eigen foto op akoestisch doek?

Gestart door André_84, mei 6, 2024, 10:35:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André_84

Hoi,

ik wil akoestische panelen maken met iets van een foto geprint op akoestisch doek. Ik vind online eigenlijk vooral kant en klaar oplossingen met stockfoto's die ik bijna nooit mooi vind. heeft iemand tips waar ik zoiets (betaalbaar) kan laten doen?

Nog even qua techniek: ik overweeg van akoestiekwinkel een stuk eco-coustic cotton 40mm te bestellen en dat in een framepje van hout te monteren met doek daaroverheen geniet. afmetingen ongeveer 125cm x 60/70cm. Dit komt boven de bank (MLP) te hangen. Zou moeten werken, maar als iemand nog tips heeft hoe het nog beter kan, dan welkom!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Sjaak_Banaan

Je zou bij de betere drukker samples kunnen bekijken of opvragen.
Je moet door het materiaal heen kunnen ademen, dan kan er ook geluid doorheen zeg maar...
Bij drukwerkdeal ooit monsters opgevraagd en daar zat Decotex in, wellicht de moeite om eens op te zoeken.
Mesh vond ik te dun, dan is de print weer minder mooi, maar wel maximaal open, dus effectief.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Koenio

Ikzelf heb ervaring met doeken van Zilenz. Je kunt eigen foto's aanleveren.
Ik heb deze panelen en ook een aantal "wisseldoeken". Voor elk seizoen één  :headbanging:
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

André_84

Citaat van: Sjaak_Banaan op mei  6, 2024, 11:32:44Je zou bij de betere drukker samples kunnen bekijken of opvragen.
Je moet door het materiaal heen kunnen ademen, dan kan er ook geluid doorheen zeg maar...
Bij drukwerkdeal ooit monsters opgevraagd en daar zat Decotex in, wellicht de moeite om eens op te zoeken.
Mesh vond ik te dun, dan is de print weer minder mooi, maar wel maximaal open, dus effectief.

Ik zie bij drukwerkdeal idd decotex staan en het lijkt vrij betaalbaar, dit zou de oplossing kunnen zijn, bedankt!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Sjaak_Banaan

Wel eerst even bekijken of die geschikt is voor jouw situatie, zowel de dichtheid als de printkwaliteit.
Vind de stof zelf wel een compromis, zou jammer zijn als je een groot doek bestelt en het valt tegen. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

André_84

Citaat van: Sjaak_Banaan op mei  6, 2024, 12:32:25Wel eerst even bekijken of die geschikt is voor jouw situatie, zowel de dichtheid als de printkwaliteit.
Vind de stof zelf wel een compromis, zou jammer zijn als je een groot doek bestelt en het valt tegen. ;)

alsin een sample aanvragen?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Jumping Jack

Hier hangt een paneel van Easy-noisecontrol. Ik heb al wel eens een doek nabesteld, print kwaliteit is erg goed en montage is poepsimpel (het doek heeft een ingenaaide pees die je in de framerand drukt).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sjaak_Banaan

Citaat van: André_84 op mei  6, 2024, 12:42:14alsin een sample aanvragen?

Zou ik wel doen ja, weet niet meer wat de kosten zijn van dat spul, misschien kun je het wel gokken als het echt cheap is.
Het is zeer waarschijnlijk ander materiaal dan bovengenoemde alternatieven.
Zelf vond ik de sample destijds klein, dus moeilijk om printkwaliteit te beoordelen... kan 'm hier ook niet meer vinden. Weet wel dat TOEN DIY veel goedkoper was op groot formaat.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gabor

Ik heb hier 2 panelen met bedrukte decotex, via drukwerkdeal, een volgend paneel zou ik ook weer zo doen. Al heb ik geen superscherpe foto's aangeleverd (eerder schilderachtige prints) dus ik kan weinig zeggen over de scherpte, maar verder geen klachten.

Je hoeft er overigens niet perse doorheen te kunnen blazen. Trilling van lucht (=geluid) is niet hetzelfde als verplaatsing van lucht. Zo houden windfilters voor microfoons juist de verplaatsing van lucht tegen maar niet de trilling. Maar andersom geldt inderdaad wel, als je er doorheen kunt blazen zal het ook geluid doorlaten. Maar het is dus geen absoluut vereiste.

Rikske

Ik ben hier ook naar opzoek voor onze woonkamer en ga waarschijnlijk binnenkort hier bestellen:
https://www.wallstars.nl/akoestische-canvas-schilderijen.htm

Barry2001

#10
Heb hier zelf akoestische wissellijsten gemaakt. M'n vriendin heeft een aantal foto's gemaakt hier in de direkte omgeving, die hebben we op canvas laten afdrukken. Ik heb bakken in elkaar gelijmd van simpele vurenhouten latjes vd bouwmarkt, en die een kleurtje gegeven. Daaromheen een alu hoek profiel, en klitteband erin gelijmd. In de bakken zit Metisse, dat is een eco vriendelijk demping materiaal (gerecycelde spijkerbroeken) dat in veel bouwmarkten te koop is.
Het idee is dus dat de foto's eenvoudig verwisseld kunnen worden, als je eens tegen wat anders wilt aankijken. Heb een aantal akoestische maatregelen meer genomen, waar dit onderdeel van is. Misschien een idee, het is wat werk / leuk om te doen, en kost qua materiaal weinig.

IMG_8877.JPG

IMG_8878.JPG

IMG_8879.JPG

IMG_8881.JPG

André_84

Citaat van: Barry2001 op mei  7, 2024, 11:55:06Heb hier zelf akoestische wissellijsten gemaakt. M'n vriendin heeft een aantal foto's gemaakt hier in de direkte omgeving, die hebben we op canvas laten afdrukken. Ik heb bakken in elkaar gelijmd van simpele vurenhouten latjes vd bouwmarkt, en die een kleurtje gegeven. Daaromheen een alu hoek profiel, en klitteband erin gelijmd. In de bakken zit Metisse, dat is een eco vriendelijk demping materiaal (gerecycelde spijkerbroeken) dat in veel bouwmarkten te koop is.
Het idee is dus dat de foto's eenvoudig verwisseld kunnen worden, als je eens tegen wat anders wilt aankijken. Heb een aantal akoestische maatregelen meer genomen, waar dit onderdeel van is. Misschien een idee, het is wat werk / leuk om te doen, en kost qua materiaal weinig.

IMG_8877.JPG

IMG_8878.JPG

IMG_8879.JPG

IMG_8881.JPG

Netjes!
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

pameijer

Citaat van: André_84 op mei  6, 2024, 12:14:30Ik zie bij drukwerkdeal idd decotex staan en het lijkt vrij betaalbaar, dit zou de oplossing kunnen zijn, bedankt!
Dat is ook precies hoe ik het gedaan heb, decotex bij drukwerkdeal. Ik vond het een hele mooie printkwaliteit en hij hangt al 4 jaar te shinen in m'n woonkamer. Heb er deze op laten printen Blue and Green Music (goedkoper dan de echte...):

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

André_84

Citaat van: pameijer op mei  8, 2024, 11:49:47Dat is ook precies hoe ik het gedaan heb, decotex bij drukwerkdeal. Ik vond het een hele mooie printkwaliteit en hij hangt al 4 jaar te shinen in m'n woonkamer. Heb er deze op laten printen Blue and Green Music (goedkoper dan de echte...):


Gave plaat! ik ben overtuigd, ik zorg dat ik daar iets ga laten drukken. Ik heb toch iets schilderachtigs voor ogen en geen gedetailleerde foto. Een vriend van me is fanatiek met ai-art, hij wil wel iets voor me ontwerpen :-).
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

jos_br

Wij hebben bij https://www.werkaandemuur.nl/nl een akoestisch paneel gekocht. Je kunt er ook zelf foto's aanleveren.

Jos.

Sjaak_Banaan

Hou er wel rekening mee dat AI-art vaak laag is van resolutie, je zult dus moeten upscalen.
Je zou de resolutie kunnen verhogen met bijv. een trial van Topaz AI sofware, zoals Topaz Gigapixel of Topaz Photo AI, dat werkt best goed.
Er is ook nog een gratis upscaler genaamd Upscayl.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

Citaat van: Barry2001 op mei  7, 2024, 11:55:06Heb hier zelf akoestische wissellijsten gemaakt. M'n vriendin heeft een aantal foto's gemaakt hier in de direkte omgeving, die hebben we op canvas laten afdrukken.

Canvas laat toch geen geluid door dus hoe werkt de demping dan?
Heb je ze van de muur af hangen?