Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: RalphH op maart  1, 2015, 20:44:10
Dan moeten we sowieso allemaal aan de gecalibreerde mics ;).
De test heeft wel laten zien dat er niet zoveel verschil is als we denken.
Denk dat de meeste mic,s best goed zijn.
Deze 2 grafieken van gister passen ook haast opelkaar.

Exxar

Heb je ook het verschil gemeten bij de Umik-1 wanneer deze omhoog of naar voor gericht wordt gebruikt?

RalphH

Citaat van: morca op maart  1, 2015, 20:48:51
De test heeft wel laten zien dat er niet zoveel verschil is als we denken.
Denk dat de meeste mic,s best goed zijn.
Deze 2 grafieken van gister passen ook haast opelkaar.

Das ook weer zo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: Exxar op maart  1, 2015, 21:18:46
Heb je ook het verschil gemeten bij de Umik-1 wanneer deze omhoog of naar voor gericht wordt gebruikt?
Jammer genoeg niet,maar dat kan nog wel geregeld worden denk ik.
Beide mic,s stonden naar voren op een statief.

edwin99

Ik zal vanavond even meten wat het verschil is bij mij thuis met de Umik-1 waar we deze test mee gedaan hebben wat het verschil is tussen omhoog en naar voren gericht

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Exxar

Ik heb dat zelf ook al eens gedaan, en ik kreeg een ander verloop van vooral de hogere tonen.


edwin99

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Ach laten we daar aub niet mijn/ons topic mee vervuilen.
Als ik dat geweten had had ik het niet aangehaald.
Dat is al hoog genoeg opgelopen achter de schermen jammer genoeg,ik had het liever anders gezien.

Maar goed genoeg daarover hier  ;)

BK is geen verkeerde sub imo.

teus1988

 ^^
Citaat van: morca op maart  5, 2015, 17:07:46
Ach laten we daar aub niet mijn/ons topic mee vervuilen.
Als ik dat geweten had had ik het niet aangehaald.
Dat is al hoog genoeg opgelopen achter de schermen jammer genoeg,ik had het liever anders gezien.

Maar goed genoeg daarover hier  ;)

BK is geen verkeerde sub imo.

PRJK

Is er iemand die mij zou willen helpen met het instellen van mijn minidsp, via het forum of eventueel aan huis (Tilburg)? Ik heb het idee dat ik niet echt dingen aan het verbeteren ben, maar heb er ook niet zoveel verstand van. Ben al wel gaan lezen maar het is zo uitgebreid en ingewikkeld dat ik er zelf niet uit kom.

morca

Ai dat online helpen deed Tim altijd maar die is nooit meer online jammer genoeg.
Lukt het inregelen niet of weet je niet goed wat aan te passen mbv een REW meting.

Als het aanpassen na meten het probleem is kan je ze hier posten en dan zal ik je meting beoordelen en kijken of we dat samen beter kunnen krijgen/wat er aangepast moet worden.

ALs je de instellingen niet in de mini dsp krijgt heb je hulp nodig van iemand die er 1 heeft.
Dat was Tim voor het topic maar die zie ik nooit meer online.

PRJK

Citaat van: morca op april  1, 2015, 17:45:13
Ai dat online helpen deed Tim altijd maar die is nooit meer online jammer genoeg.
Lukt het inregelen niet of weet je niet goed wat aan te passen mbv een REW meting.

Als het aanpassen na meten het probleem is kan je ze hier posten en dan zal ik je meting beoordelen en kijken of we dat samen beter kunnen krijgen/wat er aangepast moet worden.

ALs je de instellingen niet in de mini dsp krijgt heb je hulp nodig van iemand die er 1 heeft.
Dat was Tim voor het topic maar die zie ik nooit meer online.

Aanpassen na meten is het probleem. Maar ook weet ik niet hoe ik het beste kan meten. Op een positie of of meerdere en daar dan een gemiddelde van nemen. Als je me dat kan vertellen ga ik daarmee aan de slag. Het uploaden van de filters naar de minidsp lukt wel.

morca

Je meet op jouw zitplek/ luisterplek dan klinkt het op jouw plek het beste.
Op meerdere plekken meten kan maar ik zou op jouw zit plek meten .
Je zet je umik dus op jouw luister plek ter hoogte van je hoofd/oren en wat daaruit komt pas je correctie op toe.
Ik zie je voor en na meting tegemoed.
Bij verdere vragen hoor ik het graag .
Succes  :thumbs-up:


Cobraatje

Afgelopen week Audyssey XT32 Pro laten uitvoeren.
Ik ben er zeer tevreden mee, bijgevoegd de verschillen voor en na XT32 pro.

morca

Ziet er goed uit,het klinkt stuk beter nu?
Meer balans in het totale gebied zodat je luisterbeeld veel prettiger/detailrijker klinkt .
Nog meer genieten van je set  ;)  :thumbs-up:

XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."

