Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Raphie

de quote waarop ik reageer staat er boven  ;)
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 23:25:37
de quote waarop ik reageer staat er boven  ;)

Dat is meestal als je iets quote in een reactie. ;) Echter je relaas slaat ook niet op die quote aangezien je daar niet wordt beticht van een persoonlijke aanval. Die uitspraak van S@m lag in het verlengde van het eerdere voorbeeld van het biertje op 't terras die S@m, ik moet zeggen erg goed doortrok naar de merkwaardige reactie van Perfectionist dat je wel goed reageert op een ban. Het leek me dus eerder een PR poging van je om iets te compenseren of iets dergelijks.

Anyway..ik ga er niet meer op door, we zullen het allemaal wel gaan meemaken, whatever "het" ook is!  :dry:

Perfectionist

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 23:49:30
Die uitspraak van S@m lag in het verlengde van het eerdere voorbeeld van het biertje op 't terras die S@m, ik moet zeggen erg goed doortrok naar de merkwaardige reactie van Perfectionist dat je wel goed reageert op een ban.

Merkwaardig? Volgens mij weten alleen wij, hoe mensen naar ons op een ban reageren. Het zijn de feiten, niet meer en niet minder.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Hanky Panky

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 21:52:00
Wat heeft dit relaas van je te maken met wat mensen je nu al een paar pagina's proberen uit te leggen? We hebben het over je bijdragen gehad, in de inhoud én vorm, niet of je wel of niet persoonlijk wordt naar anderen.

Overschat de inhoud niet die je denkt te brengen en denk ook niet dat je mensen kan forceren over de inhoud die jij brengt te discussiëren. Zoals gezegd poog je wel eens een topic te kapen en willen mensen dus helemaal niet over de dingen die je inbrengt praten omdat ze het over andere dingen hadden (denk aan 't voorbeeld van 't biertje op 't terras) Dus dat sommigen wel eens persoonlijk naar je worden vind ik niet vreemd omdat ze je als persoon aanspreken op wat je doet, of hoe je 't doet. Je op dat soort dingen aanspreken kan dan alleen maar op een persoonlijke manier.

Als mensen er niet op reageren dan is er ook geen (sub)discussie. Maar kennelijk laten mensen zich keer op keer uit de tent lokken. :hmmm:

Wat je probeert te verwoorden is een 'wat was er eerder: de kip of het ei' verhaal.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Deleted member

Citaat van: Perfectionist op oktober 16, 2010, 23:55:54
Merkwaardig? Volgens mij weten alleen wij, hoe mensen naar ons op een ban reageren. Het zijn de feiten, niet meer en niet minder.  ;)

Het zal ongetwijfeld een feit zijn, een feit dat ik niet in twijfel trek maar met merkwaardig bedoelde ik dat zo het overkwam dat het wel fijn is dat Raphie je minder werk bezorgt als 'ie een ban krijgt of dat 't op de een of andere manier positief voor 'm spreekt. Ik denk er uiteraard 't mijne van maar dat doet niet ter zake. Wellicht is 't helemaal "pedagogisch verantwoord" dat je positief gedrag na negatieve acties van iemand als 't ware beloont.  ;)

Deleted member

Citaat van: Hanky Panky op oktober 17, 2010, 00:03:39
Als mensen er niet op reageren dan is er ook geen (sub)discussie. Maar kennelijk laten mensen zich keer op keer uit de tent lokken. :hmmm:

Wat je probeert te verwoorden is een 'wat was er eerder: de kip of het ei' verhaal.

Wat jij probeert te verwoorden is eerder een 'kip of het ei' verhaal, laten mensen zich graag uit de tent lokken of zijn er mensen die anderen graag uit hun tent proberen te lokken? Wat ik bedoelde is min of meer in iets andere bewoordingen hetgeen dat ik eerder zei:

Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 13:30:51
Raphie, wellicht kun je je voor je reageert afvragen of hetgeen je gaat zeggen bij zal dragen aan het onderwerp. Deel je een andere mening en wil je die delen doe dan inhoudelijke argumenten, met respect en met neutrale woorden en een niet veroordelende/provocerende/belachelijkmakende houding. Zeg iets tegen iemand zoals je het ook zou zeggen als hij tegenover je staat en zo iemand respecteert. Of zoals Stone56 al zegt spreek anderen aan zoals jezelf aangesproken wilt worden. Ik denk dat je dan veel meer waardering zult krijgen voor je input maar als iemand die input dan negeert laat 't daar dan ook bij zitten en ga niet zitten jennen/vervelend doen door je stelling even later wat "scherper" te poneren om dan alsnog de aandacht te krijgen.

