The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

En daarnaast gewoon erg gezellig...eigenlijk het belangrijkste.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: vik op maart 29, 2016, 16:36:36
Ik ben heel erg benieuwd zaterdag en heb er zin in!  :smile:

Goed om te horen. Ik heb er ook weer zin in! Deze zaterdag is het wel 'verplicht' om o.a. SACD en Hi-Res luisteren :D.

Citaat van: chansig op maart 29, 2016, 16:54:52
Veel plezier....een van de beste sets die ik ooit heb gehoord.

Bedankt Hans voor je compliment! :)

Citaat van: chansig op maart 29, 2016, 16:55:22
En daarnaast gewoon erg gezellig...eigenlijk het belangrijkste.

+1 Absoluut! De lat is hoog gelegd afgelopen zaterdag, maar het lijkt me een mooi doel voor komende zaterdag om dat minstens te evenaren ;D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

morca

Veel plezier zaterdag Vik,dit zal wel geweldig klinken !!

Jean hoe bevalt de Trinnov dsp ?
Als ik zo lees erg goed.

Etiennevh

Citaat van: Jean Sibelius op maart 29, 2016, 20:03:48
Goed om te horen. Ik heb er ook weer zin in! Deze zaterdag is het wel 'verplicht' om o.a. SACD en Hi-Res luisteren :D.

Bedankt Hans voor je compliment! :)

+1 Absoluut! De lat is hoog gelegd afgelopen zaterdag, maar het lijkt me een mooi doel voor komende zaterdag om dat minstens te evenaren ;D.

Groeten, Jan
Hoi Jan, SACD hebben we vast allemaal wel. Ik heb ook nog een mooie DVD Audio, zal hem meenemen. Ben benieuwd, vorige keer hebben we aardig wat High Res geluisterd ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

vik

Komt goed thanks.  :coffee:

Het wordt voor mij de 2x keer dat ik bij Jan ben.



Citaat van: morca op maart 29, 2016, 20:12:01
Veel plezier zaterdag Vik,dit zal wel geweldig klinken !!

Jean hoe bevalt de Trinnov dsp ?
Als ik zo lees erg goed.
Citaat van: chansig op maart 29, 2016, 16:54:52
Veel plezier....een van de beste sets die ik ooit heb gehoord.

Gr Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


chansig

Het gemak waarmee het speelt is fenomenaal. Ik heb thuis echt een paar uur nodig gehad om mijn eigen set weer te waarderen. Gelukkig lukt dat dan weer. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Citaat van: chansig op maart 30, 2016, 13:08:31
Het waarmee het speelt is fenomenaal. Ik heb thuis echt een paar uur nodig gehad om mijn eigen set weer te waarderen. Gelukkig lukt dat dan weer. :D

Gr Hans
AL met al kan ik beter niet vragen of ik ook eens mag komen ,als ik zo lees  :clapping:

chansig

Ach het geeft aan wat er mogelijk is met akoestiek, dsp, subwoofer plaatsing. Heel veel dus.

De PA set van Dutch&Dutch heeft dit gemak overigens ook evenals de set van Jerry.

Drie compleet verschillende sets qua opbouw en apparatuur.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

clockwork

Ook ik behoorde tot de 'happy few' die afgelopen weekend een kijkje konden nemen in de Confidence Mansion.

Twee jaar geleden heb ik hier ook al een M&G bijgewoond. Toen concludeerde ik dat de ruimte helemaal perfect is, de speakers top zijn en hoewel het ook toen al geweldig klonk, er wellicht op het gebied van de voorversterking en de bronnen een hele kleine verbetering te realiseren was.

Sinds dat bezoek heeft Jan een nieuwe bron in de vorm van de Oppo 105 en natuurlijk de Trinnov als streamer en processor. Plus nog wat nieuwe kabels en een fluisterstille NAS. En met dit alles heeft hij wat mij betreft toch weer een enorme stap gezet. We hebben in een lange sessie, die overigens wat mij betreft voorbij gevlogen is, veel muziek horen langskomen. Htip heeft de playlist op zijn telefoon staan, dus wellicht dat hij daar nog wat meer over kan vertellen als daar behoefte naar is.  Maar nu over de set: ik had van tevoren niet verwacht dat de Trinnov zo'n verbetering zou opleveren. Deze Trinnov koop je (immers?) met name voor de room correction en ik ging ervan uit dat gezien de energie en tijd die Jan in de akoestiek heeft gestoken daar geen grote verbeteringen meer mogelijk zouden zijn. Daar zat ik dus vreselijk scheef. Het is weliswaar 2 jaar geleden dus je kunt niet echt spreken van een A-B vergelijking, maar alle kleine puntjes die toen opvielen zijn wat mij betreft nu volledig verdwenen. Deze set speelt met zo'n gemak en vanzelfsprekendheid. We begonnen de luistersessie met de room correctie uitgeschakeld maar zodra je deze inschakelt was er direct een grote verbetering hoorbaar. Veel meer en strakker laag. De resonantie waar Chansig het over heeft is mij niet opgevallen maar dat kan aan mijn oren liggen.
 
