Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: denoontje op november  7, 2016, 19:31:28
  Check topic op het forum van een sub in een bank/hocker....
Wellicht wav proof voor jullie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Had ik gelezen, maar wij hebben geen hocker, en wil dit ook niet, aangezien je er weinig aan hebt.

Citaat van: RalphH op november  7, 2016, 19:37:33
Waarom niet 1 sealed en 1 ported die je al hebt?
De ported moet achter staan, en beide doen het alleen niet goed achterin, maar wel een stuk beter dan voorin  :nopompom:

Citaat van: GPO op november  7, 2016, 22:11:58
En wat dacht je van 2 x SVS PB1000?

Die zijn een stuk compacter dan de Klipsch & BK, hebben een stoffen grill en gaan een pak luider en dieper dan de SB2000. Zijn wel wat groter dan de SB2000. Dat wel.

https://www.svsound.com/products/pb-1000



Best ideale subs als je beetje ruimte tekort hebt en toch diepe bas wil hebben.

Nog een voordeel: ze hebben niet die 500 Watt Sledge die nogal eens wat problemen geeft. De 300 watt versie die in de PB1000 zit zijn betrouwbaarder; nog nooit iets slechts over gehoord eigenlijk. Bij mij draaien ze ook prima.

GPO
Thanks, zal eens kieken. Zo,n stoffenkap heeft sowieso al mijn voorkeur.
We hebben de ruimte wel, maar ze vind ze gewoon te lelijk. Ik heb 4 floor standers en een center van 20kilo. Daar komen nog de 2 subs bij.  :angel:

Citaat van: RA SUBS op november  7, 2016, 22:32:31
Best goede tip 2x PB2000, ben je voor €1100 klaar.
Tja, dan kan ik net zo goed niks veranderen, al zou 2 x dezelfde sub wel beter spelen dan 2 verschillende...

Citaat van: morca op november  8, 2016, 00:23:10
Of je bouwd zelf wat met een externe amp.
Dan zijn je kistjes niet groter als 40-40-40.
Amp in een kastje,2 kleine subs.
Kost je nog geen 900 euro aan parts en hout.
Bij de action heb je al mooi spul wat net fineer is,plak je er zo op.

Dat zal je meer luisterplezier geven denk ik.
Je hebt gehoord hoeveel laag eruit komt.

Dat is veel sub voor dat geld denk ik.

Wil geen externe versterker, en een kist elf bouwen kan ik al helemaal niet vanwege gebrek aan gereedschap en vakmanschap.

..

Gesprek kwam aan bod, omdat ik bij BBG ben geweest en die Revels weer gehoord heb. En die center C208 klinkt echt super. Maar die is 73cm in de lengte, 20cm lanegr dan de huidige en ik zei dat ik die sowieso als center wil als ik die F206 zou kopen....Nou kwam net geen laser uit haar ogen, zoiets als uit de deathstar komt  :clapping: :clapping:

Maar gisteren ben ik gaan lezen en wat ervaring gevraagd aan medeforumers. Die hebben of 2 x sb2000 en de ander De rythmic 2 x 12". Degene die de Sb2000 heeft raad deze af, als ik van 2 gepoorte kom. De rythmic zou wel kunnen, maar moet ik zelf even horen.

Ik liet gisteren zien hoeveel het scheelt qua grote. 40x40x45 is de Rythmic. Scheelt al 20cm in de hogte en 15cm in de breedte met de BK die voorin staat. Dat vond ze al een stuk beter.

Ik zei wel, ja kan ze wel kopen, maar die komen uit de US, dus vervoerskosten en invoerrechten. Als ik de huidige 2 subs verkoop dan brengen die 800e op, dus €1200 bij leggen. Valt best mee, maar ik zei.... Schat maakt mij niet veel uit, maar die 1200 euro zijn wel 2 paar schoenen voor jou....  Hhmmm toen was ze even stil ... *gniffel*... zegt ze..weet je wat. Laat ze nog maar even staan, en ik kijk wel of ik eraan kan wennen. Kan ze altijd nog vervangen.

Ja hoor lief, sounds like a plan Stan ... ze staan er al ene paar maanden  :headbanging:

vrouwen (facepalm)

Ze wil dat ik zolder ga verbouwen voor een eigen ruimte, maar dat is zoveel werk, en geen idee wat de kosten zijn. Misschien eens een keer opmeten en kijken wat en hoeveel materiaal er nodig is. Dan heb je iig een goeie indicatie wat het kan kosten.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  7, 2016, 15:27:00
:shaun: mehhh

Helaas, helaas, ik dacht het mooi voor elkaar te hebben en beide subs te kunnen houden hahaha :D

Niet dus, 1 moet er weg vanwege de grote..tja gepoort.

