Hulp mbt Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek ,ADSY.

Gestart door morca, februari 1, 2011, 19:22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

morca

Citaat van: RalphH op februari  2, 2012, 13:55:52
Yep, wel even de plugin van die Brasiliaan op je pc knallen en in de system-settings (binnen xbmc) vinkje aanzetten dat je amp lpcm ondersteund. Ook vinkjes voor DTS-DTSMaster-AC3-TueHD etc uitvinken, dan zet ie alles om --> DTS door de amp laten doen en de rest niet, was niet zo'n succes.
plugin van die Brasiliaan,?? PM please  :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Streutker

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik REW moet instellen met een behringer 202 geluidskaart? Ik wil de kaart kalibreren en ik volg de instructies, zoals uitgelegd op de site, op maar ik kom er niet uit...

morca

alles wel correct aangesloten,calibreren? dat is de file van de mic die je aan moet wijzen als je REW opstart,dat zal het wel zijn.
REW werkt wel gewoon na die melding?

Streutker

Alles is goed aangesloten. Ik bedoel het kalibreren van de geluidskaart. Je moet dan de line in met de line out verbinden ... Ik krijg geen rechte lijn.

morca

Citaat van: Streutker op februari  3, 2012, 20:13:37
Alles is goed aangesloten. Ik bedoel het kalibreren van de geluidskaart. Je moet dan de line in met de line out verbinden ... Ik krijg geen rechte lijn.
De line in moet op de mic met een verloop dacht ik,de line out op de amp,heb je dat goed aangesloten.
Kaart kalibreren ken ik niet,nooit van gehoord,zal eens teruglezen wie deze kaart ook al weer had,hij weet het wel maar leest niet meer mee vermoed ik.

morca

Citaat van: edwinvh op oktober 21, 2011, 20:10:34
Nou de spullen zijn binnengekomen.
Ik wou eerst de Dayton micro maar ik heb het niet zo om in het buitenland te bestellen.
Het is geworden een Behringer emm8000 en een behringer PS400 fantoom voeding en 6 meter kabel voor tussen de micro en de fantoom voeding.
De geluidksaart Behringer uca202 had ik al.

Nu kan ik van het weekend weer eens lekker gaan meten en kijken of ik de dsp van de sub goed kan instellen zodat de antimode ertussen uit kan.
Het is Edwin Ik PM hem even ;)

edwinvh

Citaat van: Streutker op februari  3, 2012, 20:13:37
Alles is goed aangesloten. Ik bedoel het kalibreren van de geluidskaart. Je moet dan de line in met de line out verbinden ... Ik krijg geen rechte lijn.

Ik heb de drivers van behringer gedownload en geinstalleerd. Maar met de windows drivers zou het ook moeten lukken.
Zorg er wel voor dat de ingang niet gedempt staat. Dan moet het kalibreren goed zijn.
Maar als je hem niet kalibrrerd heb je dan wel een meting met de micro ?

morca

Ok duidelijk er gaan wel wat stappen aan vooraf,instellen moet bij die van mij ook bedenk ik me,maar zag geen knopjes op deze kaart,maar daar gaat het via de comp.

Ik ken deze kaart niet,als er meer problemen komen ,is het misschien leuk en handig voor de volgende als Edwin of Streuker zometeen de handelingen even kort beschrijft,neem ik dat op in de handleiding ;)

Edwin weer bedankt  :thumbs-up:

morca

Citaat van: Streutker op februari  3, 2012, 20:13:37
Alles is goed aangesloten. Ik bedoel het kalibreren van de geluidskaart. Je moet dan de line in met de line out verbinden ... Ik krijg geen rechte lijn.
Mijn fout streuker ,ik had Edwin even exact moeten vragen wat de complete set is,heb ik verkeerd gelezen.
Deze mixer is toegevoegt:http://www.behringer.com/EN/Products/502.aspx
Om alles te kunnen regelen,mijn excuus voor de niet complete info,is aangepast

german

Citaat van: Streutker op februari  3, 2012, 18:02:23
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik REW moet instellen met een behringer 202 geluidskaart? Ik wil de kaart kalibreren en ik volg de instructies, zoals uitgelegd op de site, op maar ik kom er niet uit...

Op de site van HTshack kun je de juiste instellingen vinden. Heeft o.a. te maken met de instellingen op je laptop.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

morca

Citaat van: german op februari  4, 2012, 16:41:27
Op de site van HTshack kun je de juiste instellingen vinden. Heeft o.a. te maken met de instellingen op je laptop.

Het zou dus ook zonder de mixer hierboven moeten kunnen?
Voor mij moeilijk in te schatten,ik heb alles op me geluidskaart zitten

german

Klopt! Ik ben met de zelfde kaart aan het prutsen geweest, tot ik ontdekte dat je software matig een aantal zaken op je laptop moet instellen.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Streutker

Moet ik perse een mixer kopen? Anders heb ik die phantom voeding voor niets gekocht .... , want in die mixer zit ook een voeding.

morca

Volgens German kan je wat dingen instellen in je configuratie-geluid van je window,s,
Dit is idd een grote blunder van mijn kant ,die mixer heeft de voeding dan heb je de losse voeding niet nodig,denk ik......
In je configuratie kijken denk ik,anders heb je idd de voeding voorniks gekocht,niet slim van me.......

Edwinh gebruik jij een losse voeding?

Ejorne

Citaat van: Streutker op februari  4, 2012, 20:38:30
Moet ik perse een mixer kopen? Anders heb ik die phantom voeding voor niets gekocht .... , want in die mixer zit ook een voeding.

Mixer is niet nodig als je een voeding hebt. Een voeding (phantom) is namelijk het enige dat je nodig hebt om van de ECM8000 mic een bruikbaar signaal te maken.
Wat er verder met dat signaal gebeurd is afhankelijk van een aantal dingen;

welke geluidskaart wordt er gebruikt? In principe is de standaard onboard kaart die op het gros van de computers/laptops zit al voldoende. Dan heb je dus een kabeltje nodig die vanuit de phantomvoeding naar de mic-in of line-in van de geluidskaart loopt.

Wordt er een externe geluidskaart gebruikt dan is het belangrijk dat deze eerst goed werkt binnen windows. Hoor je geluid wanneer er iets wordt afgespeeld? Zo ja dan zal de driver vermoedelijk wel in orde zijn. Dan moet je nog binnen REW de juiste in en uitgang kiezen en eventueel binnen de windows-geluidsinstellingen kijken of er geluid word geregistreerd wanneer de mic is aangelsoten. Dit moet je kunnen zien aan het groene led indicator naast de kiesbare mic;


edwinvh

Ik had ook de Phantom voeding gekocht en dat werkte niet lekker omdat de volume te laag was.
Toen heb ik de mixer gekocht en dat werkte prima. (gelukkig koste de Phantom voeding niet veel)
Hier ligt nu ook de phantom voeding een een hoekje niets te doen.

morca

Citaat van: Ejorne op februari  5, 2012, 09:55:47
Mixer is niet nodig als je een voeding hebt. Een voeding (phantom) is namelijk het enige dat je nodig hebt om van de ECM8000 mic een bruikbaar signaal te maken.
Wat er verder met dat signaal gebeurd is afhankelijk van een aantal dingen;

welke geluidskaart wordt er gebruikt? In principe is de standaard onboard kaart die op het gros van de computers/laptops zit al voldoende. Dan heb je dus een kabeltje nodig die vanuit de phantomvoeding naar de mic-in of line-in van de geluidskaart loopt.

Wordt er een externe geluidskaart gebruikt dan is het belangrijk dat deze eerst goed werkt binnen windows. Hoor je geluid wanneer er iets wordt afgespeeld? Zo ja dan zal de driver vermoedelijk wel in orde zijn. Dan moet je nog binnen REW de juiste in en uitgang kiezen en eventueel binnen de windows-geluidsinstellingen kijken of er geluid word geregistreerd wanneer de mic is aangelsoten. Dit moet je kunnen zien aan het groene led indicator naast de kiesbare mic;


thanks  :thumbs-up:
heb wel de startpost aangepast,mixer met voeding lijkt me makkelijker,en alle instellingen voor je neus op de mixer ipv ergens in je window,s.

Vind dit wel zeer spijtig voor streuker hoewel hij zo ook kan meten..

Dat kalibreren vd kaart had ik het gisteren met Ejorne nog over,dat kan met de mijne ook maar we doen het nooit,of het nodig is,denk het niet.

Ejorne

Citaat van: morca op februari  5, 2012, 10:56:11
Dat kalibreren vd kaart had ik het gisteren met Ejorne nog over,dat kan met de mijne ook maar we doen het nooit,of het nodig is,denk het niet.

Dit is met een onboard kaart misschien wel aan te raden. Maar de EMU heeft een kaarsrechte lijn als resultaat op de kalibratie. Volgens mij pas ergens onder de 5Hz gaat het iets afvallen. Dus de correctie op de geluidskaart is niet zo van belang en valt in het niet bij de correctie van veel microfoons. En ook de kalibratie van de microfoons is voor thuis gebruik niet noodzakelijk. Je ziet immers met een ongecalibreerde mic ook wat er gebeurd wanneer je wat met een EQ klooit en vervolgens weer een meting maakt. De werkelijke output is toch ondergeschikt aan je eigen smaak, althans die stelregel hanteer ik. Bij het 1-op-1 vergelijk tussen de metingen hier in dit topic is de werkelijke output in dB's dus ook niet zo van belang. Het gaat uiteindelijk meer om de vorm van de grafiek en het na-ijlen van de waterfall.


morca

Wel jammer ,gisteren was het topic een jaar oud,ik denk maak een meting van me correctie met VST en EQ.
Even vergeten dat je die VST niet in REW kan laden en dus geen meting maken met deze correctie .............

Mmmm binnenkort maar eens kijken ,heb een testsweep die eens door de vst halen met foobar en daarna met audacity opnemen,kijken of dat lukt......

Streutker

Er heerst hier voor een mij een beetje onduidelijkheid. De één zegt dat ik geen microfoonversterker hoef aan te schaffen en de ander zegt dat dit wel nodig is. Ik heb mijn phantom voeding dus nog in de verpakking zitten. Als ik de voeding hier uit haal kan ik het waarschijnlijk niet meer terugsturen of eventueel als nieuw verkopen.

Ejorne

Citaat van: morca op februari  5, 2012, 11:56:58
Wel jammer ,gisteren was het topic een jaar oud,ik denk maak een meting van me correctie met VST en EQ.
Even vergeten dat je die VST niet in REW kan laden en dus geen meting maken met deze correctie .............

Mmmm binnenkort maar eens kijken ,heb een testsweep die eens door de vst halen met foobar en daarna met audacity opnemen,kijken of dat lukt......

Ik heb even gezocht op HTS en het was inderdaad met een apart software pakketje te doen; Virtual Audio Cable.
http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/53235-rew-asio-vst-console-sound-studio.html


Ejorne

Citaat van: Streutker op februari  5, 2012, 12:39:06
Er heerst hier voor een mij een beetje onduidelijkheid. De één zegt dat ik geen microfoonversterker hoef aan te schaffen en de ander zegt dat dit wel nodig is. Ik heb mijn phantom voeding dus nog in de verpakking zitten. Als ik de voeding hier uit haal kan ik het waarschijnlijk niet meer terugsturen of eventueel als nieuw verkopen.


Ik heb zelf deze apparatuur nooit gebuikt en dacht altijd dat die behringer phantomvoeding een mic-amp aan boord had. Maar nu ik even op de site gekeken heb blijkt dat het inderdaad enkel de voeding is. Ik weet niet of de ingang van een doorsnee pc geluidskaart dit inderdaad voldoende ver kan versterken.

Je zult dus eigenlijk zoiets nodig hebben;
http://www.behringer.com/EN/Products/MIC100.aspx

morca

Citaat van: Ejorne op februari  5, 2012, 13:04:06
Ik heb zelf deze apparatuur nooit gebuikt en dacht altijd dat die behringer phantomvoeding een mic-amp aan boord had. Maar nu ik even op de site gekeken heb blijkt dat het inderdaad enkel de voeding is. Ik weet niet of de ingang van een doorsnee pc geluidskaart dit inderdaad voldoende ver kan versterken.

Je zult dus eigenlijk zoiets nodig hebben;
http://www.behringer.com/EN/Products/MIC100.aspx
Zeker weten? ik heb een beetje geblunderd........
Die mixer van Edwin voldoet ,ipv voeding en bovenstaande.

Maar idd streuker heeft nu een oplossing nodig,mijn excuus voor de verwarring,dacht dat ik een goed setje had geplaatst  :(

Maar deze tip is een oplossing voor streuker zijn probleem ,Ejorne,dan is het setje wat nu in de startpost staat wel meet klaar ,
en dit jouw oplossing voor hem.?