VU+ Duo, Twin Linux HDTV met PVR

Started by Siroj, February 9, 2010, 20:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siroj

Ik weet niet of jullie deze alle kennen, maar ik heb sinds begin dit jaar een nieuwe sat ontvanger ter vervanging van mijn Relook 400s namelijk de VU+ Duo omdat ik ook HD beeld wilde kijken. Het is een nieuwe ontvanger maar met de PLi software al erg volwassen en met een prachtig beeld. Ik heb er een HD in gehangen en kan hiermee zonder problemen opnemen (5 HD tegelijk zonder problemen al geprobeerd)
Gewoon een tip ;)

geba

Mijn oog was ook al op deze ontvanger gevallen, maar helaas is deze erg slecht leverbaar.
Las wel ergens dat de tuners niet al te goed waren, met een matige lnb en schotel schijnen de tuners niet al te 'onderscheidend' te zijn.

Siroj

Nou ik kan je wel meegeven dat deze ontvanger erg goede tuners heeft. Ik heb deze vergeleken met een DM800 en met een DM8000 en het HD + SD beeld van mijn VU+ is in mijn ogen beter dat van beide DM boxen.
Neem anders eens contact op met WT Electronic in Bladel. Ik weet zeker dat hij ze heeft, hij importeert ze namelijk ;)

Als je het mij zou vragen: DOEN. Als je wilt mag je ook gerust bij mij komen kijken hoor, geen probleem.

geba

Hoe is het met de stabiliteit van de VU+ Duo? Mijn Kathrein loopt bijv. vast na opnames (vanuit EPG gepland) en het sharen naar de Dreambox loopt ook nog wel eens vast (combinatie Incubus - CCcam). Ook de media center functionaliteit is niet al te stabiel (maar dat vind ik ook niet bijster interessant).

Wel goed te lezen dat het beeld goed is. Ik begreep alleen van een collega dat de VU Duo moeite heeft om zenders te vinden met een mindere lnb en (kleine) schotel.
Ik zal de importeur eens mailen, ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

Siroj

#4
Met de stabiliteit zit er erg goed. Ik heb tot nu toe (en heb em 1,5 maand actief in bezit) geen enkele vastloper gehad. Opnames gaan echt zonder enkele problemen op SD en HD zenders op mijn ingebouwde SATA HD, maar ook op een e-SATA of USB aansluiting gaat het perfect. Al met al kan ik echt deze ontvanger aan iedereen aanraden.
Wellicht dat je eens moet rondneuzen op het VU+ subforum van PLi: http://www.pli-images.org/forum/viewforum.php?forum_id=60
Laat je niet misleiden door de niet werkende zaken die er genoemd worden, dit zijn voornamelijk extra plugins die vanaf de dreambox komen.

Echt een TOP apparaat en nee ik heb geen enkel belang in VU+, gewoon een erg tevreden gebruiken nadat ik vaak heb liggen vloeken de afgelopen jaren op mijn Relook 400s. ;)
Ben benieuwd wat je hoort van de importeur (heb ik em ook vandaan ;) )

geba

Ik laat het je weten, ik heb de importeur zojuist gemaild met wat vragen.
Interessant forum trouwens van Pli.

Davey

Ik heb deze net besteld en moet met een week ongeveer binnen zijn. Ik had op het Sat4all  forum zo veel goede berichten gelezen dat ik 'm ook moet hebben. Half april komt de single tuner en die heb ik ook maar vast in order gezet  8). De DM800 gaat er dan uit. Ik kan niet wachten tot ie binnen is.

Fleetwood

waarom de 800 eruit?
wat doet de solo zoveel beter dat je extra geld ervoor uitgeven?
wat gaat de solo kosten eigenlijk?
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

SpeedyAndré

Ik heb een db 7000S met card sharing, kan ik dat makkelijk over zetten op de vu+ duo?
M'n humax 2000 doet de hd zenders, maar helaas zonder card sharing  :-\

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Davey

Quote from: Fleetwood on March  5, 2010, 22:57:44
waarom de 800 eruit?
wat doet de solo zoveel beter dat je extra geld ervoor uitgeven?
wat gaat de solo kosten eigenlijk?