Cobraatje

Citaat van: morca op april  6, 2015, 12:46:18
Ziet er goed uit,het klinkt stuk beter nu?
Meer balans in het totale gebied zodat je luisterbeeld veel prettiger/detailrijker klinkt .
Nog meer genieten van je set  ;)  :thumbs-up:

FF mijn posting over XT32 Pro op het Marantzforum gekopieerd :):

Ik wilde al langere tijd XT32 Pro uitproberen en gisteren Perfect audio(Ron) op bezoek gehad.
Het was gezellig en Ron heeft ook nog wat metingen e.d. gedaan om mijn 5.2 set in te regelen :lol:.

Ron nam alle tijd om het perfect te krijgen en onwillige software en een eindversterker die regelmatig in stand by ging, brachten Ron niet van zijn stuk :wink:.

Bij metingen dicht bij harde oppervlakken(muur, stenen bovenkant tafel) werden er kussens geplaatst om vervelende reflecties tegen te gaan.
Plaatsing subs, meetpunten bepalen, reflecties tegengaan etc.; als Ron het doet lijkt het allemaal zo logisch en eenvoudig.

Na het meten en correcties door XT32 Pro, was het verschil tussen voor en na in de grafieken mooi om te zien.
Vooral de 14-90Hz kaarsrechte lijn van mijn subs vond erg fraai.

Met HT heb ik nu echt een wall off sound en een geweldige surround bubble.
Het verschil met hoe ik het had ingeregeld en hoe het nu klinkt, is enorm.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik na reparatie van één van mijn surround speakers, ik zelf XT32 niet optimaal had ingeregeld omdat ik wist dat in op korte termijn een Pro meting zou gaan doen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat ook met perfect inregelen van XT32 ik niet in de buurt zou kunnen komen van de bubble die ik nu heb.
Betere metingen en iemand met kennis van zaken om de resultaten juist te interpreteren, dat was mij nooit gelukt. Films die ik goed ken zoals Independance day en Constantine, klinken indrukwekkender en homogener dan ooit.

Met Stereo is de integratie tussen mijn front speakers Aurum Cantus Volla's en 2x Rythmik F12 subs, nu optimaal.
Geschakeld tussen Audyssey aan en uit, dan zijn de verschillen in mijn ruimte enorm.

Met (zeer) goede opnames twijfel ik na luisteren wat ik prettiger vind klinken, volledig XT32 pro of L&R bypass.
Met L&R bypass worden de front speakers niet gecorrigeerd, maar de subs wel. Ik ga nog wat meer luisteren en vergelijken om te kijken wat ik prettiger vind klinken.
Bij mindere opnames heeft XT32 pro duidelijk mijn voorkeur.

Na de grote geluidsverbetering door van laminaat naar vloerbedekking over te gaan, heb ik nu in korte tijd een 2e behoorlijke verbetering in mijn geluid gehad.
Al met al een zeer goede beslissing geweest om XT32 Pro te laten uitvoeren en ik ben er zeer content mee hoe het nu bij mij klinkt. Ron bedankt!

Ik ben er nu nog meer van overtuigd dat aanschaffen van (dure) apparatuur e.d., zonder dit met goede EQ en/of akoestiek maatregelen te combineren, je niet het beste uit je set haalt.

Citaat van: XtrmB op april  6, 2015, 13:12:45
Mooie strakke lijnen, werkt dus best goed die xt

In mijn ruimte erg goed ;D.


astonmartin

Ook hier exact dezelfde ervaringen met audyssey pro  zoals omschreven door Cobraatje.  Meer detail,  integratie en beleving,  was mijn beste upgrade tot zover. Ik raad het iedereen aan van wie de apparatuur geschikt is voor een pro meting. Je filmcollectie beleef je opnieuw....
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link