Het laag is zo strak en nergens ook maar een spoor van stress in het hoog. Ik was er oprecht stil van. Het geluidsbeeld is zo goed dat je de band voor je kunt zien spelen. Alle details zijn duidelijk hoorbaar zonder dat ze ook maar een moment storen.
     
Chansig noemde het hierboven al een van de betere set die hij gehoord had, ik durf nu te stellen dat dit het beste is dat ik tot nu toe gehoord heb. Eerlijk gezegd heb ik de eerste dagen met een enorme kater rondgelopen over mijn eigen set en ik ben me nu ook ernstig aan het bezinnen over de stappen die ik hier moet zetten. Hopelijk gaat dit gevoel nog over....

Na de heerlijke lasagna hebben we nog een aantal scenes Spectre gekeken en ook hier valt natuurlijk niets op af te dingen. Maar het is wel duidelijk dat bij Jan de nadruk met name op muziek ligt.
Het was weer een erg gezellige dag. Leuk om oude bekenden te spreken en weer nieuwe forumleden te ontmoeten. Angelie en Jan hartelijk dank voor de gastvrije en warme ontvangst. De uitnodiging om hier langs te komen staat natuurlijk.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Citaat van: morca op maart 29, 2016, 20:12:01
Jean hoe bevalt de Trinnov dsp ?
Als ik zo lees erg goed.

Heel erg goed zelfs :). De enorme flexibiliteit van het apparaat en de mogelijkheid om daardoor stapje voor stapje je set-up verder uit te knijpen tot het maximale haalbare is mijn inziens ongekend. Nogmaals: hoe beter de basis (akoestiek/plaatsing) des te beter wordt het uiteindelijke resultaat, maar afgelopen zaterdag heb ik hopelijk kunnen laten horen welke verbeteringen je nog steeds kunt bewerkstelligen met een set-up die in de basis al goed klinkt door de Trinnov optimizer te activeren.

Voor mij persoonlijk zijn de breedbandige amplitude en fasecorrectie en het daarmee matchen van de front speakers in combinatie met de flexibiliteit van met name de target curve en het nagenoeg direct kunnen beluisteren van het effect van een aanpassing van een instelling de absolute 'selling features' van het Trinnov concept (en dan noem ik nog heel veel extra functionaliteit niet). Ja, het is op zich geen goedkoop ding maar als ik alles los had moeten kopen was ik op zeker meer geld kwijt geweest en had ik (zéér waarschijnlijk) nooit het huidige niveau gehaald.

Maar goed... dat is mijn mening, degene die hier afgelopen zaterdag zijn geweest en komende zaterdag komen zullen hun hier ervaringen waarschijnlijk ook nog posten.

Citaat van: Etiennevh op maart 29, 2016, 22:30:23
Hoi Jan, SACD hebben we vast allemaal wel. Ik heb ook nog een mooie DVD Audio, zal hem meenemen. Ben benieuwd, vorige keer hebben we aardig wat High Res geluisterd ;)

Goed plan! Sinds de vorige keer (iets meer dan 2 jaar geleden) is er meer veranderd dan dat je in eerste instantie zou verwachten. Met de komst van Trinnov is er een nieuwe voorversterker, DAC, processor, DSP en streamer bijgekomen, alle bekabeling in de set-up naar de versterkers is nu gebalanceerd in plaats van cinch, de Oppo heeft een +10 upgrade gemaakt en er staat tegenwoordig een NAS in de ruimte met bijbehorend netwerk en kabels. Al deze aanpassingen hebben wat mij betreft een positief effect gehad op de vanzelfsprekendheid en de natuurlijkheid van hoe het momenteel klinkt (maar ik ben erg benieuwd hoe jij dat komende zaterdag ervaart!).

Citaat van: morca op maart 30, 2016, 13:02:01
Zal wel geweldig klinken  :music:

Ik ben momenteel erg tevreden met hoe het klinkt. Wordt wel steeds lastiger om nog stappen te maken, maar het is niet onmogelijk.

Citaat van: chansig op maart 30, 2016, 13:08:31
Het gemak waarmee het speelt is fenomenaal. Ik heb thuis echt een paar uur nodig gehad om mijn eigen set weer te waarderen. Gelukkig lukt dat dan weer. :D

Thx! Gelukkig maar, want dit is natuurlijk het laatste wat ik wil bewerkstelligen met deze M&G's.

Citaat van: chansig op maart 30, 2016, 14:05:06
Ach het geeft aan wat er mogelijk is met akoestiek, dsp, subwoofer plaatsing. Heel veel dus.

