelijk van een paar dagen inspelen :) Zelf na een paar uur ziet het er al veel beter uit. Qua motionhandling en ruis.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 11, 2010, 13:13:12
Okido. :) Graag gedaan.

Ben benieuwd wat je gaat vinden :)
Aangezien ik een beetje vast zit aan de zaak in kwestie (qua omruilen) zit ik even naar hun aanbod te kijken. Daarom de vraag, weet jij of de Sony EX500 net zo goed is als de NX500? Ik vind zelf de EX500 mooier qua uiterlijk overigens.

De EX500 lijkt een nieuwer model te zijn met als extra tov de NX500 een nieuwere generatie bravia engine, 100 Hz mogelijkheid, en online mogelijkheden.

Citaat van: tiptop op mei 11, 2010, 13:13:12
Oh ja, LCD-schermen profiteren duidelijk van een paar dagen inspelen :) Zelf na een paar uur ziet het er al veel beter uit. Qua motionhandling en ruis.
Hee dat wist ik dus niet, weer wat geleerd  :)

celerontje

Ik vind 't zelf erg ongeloofwaardig klinken, maar 't zal wel zo zijn! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op mei 11, 2010, 13:18:08
Ik vind 't zelf erg ongeloofwaardig klinken, maar 't zal wel zo zijn! ;D
Het is zo ::) ;)

Hoe ze zich tot elkaar verhouden weet ik niet. De EX heeft bravia engine 3 en de NX bravia engine 2 aan boord. Theoretisch zou dat een voordeel zijn voor de EX, maar kan je niks beloven. De NX500 is nieuwer.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 11, 2010, 13:24:09
Het is zo ::) ;)

Hoe ze zich tot elkaar verhouden weet ik niet. De EX heeft bravia engine 3 en de NX bravia engine 2 aan boord. Theoretisch zou dat een voordeel zijn voor de EX, maar kan je niks beloven. De NX500 is nieuwer.
Afijn ik moet eerst maar eens zelf gaan kijken dan  ^-^

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 11, 2010, 11:00:54
I stand corrected, toen ik dit schreef wist ik nog niet van het bestaan van de VU+ Duo af, deze biedt voor mij (dankzij het feit dat PLI software op deze ontvanger kan draaien) exact hetzelfde als de DM8000 voor 449 euro ipv 975 euro  :notify: Ik vond de prijs van de DM8000 zowiezo eigenlijk al lastig te rechtvaardigen voor mezelf (veel te duur voor wat het bied) en dit lijkt een mooi alternatief te zijn  :)

Ik verwacht dit moois aan te schaffen over een maand of twee, hetgeen mij ook nog even de tijd geeft om er goed over na te denken  ^-^

Er blijkt zelfs al een thread over te zijn op dit forum, hetgeen mij tot gisteren geheel ontgaan was  :-X
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97534.0

:pompom: :pompom: :pompom:

Leuk hoor. Kan ik mooi af en toe is wat vragen aan je  :D

hifiman

Citaat van: Davey op mei 11, 2010, 17:31:40
:pompom: :pompom: :pompom:

Leuk hoor. Kan ik mooi af en toe is wat vragen aan je  :D
Haha, zoals wat?  :D