Ook kennen mensen je mening op een gegeven moment wel, zeker bij iemand als jij die relatief veel post. Het is niet nodig om je mening zo vaak te herhalen op/in dezelfde onderwerpen dat draagt op een gegeven moment niets meer bij en werkt eerder storend voor de mensen die je mening niet delen.


Kortom; discussie is uiteraard prima maar doe het een beetje netjes en daar waar het zinvol is/bijdraagt. :)

Perfectionist

Citaat van: Antoine op oktober 17, 2010, 00:14:59
Het zal ongetwijfeld een feit zijn, een feit dat ik niet in twijfel trek maar met merkwaardig bedoelde ik dat zo het overkwam dat het wel fijn is dat Raphie je minder werk bezorgt als 'ie een ban krijgt of dat 't op de een of andere manier positief voor 'm spreekt. Ik denk er uiteraard 't mijne van maar dat doet niet ter zake. Wellicht is 't helemaal "pedagogisch verantwoord" dat je positief gedrag na negatieve acties van iemand als 't ware beloont.  ;)

Het ging mij erom om een mogelijk onevenwichtig beeld te nuanceren. Uiteraard wordt daardoor de actie die tot de sanctie heeft geleid niet beter, maar het is wel zo dat het voor iemand spreekt als die als een vent de consequenties van zijn gedrag wenst te accepteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Robbert54

#232
natuurlijk spreekt het voor hem dat hij de consequenties van zijn akties aanvaardt, maar wat nog meer voor hem zal spreken, is wanneer hij geen grenzen opzoekt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hanky Panky

Citaat van: Antoine op oktober 17, 2010, 00:19:51
Wat jij probeert te verwoorden is eerder een 'kip of het ei' verhaal, laten mensen zich graag uit de tent lokken of zijn er mensen die anderen graag uit hun tent proberen te lokken? Wat ik bedoelde is min of meer in iets andere bewoordingen hetgeen dat ik eerder zei:

Kortom; discussie is uiteraard prima maar doe het een beetje netjes en daar waar het zinvol is/bijdraagt. :)

Kortom: wat jij wilt (en 80% van de reageerders voor jou) is anderen de door jou gewenste manier van reageren opleggen (even heel kort samenvattend). En dat gaat dus niet gebeuren, net zoals het communisme niet werkte  ;).
In het echte leven heb je ook schreeuwers, muurbloempjes en alles wat daar tussenin zit. Die hebben ook allemaal hun eigen plekje.

Net als dat er leden zijn die het kennelijk een verheven kunst vinden om zo lang mogelijk van stof te zijn heb je ook mensen die heel direct zaken in 1 of 2 one-liners kunnen verpakken zonder
- oeverloos uit te wijden
- 6 disclaimers in te bouwen
- uit ten treure om andermans 'sentiment' heen te laveren
- etc

Als je dat niet wilt moet je de members die te veel 'in your face' reageren gewoon rücksichloss van het forum smijten met een 3-strikes systeem. Vervolgens gooi je alle non-HT subfora dicht en dan kunnen alle gelijkgezinden die overblijven (2-300 schat ik dan nog) lekker verder zonder input of invloed van 'buitenaf' en kan Frank de hele tent in zijn ééntje modereren.

Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan kan iedereen die nu (een deel van) zijn boterham verdiend doordat ze leads en klanten krijgen via dit forum dat deel van de omzet vaarwel kussen. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

negotiata

Fatsoensnormen,

Beetje fatsoen en niks doen wat je zelf bij je zelf ook niet  leuk zou vinden....

Ellenlane verhalen en uitwijdingen, terwijl het zo simpel is .......
- To be or not to be, thats the question -

Raphie

#235
Citaat van: The Vampire op oktober 17, 2010, 01:14:24
natuurlijk spreekt het voor hem dat hij de consequenties van zijn akties aanvaardt, maar wat nog meer voor hem zal spreken, is wanneer hij geen grenzen opzoekt.
Zijn i.i.g. niet mijn grenzen, we leven in een vrij land, denk dat HP het prima verwoord heeft.
als je alleen maar wenselijke antwoorden wil, begin dan lekker je eigen forum. Maar verwar niet antwoorden die niet in je straatje zijn met onbeschoftheid. Daar hebben er meer in dit topic een handje van. Daarom is het bierkotsen ook zo'n verkeerd voorbeeld.