De PA set van Dutch&Dutch heeft dit gemak overigens ook evenals de set van Jerry.

Drie compleet verschillende sets qua opbouw en apparatuur.

Klopt als je deze allemaal op orde hebt dan gebeurd er iets en natuurlijk heb je niet meteen basstraps van 1 meter diep en een Trinnov nodig om dit te realiseren. Je laatste opmerking is wel een leuke, want dat realiseer ik me natuurlijk ook. De huidige set is natuurlijk stapje voor stapje bij elkaar verzameld, maar er had zomaar iets totaal anders kunnen staan mocht ik jaren terug andere keuzes hebben gemaakt en van daaruit mijn zoektocht gestart zijn. Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ieder neemt de weg die het best bij past...en natuurlijk speelt de inhoud van de beurs ook een beetje een rol...en de partner die ook wat vindt en, en, en... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Ook ik behoorde tot de 'happy few' die afgelopen weekend een kijkje konden nemen in de Confidence Mansion.

Twee jaar geleden heb ik hier ook al een M&G bijgewoond. Toen concludeerde ik dat de ruimte helemaal perfect is, de speakers top zijn en hoewel het ook toen al geweldig klonk, er wellicht op het gebied van de voorversterking en de bronnen een hele kleine verbetering te realiseren was.

Ik had voor de luistersessie met de Trinnov Amethyst destijds ook al eens gehoord wat een andere voorversterker deed in combinatie met de eindversterkers (vandaar dat ik toen al riep dat mijn Arcam een keertje weg zou gaan). Mijn conclusie was toen ook al dat er een verbetering mogelijk was, maar ik had eigenlijk nog niets gevonden wat in de plaats zou moeten komen. Heel lang op het pad gezeten om voor stereo en surround dedicated/aparte elektronica te gebruiken, maar lastig/duur. Gelukkig werd op een gegeven moment duidelijk dat er ook een Multi-channel Trinnov op de markt zou komen (toen moest ik  nog maanden wachten... lastig!). Gelukkig heb ik jullie advies ter harte genomen :)

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Sinds dat bezoek heeft Jan een nieuwe bron in de vorm van de Oppo 105 en natuurlijk de Trinnov als streamer en processor. Plus nog wat nieuwe kabels en een fluisterstille NAS. En met dit alles heeft hij wat mij betreft toch weer een enorme stap gezet. We hebben in een lange sessie, die overigens wat mij betreft voorbij gevlogen is, veel muziek horen langskomen. Htip heeft de playlist op zijn telefoon staan, dus wellicht dat hij daar nog wat meer over kan vertellen als daar behoefte naar is. 

Het virus heeft inderdaad flink gehouden hier in de Mansion ;). De dag is voorbij gevlogen, zoveel gehoord (en toch ook weer niet). Philip kennende wordt de playlist van afgelopen zaterdag nog zeker geplaatst in dit topic.

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Maar nu over de set: ik had van tevoren niet verwacht dat de Trinnov zo'n verbetering zou opleveren. Deze Trinnov koop je (immers?) met name voor de room correction en ik ging ervan uit dat gezien de energie en tijd die Jan in de akoestiek heeft gestoken daar geen grote verbeteringen meer mogelijk zouden zijn. Daar zat ik dus vreselijk scheef.

Qua absorptie en reflectie beheersing is al het nodige gedaan in de ruimte, maar o.a. het fasegedrag van de filters van de speakers is normaal een gegeven waar je niets meer aan doet. Maar met elk van de genoemde maatregelen kun je een mooie stap in de goede richting maken, maar met elke maatregel extra komt er toch weer wat bij.

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Het is weliswaar 2 jaar geleden dus je kunt niet echt spreken van een A-B vergelijking, maar alle kleine puntjes die toen opvielen zijn wat mij betreft nu volledig verdwenen. Deze set speelt met zo'n gemak en vanzelfsprekendheid. We begonnen de luistersessie met de room correctie uitgeschakeld maar zodra je deze inschakelt was er direct een grote verbetering hoorbaar. Veel meer en strakker laag. De resonantie waar Chansig het over heeft is mij niet opgevallen maar dat kan aan mijn oren liggen.

Heb helaas nog niet kunnen luisteren of ik deze resonantie kan reproduceren. Maar het verschil met twee jaar geleden is inderdaad duidelijk hoorbaar.

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Het laag is zo strak en nergens ook maar een spoor van stress in het hoog. Ik was er oprecht stil van. Het geluidsbeeld is zo goed dat je de band voor je kunt zien spelen. Alle details zijn duidelijk hoorbaar zonder dat ze ook maar een moment storen.

Goed om te horen, ikzelf ben natuurlijk in kleine stapjes naar dit resultaat toegegroeid. Kan me, wat ik ook al eerder schreef, voorstellen dat het op een gegeven moment 'too much' wordt (maar gelukkig is dat wat jou betreft niet het geval)

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Chansig noemde het hierboven al een van de betere set die hij gehoord had, ik durf nu te stellen dat dit het beste is dat ik tot nu toe gehoord heb.