Belangrijkste redenen dat ik ga overstappen is omdat ik graag alles van 1 en hetzelfde heb i.v.m. sharing, programmalijsten, etc. Daarnaast hebben de VU's een veel krachtiger processor wat alles een stuk sneller en stabieler maakt. De infrarood is stukken krachtiger zodat ik 'm met de Logitech Harmony kan gaan bedienen.

De DM800 is een prachtig apparaat maar ik wil toch eigenlijk wel een twin-tuner zodat ik ook wat kan opnemen als ik al tv aan het kijken ben. De DM8000 vind ik z'n geld niet waard voor wat ik ermee wil doen, tv kijken via de satelliet. De VU+ Duo is de helft van de prijs met op veel fronten zelfs betere prestaties.

De VU+ Solo zal rond de € 300,- gaan kosten en gaat meer gemak geven i.c.m. de Duo. Dat is de voornaamste reden voor mij.

Quote from: SpeedyAndré on March  5, 2010, 23:28:37
Ik heb een db 7000S met card sharing, kan ik dat makkelijk over zetten op de vu+ duo?
M'n humax 2000 doet de hd zenders, maar helaas zonder card sharing  :-\

André  8)

Op de VU+ Duo kan je van de mannen van PLI de Enigma2 plaatsen. Da's dezelfde als er voor de DM's wordt gebruikt. Geen enkel probleem dus  ;)

Davey

Hij ziet er ook wel mooi uit en heeft gelukkig HDMI i.p.v. DVI  8)




Fleetwood

ja duidelijk antwoord davey,
maar er zit geen kwaliteitverschil tussen hdmi en deze dvi hoor.
dus dat maakt niks uit.

ik denk dat als ik goedkoper zou willen kopen dan de 800,
waarschijnlijk voor de 500hd zou gaan.

maar goed ik heb zelf een 7000 boven die het gewoon goed doet op de normale zenders,én beneden gebruik ik alweer een tijdje de 800,
helemaal super hoor.
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

oud_account_1

Is VU+ een betrouwbaar bedrijf?
Ik heb een paar jaar geleden een maxdigital 225 gekocht en daarvoor viel al snel het doek waardoor er geen firmware upgrades meer uit komen.
Anders ga ik toch maar voor de DM 500HD.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Davey

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 12:46:16
maar er zit geen kwaliteitverschil tussen hdmi en deze dvi hoor.
dus dat maakt niks uit.

Klopt, het is alleen weer een kabel die je moet kopen en niet voor een ander apparaat gaat gebruiken. Een HDMI kabel is wat dat betreft wat universeler.

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 12:46:16
ik denk dat als ik goedkoper zou willen kopen dan de 800,
waarschijnlijk voor de 500hd zou gaan.

De prijs maakt me eerlijk gezegd niet zo heel erg veel uit. Het moet alleen wel in de juiste verhouding blijven staan voor mij en ik vind de DM8000 belachelijk geprijsd. Je krijgt er, t.o.v. de VU+, een paar inbouwplekken voor om extra tuners  en een DVD-speler in te bouwen. Die zitter er dus nog niet in.

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 12:46:16
maar goed ik heb zelf een 7000 boven die het gewoon goed doet op de normale zenders,én beneden gebruik ik alweer een tijdje de 800,
helemaal super hoor.

De 800 gebruik ik nu ook een tijd naar alle tevredenheid. Hij heeft alleen een paar kleine minpuntjes waaronder bijvoorbeeld de slechte infrarood. De 500HD is een hele leuke maar zoals gezegd wil ik graag hetzelfde merk boven en beneden i.v.m. sharing, zenderlijsten, etc. Als de 8000 een "normale" prijs had gehad was ik misschien bij DM gebleven maar na het lezen van alle positieve recenties van de VU+ Duo ben ik voorlopig helemaal overstag.

Quote from: squadra on March  6, 2010, 13:22:24
Is VU+ een betrouwbaar bedrijf?
Ik heb een paar jaar geleden een maxdigital 225 gekocht en daarvoor viel al snel het doek waardoor er geen firmware upgrades meer uit komen.
Anders ga ik toch maar voor de DM 500HD.

Het is een nieuwe speler in deze markt die direct goed van zich laat horen. Met de betrouwbaarheid bedoel je denk ik of ze wel of niet failliet zullen gaan en dat kan ik je helaas niet zeggen. Ik zit niet in de Raad van Bestuur daar  :D.

Wat ik je wel kan vertellen is, en dat weet je waarschijnlijk al, dat de VU+ een prachtig Linuxbakkie is. Het mooie van OpenSource is dat er een comminitie kan ontstaan die hier heel veel voor gaat schrijven / programmeren. Die communitie is er al en dat is een heel groot voordeel wat betreft garanties voor upgrades in de toekomst. Kijk is op de site van PLi en dan zal je zien dat alles wat ze voor de DM's doen in de meeste gevallen ook bruikbaar is voor de VU's  :headbanging:

Groet, Dave

oud_account_1

Quote from: Davey on March  6, 2010, 14:38:30
Het is een nieuwe speler in deze markt die direct goed van zich laat horen. Met de betrouwbaarheid bedoel je denk ik of ze wel of niet failliet zullen gaan en dat kan ik je helaas niet zeggen. Ik zit niet in de Raad van Bestuur daar  :D.

Wat ik je wel kan vertellen is, en dat weet je waarschijnlijk al, dat de VU+ een prachtig Linuxbakkie is. Het mooie van OpenSource is dat er een comminitie kan ontstaan die hier heel veel voor gaat schrijven / programmeren. Die communitie is er al en dat is een heel groot voordeel wat betreft garanties voor upgrades in de toekomst. Kijk is op de site van PLi en dan zal je zien dat alles wat ze voor de DM's doen in de meeste gevallen ook bruikbaar is voor de VU's  :headbanging:

Groet, Dave
hehe, je hoeft niet per se lid van de raad te zijn om te weten of een bedrijf al lang bestaat ;)
De specs van het apparaat zijn erg mooi en de prijs is ook goed.
Ik heb na verder zoeken helaas wel een blocking issue gevonden :police:
De importeur van VU+ is n.l. ook de importeur van mijn max 225s.
Na de ervaring met de max is dat voor mij reden genoeg om alle producten van hun te vermijden  :-X
Het zal dus waarschijnlijk de DM500HD gaan worden.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Davey

Quote from: squadra on March  6, 2010, 15:34:39
hehe, je hoeft niet per se lid van de raad te zijn om te weten of een bedrijf al lang bestaat ;)
De specs van het apparaat zijn erg mooi en de prijs is ook goed.
Ik heb na verder zoeken helaas wel een blocking issue gevonden :police:
De importeur van VU+ is n.l. ook de importeur van mijn max 225s.
Na de ervaring met de max is dat voor mij reden genoeg om alle producten van hun te vermijden  :-X
Het zal dus waarschijnlijk de DM500HD gaan worden.

Ik kan me daar wat bij voorstellen. Ik koop al m'n satspullen bij nog maar 1 winkel waar de service buitengewoon is. Ik weet zeker als ik gezeur krijg met het apparaat dat ze het voor me oplossen naar mijn tevredenheid. Uiteindelijk doe ik geen zaken met een importeur maar met de winkel maar nogmaals, ik snap je redenatie.

oud_account_1

Quote from: Davey on March  6, 2010, 15:38:23
Ik kan me daar wat bij voorstellen. Ik koop al m'n satspullen bij nog maar 1 winkel waar de service buitengewoon is. Ik weet zeker als ik gezeur krijg met het apparaat dat ze het voor me oplossen naar mijn tevredenheid. Uiteindelijk doe ik geen zaken met een importeur maar met de winkel maar nogmaals, ik snap je redenatie.
Normaal wel, maar firmware updates krijg je niet via de winkel.
Meldingen van bugs werden soms gewoon genegeerd, zelfs als meerdere mensen dezelfde bug opmerkten.

Ik ben wel benieuwd naar de winkel waar je je spullen haalt.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Fleetwood

firmware updates komen van mensen als Pli en dergelijke.
dus zolang deze mensen er de hobby inzien, zul je up2date blijven.

