The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op april 25, 2012, 16:43:46
Thanks! :pompom: Uiteraard! Die afspraak staat natuurlijk nog steeds, het is ondertussen wel flink veranderd en opgeknapt.

Ik ben ook zeker benieuwd hoe het in het echt klinkt.

Hoe is het trouwens met Sibelius?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Mooi dat het einde nu echt voor je in zicht komt. Het niveau van afwerking van jouw ruimte is gewoon professioneel en met veel liefde uitgevoerd. :worship:
Het is al vaker gezegd maar het is/wordt een prachtige ruimte die ook nog eens waanzinnig moet gaan klinken.
Heb je zelf al iets met de 360 graden diffusie kunnen beluisteren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april 28, 2012, 21:58:59
Nog mooier  ;D. Dat kan bijna niet meer.

Bedankt! :D Hopelijk kan ik mezelf en jullie nog een keer positief verrassen. Natuurlijk moet ik ook nog bijvoorbeeld de plinten netjes in verstek zagen en plaatsen rondom de ruimte en op het laatste moment ga ik nog het stukadoorsfolie van de grond halen waardoor de houtenvloer weer integreert met de rest van de ruimte. De 'finishing touch' komt uiteraard met het plaatsen van de apparatuur. Ik ben erg benieuwd hoe dat verder integreert met de ruimte, maar afgaande op de kersenfineer speakers, die al in de ruimte staan en die af en toe als figurant op de foto's staan, hoop ik dat ook dat goed gaat komen

Citaat van: Davey op april 28, 2012, 21:58:59
De tuin inclusief de veranda en schuur is nu bijna af zoals ik het wil en met name dat laatste maakt het proces wat langdradig soms  :D.

haha... ik ken dat wel: of goed of niet en dan kan het soms even duren alvorens een besluit is genomen. Veel wijsheid in ieder geval toegewenst en mocht je een besluit genomen hebben, dan zien we uiteraard graag de foto's!

Citaat van: Davey op april 28, 2012, 21:58:59
Of ik dadelijk een echte dedicated ruimte wil weet ik eigenlijk niet zeker. Ik zit momenteel meer te denken aan een iets meer functionele ruimte met als hoofddoel film kijken.

Zolang je nog twijfelt is het inderdaad verstandiger om even pas op de plaats te maken. Niets is meer zonde als je al vrij snel tot de conclusie komt dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt (=zonde van het geld en alle moeite!) Angelie en ik zijn het er ondertussen over eens dat de functie van woonkamer grotendeels verplaatst wordt naar deze nieuwe ruimte. Dat geeft ook weer mogelijkheden voor de ruimte die nu dienst doet als onze woonkamer, maar ik heb op de verdere inrichting en afwerking daarvan even de rem gezet (tenzij het relatief makkelijk en goedkoop is) omdat ik eerst over wil met de apparatuur en dan de situatie goed wil bekijken en kunnen overdenken. Angelie is nogal wispelturig, dus me moeten daar nog even tot een compromis komen.

Citaat van: MG76 op april 28, 2012, 23:05:17
Echt schitterend, wat n vakmanschap! Denk dat er weinig mensen zijn die er zoveel tijd en details in hun HT hebben zitten als die van jou  :worship:

Mooi compliment, bedankt! Ik heb gewoon het 'geluk' gehad dat ik er 4 jaar over heb kunnen doen en dat ik de ruimte 6 maanden dicht heb kunnen gooien toen er andere verplichtingen waren ;). Mocht ik ooit nog een dergelijke ruimte bouwen dan heb ik waarschijnlijk minder tijd nodig, de leercurve is best steil geweest, maar achteraf gezien heb ik nergens spijt van enige keuze die ik heb gemaakt.

Citaat van: Grindtegel op april 28, 2012, 23:15:07
Godsamme zeg, ik heb geen woorden dus...  :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Haha... dank je! Daar doe ik het ook wel voor :D.

Citaat van: jan-rotterdam op april 29, 2012, 12:35:26
:worship:   :worship:   :worship:

Groeten Jan
Citaat van: rallufff op april 29, 2012, 12:48:02
:worship:

Thanks! 8)

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 16:45:43
Mooie voortgang weer, Jan! Dat systeem om de panelen voor de deur te schuiven is wel erg mooi geworden. Je ziet er zo goed als niets meer van.

