hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

S@m

#6775
Citaat van: Audioloog op november 30, 2009, 22:08:58
Bij thuiskomst vanavond lag er een pakje met daarin de Hexlink Golden 5C interlink op mij te wachten  :pompom:

Leuk om te zien dat deze interlink nog dikker is dan de Hexlink speakerkabel die ik gebruik  :-X


Nou zegt dat gelukkig niet veel...

De Magnan Signature luidsprekerkabel is de perfecte metgezel voor de Magnan Vi, Zilver-Brons en Signature interlink. Net als de Signature interlink vermindert de speakerkabel drastisch muzikale degradaties, veroorzaakt door het skin effect. De Signature luidsprekerkabel is uniek geconstrueerd. Het is een 125mm brede, plat koperen lint voor elke polariteit op de afzonderlijke luidspreker. Het skin effect wordt teruggebracht tot 1 / 170 van die van de typische conventionele luidsprekerkabels. De ader is een zeer dunne koperfolie (.00075"). Om de beste muzikale prestaties te bereiken raden we aan dat de kabels naast elkaar worden gelegd.


hifiman

Citaat van: ivo1986 op december  3, 2009, 10:28:00
En is het een verbetering?
Ben ik nog niet helemaal over uit, het is zeker muzikaal maar misschien ook een tikkeltje tegen het "saaie" aan. Ik bewaar de quadlink gewoon zodat ik tzt altijd nog eens terug kan wisselen mocht ik die behoefte hebben  ^-^

hifiman

Citaat van: S@m op december  3, 2009, 10:39:56
Nou zegt dat gelukkig niet veel...
Het was ook slechts een "constatering"  ;)

S@m

Citaat van: Audioloog op december  3, 2009, 10:48:07
Het was ook slechts een "constatering"   ;)

Ik weet het, jij hecht niet aan uiterlijk vertoon...

hifiman

Citaat van: S@m op december  3, 2009, 10:52:39
Ik weet het, jij hecht niet aan uiterlijk vertoon...
Mwaahh dat zeg ik ook niet, het oog wil ook wat  ;)

ivo1986

Citaat van: Audioloog op december  3, 2009, 10:45:48
Ben ik nog niet helemaal over uit, het is zeker muzikaal maar misschien ook een tikkeltje tegen het "saaie" aan. Ik bewaar de quadlink gewoon zodat ik tzt altijd nog eens terug kan wisselen mocht ik die behoefte hebben  ^-^

Wat ben jij saai en verstandig geworden.
Waar is het neurotische wisselen gebleven?  ;D ;D

hifiman


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman



hifiman

Gisteren de speakertjes nog eens lekker verwent en in de antiek bijenwas gezet  ;D

hifiman

En eindelijk (had ik al lang lang geleden moeten doen  :-X ) een Marmitek EH-IR7243RF besteld (IR/RF receiver, X10 zender) zodat als ik op play druk (film kijken) het licht ook automatisch uit gaat, en bij een druk op de pauze knop weer aan  :D

hifiman

En dankzij Riwi en zijn pronto heb ik nu eindelijk ook de idle mode code voor de Dune in mijn AB zitten. Dat scheelt weer twee handmatige akties om de dune aan te zetten en met de hand uit zetten zodat de fan niet dag en nacht blijft doordraaien  :pompom:

Xander32



Erg mooie set hoor :worship:. Prachtige speakers.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hifiman


hifiman

De Avalon Avatars zijn absolute blijvertjes!  :inlove: Ze klinken erg goed, ze zien er prachtig uit (ze mogen van de vrouw des huizes niet eens meer weg  :-X ) en ze zijn ook de beste oplossing voor weergave van het laag wat in mijn ruimte/opstelling altijd een lastig issue was.  8)

