Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ejorne

Citaat van: morca op februari  5, 2012, 13:56:22
Zeker weten?

Maar deze tip is een oplossing voor streuker zijn probleem ,Ejorne,dan is het setje wat nu in de startpost staat wel meet klaar ,
en dit jouw oplossing voor hem.?

Ik weet het niet zeker. Maar wat ik wel zeker weet is dat ik niet meer maar zo af moet gaan op de info die op de Behringer site te lezen is, of ik moet meer secuur leren lezen.'
Omdat de volgende quote bij de product specs op de site te lezen valt bij de PS400 ging ik er maar vanuit dat er een line-level signaal uit de phantomvoeding komt.
CitaatJust connect your condenser mic to the MIC INPUT and send a line from the MIC THRU to your mixer.
Maar kennelijk is dit niet zo?

Zeker weten doe ik het pas als ik er zelf mee heb kunnen testen. Maar dat is tot nu toe niet het geval...


edwinvh

Er komt inderdaad wel een line level uit maar daar is de volume  net te laag van.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

mtissink

Dan even hier mijn bijdrage.
Vandaag voor het eerst zelf aan het stoeien geweest met plaatsing van de fronts en dergelijke.

Alleen de fronts




Waterfall van de fronts




Los de sub en de fronts




Kortom, volgens mij veel galm en te weinig demping. Wat kunnen jullie er verder nog over zeggen?
Voor plaatjes van de situatie ter plaatse, zie mijn topic! (dat is dus deze link)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

morca

Oei oei ik zie een kamer net als die van Ejorne ,bijna een kopie........
Je meting,pittige problemen het piekt een daald een beetje,denk dat je wel wat staande golven hebt.Regeld niet fijn vlak denk ik,
Je speakers geven bij 270 hz ong ook veel meer laag weer,hoe staat je receiver ingesteld,ik zou eens kijken of ik dat gebied van je fronts iets kon dempen.
Maar het kan ook een eigenschap vd speaker zijn,ik denk proberen,heb je je fronts wel eens een goei schuifsesie gegeven.?

Tussen de 30 en 40 gaat de sub helemaal fout,denk fase of plaatsing.

Sub valt idd snel af,maar de fronts geven daar ook iets teveel 5 db ofzo.
Meting vd sub en de fronts aan zou wenslijk zijn,dan kunnen we goed zien hoe je fronts en de sub intregeren.
Als je toch bezig bent,doe de freq en de waterfal van bijde even aub.



Staaled

Citaat van: mtissink op februari 14, 2012, 14:44:21

Kortom, volgens mij veel galm en te weinig demping. Wat kunnen jullie er verder nog over zeggen?

Je sub draagt tov de fronts weinig bij.
Output nog wel ,maar valt snel af.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


RalphH

Citaat van: morca op februari 14, 2012, 21:59:32
Zo klaar en aan de   :coffee:

Terug van de  :coffee: bij Denoontje en meteen aan het meten...met de dB meter van Denoontje..Waarvoor dank ;D

Wat ik in al de tijd dat ik aan het prutsen ben, nog niet had gedaan, is de sub op de plek van de versterker, htpc etc zetten.
Waarom niet? tja,..leek me toch een onmogelijke plek, waar moet de apparatuur dan heen?
Waarom dan toch proberen? Vind de sub nu te plaatsbaar. Het laag hangt echt linksachter een beetje te hangen.
Herplaatsing apparatuur is eventueel voor later zorg. Eerst de metingen maar eens analyseren...

Er zijn een 6-tal metingen gedaan, ook een paar oude overnieuw omdat ik nu met een andere dB meter aan de slag ben (die van ligt bij MTissink  ;))
1: Sub linksvoor downfire
2: Sub linksvoor frontfire (weinig verschil met bovenstaande, behalve dan in combinatie met de fronts --> apart)
3: Sub linksvoor frontfire met fronspeakers crossover 80Hz
4: Sub linksvoor downfire met frontspeakers crossover 80Hz (Deze laat ik in de grafiekjes weg omdat ie tov meting 3 een stuk slechter was)
5: Sub linksachter (originele plek) downfire
6: Sub linksachter (originele plek) met frontspeakers crossover 80Hz

De meest interessante grafiekjes:





Watervalletjes:





Tja....zeg het me maar  ;D. Beide opstellingen hebben weer hun voor en nadelen.
- Linksvoor loopt ie wat vlakker af, met een flinke piek wel, die is eventueel te temmen met een dsp/antimode. Valt me overigens helemaal tegen dat er onder de 30Hz zoveel wegvalt.
- Aan de nadeel kant een grotere dip tussen de 30 en 50Hz, dit is haast onmogelijk te corrigeren zonder de kamer te verbouwen. Samen met de fronts wordt dit overigens nog een lelijkere dip..
- Nadeeltje 2 is wat meer nagalm.

Morca, stap als je rug het toelaat asjeblieeeeeeeeft een keer met Ejorne in de auto, want ik weet het niet meer  ;D ;D.

Ga nu toch nog ff een stukkie film doen om te kijken of het in iedergeval qua plaatsbaarheid iets heeft opgeleverd.

EDIT: Denoontje dank voor het gebruik van je meter!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Wij kunnen ook niet toveren hoor  ;D,plaatsing van fronts en sub,zou kunnen maar?.....
Ik vermoed toch dat het een fase is,heb je die wel eens goedgesteld met een db meter,nee he hadden we het pas ook al over.
Voor lijkt een mooie plek met misschien nog wat schuiven of fase.

Maar eens kijken ja of het een keer lukt ,ligt even hoe het loopt hier,er gebeurd weer een beetje veel opeens druk en stressie  :D
Bij jouw ruimte zou een antimode ook nadelig kunnen werken,als het probleem ook deels staande golf is,en die gaat ie niet mooi strak trekken.

Ejorne heb jij je antimode nog liggen?? testen bij RalphH?

Mischien moet je eens aan de tweede sub RalphH,kijken of dat het gat kan dichten,zou maarzo kunnen,
Maar dan was er ook nog wat met de fronts toch
PS heb je MP en de pure audio nog geprobeerd,met die vst regel je de fronts en de sub.
ALs jij dat nou een klaarmaakt,kunnen we die wel mooi voor je instellen,meteen kijken of je front,s ook een verbetering aan kunnen brengen.
En eens naar die fase kijken.
Op die manier kunnen we je een eind op weg helpen ineens.
Is dan wel jammer dat die vst alleen voor de muziek werkt.
Maar ik stoor me er niet zo aan,met muziek ben ik het meest kritisch.
Jij zal als dat lukt daarna dan wel een dsp nodig hebben voor films aangezien die vst dan niet werkt,maar wel een mooie test dacht ik.

RalphH

Citaat van: morca op februari 15, 2012, 22:17:49
Wij kunnen ook niet toveren hoor

Echt wel!! ;D ;D

Citaat
Ik vermoed toch dat het een fase is,heb je die wel eens goedgesteld met een db meter,nee he hadden we het pas ook al over.

Nope, nog niet. Volgende week vrij, kijken of ik me daar dan ff ik kan verdiepen tussen de klusje door.

Citaat
Maar dan was er ook nog wat met de fronts toch

Ja die vielen wat vaag af na 3kHz. Enkel met de dB meter van Denoontje heb ik dat effect nu niet, gaan strak door tot 10 en vallen daarna af (wel snel, maar niet zo raar als eerst)

Citaat
PS heb je MP en de pure audio nog geprobeerd,met die vst regel je de fronts en de sub.

Ook iets voor volgende week. Wilde eerst nog even de plaatsing bekijken.

Pff, de bios is een puinzooi nu, hier gaat iemand niet blij mee zijn :). Opruimen wordt m nu ook niet meer, tijd voor slapieslapie, was een hectisch dagje vandaag.
Morgen meer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nou RalphH we zullen zien wat ik er hier beneden van bak,die sub,s die jij gehoord heb was ook alles ong optimaal,afstelling,plaatsing, kamer natuurlijk,ik moet het eerst nog eens doen.
maar kom een eind,komt goed heb er vertrouwen in.

Nou doe rustig aan zometeen eerst slapie doen,je bent er maar druk mee geweest.

Maar eens kijken hoever je komt,en met die fase helpen we wel even,heb je een lijstje met testtonen?

kuiperik

Goede tip om eens met de vst plugin te gaan experimenteren. Als je dit alleen gebruikt in het weergave gedeelte van de sub, dan heb je een aardig idee wat een losse dsp alleen voor de sub kan gaan betekenen.

Naast MP met de vst files is het trouwens ook mogelijk om de vst plugin binnen foobar te gebruiken. Heb dit hier momenteel ook actief en werkt wel mooi.

Enige nadeel is dat wanneer je veel moet dempen, je de sub een stuk harder moet gaan zetten. Gaat een beetje dreunen als je dan zonder de vst plugin (bijv een aangesloten dvd-speler) gaat spelen  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

morca

Idd het is een soort test om een dsp te kopen zeg maar ,jammer genoeg zullen zijn fronts bij film dan niet van die correctie baten,maar dat vond ik persoonlijk niet zo,n probleem.
Tot ik zo eens film hoor met die correctie,dan is het hek weer van de dam en wil je het weer upgraden/oplossen. :D

Ejorne


HTip

Ralph, heb je de sub ook al eens halverwege de muur geprobeerd? Je hebt waarschijnlijk dan minder EQ/DSP nodig, alleen wat minder SPL, maar dat is volgens mij bij jou geen probleem. Ik had linksachter ook een enorme afval met mijn SVS. Langs de zijwand ging de sub veel dieper. Volume moest wel omhoog. De Velodyne staat daar nu nog steeds en is alleen een beetje verschoven voor een betere karakteristiek.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 09:50:27
Ralph, heb je de sub ook al eens halverwege de muur geprobeerd? Je hebt waarschijnlijk dan minder EQ/DSP nodig, alleen wat minder SPL, maar dat is volgens mij bij jou geen probleem. Ik had linksachter ook een enorme afval met mijn SVS. Langs de zijwand ging de sub veel dieper. Volume moest wel omhoog. De Velodyne staat daar nu nog steeds en is alleen een beetje verschoven voor een betere karakteristiek.
Ik vermoed  dat hij waar hij nu staat en dan beter geplaatst met de fronts ,en de fase ok die dip te vullen valt,denk ik.
Vermoed dat hij naast hem weer plaatsbaar word net als eerst achter

RalphH

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 09:50:27
Ralph, heb je de sub ook al eens halverwege de muur geprobeerd?

Hey Philip. Yep, halverwege geprobeerd, dat was een D.R.A.M.A. :-). Viel helemaal dood tussen de 30 en 60Hz als ik het me goed herinner. Ding was de helft van de tijd niet te horen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: RalphH op februari 16, 2012, 15:00:15
Hey Philip. Yep, halverwege geprobeerd, dat was een D.R.A.M.A. :-). Viel helemaal dood tussen de 30 en 60Hz als ik het me goed herinner. Ding was de helft van de tijd niet te horen.
Dat is inderdaad geen goede optie ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Citaat van: morca op februari 16, 2012, 15:11:42
Wow dat is bijna 1 grote dip,ik wist het niet zeker meer maar dacht al dat je hem daar al had getest.

Was zelf ook bijna vergeten hoe groot die dip ook alweer was. Nope, langs de wanden is niet echt een optie. En daar stond ie zo mooi  :( :(.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

VST binnengehaald, zometeen eens ff kijken.
Nog 1 metinkje gedaan...20cm links van de luisterplek (midden van de fronts en het scherm):



weg megadip, welkom piek  :nopompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


yorkie13

Welke versie van VST moet je hebben ?
Er staan er diverse, en ik moet er eentje voor de mac hebben.