Dank je! Ik ben eerlijk gezegd ook erg tevreden met het uiteindelijke resultaat. Ook hier ben ik blij dat ik eerst wat ervaring heb kunnen opdoen met dit systeem bij de CD/DVD-racks alvorens hetzelfde systeem te gebruiken voor de ingang (die situatie is toch wat complexer qua geometrie). Deze ervaring heb ik goed kunnen gebruiken om het systeem bij de deur zo te maken zoals het nu geworden is.

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 16:45:43
Nu nog een mooie dimmer voor de nooduitgangverlichting en je bent er helemaal klaar voor. Nou ja, de laatste puntjes nog. En daarna de set afstellen. En daarna... Och, zitten en genieten! En ons vertellen hoe het klinkt!

Ik heb nu nog zowel twee reserve dimbare als niet dimbare Marmitek modules, dus ik moet even kijken wat het beste werkt in dit geval. De Marmitek modules kunnen onder een bepaald vermogen niet dimmen en dat betekent dat de noodverlichting altijd iets blijft branden. Is even de vraag of ik dat überhaupt wel wil. Zodra ik de eerste serieuze indruk heb van hoe de ruimte klinkt, zal ik zeker e.e.a. posten. Daarna begint nog een lang (en leuk!) traject van prutsen en dingen proberen (en verifiëren of bepaalde aannames al dan niet kloppen). In audiofiel jargon heet dat: 'tweaken'

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:01:16
Het is bijna geen ht ruimte meer maar gewoon een modern kunstwerk!  :D
Als dit straks niet goed gaat klinken allemaal dan weet ik het ook niet meer.  :D

Dat is een heel mooi compliment (zeker omdat ik nooit deze intentie heb gehad). Maar het is erg leuk om te lezen dat je het zo beschouwd! Het heeft natuurlijk ook wel weer wat weg van 'Keith Haring' (hetzelfde patroon heel vaak terug laten komen, maar ik geloof niet dat ik deze vergelijking van Angelie (die een groot Keith Haring fan is) mag maken. Ik hoop dat je gelijk krijgt qua audiofiele eigenschappen (dat is natuurlijk altijd wel het streven geweest)!

Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 17:14:29
Tis ook geen HT ruimte... Een luisterruimte waar je ook een filmpje kan kijken  :-X :angel:

Zo is dat, haha! Gisteren weer hele mooie discussies in de auto gehad samen met Angelie toen we terugkwamen uit Blankenbergen met betrekking tot de nieuwe(?) projector, maar er is nog geen besluit genomen over wat en wanneer.

Citaat van: larzie op april 29, 2012, 17:21:24
Ht ruimte of luisterruimte dat maakt in dit geval niet uit... het blijft een kunstwerk!  :pompom:
Citaat van: skyfox op april 29, 2012, 17:32:03
So very true! ;)

Thanks! Ik zal Angelie dit stukje ook zeker nog even laten lezen  O0

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 17:44:41
Ik ben ook zeker benieuwd hoe het in het echt klinkt.

Geloof me... mijn vingers jeuken, maar als ik nu toegeef aan de verleiding, dan bestaat het risico dat o.a. de plinten nooit meer gaan komen, dus ik geef nog niet toe aan de verleiding en maak het 'helemaal' af alvorens ik ga sjouwen met de apparatuur

Citaat van: Madhouse op april 29, 2012, 17:44:41
Hoe is het trouwens met Sibelius?

Sibelius is nog steeds een hele blije leguaan die nog steeds zo tam is als toen jij, Dennis en Marius hier waren. Hij geeft nog steeds de indruk dat het wel tevreden is met zijn huisvesting en zijn baasjes. Het zal straks wel even schrikken zijn voor hem als dadelijk de muziekinstallatie verhuist, maar de Contour 3.3's komen straks weer terug om af en toe zijn favoriete muziek te draaien (inclusief bijbehorende elektronica). Verder zijn we ons aan het oriënteren op een hond. Vrij recentelijk hebben we die van de buren een paar dagen op proef gehad en zo'n rare haarbal wordt door Sebi met argusogen in de gaten gehouden."

Citaat van: HTip op mei  1, 2012, 06:39:41
Mooi dat het einde nu echt voor je in zicht komt. Het niveau van afwerking van jouw ruimte is gewoon professioneel en met veel liefde uitgevoerd. :worship:

Bedankt Philip voor je compliment! Ben zelf ook erg tevreden met het resultaat en heb geen spijt van alle tijd die ik erin heb gestoken. Achteraf natuurlijk niet verwacht dat het zoveel zou zijn en zo lang zou duren.

Citaat van: HTip op mei  1, 2012, 06:39:41
Het is al vaker gezegd maar het is/wordt een prachtige ruimte die ook nog eens waanzinnig moet gaan klinken.
Heb je zelf al iets met de 360 graden diffusie kunnen beluisteren?

Dank je! Het enige wat ik tot nu toe hebt gehoord in de ruimte is de Makita bouwradio (die ook verschillende malen als figurant op de foto's staat) en die klinkt best aardig in de ruimte voor een bouwradio. Heb afgelopen zaterdag de ruimte bijna helemaal leeg gehaald voor de laatste ronde van werkzaamheden. Wat wel opmerkelijk is (maar van de andere kant ook een bevestiging voor het verschil tussen de RPG Diffractals en de WW-1 panelen) is dat zelfs de bouwradio een duidelijk verschil laat horen afhankelijk van de positie in de ruimte. Als de radio in het deel staat waar de RPG's hangen, dan is het geluidsbeeld meer ruimtelijk dan als deze in het achterste deel van de ruimte staat waar de WW-1 panelen hangen.

Tja, benieuwd, ondertussen heel benieuwd hoe het straks klinkt. In mijn meest optimistisch planning ga ik rond Hemelvaart over met de apparatuur (dat is nog zo'n twee en halve week), maar de komende tijd zal leren of dat praktisch en realistisch is. Om de druk en/of spanning nog wat verder op te voeren zal ik een aftel klokkie zetten in het openingstopic als zijnde een richtlijn (geen absolute waarheid).

Ik houd jullie op de hoogte qua vorderingen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op mei  1, 2012, 16:32:21
Dank je! Het enige wat ik tot nu toe hebt gehoord in de ruimte is de Makita bouwradio (die ook verschillende malen als figurant op de foto's staat) en die klinkt best aardig in de ruimte voor een bouwradio. Heb afgelopen zaterdag de ruimte bijna helemaal leeg gehaald voor de laatste ronde van werkzaamheden. Wat wel opmerkelijk is (maar van de andere kant ook een bevestiging voor het verschil tussen de RPG Diffractals en de WW-1 panelen) is dat zelfs de bouwradio een duidelijk verschil laat horen afhankelijk van de positie in de ruimte. Als de radio in het deel staat waar de RPG's hangen, dan is het geluidsbeeld meer ruimtelijk dan als deze in het achterste deel van de ruimte staat waar de WW-1 panelen hangen.
Haha, dat ken ik. Mijn vrouw heeft zo'n soort van draagbare Radio CD speler. Die heb ik ook gebruikt om mijn ruimte te testen.
Ding had nog nooit zo goed geklonken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Springbank

Wat een prachtig project en topic!  :worship: En natuurlijk niet te vergeten het doorzettingsvermogen!   :worship:

Jean Sibelius

Yihaa, 8)

Het is eindelijk zover... Na bijna 4 jaar (feitelijk 3 jaar en 51 weken) en in de tussentijd ruim 134.000 views van dit topic is dan eindelijk het moment gekomen waarop "Jean's 5.1 Hifi/HT-set" naar 'Confidence Mansion' is verhuisd.

Had ik achteraf verwacht dat het zo lang zou duren? (Nee: zelfs in mijn ergste meest worstcase scenario had ik dit niet bedacht c.q. voorzien). Waarschijnlijk maar goed ook, want dan had ik zeer waarschijnlijk besloten om pas te beginnen aan dit project, zodra ik klaar was met mijn studies. Voordeel van een dergelijk langdurig traject is dat je bijna altijd kunt voorkomen dat je te maken krijgt met deadlines waardoor je beslissingen moet forceren. Verder heb ik nog wat andere 'lessons learned' toegevoegd in het begin topic, doe er je voordeel mee, mocht je ooit zoiets als dit van plan zijn (je mag me altijd e-mailen). Heeft je vrouw/vriendin/man/vriend twijfels, dan geef ik ze graag het 06-nummer van Angelie (dan weet je zeker dat je daarna niets meer mag bouwen) ;).