@Davey, die kabel (dvi-> hdmi) zit gewoon bij de 800 dus die hoef je dan toch niet te kopen,
dus dat is ook geen argument :-)

maar snap wel dat je hetzelfde merk wilt, dat is een keuze die je maakt toch.
infrarood gebruik ik zelf niet, zou niet eens weten aarvoor?
dat de 8000 veel te duur is, ja das wel duidelijk ja.
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

roos

verschil in beeldkwaliteit van de  dream en de vu is voor mij doorslaggevend, voor de duidelijkheid, de vu scoorde duidelijk beter en niet alleen op hd signaal.....
kan hem morgen ophalen, thuis inpluggen en draaien maar (cs)
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Davey

Quote from: roos on March  6, 2010, 20:08:55
verschil in beeldkwaliteit van de  dream en de vu is voor mij doorslaggevend, voor de duidelijkheid, de vu scoorde duidelijk beter en niet alleen op hd signaal.....
kan hem morgen ophalen, thuis inpluggen en draaien maar (cs)

De processor is een duo core en als ik het goed gelezen heb je 2 x een core van 400MhZ. Uiteindelijk dus veeeeeeel meer kracht ter beschikking voor de videoprocessing. Ik ben wel benieuwd of jij dit morgen ook zo gaat ervaren  :coffee:

Quote from: squadra on March  6, 2010, 15:50:02
Normaal wel, maar firmware updates krijg je niet via de winkel.
Meldingen van bugs werden soms gewoon genegeerd, zelfs als meerdere mensen dezelfde bug opmerkten.

Fleetwood geeft het antwoord al.

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 16:50:43
firmware updates komen van mensen als Pli en dergelijke.
dus zolang deze mensen er de hobby inzien, zul je up2date blijven.

Gezien de link met DreamMultimedia zal dat wel goed gaan komen  :D

Quote from: squadra on March  6, 2010, 15:50:02
Ik ben wel benieuwd naar de winkel waar je je spullen haalt.

Ik PM het je wel even.

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 16:50:43
@Davey, die kabel (dvi-> hdmi) zit gewoon bij de 800 dus die hoef je dan toch niet te kopen,
dus dat is ook geen argument :-)

Hmm, ik ga hier zeker geen kabeldiscussie opwekken but I love the Monster M1000 series  :D

Quote from: Fleetwood on March  6, 2010, 16:50:43
infrarood gebruik ik zelf niet, zou niet eens weten aarvoor?

Met de DM800 heeft m'n Logitech nooit goed kunnen samenwerken. Het schijnt dat het met de VU+ een stuk beter gaat en dat is een mooi extraatje voor mij.

XP

Is dit een machine die ook aan te raden is aan iemand die gewoon een goede twin tuner pvr wil zonder daaraan te hoeven "hobbyen"?

Ik gebruik al een aantal jaar een Inverto IDL 7000 PVR, maar begin o.a. een hdmi-aansluiting en HD ontvangst te missen. Helaas verliezen de Inverto en Samsung plasma de laatste tijd ook kort hun contact bij veel blauw in beeld (in animatie, decors van programma's etc.) en heb ik geen beeld totdat de handshake tussen beide weer tot stand is gebracht.

De Inverto is ondanks veel (kleine) onhebbelijkheden redelijk plug-and-play, is deze VU+ Duo dat ook?

Davey

Ja en nee. Af en toe zal het beter zijn om te updaten maar het moet niet. Als de winkel 'm klaar maakt voor je kan je er zo mee aan de gang. Het hobbyen valt ook wel mee wat ik er zelf bijvoorbeeld mee doe. Ik vind het fijn om af en toe is een handige plug-in te downloaden maar zoals gezegd, het hoeft niet.

roos

#22
als antwoord op XP...
wat voor mij de doorslag gaf was de verschrikkelijk goede beeldkwaliteit.....ben er nog steeds erg blij mee.
aanbod van de hd zenders wordt ook snel groter, wordt alleen maar beter dus.
het updaten is peanuts, ik heb dit een paar keer gedaan, heb er alleen weinig van gemerkt.
dit zal komen omdat ik alleen tv kijk en af en toe wat opneem, alle toeters bellen en plugins gebruik ik niet.
heb er de software van pli opstaan, werkt vlekkeloos.
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Davey


XP

Bedankt voor de snelle reacties!

Dit lijkt me een mooie opvolger voor wat ik nu heb staan. Gezien de prijs moet ik helaas even wachten tot het vakantiegeld overgemaakt is  :unhappy: