Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

chansig

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 08:18:14
Probleem is dat je het verschil niet zo goed hoort  :-\

Dat is dan een mooie neem ik ook mee als ik haar corrigeer. Spreek duidelijk zodat ik je kan corrigeren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 07:51:36
Heb er nog eens diep over nagedacht en volgens mij is paardenlul tegenwoordig met een n.

Gezien de hype op reddit over een jongen met 2 puddingbuksen is het eerder paardelullen dan een paardenlul.

Ook.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 07:51:36
Heb er nog eens diep over nagedacht en volgens mij is paardenlul tegenwoordig met een n.
Niet alleen tegenwoordig, maar al enkele jaren.

Kjelt

Wat een goede sfeer verbeteraar zou zijn voor dit forum is een post restrictie van 20 posts per dag, dan zijn we van dat oeverloze offtopic gelul af (denk ik).

newday

Citaat van: AbZ op januari  9, 2014, 08:18:14
Probleem is dat je het verschil niet zo goed hoort  :-\

Waarmee we weer terug zijn bij de kabels  :devil:

botsen

Citaat van: Kjelt op januari  9, 2014, 09:52:04
Wat een goede sfeer verbeteraar zou zijn voor dit forum is een post restrictie van 20 posts per dag, dan zijn we van dat oeverloze offtopic gelul af (denk ik).

Vind ik wel een goeie eigenlijk.

(En dan mensen uit gaan lokken als je weet dat ze aan hun 20e post zitten  >:D. Je zult wel mooie cliffhangers krijgen)

chansig

Citaat van: Kjelt op januari  9, 2014, 09:52:04
Wat een goede sfeer verbeteraar zou zijn voor dit forum is een post restrictie van 20 posts per dag, dan zijn we van dat oeverloze offtopic gelul af (denk ik).


Dan liever 1...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

botsen


JANJWJMC

Citaat van: Kjelt op januari  9, 2014, 09:52:04
Wat een goede sfeer verbeteraar zou zijn voor dit forum is een post restrictie van 20 posts per dag, dan zijn we van dat oeverloze offtopic gelul af (denk ik).

Top idee 5 is nog beter  ;D
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

morca

Citaat van: JANJWJMC op januari  9, 2014, 16:35:56
Top idee 5 is nog beter  ;D
Slecht idee,ben ik iemand echt aan het helpen in het inmeettopic.....
Kan ik  niet meer posten doordat er mensen zijn die het hier niet leerzaam maar te gezellig vinden,beetje in de geest van FB de laatste tijd  :)

Kjelt

Citaat van: morca op januari  9, 2014, 17:23:49
Slecht idee,ben ik iemand echt aan het helpen in het inmeettopic.....
Kan ik  niet meer posten doordat er mensen zijn die het hier niet leerzaam maar te gezellig vinden,beetje in de geest van FB de laatste tijd  :)
Ok dan passen we de regel aan dat we beginnen met 30 posts per dag en voor iedere waarschuwing van een admin gaat er eentje vanaf. Een maand geen waarschuwing krijg je er weer eentje bij tot een max. van 40 posts per dag (admins uitgezonderd want posten is hun werk).

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Citaat van: Kjelt op januari  9, 2014, 17:28:43
Ok dan passen we de regel aan dat we beginnen met 30 posts per dag en voor iedere waarschuwing van een admin gaat er eentje vanaf. Een maand geen waarschuwing krijg je er weer eentje bij tot een max. van 40 posts per dag (admins uitgezonderd want posten is hun werk).
Nou......nee!

Ik heb een beter idee mbt het aantal posting,s, koppel ze aan dit topic of het kabeltopic,dat werkt wel  ;)
Kom je hier niet..........onbeperkt posten,,,bij deze dus ook mijn laatste post hier  ;D

chansig

Het hele idee geen kans geven...dat lijkt mij het beste.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

I.d.d. Pak de oorzaak aan ipv symptoom bestrijding  :wacko:
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op januari  9, 2014, 18:19:48
I.d.d. Pak de oorzaak aan ipv symptoom bestrijding  :wacko:
Je hebt gelijk, iedereen die tegen mijn voorstel is gewoon bannen heb je meteen de juiste doelgroep te pakken  :devil:  ;D

Raphie

#1016
Ach mensen moeten gewoon eens niet zo zielig en gelijk huili huili doen als ze ff worden tegengesproken. Al dat divagedrag. Het is maar een forum. Waar mensen discussieren en waar, wanneer je bullshit verkoopt, je het vuur aan de schenen kan worden gelegd met kritische vragen. Kan je daar niet tegen dan moet je niet proberen onzin te verkopen.  Dat heeft trouwens niks met respect te maken, maar zo gaat het ook in de echte wereld, het is hier niet het audio zweefteef forum. Waar de "vrijere blik" moet worden beschermd tegen de nuchtere realiteit.

Frank kan er wel zón forum van maken, maar tot die tijd is het gewoon open season.
Je enige vrijplaats is je showcase topic verder is iedereen die onzin verkoopt gewoon game...... En ja, dat " moeten we wél willen"  poten onder een audiofiele stoel vandaan zagen met gezond verstand is veel beter dan een zweverige doctrine zonder consensus of bewijs bij iedereen door de strot drukken
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 10:05:08
Ach mensen moeten gewoon eens niet zo zielig en gelijk huili huili doen als ze ff worden tegengesproken. Al dat divagedrag. Het is maar een forum. Waar mensen discussieren en waar, wanneer je bullshit verkoopt, je het vuur aan de schenen kan worden gelegd met kritische vragen. Kan je daar niet tegen dan moet je niet proberen onzin te verkopen.  Dat heeft trouwens niks met respect te maken, maar zo gaat het ook in de echte wereld, het is hier niet het audio zweefteef forum. Waar de "vrijere blik" moet worden beschermd tegen de nuchtere realiteit.

Frank kan er wel zón forum van maken, maar tot die tijd is het gewoon open season.
Je enige vrijplaats is je showcase topic verder is iedereen die onzin verkoopt gewoon game...... En ja, dat " moeten we wél willen"  poten onder een audiofiele stoel vandaan zagen met gezond verstand is veel beter dan een zweverige doctrine zonder consensus of bewijs bij iedereen door de strot drukken

+ heel veel.

Als je alleen maar veren in je reet wil en bevestiging/rechtvaardiging van je aankoop zoekt (of gewoon blij bent met je aankoop) dan kun je dat beter gewoon zeggen dan het verpakken in BS en gebakken lucht om het naar jezelf toe te rechtvaardigen :D

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 10:05:08
Ach mensen moeten gewoon eens niet zo zielig en gelijk huili huili doen als ze ff worden tegengesproken. Al dat divagedrag. Het is maar een forum. Waar mensen discussieren en waar, wanneer je bullshit verkoopt, je het vuur aan de schenen kan worden gelegd met kritische vragen. Kan je daar niet tegen dan moet je niet proberen onzin te verkopen.  Dat heeft trouwens niks met respect te maken, maar zo gaat het ook in de echte wereld, het is hier niet het audio zweefteef forum. Waar de "vrijere blik" moet worden beschermd tegen de nuchtere realiteit.

Frank kan er wel zón forum van maken, maar tot die tijd is het gewoon open season.
Je enige vrijplaats is je showcase topic verder is iedereen die onzin verkoopt gewoon game...... En ja, dat " moeten we wél willen"  poten onder een audiofiele stoel vandaan zagen met gezond verstand is veel beter dan een zweverige doctrine zonder consensus of bewijs bij iedereen door de strot drukken
Helemaal wáár ^^

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 10:05:08
Ach mensen moeten gewoon eens niet zo zielig en gelijk huili huili doen als ze ff worden tegengesproken. Al dat divagedrag. Het is maar een forum. Waar mensen discussieren en waar, wanneer je bullshit verkoopt, je het vuur aan de schenen kan worden gelegd met kritische vragen. Kan je daar niet tegen dan moet je niet proberen onzin te verkopen.  Dat heeft trouwens niks met respect te maken, maar zo gaat het ook in de echte wereld, het is hier niet het audio zweefteef forum. Waar de "vrijere blik" moet worden beschermd tegen de nuchtere realiteit.

Frank kan er wel zón forum van maken, maar tot die tijd is het gewoon open season.
Je enige vrijplaats is je showcase topic verder is iedereen die onzin verkoopt gewoon game...... En ja, dat " moeten we wél willen"  poten onder een audiofiele stoel vandaan zagen met gezond verstand is veel beter dan een zweverige doctrine zonder consensus of bewijs bij iedereen door de strot drukken

Ik krijg een stevige deja vu naar een forum waar het op een gegeven moment helemaal fout liep. Ik hoop niet dat dit de algemeen geldende regel gaat worden. Extremisme is imho een fout aan beide zijden.

Groeten...

twani

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 11:51:17
Ik krijg een stevige deja vu naar een forum waar het op een gegeven moment helemaal fout liep. Ik hoop niet dat dit de algemeen geldende regel gaat worden. Extremisme is imho een fout aan beide zijden.

Groeten...
"Angst is een slechte raadgever".  Je zorgt er nu zelf voor dat een "gefundamenteerde kritische blik op de materie" als "extremisme" wordt waargenomen, onzin.

"Fél" over en weer kan prima samen met respect. Wáár staat geschreven dat je het altijd maar met elkaar ééns moet zijn.


Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2014, 11:51:17
Ik krijg een stevige deja vu naar een forum waar het op een gegeven moment helemaal fout liep. Ik hoop niet dat dit de algemeen geldende regel gaat worden. Extremisme is imho een fout aan beide zijden.

Groeten...
je moet extremisme niet verwarren met realiteitszin, daar begint het al, nuchter zijn heeft NIKS maar dan ook NIKS met extremisme te maken. Het is een drogreden.... Wat je eigenlijk wil zeggen is, je moet de waarheid met zijden handschoentjes aanbieden en als iemand hem niet wil horen maar voor je houden, want anders beledig je mensen en ben je "extreem" bezig. dát is wat je eigenlijk wilt zeggen.

Ik wil ook wat zeggen: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.....
JBL PRX Power!

Perfectionist

Citaat van: Raphie op januari 10, 2014, 10:05:08
Ach mensen moeten gewoon eens niet zo zielig en gelijk huili huili doen als ze ff worden tegengesproken. Al dat divagedrag. Het is maar een forum. Waar mensen discussieren en waar, wanneer je bullshit verkoopt, je het vuur aan de schenen kan worden gelegd met kritische vragen. Kan je daar niet tegen dan moet je niet proberen onzin te verkopen.  Dat heeft trouwens niks met respect te maken, maar zo gaat het ook in de echte wereld, het is hier niet het audio zweefteef forum. Waar de "vrijere blik" moet worden beschermd tegen de nuchtere realiteit.

Frank kan er wel zón forum van maken, maar tot die tijd is het gewoon open season.
Je enige vrijplaats is je showcase topic verder is iedereen die onzin verkoopt gewoon game...... En ja, dat " moeten we wél willen"  poten onder een audiofiele stoel vandaan zagen met gezond verstand is veel beter dan een zweverige doctrine zonder consensus of bewijs bij iedereen door de strot drukken

We hebben juist het board technisch- wetenschappelijke discussies gecreeerd voor dergelijke discussies. Elders staan we het niet toe, juist om ook ruimte aan de beleving te geven, en niet overal de zoveelste kabeldiscussie b.v. te krijgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Citaat van: Perfectionist op januari 10, 2014, 12:09:56
We hebben juist het board technisch- wetenschappelijke discussies gecreeerd voor dergelijke discussies. Elders staan we het niet toe, juist om ook ruimte aan de beleving te geven, en niet overal de zoveelste kabeldiscussie b.v. te krijgen.
En dat respecteren we ook hoor, dat is het probleem niet.
maar zelfs daar lopen mensen te janken, op RTM te drukken dat het allemaal niet moet kunnen en gewoon door te draaien tot bedreigingen per PM aan toe.
Echt een aantal fielen, hebben echt een steekje los en kunnen geen afstand nemen van het forum. tot het ziekelijke aan toe. Dáár zit het echte probleem.
JBL PRX Power!