Is project 'Confidence Mansion' nu helemaal afgerond? Nee, want er missen o.a. nog de definitieve stoelen voor de ruimte en er hangt ook (nog) geen projector, mogelijk dat ik nog wat ga doen met de verdere aankleding van de ruimte. Verder moet er o.a. nog aanzienlijk wat tijd gestoken worden in het programmeren van de Pronto en er dient nog een ombouw te komen voor alle technische apparatuur die in het, noem het voor het gemak, 'fietsenhok' opgesteld staan. Oftewel: nog genoeg losse eindjes, maar die konden niet voorkomen dat ik mijn nieuwsgierigheid verder kon bedwingen.

Verder heb ik nog wat ruimte opengelaten c.q. gecreëerd bij de aanleg van deze ruimte voor het nodige experimenteerwerk (o.a. stroom / diffusie / absorptie / ...) en ook die ervaringen zal ik blijven delen in dit topic. Eventuele nieuwe aankopen (processor, subwoofer, blu-ray speler, streaming, versterking, audiorack, bekabeling, ...) zal ik plaatsen in het zustertopic Jean's 5.1 HT-set

Tot slot wil ik nogmaals benadrukken dat ik dit project niet in mijn eentje heb uitgevoerd.

Mensen die een groot (fysiek) steentje hebben bijgedragen:
Angelie, Antoin (a.k.a. "de Lange"), Toine, R, Marcel, Dennis.

En verder: Janroel, Gé, Patrick, Martijn, Matheus, Harold, Carlos, Chris, Arno, Albert, Jan, Frank, Lucien en Peter.

En natuurlijk verder iedereen hier op het forum die me met tips & tricks terzijde heeft gestaan (zoals o.a. HTip, Peelke, Rob Dingen, Björn, Garmt, <staat je naam er nog niet bij, dit is niet met opzet... ik vul deze lijst tzt nog verder aan!, maar het is nu een beetje laat>).

Nu lekker genieten van de Hemelvaart vakantie (en jullie kunnen raden waar ik die een groot deel door ga brengen). Hieronder alvast wat eerste foto's van mijn 5.1 opstelling in zijn nieuwe omgeving.

Het kritisch luisteren kan nu beginnen. Na een eerste circa 2.5 uur initieel tweaken (digitale interlink, schuiven/indraaien, masterbase, ...) ben ik tevreden met het geluid. Hoe dat klinkt... dat mogen andere beoordelen :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op mei  2, 2012, 15:23:20
Haha, dat ken ik. Mijn vrouw heeft zo'n soort van draagbare Radio CD speler. Die heb ik ook gebruikt om mijn ruimte te testen.
Ding had nog nooit zo goed geklonken.
Ondertussen heeft de bouwradio plaats gemaakt in de ruimte voor de HT-set en staat de bouwradio nu tijdelijk in de woonkamer.
(prioriteiten stellen) :coffee:

Citaat van: Springbank op mei 16, 2012, 09:52:30
Wat een prachtig project en topic!  :worship: En natuurlijk niet te vergeten het doorzettingsvermogen!   :worship:
Dank je voor je compliment! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Prachtig zoals je de set hebt geplaatst. Je mag erg trots zijn met wat je hebt gerealiseerd. Ieder ander had waarschijnlijk allang de handdoek in de ring gegooid. Ik heb er ook 3,5 jaar over gedaan, maar ik heb het in fasen gerealiseerd, waarbij ik eerder kon genieten dan jij. Nogmaals chapeau! :worship:

Heel veel plezier met luisteren, tweaken en zometeen als de projector er is ook natuurlijk met kijken!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


R

Sweet!! Als het tijd is voor foto's hoor ik het wel. Veel plezier met je opsluiting komende dagen! Geniet ervan, je hebt het verdiend O0 O0

eddy135

Citaat van: Jean Sibelius op mei 17, 2012, 22:48:06
Yihaa, 8)

Het is eindelijk zover... Na bijna 4 jaar (feitelijk 3 jaar en 51 weken) en in de tussentijd ruim 134.000 views van dit topic is dan eindelijk het moment gekomen waarop "Jean's 5.1 Hifi/HT-set" naar 'Confidence Mansion' is verhuisd.

Had ik achteraf verwacht dat het zo lang zou duren? (Nee: zelfs in mijn ergste meest worstcase scenario had ik dit niet bedacht c.q. voorzien). Waarschijnlijk maar goed ook, want dan had ik zeer waarschijnlijk besloten om pas te beginnen aan dit project, zodra ik klaar was met mijn studies. Voordeel van een dergelijk langdurig traject is dat je bijna altijd kunt voorkomen dat je te maken krijgt met deadlines waardoor je beslissingen moet forceren. Verder heb ik nog wat andere 'lessons learned' toegevoegd in het begin topic, doe er je voordeel mee, mocht je ooit zoiets als dit van plan zijn (je mag me altijd e-mailen). Heeft je vrouw/vriendin/man/vriend twijfels, dan geef ik ze graag het 06-nummer van Angelie (dan weet je zeker dat je daarna niets meer mag bouwen) ;).

Is project 'Confidence Mansion' nu helemaal afgerond? Nee, want er missen o.a. nog de definitieve stoelen voor de ruimte en er hangt ook (nog) geen projector, mogelijk dat ik nog wat ga doen met de verdere aankleding van de ruimte. Verder moet er o.a. nog aanzienlijk wat tijd gestoken worden in het programmeren van de Pronto en er dient nog een ombouw te komen voor alle technische apparatuur die in het, noem het voor het gemak, 'fietsenhok' opgesteld staan. Oftewel: nog genoeg losse eindjes, maar die konden niet voorkomen dat ik mijn nieuwsgierigheid verder kon bedwingen.

Verder heb ik nog wat ruimte opengelaten c.q. gecreëerd bij de aanleg van deze ruimte voor het nodige experimenteerwerk (o.a. stroom / diffusie / absorptie / ...) en ook die ervaringen zal ik blijven delen in dit topic. Eventuele nieuwe aankopen (processor, subwoofer, blu-ray speler, streaming, versterking, audiorack, bekabeling, ...) zal ik plaatsen in het zustertopic Jean's 5.1 HT-set

Tot slot wil ik nogmaals benadrukken dat ik dit project niet in mijn eentje heb uitgevoerd.

Mensen die een groot (fysiek) steentje hebben bijgedragen:
Angelie, Antoin (a.k.a. "de Lange"), Toine, R, Marcel, Dennis.

En verder: Janroel, Gé, Patrick, Martijn, Matheus, Harold, Carlos, Chris, Arno, Albert, Jan, Frank, Lucien en Peter.

En natuurlijk verder iedereen hier op het forum die me met tips & tricks terzijde heeft gestaan (zoals o.a. HTip, Peelke, Rob Dingen, Björn, Garmt, <staat je naam er nog niet bij, dit is niet met opzet... ik vul deze lijst tzt nog verder aan!, maar het is nu een beetje laat>).

Nu lekker genieten van de Hemelvaart vakantie (en jullie kunnen raden waar ik die een groot deel door ga brengen). Hieronder alvast wat eerste foto's van mijn 5.1 opstelling in zijn nieuwe omgeving.

Het kritisch luisteren kan nu beginnen. Na een eerste circa 2.5 uur initieel tweaken (digitale interlink, schuiven/indraaien, masterbase, ...) ben ik tevreden met het geluid. Hoe dat klinkt... dat mogen andere beoordelen :)


Groeten, Jan

Wow, nu pas is te zien hoe GROOT de ruimte werkelijk is. :worship: :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje

geweldig hoor, heb je ook nog een foto met scherm naar beneden.
Blijft de set zo staan?

HTip

Citaat van: denoontje op mei 18, 2012, 00:08:46
geweldig hoor, heb je ook nog een foto met scherm naar beneden.
Blijft de set zo staan?
Die staat er ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Het lijkt ineens zo'n kleine set ;). Gefeliciteerd man met deze mijlpaal!

Maar nu dient volgende dilemma aan...
Ik wil je niet bangmaken... Maar...
Wat zet je terug in de woonkamer? ;D
Die bouwradio blijft daar niet staan neem ik aan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tinus_

 :clapping: Alles ziet er heel erg netjes uit. En zelfs nu maak je nog tijd om een heel stuk op het forum neer te zetten. Ik zelf was die ruimte niet meer uitgekomen.

Citaat van: Peerless Monster op mei 18, 2012, 08:10:32
Het lijkt ineens zo'n kleine set ;). Gefeliciteerd man met deze mijlpaal!

Maar nu dient volgende dilemma aan...
Ik wil je niet bangmaken... Maar...
Wat zet je terug in de woonkamer? ;D
Die bouwradio blijft daar niet staan neem ik aan...
Het zal wel blijven kriebelen denk ik. Je begint met iets simpels en dan...........  :-X
Rebuilding my HT

Madhouse

Hulde Jan, EINDELIJK  :clapping: Gefeliciteerd met deze mijlpaal  :clapping:

Maarre ik mis nog foto's van de rears, ik zie nu alleen maar 3.1 op de foto  :D

Edit: op de 1e pagina staan de rears wel  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Een m.i. zeer geslaagde dedicated HT-room, eentje om jaloers op te zijn 8).
Nu kan het grote genieten beginnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Teejoo


jan-rotterdam

Gefeliciteerd Jan, geniet er van !
Ik ben benieuwd hoe het klinkt dus graag je bevindingen / ervaringen vermelden

Groeten Jan


Staaled

"het kan altijd beter" verliest zijn waarde bij het zien van deze ruimte. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ProXius

Super gefeliciteerd, wat een ruimte... Ben zeer benieuwd naar de ervaringen die je opdoet in zo'n ruimte. Filmpje kijken heeft echt een andere betekenis gekregen zo.  :music:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

henkt1

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Maximus_Aurelius

Dat ziet er echt "geweldig mooi"uit.
En wat zijn die Dynaudio's toch mooi  :inlove:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 17, 2012, 23:05:48
Prachtig zoals je de set hebt geplaatst. Je mag erg trots zijn met wat je hebt gerealiseerd. Ieder ander had waarschijnlijk allang de handdoek in de ring gegooid. Ik heb er ook 3,5 jaar over gedaan, maar ik heb het in fasen gerealiseerd, waarbij ik eerder kon genieten dan jij. Nogmaals chapeau! :worship:

Heel veel plezier met luisteren, tweaken en zometeen als de projector er is ook natuurlijk met kijken!
Dank je Philip! We moeten binnenkort maar eens wat afspreken want het staat qua M&G's (jou vs mij) momenteel 2 : 0  :)

Gaat helemaal goedkomen. Vandaag vooral veel geluisterd en nauwelijks getweaked. Qua projector is er ook positief nieuws! (Angelie: "misschien moeten we toch maar asap een projector kopen") :clapping:

Citaat van: manta op mei 17, 2012, 23:23:11
Prachtig!! Geniet ervan!!

Bedankt! Gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: R op mei 17, 2012, 23:29:18
Sweet!! Als het tijd is voor foto's hoor ik het wel. Veel plezier met je opsluiting komende dagen! Geniet ervan, je hebt het verdiend O0 O0

Dank je R. Ik wil in ieder geval de 'tweak periode' even afwachten, dan zijn die Hardboard platen onder de speakers uit. Ben momenteel mijn hele CD-collectie opnieuw aan het beluisteren, dus dat duurt nog even, haha...

Citaat van: eddy135 op mei 17, 2012, 23:58:49
Wow, nu pas is te zien hoe GROOT de ruimte werkelijk is. :worship: :worship:

Nu het folie van de grond is lijkt de ruimte optisch (gelukkig) weer groter. Met name de hoogte van het plafond werkt erg mee aan het ruimtelijk gevoel.

Citaat van: denoontje op mei 18, 2012, 00:08:46
geweldig hoor, heb je ook nog een foto met scherm naar beneden.
Blijft de set zo staan?

Die blijft zo ongeveer staan. Ik ben nu eerst met mijn 2.0 systeem in de weer. Zodra dat 'perfect' klinkt, dan ga ik verder met de rest. Gisteren al wel even 5.1 gespeeld en alles werkt gelukkig naar behoren.

Citaat van: Peerless Monster op mei 18, 2012, 08:10:32
Het lijkt ineens zo'n kleine set ;). Gefeliciteerd man met deze mijlpaal!

Maar nu dient volgende dilemma aan...
Ik wil je niet bangmaken... Maar...
Wat zet je terug in de woonkamer? ;D
Die bouwradio blijft daar niet staan neem ik aan...

Haha... De speakers leken in de woonkamer een stuk groter inderdaad. Bedankt, ben echt heel blij met het bereiken van deze mijlpaal. Hebben we gisteren ook  nog even gevierd met een fles champagne die Antoin had meegenomen.