Ik zei nee, ik wil er geen 1 wegdoen, want met 1 sub is het laag kudt met haar  :nopompom: . Dan moet ik zolder maar ombouwen zegt ze....dat gaat niet gebeuren.

Dus nu ff kijken of ik 2 gesloten 12" subs kan vinden die iig lekker laag leveren.

Goodkoopst is 2 x SB2000, maar die grill aan de voorkant is hideous  :crazy:

Die Rythmics 12" kan ook leuk zijn, als ik de ervaringen zo lees. Daar zullen vast nog geen 2e handse te vinden van zijn.

Nou zullen we samen maar op zoek gaan? De Rel Stadium III is mogelijk in ons nieuwe huis wat te groot... lees ik kan er geen plek voor vinden. Dus ook ik zal in formaat moeten downsizen. Niet dat zoiets een probleem hoeft te zijn, maar toch :)

Raymond187

Citaat van: WickedGame op november  8, 2016, 09:02:28
Nou zullen we samen maar op zoek gaan? De Rel Stadium III is mogelijk in ons nieuwe huis wat te groot... lees ik kan er geen plek voor vinden. Dus ook ik zal in formaat moeten downsizen. Niet dat zoiets een probleem hoeft te zijn, maar toch :)
Te groot? Hoezo? Je huiskamer is toch ook rondde 30 a 35m2?

Denk dat die Rythmics als sealed wel erg goed kunnen zijn. Maar wil ze eerst zelf horen spelen, want ik heb nog niet eerder sealed gehoord die voor films beter klinken dan ported...

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  8, 2016, 09:31:16
Te groot? Hoezo? Je huiskamer is toch ook rondde 30 a 35m2?

Denk dat die Rythmics als sealed wel erg goed kunnen zijn. Maar wil ze eerst zelf horen spelen, want ik heb nog niet eerder sealed gehoord die voor films beter klinken dan ported...

De sub is wat aan de grote kant, en had er wel een plek voor maar de vrouw des huizes wil daar een kast....  :wacko:

Raymond187

Stadium is idd geen kleine jongen, maar wel mooi :D

Nou jah voor jou ook 2 rythmics dan  O0

Kunnen een powerbuy opzetten, scheelt 20%.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  8, 2016, 09:48:15
Stadium is idd geen kleine jongen, maar wel mooi :D

Nou jah voor jou ook 2 rythmics dan  O0

Kunnen een powerbuy opzetten, scheelt 20%.

Ik wil sowieso een Rhytmik eens horen... nadeel vind ik wel dat er geen NL dealers zijn. JL Audio vond ik wel interessant tot ik de prijzen zag... die prijzen zich naar mijn mening de markt uit op deze manier. SVSound is nog een optie, maar ook die zou ik eens willen horen (SB2000/SB1000?)

Raymond187

JL ook naar gekeken, maar >3500e voor een 12.

Of de JL E112 die is 2k. Of zelf bouwen, wat Morca zegt. Plate amp erin, zo,n plate 500w van BK. En hoog glans wit late nspuiten. Vrouw ook heppie  8)

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  8, 2016, 10:03:10
JL ook naar gekeken, maar >3500e voor een 12.

Of de JL E112 die is 2k. Of zelf bouwen, wat Morca zegt. Plate amp erin, zo,n plate 500w van BK. En hoog glans wit late nspuiten. Vrouw ook heppie  8)

E112 is ook al een duurdere jongen. Zelfbouw is een optie als ik handig was.... laat ik dat nu net niet zijn  ;D al haal je daar wel de mooiste resultaten mee, en er staan wel hele leuke units nu te koop hier op het forum.

Raymond187

Mjahh, zal 1 sealed genoeg ondersteuning geven aan je B&Ws?

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november  8, 2016, 11:35:01
Mjahh, zal 1 sealed genoeg ondersteuning geven aan je B&Ws?

Dat zal ik moeten ondervinden. De 803D's gaan inderdaad al laag en dan dient de sub nog daaronder te gaan komen. Maar zit er tussen sealed en ported nog zoveel verschil dan?

Raymond187

Mijn ervaring wel. Ported geeft meer output. Meen gelezen te hebben 3db, als het dezelfde sub fabrikant is met dezelfde driver. SVS 12SB vs 12PB.

De REL ST series waren ook ontwikkeld meer voor muziek dan voor films.

Wat ik lees over de ervaringen en wat een sub doet, zou een Rythmic eerder passen dan een SB12, mjahh lezen en zelf horen/ervaren zijn vaak 2 verschillende werelden  8)

yorkie13

pb12 gaat tot 18 hz en een sb12 gaat tot 23 hz  -3db.

Ik spreek uit eigen ervaring en heb beide SVS subwofers gelijktijdig in mijn bezit gehad.

knubbe

Lekker zelfbouwen Ray :)
Hout op maat laten zagen, kind kan de was doen !
Als ik door mn projecten heen ben wil ik je best op weg helpen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


GPO

#2839
Citaat van: Raymond187 op november  8, 2016, 08:54:19
..
Maar gisteren ben ik gaan lezen en wat ervaring gevraagd aan medeforumers. Die hebben of 2 x sb2000 en de ander De rythmic 2 x 12". Degene die de Sb2000 heeft raad deze af, als ik van 2 gepoorte kom. De rythmic zou wel kunnen, maar moet ik zelf even horen.
..

Je moet sowieso serieus rekening houden met het feit dat een gepoorte sub veel meer output heeft dan een gesloten als je < 30 Hz kijkt. Dus bv een SB2000 gaat op papier wel tot 19 Hz, maar de PB1000 kan veel harder onder de 30 Hz (en loopt ook tot onder de 20 Hz). En precies dat (20-30 Hz output) is wat je eigenlijk nodig hebt voor serieus film impact. Voor muziek is een gesloten vaak wel goed genoeg.

Dus als je van 2 gepoorte bakbeesten als de BK en de Klipsch naar 2 gesloten kleintjes gaat, dan lever je enorm in qua impact op de diepste frequenties.

Het kan wel zijn dat je de 2 gesloten wat beter afgesteld krijgt, omdat het fasegedrag eenduidiger is ivm de afwezigheid van een poort. Je gebruikt nu 2 verschillende gepoorte modellen, die kunnen elkaar in de weg zitten rondom de poorttuning.

Het is wat mij betreft wel altijd een must om 2 exact dezelfde subs te nemen.... als je dan toch bezig ben, doe het dan goed... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Raymond187

Citaat van: RA SUBS op november  8, 2016, 12:19:11
pb12 gaat tot 18 hz en een sb12 gaat tot 23 hz  -3db.

Ik spreek uit eigen ervaring en heb beide SVS subwofers gelijktijdig in mijn bezit gehad.
En dat is best een verschil. Denk dat de SB12 gewoon al afgevallen zijn.

Citaat van: knubbe op november  8, 2016, 12:22:21
Lekker zelfbouwen Ray :)
Hout op maat laten zagen, kind kan de was doen !
Als ik door mn projecten heen ben wil ik je best op weg helpen.
Nou mijn kinderen kunnen de was helaas niet doen hoor  :pompom:

Bedankt voor het aanbod, I'll keep it in mind :)

Citaat van: morca op november  8, 2016, 12:27:27
Ik kan je ook helpen,denk alleen dat Tom /knubbe beter is in het waf vriendelijk afwerken  ;D

En afwerking is net zo belangrijk als de performance. Maar hulp keuze driver, Kist grote en plate weet ik wel waar ik aan  kan kloppen  :thumbs-up:

Citaat van: GPO op november  8, 2016, 12:59:31
Je moet sowieso serieus rekening houden met het feit dat een gepoorte sub veel meer output heeft dan een gesloten als je < 30 Hz kijkt. Dus bv een SB2000 gaat op papier wel tot 19 Hz, maar de PB1000 kan veel harder onder de 30 Hz (en loopt ook tot onder de 20 Hz). En precies dat (20-30 Hz output) is wat je eigenlijk nodig hebt voor serieus film impact. Voor muziek is een gesloten vaak wel goed genoeg.

Dus als je van 2 gepoorte bakbeesten als de BK en de Klipsch naar 2 gesloten kleintjes gaat, dan lever je enorm in qua impact op de diepste frequenties.

Het kan wel zijn dat je de 2 gesloten wat beter afgesteld krijgt, omdat het fasegedrag eenduidiger is ivm de afwezigheid van een poort. Je gebruikt nu 2 verschillende gepoorte modellen, die kunnen elkaar in de weg zitten rondom de poorttuning.

Het is wat mij betreft wel altijd een must om 2 exact dezelfde subs te nemen.... als je dan toch bezig ben, doe het dan goed... :)

GPO
Eigenlijk was het de bedoeling om de Klipsch te vervangen met de BK, maar op de plek van de Klipsch was de dip nog erger, dus het vervangen ging niet door. En dacht van ..he nu ze er toch beide staan, ook samen ff aansluiten.

ARC ze ding laten doen, en was meteen van oei..dat is al een stuk beter dan het was. Dat heb ik nog steeds. Maar de volgende stap is wel 2e dezelfde subs, uiteraard is dat beter.
DF en FF subs is al een verschil, laat staan 2 verschillende.

Jaartje terug wilde ik al graag zelf bouwen, maar tijd gebrek, kennis en vooral gebrek aan juiste gereedschap heeft het doen vergeten.

Mjahh JL drivers hebben aan een 35L kist genoeg. Leuke plate erop en inmeten. Vraag me wel af of ARC van de Anthem al goed genoeg is, of dat je dan een MiniDSP moet hebben.


Raymond187

Die heb je wel op zo,n PA versterker oid he? ZUkke meuk mot ik niet, neemt teveel ruimte in beslag. Lekker een plate erin.

Zak een mooie SVS PC13 ultra TK staan. Dacht hey dat lijkt me ook wel wat.

Daar denkt de vrouw dus anders over  :tongue2:

Ach ze is vandaag jarig dus ga geen discussie aan hahaaa

Andere kant ik zie een 12DD staan. Die zijn tch best mooi? Alleen bj 2006, 10 jaar voor 1400e...

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op november 11, 2016, 12:00:43
Die heb je wel op zo,n PA versterker oid he? ZUkke meuk mot ik niet, neemt teveel ruimte in beslag. Lekker een plate erin.

Zak een mooie SVS PC13 ultra TK staan. Dacht hey dat lijkt me ook wel wat.

Daar denkt de vrouw dus anders over  :tongue2:

Ach ze is vandaag jarig dus ga geen discussie aan hahaaa

Andere kant ik zie een 12DD staan. Die zijn tch best mooi? Alleen bj 2006, 10 jaar voor 1400e...

Ik zie hem ook :P Maar ik las ook hier een topic omtrent problemen met DD's van wat oudere leeftijden. Dat weerhoudt mij ervan om naar DD's nog te kijken. Ik neig al sterk naar bijvoorbeeld een E112

Raymond187

#2844
Dus dat ^^

Vraag me af hoe dat met output zit van de E112 en de stadium III. Ondanks de negatieve meningen hier over de ST serie, ik vind dit nog steeds de mooiste gepoorte voor muziek, mits goed afgesteld.


Zo ook ff berichtie sturen naar Bjorn voor een ISF kalib. op de PJ. Is goedkoper dan een nieuwe kopen, wat altijd nog kan.

PS. Betreft de service va nJL, daar zijn de eigenaren van dit forum niet over te spreken, die daar gebruik van moesten maken. En dan met name ook de E112... just saying

Raymond187

Zo volgende week naar BBG, PJ krijgt ISFje  :pompom:

morca

Citaat van: Raymond187 op november 11, 2016, 12:00:43
Die heb je wel op zo,n PA versterker oid he? ZUkke meuk mot ik niet, neemt teveel ruimte in beslag. Lekker een plate erin.

Zak een mooie SVS PC13 ultra TK staan. Dacht hey dat lijkt me ook wel wat.

Daar denkt de vrouw dus anders over  :tongue2:

Ach ze is vandaag jarig dus ga geen discussie aan hahaaa

Andere kant ik zie een 12DD staan. Die zijn tch best mooi? Alleen bj 2006, 10 jaar voor 1400e...
Meuk..... En bedankt  ;D
Je kan hem in een kastje verstoppen,hij hoeft niet zoals bij mij staan.
Jeroen heeft er ook 1 ,die ligt achter ze meubelof achterin dacht ik.
Kan bij mij ook zie je er niks meer van

Raymond187

Waarom niet zo,n BK plate van 500W rms? Die speelt toch ook prima met zukke JL drivers?

yorkie13

#2848
Niet echt mijn ding zo'n 500 watt BK, daarom verkoop ik er zondag ook 1. 8)

Of die de 3 ohm van de JL ook prettig vindt , dat durf ik niet te zeggen.

Waarom dan niet gewoon een Hypex ds4.0 erop, net als Morca heeft?

Raymond187

Kan ook. Zijn die wel 3 ohm stabiel? Dat is sowieso een must bij DIY sub.

Het was in de eerste instantie om 2 subs te gaan bouwen in januari, omdat ik dan tijd zou hebben, aangezien mijn directeur me weg wilt hebben, omdat hij me nu te duur vind.

Net gesprek gehad, en hij wil of hoeft nu geen einddatum te prikken of te wel een vaststellingovereenkomst. Dus blijf gewoon actief solliciteren. Verstandig van hem, want voor minder dan 35k zou ik niet vrijwillig weggaan.

En een andere baan zoeken terwijl je nog werkt gaat ook beter. Ik heb iig veel zin om ergens anders te gaan beginnen.  :pompom: