Televisie of projector bij 1,8m breed scherm in batcave?

Gestart door sandervg, juni 9, 2020, 18:16:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Ik vond dit ook een leuke discussie. Fijn dat je er ook wat aan hebt gehad Sander!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Tjonge jonge, wat vreemde opmerkingen worden hier gemaakt mbt HDR, streaming en de bijbehorende keuze qua projector. Ik denk dat Werner de spijker op z'n kop slaat.

Maar volgens mij moet de topicstarter maar 1 ding doen: ga beide projectoren naast elkaar bekijken met SDR en HDR. Dan zie je direct dat er een groot verschil in zit qua look zoals ik al in het begin heb geroepen.

Meer hoef je volgens mij niet te doen.

HTLeroy

#177
Citaat van: Teejoo op juni 25, 2020, 08:17:25
Tjonge jonge, wat vreemde opmerkingen worden hier gemaakt mbt HDR, streaming en de bijbehorende keuze qua projector. Ik denk dat Werner de spijker op z'n kop slaat.

Maar volgens mij moet de topicstarter maar 1 ding doen: ga beide projectoren naast elkaar bekijken met SDR en HDR. Dan zie je direct dat er een groot verschil in zit qua look zoals ik al in het begin heb geroepen.

Meer hoef je volgens mij niet te doen.
Dus als men feiten deelt in een topic waar iemand raad vraagt, zijn dat vreemde opmerkingen?

Werner gaat Reza niet afvallen omdat onder meer Reza de madvr bij Werner onder de aandacht heeft gebracht. Zij zijn de drijvende kracht achter het promoten van de madvr / envy frame adapt software. Waarschijnlijk omdat Werner er een groot commercieel belang bij heeft en Reza nog steeds van mening is dat 150 nits HDR waardig is. Mijn 7 en 5 jaar oude HD SDR Pana & Samsung plasmas halen maximaal 150 - 200 nits, mits niet te oud (nu niet meer dus ;) ). Is het dan vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden? Ik vind van niet.

denoontje

#178
Goed onderbouwde meningen zijn ok.
Maar HDR op een projector kan gewoon prima en zeker met een tonemapping.

Ik heb MADVR in actie gezien bij Werner en dat is wauw.
En Werner heeft altijd de moeite om een hele show op te zetten met vele projectoren gewoon op een rij en extra sessies van bijv vergelijk n-serie, madvr etc. Ook andere forumsponsors organiseren een en ander of kunnen goede demo's geven. Hierdoo kun je zelf een eerlijk oordeel maken.

Maar ook de dyn tonemapping in de jvc is gewoon goed --> ik wil ook plug en play, de envy zal voor mij voor de prijs die het lijkt te gaan wordeno ok geen optie zijn

Heb jij zelf als eens een 7x of nx met HDR 4K gezien HTleroy? En vond je dat niet ok?
En of je het dan volledig HDR moet noemen..tja dat is just een term.

Het komt er op neer altijd zelf de projector etc te bekijken, liefst 1 op 1 te vergelijken en je oordeel te geven om wel of niet te kopen.
En kijken tot hoever je je budget wil stretchen.

Vanaf papier, fora etc bljift door meningen dit gewoon lastig...
Je moet iets ervaren en niet alleen van papier kopen.
Anders gewoon wat forumleden vragen voor een M&G.

to TS

Veel suc6 met de aanschaf van de n5.
Laat hem lkkr cailbreren en dan genieten.
Ik hoop dat je ook nog wat groter kan gaan projecteren ;-)




HTLeroy

HDR een goede verkoop phrase en daardoor een moneymaker voor de commerciele partijen terwijl specs bij lange na niet behaald worden. Remember Full-HD, 1080i, 1080P, HD-Ready, 720i, 720P, UHD & 4K....

Citaat van: denoontje op juni 25, 2020, 09:40:16
Maar HDR op een projector kan gewoon prima en zeker met een tonemapping.
Ook met maximaal 150 nits? Sorry maar dat is echt ridicuul.

Citaat van: denoontje op juni 25, 2020, 09:40:16

1) Maar ook de dyn tonemapping in de jvc is gewoon goed --> ik wil ook plug en play, de envy zal voor mij voor de prijs die het lijkt te gaan wordeno ok geen optie zijn

2) Heb jij zelf als eens een 7x of nx met HDR 4K gezien HTleroy? En vond je dat niet ok?
En of je het dan volledig HDR moet noemen..tja dat is just een term.
1) prijs gelijk aan de projector (N5) waar je hem aan hangt en nogmaals, de Envy daarbij gaat je aantal nits niet verhogen ;)

2) Ja, en dat was voor mij reden genoeg om voor de x7900 gegaan te zijn en nog een paar jaar te wachten tot er een HDR waardige projector op de markt komt (minimaal 500 nits), maar dat gaat echt wel wat jaartjes duren want HDR met 'grijze' zwartwaardes is mijn inziens nog steeds geen HDR (High Dynamic Rang = range tussen ultiem zwart, dus geen donker grijs. En het felste wit, en nee dat is geen 150 nits, met of zonder Envy);)

vik

Ik denk echt dat jij een totaal verkeerd beeld aan het schetsen bent en begrijp eerlijk gezegd ook niet waar je op uit bent. Bij komt het echt over alsof wij verkopers iets achter houden (hidden agenda)  of verkeerde informatie verspreiden.

Reza en Werner staan totaal los van elkaar en Reza is al langer fan van MadVR. Reza is ook klant bij mij en speelt al een ruime tijd.

Het is nu al een aantal keren verteld en daar sta ik volledig achter. De kracht van projectie en het UHD formaat is voornamelijk het grotere kleuren bereik en niet te vergeten de beleving van een groot scherm.

De Frame Adapt software in de JVC projectoren is een hele mooie tool en die tone mapping daar moeten we het voorlopig mee doen. Geldt ook voor bijvoorbeeld een externe Lumagen oplossing.  30 foot-lambert (om en na bij de 102 nits) is al een hele mooie licht opbrengst voor projectie voor een hele gave beleving.

Een commerciele projector met volledige HDR specs (en betaalbaar) is kansloos en zal naar mijn mening ook nooit komen. Ik schat in dat het binnen nu en 5 jaar helemaal over is met projectie en Home Cinema.


Citaat van: HTLeroy op juni 25, 2020, 09:26:07
Dus als men feiten deelt in een topic waar iemand raad vraagt, zijn dat vreemde opmerkingen?

Werner gaat Reza niet afvallen omdat onder meer Reza de madvr bij Werner onder de aandacht heeft gebracht. Zij zijn de drijvende kracht achter het promoten van de madvr / envy frame adapt software. Waarschijnlijk omdat Werner er een groot commercieel belang bij heeft en Reza nog steeds van mening is dat 150 nits HDR waardig is. Mijn 7 en 5 jaar oude HD SDR Pana & Samsung plasmas halen maximaal 150 - 200 nits, mits niet te oud (nu niet meer dus ;) ). Is het dan vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden? Ik vind van niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#181
Citaat van: HTLeroy op juni 25, 2020, 09:26:07
Dus als men feiten deelt in een topic waar iemand raad vraagt, zijn dat vreemde opmerkingen?

Werner gaat Reza niet afvallen omdat onder meer Reza de madvr bij Werner onder de aandacht heeft gebracht. Zij zijn de drijvende kracht achter het promoten van de madvr / envy frame adapt software. Waarschijnlijk omdat Werner er een groot commercieel belang bij heeft en Reza nog steeds van mening is dat 150 nits HDR waardig is. Mijn 7 en 5 jaar oude HD SDR Pana & Samsung plasmas halen maximaal 150 - 200 nits, mits niet te oud (nu niet meer dus ;) ). Is het dan vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden? Ik vind van niet.

Luister, ik heb een heel erg dikke huid en kan absoluut tegen om het even welke vorm van kritiek , maar als je mij letterlijk gaat beschuldigen van puur commercieel belangen en het het geven van gekleurd advies bij , naar mijn gevoel onderbouwde meningen, dan heb je echt de verkeerde persoon aan de haak.
Ik weet absoluut niet wie je bent, of je mij kent of niet, maar iedereen die mij en ons bedrijf al meer dan 20 jaar kent weet dat ik nog liever dood val dan gekleurd advies te geven.
Ik heb nog NOOIT iemand iets aangeraden omdat IK vindt dat het beter is of wat dan ook, sterker nog, ik laat mensen regelmatig downgraden omdat datgene wat ze vaak in gedachte hebben inderdaad soms overkill is voor de ruimte of wat ze van een toestel verlangen.
Ik ben geen drijvende kracht achter eender welk toestel of techniek ook, ik ben wel voorstander van met een open geest de evolutie in techniek te volgen en op een eerlijke en onderbouwde manier de dingen te bekijken en te evalueren.



Kjelt

Citaat van: vik op juni 25, 2020, 10:17:36
Ik schat in dat het binnen nu en 5 jaar helemaal over is met projectie en Home Cinema.
Weet je dat dacht ik ook tot voor kort maar ben eigenlijk van mening veranderd.
Ik vind dat aktieve schermen zijnde microled of oled of lcd niet ontspannen kijken, je zit in een aktieve lichtbron te kijken en met de helderheid van een modern tv scherm krijg ik gewoon na langere tijd last van mijn ogen.

HTLeroy

Citaat van: vik op juni 25, 2020, 10:17:36
Ik denk echt dat jij een totaal verkeerd beeld aan het schetsen bent en begrijp eerlijk gezegd ook niet waar je op uit bent. Bij komt het echt over alsof wij verkopers iets achter houden (hidden agenda)  of verkeerde informatie verspreiden.
Ik denk dat die aanname te verklaren is doordat ik een iefhebber ben die al 15+ jaar bezig is zijn eigen HTs en jij een commercieel belang hebt bij het regelmatig upgraden of het verkopen van een nieuwe units (AV, Projector, Kables etc) van/en aan een klant. Vandaar dan de belerende toon bij Werner en nu jij... Het zijn immers jullie portomonees ;)

Tuurlijk weet ik ook wel dat een N5 (voor inkooop/demo prijzen ex btw) met Lumagen/Envy (voor inkooop/demo prijzen ex btw) er beter uitziet en er spectaculair uit kunnen zien in jullie demo ruimtes waar de projectors op een rijtje staan (voor inkooop/demo prijzen ex btw) in een batcave (die volledig aftrekbaar is bij de belastingdienst). Maar in dit topic was niet de vraag; Ik heb een oneindig budget en ik daag alle verkopers uit om mij het beste te leveren wat beschikbaar is, prijs is geen daarbij geen issue. Er kwam een vraag van een member met een 'vloeibaar' budget die gaat voornamelijk downloads en streaming gaat projecteren op een 1,8 mtr scherm

Citaat van: home@the movies op juni 25, 2020, 10:32:21
Luister, ik heb een heel erg dikke huid en kan absoluut tegen om het even welke vorm van kritiek , maar als je mij gaat beschuldigen van puur commercieel belangen en het het geven van gekleurd advies bij , naar mijn gevoel onderbouwde meningen, dan heb je echt de verkeerde persoon aan de haak.
Ik weet absoluut niet wie je bent, of je mij ken of niet, maar iedereen die mij en ons bedrijf al meer dan 20 jaar kent weet dat ik nog liever dood val dan gekleurd advies te geven.
Ik heb nog NOOIT iemand iets aangeraden omdat IK vindt dat het beter is of wat dan ook, sterker nog, ik laat mensen regelmatig downgraden omdat datgene wat ze vaak in gedachte hebben inderdaad soms overkill is voor de ruimte of wat ze van een toestel verlangen.


Sorry, ik wist niet dat je kwaad werd... Maar ik ken je wel degelijk, ben zelfs vaker in je show rooms (Puurs) geweest en heb een JVC projector bij je gekocht en 2 keer laten callibreren ;)

Teejoo

#184
Citaat van: HTLeroy op juni 25, 2020, 09:26:07
Dus als men feiten deelt in een topic waar iemand raad vraagt, zijn dat vreemde opmerkingen?

Werner gaat Reza niet afvallen omdat onder meer Reza de madvr bij Werner onder de aandacht heeft gebracht. Zij zijn de drijvende kracht achter het promoten van de madvr / envy frame adapt software. Waarschijnlijk omdat Werner er een groot commercieel belang bij heeft en Reza nog steeds van mening is dat 150 nits HDR waardig is. Mijn 7 en 5 jaar oude HD SDR Pana & Samsung plasmas halen maximaal 150 - 200 nits, mits niet te oud (nu niet meer dus ;) ). Is het dan vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden? Ik vind van niet.
Ik begrijp niet waarom jij alles aan die nits ophangt. Je wilt helemaal geen 10.000 nits in je HT! Daarvoor is juist een goede tonemapping belangrijk, bij voorkeur frame to frame aangezien zoals Werner reeds opmerkte je soms ziet dat maar een paar frames misschien die waarde halen.


HTLeroy

Citaat van: Teejoo op juni 25, 2020, 11:21:13
Ik begrijp niet waarom jij alles aan die nits ophangt. Je wilt helemaal geen 10.000 nits in je HT! Daarvoor is juist een goede tonemapping belangrijk, bij voorkeur frame to frame aangezien zoals Werner reeds opmerkte je soms ziet dat maar een paar frames misschien die waarde halen.
Kan je me voortaan quoten als het gaat om mijn uitspraken, dit werkt blijkbaar niet en zorgt ervoor dat mensen op het verkeerde been worden gezet door jouw opmerkingen. Als je dan even op zoek gaat voor een quote zal je opmerken dat ik nergens over 1000 of zelf 10.000 nits in relatie tot projectie praat. Ik zeg dat het pas interessant wordt als we richting de 500-600 nits gaan. En dat je bij 150 nits (is gewoon SDR) praat over HDR-light of zoiets. Ook mooi dat door anderen telkens het kleurenbereik erbij wordt gehaald maar ik mis het percentage van dat bereik. Op deze manier worden mensen, members / potentiele klanten wijsgemaakt dat projectie met HDR en REC2020 de normaalste zaak van de wereld is.

Kijk bijvoorbeeld maar eens de treins scene in Terminator; Dark Fate. Ik daag iedereen uit om een foto te maken van hun scherm tijdens deze scene in volle HDR glorie ;)

Martijnst1990

Vond die topic aan het begin nog wel leuk, maar het begint wel erg vermoeiend te worden met al dat welles nietes en "nits" zeg. Het is toch veel fijner om gewoon een film op te zetten en te genieten en niet constant na hoeven denken of je het HDR mag noemen of niet of naar hoeveel nits je nou eigenlijk zit te kijken?

@ Sander, ik ben even kwijt of je nu al een keuze hebt gemaakt. Zo ja, top! Zo nee, ik zou gewoon live gaan kijken naar de PJ's die binnen je prijsklasse vallen en aan de hand daarvan er 1 kiezen. Als jij alleen downloads en streams wilt kijken op een projector die andere daar veel te duur voor vinden is dat toch helemaal prima!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

home@the movies

CitaatOok mooi dat door anderen telkens het kleurenbereik erbij wordt gehaald maar ik mis het percentage van dat bereik.

Dat percentage is al een paar keer aangehaald, we zitten bij de meeste projectoren aan 100% P3 ik verwacht in de volgende generaties dat we zeer dicht bij BT2020 gaan aanleunen. P3 is tov rec709 al een behoorlijk grote sprong voorwaarts. Bij mij is het glas half vol, niet half leeg, en die foto ga ik zeker maken voor je  ;)

HTLeroy

Citaat van: home@the movies op juni 25, 2020, 12:56:52
Bij mij is het glas half vol, niet half leeg, en die foto ga ik zeker maken voor je  ;)
Bij mij ook, maar wel met realistische grondslag ;)

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's :)

MLCinema

Citaat van: Martijn90 op juni 25, 2020, 12:55:31
Vond die topic aan het begin nog wel leuk, maar het begint wel erg vermoeiend te worden met al dat welles nietes en "nits" zeg. Het is toch veel fijner om gewoon een film op te zetten en te genieten en niet constant na hoeven denken of je het HDR mag noemen of niet of naar hoeveel nits je nou eigenlijk zit te kijken?

@ Sander, ik ben even kwijt of je nu al een keuze hebt gemaakt. Zo ja, top! Zo nee, ik zou gewoon live gaan kijken naar de PJ's die binnen je prijsklasse vallen en aan de hand daarvan er 1 kiezen. Als jij alleen downloads en streams wilt kijken op een projector die andere daar veel te duur voor vinden is dat toch helemaal prima!
Ik ben ook afgehaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTLeroy


DustinV

Citaat van: HTLeroy op juni 25, 2020, 13:25:05
Jammer, je had hier ook iets van op kunnen steken ;)

Ik denk vooral dat jij hier wat zou kunnen leren. Maar dat zal wel niet gebeuren.

Teejoo

Citaat van: DustinV op juni 25, 2020, 13:48:35
Ik denk vooral dat jij hier wat zou kunnen leren. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Die hoop had ik ook al opgegeven.

reza

Citaat van: HTLeroy op juni 25, 2020, 09:26:07
Dus als men feiten deelt in een topic waar iemand raad vraagt, zijn dat vreemde opmerkingen?

Werner gaat Reza niet afvallen omdat onder meer Reza de madvr bij Werner onder de aandacht heeft gebracht. Zij zijn de drijvende kracht achter het promoten van de madvr / envy frame adapt software. Waarschijnlijk omdat Werner er een groot commercieel belang bij heeft en Reza nog steeds van mening is dat 150 nits HDR waardig is. Mijn 7 en 5 jaar oude HD SDR Pana & Samsung plasmas halen maximaal 150 - 200 nits, mits niet te oud (nu niet meer dus ;) ). Is het dan vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden? Ik vind van niet.

Oké...
En dat alles komt waarschijnlijk omdat ik gelovig ben :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Citaat van: reza op juni 25, 2020, 15:15:46
Oké...
En dat alles komt waarschijnlijk omdat ik gelovig ben :D
Dat geloof je toch niet! ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

reza

Citaat van: Martijn90 op juni 25, 2020, 15:34:49
Dat geloof je toch niet! ;D

Geen idee of dat ik dat moet geloven of niet
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Zit dit topic ff door te lezen, begon leuk! Ergens in het begin werd gesteld dat een TV wellicht de betere optie was, verder is het daar nergens over gegaan. Vervolgens lees ik dat Vik had berekend dat je kijkt met een diagonaal van 80 inch. Als dat in de toekomst niet veel groter wordt zou ik echt niet aan projectie beginnen! Te duur, te omslachtig en vooral een mindere beeldkwaliteit dan een goede 80" OLED/QLED/wat-dan-ook TV.

Klopt het dat die optie is ondergesneeuwd of heb ik een post of wat gemist?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Citaat van: pameijer op juni 25, 2020, 22:01:52
Zit dit topic ff door te lezen, begon leuk! Ergens in het begin werd gesteld dat een TV wellicht de betere optie was, verder is het daar nergens over gegaan. Vervolgens lees ik dat Vik had berekend dat je kijkt met een diagonaal van 80 inch. Als dat in de toekomst niet veel groter wordt zou ik echt niet aan projectie beginnen! Te duur, te omslachtig en vooral een mindere beeldkwaliteit dan een goede 80" OLED/QLED/wat-dan-ook TV.

Klopt het dat die optie is ondergesneeuwd of heb ik een post of wat gemist?
Dan zou ik idd ook meteen voor een 77inch oled gaan.

MLCinema

Dat zou ook mijn advies zijn. Echter, TS heeft aangegeven dat hij bij projectie wil blijven om diverse redenen. Oa omdat zijn speakers achter het scherm staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Citaat van: pameijer op juni 25, 2020, 22:01:52
Zit dit topic ff door te lezen, begon leuk! Ergens in het begin werd gesteld dat een TV wellicht de betere optie was, verder is het daar nergens over gegaan. Vervolgens lees ik dat Vik had berekend dat je kijkt met een diagonaal van 80 inch. Als dat in de toekomst niet veel groter wordt zou ik echt niet aan projectie beginnen! Te duur, te omslachtig en vooral een mindere beeldkwaliteit dan een goede 80" OLED/QLED/wat-dan-ook TV.

Klopt het dat die optie is ondergesneeuwd of heb ik een post of wat gemist?

TV kijken hoort toch ook niet echt bij het "bioscoop gevoel"? Dat wilde de TS volgens mij ook wel behouden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"