:inlove: Bedankt! Een mooier compliment kun je niet geven.

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Eerlijk gezegd heb ik de eerste dagen met een enorme kater rondgelopen over mijn eigen set en ik ben me nu ook ernstig aan het bezinnen over de stappen die ik hier moet zetten. Hopelijk gaat dit gevoel nog over....

Dat is eigenlijk wel het laatste wat ik wil bewerkstelligen met deze M&G's. Kun je aangeven waar je naar jouw idee dingen mist? (je hebt gezien wat ik heb 'moeten doen' voor het strakke laag). Maar hopelijk gaat dat gevoel inderdaad weer gewoon over... In de woonkamer klinkt het bij mij ook totaal anders.

Citaat van: clockwork op maart 30, 2016, 14:09:54
Na de heerlijke lasagna hebben we nog een aantal scenes Spectre gekeken en ook hier valt natuurlijk niets op af te dingen. Maar het is wel duidelijk dat bij Jan de nadruk met name op muziek ligt.
Het was weer een erg gezellige dag. Leuk om oude bekenden te spreken en weer nieuwe forumleden te ontmoeten. Angelie en Jan hartelijk dank voor de gastvrije en warme ontvangst. De uitnodiging om hier langs te komen staat natuurlijk.

Ik heb Angelie al doorgegeven dat de lasagna goed smaakte 8). Qua beeld zijn er genoeg mensen hier op het forum die het beter voor elkaar hebben, maar tja compromissen en keuzes maken... (of aparte ruimtes: 1 voor stereo en 1 voor film) Inderdaad erg gezellige dag die voorbij is gevlogen. We houden contact, kom graag eens bij jou luisteren!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op maart 30, 2016, 22:26:32
Ieder neemt de weg die het best bij past...en natuurlijk speelt de inhoud van de beurs ook een beetje een rol...en de partner die ook wat vindt en, en, en... :D

Gr Hans
Uiteraard ook hele belangrijke aspecten :colgate: Gelukkig heeft Angelie destijds zelf voorgesteld om zo'n 'hok' achter in de tuin te zetten :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Ook ik ben 1 van de gelukkigen die al vaker heeft mogen genieten in Jan zijn mooie ruimte...

Confidence Mansion Revisited

Afgelopen zaterdag mocht ik voor de 4e keer alweer op bezoek bij Jan komen. De ontvangst door Jan, Angelie en die ontzettend lieve hond was zoals gewoonlijk weer erg hartelijk. Na kennismaking met de andere gasten en een heerlijke appelflap gingen we naar de "garage", zoals Hans die zo mooi omschreef.

Het was alweer bijna 2 jaar geleden dat ik in de prachtige ruimte van Jan was geweest en de laatste keer was de beleving al fantastisch. Confidence Mansion is een heel goed doordachte ruimte, waar veel aandacht is besteed aan het creeëren van een goede basis van akoestiek, stroomvoorziening en plaatsing van speakers. Echter elke ruimte heeft zijn beperkingen, zo ook de ruimte van Jan. En juist om die beperkingen de baas te zijn heeft Jan de afgelopen periode veel tijd besteed aan het toepassen van digitale correctie in de vorm van de Trinnov.

Bij mijn laatste bezoek vond ik dat bij bijvoorbeeld "Keith don't go" van Nils Lofgren de hoge gitaar de neiging had te vervormen. Ook de stem van Eva Cassidy op hogere volumes was soms problematisch. Ik was dus erg benieuwd naar het efect van de Trinnov en de toch ook weer andere plaatsing van de hoofdspeakers.

Het leuke van M&G's is het kennismaken met nieuwe muziek. Veel muziek die voorbij kwam was voor mij een onbekende. Niet alles was mijn smaak, maar wat snel bleek was het gemak waarmee deze werd gespeeld. Of het nu meerstemmig a-capella was, heftige rock of trance, muzikale jazz of mainstream, het maakte niet uit. Met name de genoemde nummers van Nils Lofgren en Eva Cassidy werden dit keer moeiteloos weergegeven. Het leek eigenlijk of de set zich afvroeg of we niets moeilijkers konden verzinnen. En wat we ook probeerden, bijv. de hele diepe passages van "Regina Spektor - Eet", de set van Jan gaf geen krimp. Een groot compliment.

Waardoor komt nou dit alles? Dat heeft Jan haarfijn en zeer enthousiast uitgelegd. Met een tablet in de hand leidde hij ons door de ontelbare instelmogelijkheden van de Trinnov. En met de voor en na-grafieken wordt snel duidelijk dat zelfs de akoestisch geoptimaliseerde ruimte veel baat heeft bij digitale correctie en dus DSP. En het mooie is dat de muzikaliteit totaal niet wordt aangetast. Nogmaals een groot compliment.