Wel ben ik door het ertussen zetten van de Cardas Hexlink interlink weer nieuwsgierig geworden naar hoe ik mijn systeem nog wat verder kan finetunen richting mijn smaak en dan denk ik dus vooral aan de bekabeling (de hexlink interlink is het denk ik toch niet helemaal voor mij). Misschien tzt weer eens wat van MIT proberen, dit mede geinspirireerd door een review van More Music waarin de MIT MH750 biwire LS kabel en de MIT MI350 interlink gebruikt worden. Voor de duidelijkheid, dit ingegeven door enthousiasme, niet door onrust.onvrede (zoals in het verleden nog wel eens het geval was). Geen haast mee maar krijgt zeker een keer een vervolg  ;)

Een andere brainwave die ik al eerder heb gehad is dat het handig zou zijn (maar geen noodzaak), de tape input van de Symphonic Line versterker te rerouten zodat deze de volumeregeling "bypassed". Met andere woorden, het creeeren van een echte HT input die dan middels de tape selector wordt geactiveerd. Helaas heb ik geen schema van de versterker, maar op zich lijkt me dit een leuk projectje wat "te doen" moet zijn. Wederom: geen haast, het is een idee wat nog even moet rijpen  :)

kermit

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 08:56:42
En dankzij Riwi en zijn pronto heb ik nu eindelijk ook de idle mode code voor de Dune in mijn AB zitten. Dat scheelt weer twee handmatige akties om de dune aan te zetten en met de hand uit zetten zodat de fan niet dag en nacht blijft doordraaien  :pompom:

Ja idd. IK WIL OOK EEN PRONTO???? :crazy:
Het is zeker handig want ik moest steeds de Dune aanzetten met de knop en nu hoeft dat niet meer. Lekker vanuit je luie stoel. :bigsmile:

hifiman

Citaat van: kermit op december  5, 2009, 11:30:40
Ja idd. IK WIL OOK EEN PRONTO???? :crazy:
Heb ik ook serieus aan zitten denken, maar ja een beetje duur voor die ene keer in de 5 jaar dat je hem voor iets dergelijks nodig hebt  ;)

kermit

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 11:33:55
Heb ik ook serieus aan zitten denken, maar ja een beetje duur voor die ene keer in de 5 jaar dat je hem voor iets dergelijks nodig hebt  ;)

Daarom hebben we Riwi toch?  ;D :laugh: :pompom:

hifiman

En na het bezoek aan Kermit staan nu eigenlijk twee andere zaken bovenaan mijn wensenlijstje:

- masking systeem
- prismasonic HFE1500R

:wub:

hifiman


Kjelt

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 11:35:43
En na het bezoek aan Kermit staan nu eigenlijk twee andere zaken bovenaan mijn wensenlijstje:

- masking systeem
- prismasonic HFE1500R

:wub:
-Plafond verduistering
-coulante vriendin
of omgekeerd
:D  :D  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op december  5, 2009, 11:40:17
-Plafond verduistering
-coulante vriendin
of omgekeerd
:D  :D  :D
Nee nee, eerst de masking  :D

celerontje

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 08:54:53
En eindelijk (had ik al lang lang geleden moeten doen  :-X ) een Marmitek EH-IR7243RF besteld (IR/RF receiver, X10 zender) zodat als ik op play druk (film kijken) het licht ook automatisch uit gaat, en bij een druk op de pauze knop weer aan  :D
Hehe, eindelijk om mijn advies ingegaan dat ik je in Augustus vorig jaar gaf? :D :D :D

Om onnodig ge-trial and error te voorkomen, moet je dit even weten:
Eerst moet je Harmony het nummer van de ontvanger uitzenden, dus bv. 1, en dan het stuurcommando, dus aan/uit/dimmen.
Qua ABCDE hoef je niks te doen in je Harmony, dat stel je gewoon in met het draaiwieltje op het IR/X10 kastje zelf.

Succes ermee! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kermit

Citaat van: Audioloog op december  5, 2009, 11:35:43
En na het bezoek aan Kermit staan nu eigenlijk twee andere zaken bovenaan mijn wensenlijstje:

- masking systeem
- prismasonic HFE1500R

:wub:

Wel eerst je vrouw inlichten he. ;D :headbanging: