SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuPo

Staan toch al ingedraaid richting de sweetspot (zwarte bank)?

Raymond187

Wat heb je uitgeprobeerd Frank? Qua indraaien en richting. Kan best een zijn dat als je ze wat meer richting elkaar draait dat de surround bubble wat verbeterd.

Kost iig niks om te proberen.

RalphH

Mooie ruimte! Proficiat!

Citaat van: LuPo op november  2, 2015, 14:51:05
Staan toch al ingedraaid richting de sweetspot (zwarte bank)?

Altijd een beetje proberen is mijn ervaring. Vind het bij ons wat lekkerder klinken (minder plaatsbaar) als ze wat achter de sweetspot samenkomen.
Zou ze dit geval eerder wat hoger zetten, boven oorhoogte/rugleuning dus en dat wat spelen met toe-in.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Ik moet nog beginnen met het in- en afstellen, dus hoe het nu staat is puur op zicht en niet op gehoor.
Er zal nog wel wat tijd overheen gaan voordat alles naar wens staat denk ik.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Ook hier even de resultaten plaatsen van mijn metingen van de XXLS400 in mijn HT.
Zoals ik al in een ander topic zei, twijfel ik over de accuraatheid van de RadioShack db-meter en zou ik willen vragen of er iemand uit de omgeving
van Breda is met een betere meet-mic (bij een Umik), die eens bij mij zou willen komen meten ter vergelijking.




RalphH

Analoge dB meters meten in de regel prima en eerder minder dan meer (wat bij jou het geval is).

Ik woon in Den Bosch maar kom er de komende tijd niet toe om ff naar Breda op en neer te kachelen, je bent wel altijd welkom om even bij ons langs te komen met laptop en meter.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Mocht ik in de buurt komen, dan zal ik dat zeker een keer doen. Thnx.

sparda

Die Klipsch R-115SW al binnen gekregen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen tegenover de BK XXLS400 :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

gallardonl

Binnenkort (dit jaar) ga ik beginnen met mijn eigen hometheater in de garage. Ik ga zeker het lijstje overnemen ! bedankt!  en veel plezier!

Maikel_audionerd

Potverdikkeme wat een fantastisch mooie ruimte frankp!!
Ik vind dat je dat grandioos mooi gemaakt hebt  :wub:
Ben wel benieuwd hoe de posities van je rears uiteindelijk zijn geworden
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

frankp

@sparda
Heb de sub nog niet binnen, maar zou eind deze week of begin volgende week moeten komen. Draai nu dus even subloos.

@gallardonl
Veel succes en plezier met het ombouwen van de garage. Mocht je info willen over mijn verbouwing of eens willen komen kijken dan hoor ik het wel, hè.

@Maikel_audionerd
Dank je wel Maikel.
De rears staan zoals ze te zien zijn op de foto's in mijn post van 1 november. Voor de hoofdluisterplek (de bank) staan ze daar het beste, maar ik
ga alles nog een keer opnieuw instellen als de nieuwe sub er is.

frankp

In de tussentijd ook nog zelf even een audiorack in elkaar geknutseld. Niet slecht al zeg ik het zelf.


HTip

Wat een prachtig eindresultaat geworden, Frank! :worship: :worship: :worship:

Als ik je nog een akoestische tip mag geven, zou ik een kleed in de luisterdriehoek voor de fronts en de center leggen. En wat de plaatsing van de rears betreft, kijk even in dit topic met als aanvulling, de rears laten kruisen op ca. 30 cm achter de sweetspot. Dat geeft in mijn situatie de meest ruimtelijke weergave en blokkeert de persoon naast je niet de speaker in die richting.

Heel veel kijk- en luisterplezier! :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Dank je wel. Een goed voorbeeld doet goed volgen hè  :D

Het kleed is inderdaad al onder de aandacht. Al is het alleen maar om de voetjes wat warmer te houden.
Moet even een keer op pad om wat moois uit te zoeken.

Ik ga zeker nog spelen en proberen met de plaatsing van de speakers, maar zoals gezegd wacht ik even tot de nieuwe
sub er is.

Mocht je eens in de buurt zijn, ben je uiteraard altijd welkom.


HTip

Citaat van: frankp op januari 20, 2016, 20:28:27
Dank je wel. Een goed voorbeeld doet goed volgen hè  :D
Erg leuk om te zien dat mijn ruimte jouw inspiratie is geweest! :wub: Maar hoe dan ook heb je het fantastisch uitgevoerd. En jij hebt nog grotere uitdagingen gehad met het isoleren van de garage. :thumbs-up:

Citaat
Het kleed is inderdaad al onder de aandacht. Al is het alleen maar om de voetjes wat warmer te houden.
Moet even een keer op pad om wat moois uit te zoeken.
Ons kleed komt van Ikea en voldoet prima voor de demping van de 1e reflectiepunten van de speakers. Je plafond (mooi is dat Sombra hé ;)) en de wanden doen de rest...

Citaat
Ik ga zeker nog spelen en proberen met de plaatsing van de speakers, maar zoals gezegd wacht ik even tot de nieuwe sub er is.
Gave sub heb je in het vooruitzicht! Past erg goed bij je fronts/center. Plaatsing van de sub is overigens ook smaakafhankelijk. Als je veel punch wil is een hoek beter. Waar de sub nu staat heb je meer vermogen nodig om dezelfde punch te behalen, maar dat komt helemaal goed met de Klipsch. Voordeel is wel dat de integratie in het geluidsbeeld makkelijker is.

Citaat
Mocht je eens in de buurt zijn, ben je uiteraard altijd welkom.
Dank je voor de uitnodiging. Als/wanneer je een M&G organiseert kom ik graag jouw prachtige HT bewonderen en beleven!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: RalphH op november 16, 2015, 10:01:42
Analoge dB meters meten in de regel prima en eerder minder dan meer (wat bij jou het geval is).

Ik woon in Den Bosch maar kom er de komende tijd niet toe om ff naar Breda op en neer te kachelen, je bent wel altijd welkom om even bij ons langs te komen met laptop en meter.
ALs de heren gaan meten,leg ze even op elkaar als je wilt RalphH in 1 scherm.
Kunnen we het verschil eens in beeld brengen  ;D

RalphH

Weet niet of t r van komt, maar zullen we dan zeker doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Citaat van: HTip op januari 20, 2016, 21:47:05
Je plafond (mooi is dat Sombra hé ;)) en de wanden doen de rest...

Ja, het plafond is inderdaad een juweeltje. Ben ook blij dat ik het uiteindelijk heb laten doen.
Als het afstellen en afwerken verder helemaal naar wens is dan zal ik zeker een M&G organiseren.

@RalphH
Ik ga zeker eens proberen om richting den bosch te komen. Eerst moet de vriendin even uit de lappenmand zijn, zodat ik wat makkelijker weg kan  ;)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Vandaag mijn kerstcadeautje (eindelijk) opgehangen.



En op vloerkleden-jacht geweest en een mooi hoogpolig kleedje gekocht voor de HT. Goed voor het geluid en de voetjes  :inlove:


mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

frankp