Het liep inmiddels alweer tegen de avond (wat gaat zo'n dag toch snel) en we waren ook nog benieuwd hoe deze superset zou klinken in surround. Een aantal concertfragmenten later was ook dat een heerlijke beleving. Zelfs uit het midden was het ontbreken van de centerspeaker geen groot gemis. Ook hier merkte ik een verbetering t.o.v. de vorige keer.

Bijna traditioneel bestond de maaltijd uit een heerlijke lasagne die Angelie had bereid. Tijdens het eten bleek dat we eigenlijk unaniem zeer onder de indruk waren van de set van Jan en het gemak waar alles mee wordt gespeeld. Ik val een beetje in herhaling, maar dat is toch echt niet vanzelfsprekend. Ondanks dat ik toch ook niet mag klagen (en dat doe ik dan ook niet) kan ik niet alles spelen wat ik graag zou willen horen. Met name slechte opnames moet ik vermijden.

Na het eten nog de openingsscene en het opblazen van MI6 van Spectre gezien en dat was de perfecte afsluiting van een perfecte dag.

Jan en Angelie, bedankt dat ik weer mocht komen genieten, wat dat heb ik zeker gedaan. Ook de anderen bedankt voor de gezelligheid en de muziek. Ik heb weer genoeg nieuwe muziek om te gaan beluisteren.

Groetjes en tot een volgende keer,
Philip

P.S. De playlist volgt nog. De koppeling Soundhound-Spotify is slechts deels gelukt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Leuk verslag Philip!

Jammer dat wij elkaar mis lopen..  ::)

Morgen zijn wij aan de beurt, en ben erg benieuwd t.o.v van het laatste bezoek. 


Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Ook ik ben 1 van de gelukkigen die al vaker heeft mogen genieten in Jan zijn mooie ruimte...

Confidence Mansion Revisited

Afgelopen zaterdag mocht ik voor de 4e keer alweer op bezoek bij Jan komen. De ontvangst door Jan, Angelie en die ontzettend lieve hond was zoals gewoonlijk weer erg hartelijk. Na kennismaking met de andere gasten en een heerlijke appelflap gingen we naar de "garage", zoals Hans die zo mooi omschreef.

Het was alweer bijna 2 jaar geleden dat ik in de prachtige ruimte van Jan was geweest en de laatste keer was de beleving al fantastisch. Confidence Mansion is een heel goed doordachte ruimte, waar veel aandacht is besteed aan het creeëren van een goede basis van akoestiek, stroomvoorziening en plaatsing van speakers. Echter elke ruimte heeft zijn beperkingen, zo ook de ruimte van Jan. En juist om die beperkingen de baas te zijn heeft Jan de afgelopen periode veel tijd besteed aan het toepassen van digitale correctie in de vorm van de Trinnov.

Bij mijn laatste bezoek vond ik dat bij bijvoorbeeld "Keith don't go" van Nils Lofgren de hoge gitaar de neiging had te vervormen. Ook de stem van Eva Cassidy op hogere volumes was soms problematisch. Ik was dus erg benieuwd naar het efect van de Trinnov en de toch ook weer andere plaatsing van de hoofdspeakers.

Het leuke van M&G's is het kennismaken met nieuwe muziek. Veel muziek die voorbij kwam was voor mij een onbekende. Niet alles was mijn smaak, maar wat snel bleek was het gemak waarmee deze werd gespeeld. Of het nu meerstemmig a-capella was, heftige rock of trance, muzikale jazz of mainstream, het maakte niet uit. Met name de genoemde nummers van Nils Lofgren en Eva Cassidy werden dit keer moeiteloos weergegeven. Het leek eigenlijk of de set zich afvroeg of we niets moeilijkers konden verzinnen. En wat we ook probeerden, bijv. de hele diepe passages van "Regina Spektor - Eet", de set van Jan gaf geen krimp. Een groot compliment.

Waardoor komt nou dit alles? Dat heeft Jan haarfijn en zeer enthousiast uitgelegd. Met een tablet in de hand leidde hij ons door de ontelbare instelmogelijkheden van de Trinnov. En met de voor en na-grafieken wordt snel duidelijk dat zelfs de akoestisch geoptimaliseerde ruimte veel baat heeft bij digitale correctie en dus DSP. En het mooie is dat de muzikaliteit totaal niet wordt aangetast. Nogmaals een groot compliment.

Het liep inmiddels alweer tegen de avond (wat gaat zo'n dag toch snel) en we waren ook nog benieuwd hoe deze superset zou klinken in surround. Een aantal concertfragmenten later was ook dat een heerlijke beleving. Zelfs uit het midden was het ontbreken van de centerspeaker geen groot gemis. Ook hier merkte ik een verbetering t.o.v. de vorige keer.