Ik heb goed nieuws! Die bouwradio was ik vanochtend om 06:30 al zat. Had bij de aanschaf van de C4's al afgesproken met Angelie dat mijn Contour 3.3's weer terug zouden komen in de woonkamer (maar dan niet op een 'compromisloze plek'). Vanochtend eerst wat geluisterd in de nieuwe ruimte en daarna de set-up in de woonkamer opgebouwd met componenten die ik nog had. We hebben nu CD/Tuner en TV via de Contour's. Had ze al weer even niet gehoord, maar die klinken eigenlijk nog best aardig.

Citaat van: Tinus_ op mei 18, 2012, 08:15:12
:clapping: Alles ziet er heel erg netjes uit. En zelfs nu maak je nog tijd om een heel stuk op het forum neer te zetten. Ik zelf was die ruimte niet meer uitgekomen.
Het zal wel blijven kriebelen denk ik. Je begint met iets simpels en dan...........  :-X

Dank je Tinus. Vind het hartstikke leuk om alle reacties te lezen, dus dan hoort daar zelf even tijd voor vrijmaken ook bij natuurlijk. Ga straks weer de ruimte in, vanavond komt mijn buurman even 'keuren'.

Klopt. Ik hoop dat ik straks de Arcam AV8 naar binnen kan halen, maar zoals het nu staat ben ik ook al dik tevreden.

Citaat van: Madhouse op mei 18, 2012, 08:39:22
Hulde Jan, EINDELIJK  :clapping: Gefeliciteerd met deze mijlpaal  :clapping:

Maarre ik mis nog foto's van de rears, ik zie nu alleen maar 3.1 op de foto  :D

Edit: op de 1e pagina staan de rears wel  :blush:

Thanks! Heb speciaal voor jou nog een foto gemaakt (zie onder).

Citaat van: Xander32 op mei 18, 2012, 08:42:19
Een m.i. zeer geslaagde dedicated HT-room, eentje om jaloers op te zijn 8).
Nu kan het grote genieten beginnen.

Dank je Xander! Wat mij betreft geen ruimte om jaloers op te zijn, maar eentje die dient ter inspiratie voor de volgende die zijn droom wil gaan verwezenlijken. Genieten gaat momenteel met teugen tegelijk. Echt bizar hoeveel er nog uit mijn set te halen is c.q. was.

Citaat van: Teejoo op mei 18, 2012, 09:02:33
Ik zie geen enkele foto. Komt dat door de update?

Als het goed is kun je de foto's gewoon zien. Correct?

Citaat van: jan-rotterdam op mei 18, 2012, 09:02:51
Gefeliciteerd Jan, geniet er van !
Ik ben benieuwd hoe het klinkt dus graag je bevindingen / ervaringen vermelden

Groeten Jan

Dank je Jan! Ik zou zeggen kom een keer langs zodra ik klaar ben met 'tweaken' van de 2.0 set om het zelf te beoordelen.

Citaat van: Hipster op mei 18, 2012, 09:17:09
"het kan altijd beter" verliest zijn waarde bij het zien van deze ruimte. :thumbs-up:

Thanks! De ruimte laat (voor zover ik nu kan beoordelen) waarschijnlijk weinig opties voor verbetering, maar qua set-up zie ik nog wel mogelijkheden bij o.a. de bron (ach alles op zijn tijd... Rome en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd). Het bizarre van de ruimte is dat het overal goed klinkt. Je kunt op staan en door de ruimte lopen en overal klinkt het goed. Natuurlijk is de hotspot niet voor niets een hotspot, maar de tolerantie van de ruimte qua luisterplek is enorm.

Citaat van: ProXius op mei 18, 2012, 11:42:09
Super gefeliciteerd, wat een ruimte... Ben zeer benieuwd naar de ervaringen die je opdoet in zo'n ruimte. Filmpje kijken heeft echt een andere betekenis gekregen zo.  :music:

Dank je Proxius! Ben erg blij dat ik de tijd en moeite heb genomen om deze ruimte te realiseren. Had niet verwacht dat er nog zoveel extra's uit de set te halen was.

Citaat van: jaco op mei 18, 2012, 12:07:47
Staan de fronts en de center op 1 lijn ? Ik hoop het niet :

Op dit moment staat de center iets achter de front. Ik ben begonnen met de fronts iets verder naar voren, maar heb ze op een gegeven moment naar achteren geschoven. Tot nu toe alleen getest dat de center geluid geeft, 5.1 verder optimaliseren komt later.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)