Bijna traditioneel bestond de maaltijd uit een heerlijke lasagne die Angelie had bereid. Tijdens het eten bleek dat we eigenlijk unaniem zeer onder de indruk waren van de set van Jan en het gemak waar alles mee wordt gespeeld. Ik val een beetje in herhaling, maar dat is toch echt niet vanzelfsprekend. Ondanks dat ik toch ook niet mag klagen (en dat doe ik dan ook niet) kan ik niet alles spelen wat ik graag zou willen horen. Met name slechte opnames moet ik vermijden.

Na het eten nog de openingsscene en het opblazen van MI6 van Spectre gezien en dat was de perfecte afsluiting van een perfecte dag.

Jan en Angelie, bedankt dat ik weer mocht komen genieten, wat dat heb ik zeker gedaan. Ook de anderen bedankt voor de gezelligheid en de muziek. Ik heb weer genoeg nieuwe muziek om te gaan beluisteren.

Groetjes en tot een volgende keer,
Philip

P.S. De playlist volgt nog. De koppeling Soundhound-Spotify is slechts deels gelukt ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

clockwork

Veel plezier mannen! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Ik ook! Dat gemak klinkt als een groot winstpunt ten opzichte van vorige keer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: vik op april  1, 2016, 08:52:36
Leuk verslag Philip!

Jammer dat wij elkaar mis lopen..  ::)

Morgen zijn wij aan de beurt, en ben erg benieuwd t.o.v van het laatste bezoek. 



Dank je Viktor! Zeker jammer dat we elkaar mislopen, maar ik heb zo het gevoel dat we elkaar dit jaar nog treffen ;)

Ik denk dat je net zo onder de indruk zult zijn als wij :thumbs-up:
Veel plezier morgen en de anderen natuurlijk ook!

Citaat van: Bas Akkerman op april  1, 2016, 09:49:27
Ik ook! Dat gemak klinkt als een groot winstpunt ten opzichte van vorige keer!

Absoluut Bas! Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer waar Jan nog winst kan boeken. Zoals chansig en clockwork reeds gezegd hebben, de set van Jan is ook voor mij de beste die ik tot nu toe heb mogen beleven!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Via deze weg wil ik Jan, Angelie en de heren nogmaals bedanken voor de ontzettend leuke dag!!   :pompom: :thumbs-up:  :pompom:

Jan zijn set heeft een flinke boost gekregen met de komst van de Trinnov. De set speelt alles mooi met gemak, speelt ruimtelijker en heb hem ook op geen enkele fout kunnen betrappen. Daarbij ook weer een hoop nieuwe muziek leren kennen.

Kortom erg leuk geweest!



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Ook ik ben 1 van de gelukkigen die al vaker heeft mogen genieten in Jan zijn mooie ruimte...

Allereerst bedankt voor je enthousiaste verhaal! :)

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Confidence Mansion Revisited

Afgelopen zaterdag mocht ik voor de 4e keer alweer op bezoek bij Jan komen.

Je bent van het HT-forum degene die hier het vaakste is geweest om te komen luisteren/kijken. Heeft natuurlijk ook te maken met de 'klik', je enorme enthousiasme en passie voor de gezamenlijke hobby en het feit dat we in dezelfde periode met eenzelfde insteek aan onze projecten zijn begonnen. Jij was net begonnen en hebt me erg veel nuttige informatie kunnen geven om goed van start te kunnen gaan. Even bij een ander in de keuken mogen kijken heeft zijn vruchten afgeworpen.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
De ontvangst door Jan, Angelie en die ontzettend lieve hond was zoals gewoonlijk weer erg hartelijk. Na kennismaking met de andere gasten en een heerlijke appelflap gingen we naar de "garage", zoals Hans die zo mooi omschreef.

Het was alweer bijna 2 jaar geleden dat ik in de prachtige ruimte van Jan was geweest en de laatste keer was de beleving al fantastisch. Confidence Mansion is een heel goed doordachte ruimte, waar veel aandacht is besteed aan het creëren van een goede basis van akoestiek, stroomvoorziening en plaatsing van speakers. Echter elke ruimte heeft zijn beperkingen, zo ook de ruimte van Jan. En juist om die beperkingen de baas te zijn heeft Jan de afgelopen periode veel tijd besteed aan het toepassen van digitale correctie in de vorm van de Trinnov.

Klopt. Hoe langer ik bezig ben met de hobby des te meer ben ik overtuigd van de enorme synergie tussen deze aspecten onderling. Bij iedere (correcte) stap: plaatsing, akoestiek en DSP maak je weer een sprong(etje). De 'beperking' waar ik nog mee te maken had na stappen 1) en 2) was de fysica van staande golven in een ruimte met wanden. Hoe goed je plaatsing en akoestiek ook zijn, je zult nooit een vlakke frequentie karakteristiek krijgen op de luisterplek. Is dat erg? Hoeft zeker niet, want ik ken genoeg goede sets waar helemaal geen DSP gebruikt wordt en toch erg overtuigend klinken. Het is dan de kunst om de set-up zo te tunen dat alles mooi in balans is.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Bij mijn laatste bezoek vond ik dat bij bijvoorbeeld "Keith don't go" van Nils Lofgren de hoge gitaar de neiging had te vervormen. Ook de stem van Eva Cassidy op hogere volumes was soms problematisch. Ik was dus erg benieuwd naar het efect van de Trinnov en de toch ook weer andere plaatsing van de hoofdspeakers.

Bij de Arcam AV8 was de hoogweergave een gegeven tenzij je frequentie karakteristiek van de Von Schweikerts in het hoog dichtdraait, maar dan mis je weer een hoop extra informatie. Dilemma's, compromissen, aarrgghh... >:D >:D

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Het leuke van M&G's is het kennismaken met nieuwe muziek. Veel muziek die voorbij kwam was voor mij een onbekende. Niet alles was mijn smaak, maar wat snel bleek was het gemak waarmee deze werd gespeeld. Of het nu meerstemmig a-capella was, heftige rock of trance, muzikale jazz of mainstream, het maakte niet uit. Met name de genoemde nummers van Nils Lofgren en Eva Cassidy werden dit keer moeiteloos weergegeven. Het leek eigenlijk of de set zich afvroeg of we niets moeilijkers konden verzinnen. En wat we ook probeerden, bijv. de hele diepe passages van "Regina Spektor - Eet", de set van Jan gaf geen krimp. Een groot compliment.

Dank je! De collectie die Hans had meegenomen was inderdaad de meest uiteenlopende, maar ook Rezah en Ruben hadden een enorme schat aan muziek bij. Erg gaaf en uiteindelijk veel meer nieuwe muziek gehoord dan ik had durven hopen. Daarom alleen al de komende twee jaar geen nieuwe M&G's  :P ;).

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Waardoor komt nou dit alles? Dat heeft Jan haarfijn en zeer enthousiast uitgelegd. Met een tablet in de hand leidde hij ons door de ontelbare instelmogelijkheden van de Trinnov. En met de voor en na-grafieken wordt snel duidelijk dat zelfs de akoestisch geoptimaliseerde ruimte veel baat heeft bij digitale correctie en dus DSP. En het mooie is dat de muzikaliteit totaal niet wordt aangetast. Nogmaals een groot compliment.

Hier zit inderdaad de kracht van Trinnov. Het bijzondere is zelfs dat niet de muzikaliteit afneemt door het gebruik van DSP (wat een nog vaak gehoorde opmerking is), maar dat deze juist extra toeneemt door het verbeteren van het fase/tijdgedrag van de gehele keten.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Het liep inmiddels alweer tegen de avond (wat gaat zo'n dag toch snel) en we waren ook nog benieuwd hoe deze superset zou klinken in surround. Een aantal concertfragmenten later was ook dat een heerlijke beleving. Zelfs uit het midden was het ontbreken van de centerspeaker geen groot gemis. Ook hier merkte ik een verbetering t.o.v. de vorige keer.

Bijna altijd vloeken in de kerk... geen center, maar dat wat gelde in mijn vorige set-up Dynaudio Confidence main + Dynaudio Contour center (= niet doen) zou in dit geval helemaal gelden. Er is simpelweg geen center die past bij deze hoofdspeakers (en dan is het beter om er helemaal geen te gebruiken). En op het midden van de bank mis je hem echt niet.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Bijna traditioneel bestond de maaltijd uit een heerlijke lasagne die Angelie had bereid. Tijdens het eten bleek dat we eigenlijk unaniem zeer onder de indruk waren van de set van Jan en het gemak waar alles mee wordt gespeeld. Ik val een beetje in herhaling, maar dat is toch echt niet vanzelfsprekend. Ondanks dat ik toch ook niet mag klagen (en dat doe ik dan ook niet) kan ik niet alles spelen wat ik graag zou willen horen. Met name slechte opnames moet ik vermijden.

Dank je Philip. Ik heb hier ook een lange tijd gehad dat slechte opnames niet lekker om aan te horen waren, tegenwoordig hoor je dat het geen beste opname is, maar dan neem je dan voor lief. Helaas is er veel leuke muziek slecht opgenomen. Iets wat ik me overigens sinds een tijdje ook realiseer (en ik weet niet of mensen dat kunnen bevestigen). Tot voor een tijdje terug had ik altijd de ervaring dat de set-up even moest opwarmen alvorens op zijn optimum te spelen. Tegenwoordig kan ik de set-up koud aanzetten en klinkt hij direct vanaf het begin prima.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Na het eten nog de openingsscene en het opblazen van MI6 van Spectre gezien en dat was de perfecte afsluiting van een perfecte dag.

Inderdaad wat een geweld komt er dan uit alle speakers. Op het moment dat het gebouw naar voren valt, dan is het toch wel gaaf om ook de achterspeakers op 'large' te hebben.

Citaat van: HTip op maart 31, 2016, 20:06:14
Jan en Angelie, bedankt dat ik weer mocht komen genieten, wat dat heb ik zeker gedaan. Ook de anderen bedankt voor de gezelligheid en de muziek. Ik heb weer genoeg nieuwe muziek om te gaan beluisteren.

Groetjes en tot een volgende keer,
Philip

P.S. De playlist volgt nog. De koppeling Soundhound-Spotify is slechts deels gelukt ;)

Graag gedaan Philip en het genoegen was wederzijds. Erg leuke dag geweest die werkelijk weer voorbij is gevlogen. We wachten geduldig af :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april  1, 2016, 19:02:38
Absoluut Bas! Eerlijk gezegd heb ik geen idee meer waar Jan nog winst kan boeken. Zoals chansig en clockwork reeds gezegd hebben, de set van Jan is ook voor mij de beste die ik tot nu toe heb mogen beleven!

:inlove: Op basis van alle reacties tot dusver is er wat mij betreft ook absoluut geen reden tot enig gevoel van onvrede met de huidige set-up. In tegendeel zelfs, heb nu ook echt niet meer het gevoel dat ik iets mis of iets dergelijks. Ik denk/vermoed dat ik er mogelijk nog winst te halen is in stroomkabels, het audiorack en de versterking voor de maintowers, maar ik heb geen haast en als het niet gebeurd, ook prima! (en als het een vermogen kost om 1% verbetering te krijgen, die na 2 weken al niet meer opvalt, dan ga ik het ook niet doen)

Citaat van: vik op april  2, 2016, 22:27:49
Via deze weg wil ik Jan, Angelie en de heren nogmaals bedanken voor de ontzettend leuke dag!!   :pompom: :thumbs-up:  :pompom:

Jan zijn set heeft een flinke boost gekregen met de komst van de Trinnov. De set speelt alles mooi met gemak, speelt ruimtelijker en heb hem ook op geen enkele fout kunnen betrappen. Daarbij ook weer een hoop nieuwe muziek leren kennen.

Kortom erg leuk geweest!

Dank je Viktor! Nadat je weg was hebben we nog een rondje muziek (o.a. Hi-Res) gedaan. Ook daar weer pareltjes gehoord.
De komende tijd vooral werken aan het uitbouwen van mijn muziekcollectie en daarvan genieten.

Het is echt ongelofelijk hoeveel mooie en nieuwe dingen ik de afgelopen twee zaterdagen heb gehoord, iedereen bedankt daarvoor! En natuurlijk voor de gezelligheid en de leuke discussies over de o.a. de gezamenlijke hobby, het was top! 8) ;D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RvD

Afgelopen zaterdag behoorde ik ook tot de gelukkigen die de ruimte mochten bezoeken. Jan en Angelie bedankt voor de gastvrijheid !

Bij het betreden van de ruimte eerst alles bekeken en ongelooflijk wat je ziet, je hebt wel een indruk van de foto's die in dit topic staan maar in werkelijkheid is het nog zoveel mooier de wow ervaring. De ruimte is echt tot in de puntjes afgewerkt wat ik vooral een mooi detail vond, als de deur dicht is dat Jan daarvoor ook nog een paneel kan schuiven dan zit je echt in een akoestische kubus.  8) Ook aan de achterkant was goed nagedacht met de opbergruimte voor zijn verzameling panalen die je kunt verschuiven en daar achter de opbergruimte.

Het luisteren zelf wat kunnen we daar nog over schrijven in dit topic. In stereo echt het beste wat ik ooit gehoord heb wat een detail en de bass zo gecontroleerd niet normaal. Er is veel muziek voorbij gekomen wat ik zelf nooit zou luisteren maar toch wel wat heeft en ook wel wat zal gaan aanschaffen. De bluray Stromae koopt iedereen denk ik nadat deze bij Jan een stukje gezien te hebben dat klonk goed en grappige intro.

Met film klinkt de set ook fantastisch de surrounds bij Spectre de scene met de helikopter deden ze goed zijn werk, erg lekker om dan grote vloerstaanders te hebben wat voor veel mensen helaas in een woonkamer geen optie is.

De anderen ook nog bedankt voor de leuke dag !
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Maximus_Aurelius

Ik was afgelopen zaterdag ook een van de gelukkige die voor de tweede keer Jan zijn set mocht horen en aanschouwen.
Er waren wat dingen veranderd in twee jaar en dan is het mooi te horen en te zien wat er veranderd is.
Bij deze wil ik Jan en Angelie bedanken voor de gastvrijheid en gezelligheid. Eten was super!!

Later volg nog een samenvatting over mijn ervaring.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.