Het is meer dat ik loop te roepen "God bestaat niet" op het EO forum, daar kan je worden buitengesloten van de groep, door een simpele vraag als "bewijs het maar", of misschien zelfs wel een ban krijgen, omdat je tegen de overtuiging van het forum ingaat. Maar het HT forum ligt)(1) dichter bij FOK dan bij de EO en (2) zijn die paar onderzetter fettishisten hier niet in de meerderheid. Tot die tijd zal je het er dus gewoon mee moeten doen.  :D

Totdat Frank beslist dat dit een "believersforum" wordt en een andere mening tot verbanning leidt  :D
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: Raphie op oktober 17, 2010, 09:44:06
als je alleen maar wenselijke antwoorden wil, begin dan lekker je eigen forum. Maar verwar niet antwoorden die niet in je straatje zijn met onbeschoftheid.

Jouw definitie van onbeschoftheid is waarschijnlijk anders dan die bij de meeste van ons.

Wat jij doet is imo provoceren en het enige wat daar tegen helpt is negeren (hoe moeilijk vaak ook).

Raphie

#237
Citaat van: S@m op oktober 17, 2010, 09:51:21
Jouw definitie van onbeschoftheid is waarschijnlijk anders dan die bij de meeste van ons.

Wat jij doet is imo provoceren en het enige wat daar tegen helpt is negeren (hoe moeilijk vaak ook).
provoceren? ik zet je alleen aan tot nadenken. dat je een andere gedachtengang of feiten confronterend vind kan ik ook weinig aan doen.
Daarnaast zou ik de grootte van "ons" ook niet overschatten (lekker polariserend ook, alsof er "groepen" zijn hier)
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: S@m op oktober 17, 2010, 09:51:21
Jouw definitie van onbeschoftheid is waarschijnlijk anders dan die bij de meeste van ons.

Wat jij doet is imo provoceren en het enige wat daar tegen helpt is negeren (hoe moeilijk vaak ook).

inderdaad

AbZ

#239
Citaat van: Raphie op oktober 17, 2010, 09:44:06
verwar niet antwoorden die niet in je straatje zijn met onbeschoftheid. Daar hebben er meer in dit topic een handje van. Daarom is het bierkotsen ook zo'n verkeerd voorbeeld.

Begrijpend lezen is ook een kunst.  Beleefdheid vind ik helemaal niet zo'n issue zolang je to the point blijft (dat is meer een kwestie van stijl en smaak, hoewel dat ook wat waard is).  De inhoud is belangrijker dan de vorm.  Het ging mij dus niet om onbeschoftheid, maar om stupiditeit.

ps  Afvragen waar het je eigenlijk om te doen is!  Jouw vergelijking met het FOK forum is verhelderend.

morca

Citaat van: Hanky Panky op oktober 17, 2010, 01:58:29
Kortom: wat jij wilt (en 80% van de reageerders voor jou) is anderen de door jou gewenste manier van reageren opleggen (even heel kort samenvattend). En dat gaat dus niet gebeuren, net zoals het communisme niet werkte  ;).
In het echte leven heb je ook schreeuwers, muurbloempjes en alles wat daar tussenin zit. Die hebben ook allemaal hun eigen plekje.

Net als dat er leden zijn die het kennelijk een verheven kunst vinden om zo lang mogelijk van stof te zijn heb je ook mensen die heel direct zaken in 1 of 2 one-liners kunnen verpakken zonder
- oeverloos uit te wijden
- 6 disclaimers in te bouwen
- uit ten treure om andermans 'sentiment' heen te laveren
- etc

Als je dat niet wilt moet je de members die te veel 'in your face' reageren gewoon rücksichloss van het forum smijten met een 3-strikes systeem. Vervolgens gooi je alle non-HT subfora dicht en dan kunnen alle gelijkgezinden die overblijven (2-300 schat ik dan nog) lekker verder zonder input of invloed van 'buitenaf' en kan Frank de hele tent in zijn ééntje modereren.

Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan kan iedereen die nu (een deel van) zijn boterham verdiend doordat ze leads en klanten krijgen via dit forum dat deel van de omzet vaarwel kussen. 

in het echte leven is het zo geregeld dat er niet meer in je bier word getuft
of mensen naast je lastig brallen dat regel ik altijd zo zelf even
hier niet zo makkelijk dus dat klopt niet helemaal wat je zegt

comunisme heeft hier niks mee te maken dus waarom je dat aanhaald .........kweet niet

het ging om reageer inhoudelijk op iets geef goeie tips bij discussie onderbouw je punten goed en blijf netjes
inderdaad maak er geen heel verhaal van get to the point dat ben ik wel met je eens
als de discussie uit de hand loopt en het is je topic niet ga dan wat anders doen want je voegt niks toe aan het forum maar doet er dan afbreuk op
dat word er bedoeld maar sommige mensen blijven het maar niet snappen en lekker door reageren
zo ga je van .......naar hup weer een ban

ik ga de rest vd topics weer lezen laat deze maar even voor wat ie is



AbZ

Citaat van: morca op oktober 17, 2010, 10:20:29
ik ga de rest vd topics weer lezen laat deze maar even voor wat ie is

goeie tip  :smile:

jowi

Citaat van: morca op oktober 17, 2010, 10:20:29
in het echte leven is het zo geregeld dat er niet meer in je bier word getuft
of mensen naast je lastig brallen dat regel ik altijd zo zelf even
hier niet zo makkelijk dus dat klopt niet helemaal wat je zegt

comunisme heeft hier niks mee te maken dus waarom je dat aanhaald .........kweet niet

het ging om reageer inhoudelijk op iets geef goeie tips bij discussie onderbouw je punten goed en blijf netjes
inderdaad maak er geen heel verhaal van get to the point dat ben ik wel met je eens
als de discussie uit de hand loopt en het is je topic niet ga dan wat anders doen want je voegt niks toe aan het forum maar doet er dan afbreuk op
dat word er bedoeld maar sommige mensen blijven het maar niet snappen en lekker door reageren
zo ga je van .......naar hup weer een ban

ik ga de rest vd topics weer lezen laat deze maar even voor wat ie is
Ik zal wel weer een enorme zeikerd zijn, jammer dan, maar is het werkelijk zo veel moeite om op z'n minst wat hoofdletters en punten te gebruiken en de boel wat leesbaarder te maken voor je medemens?

brtram

Citaat van: Hanky Panky op oktober 17, 2010, 01:58:29
Kortom: wat jij wilt (en 80% van de reageerders voor jou) is anderen de door jou gewenste manier van reageren opleggen (even heel kort samenvattend). En dat gaat dus niet gebeuren, net zoals het communisme niet werkte  ;).


Iemand aanspreken op zijn manier van reageren, is iets anders dan een verplichte manier van reageren opleggen.

De vergelijking met communisme slaat als Kaatje op Dirk.
Als we toch misplaatste vergelijkingen maken, ik vind het gedrag van jou en Raphie hier, vaak als varkens die zich meer gelijk voelen dan de andere HT varkens.
Gedrag wat weinig ruimte laat voor muurbloempjes, uitwijders, believers en mensen met sentiment.





Dirc

Reacties van sommigen onder ons, en zij weten heel goed wie het zijn, zijn regelmatig op het randje. Deze mensen spelen graag met geduldheid van admins.
Ook al hebben ze vaak gelijk, de manier waarop is (volgens velen) niet de beste.

Maar goed zo is het nu eenmaal. Je hebt te maken met een grote groep mensen die stuk voor stuk anders zijn, ergens anders wonen en op een andere manier reageren.

Jimmy Conway

Citaat van: brtram op oktober 17, 2010, 11:52:56
De vergelijking met communisme slaat als Kaatje op Dirk.

En toch... :D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2010, 08:01:12
Eventueel kun je ons als mod team bepaalde namen mailen die we meer in de gaten zouden moeten houden...

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

Citaat van: morca op oktober 17, 2010, 10:20:29

comunisme heeft hier niks mee te maken dus waarom je dat aanhaald .........kweet niet

Communisme is een systeem waarbij iedereen hetzelfde moest denken en doen en waar onderscheid tussen gelijken niet gewenst was. Andersdenkenden werden/worden bestempeld als dissidenten en 'aangepakt'

Lijkt imo nogal op de sfeer en inhoud die sommigen prediken in dit topic dus een vergelijking vond ik meer dan passend.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Citaat van: brtram op oktober 17, 2010, 11:52:56
ik vind het gedrag van jou en Raphie hier, vaak als varkens die zich meer gelijk voelen dan de andere HT varkens.

Je hebt denk ik al gemerkt dat ik me daar niets van aantrek hè ? En dat zal ook wel zo blijven zolang er mensen hun waarheid blijven prediken als 'de enige waarheid'.

Intolerantie komt van twee kanten hier, denk daar maar eens over na i.p.v. gelijk met het vingertje te wijzen.

En je opmerking over varkens is inderdaad nogal misplaatst, daar heb je helemaal gelijk in. +1 voor je zelfkennnis....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Snowmaster

Citaat van: Raphie op oktober 17, 2010, 09:44:06
Het is meer dat ik loop te roepen "God bestaat niet" op het EO forum, daar kan je worden buitengesloten van de groep, door een simpele vraag als "bewijs het maar", of misschien zelfs wel een ban krijgen, omdat je tegen de overtuiging van het forum ingaat. Tot die tijd zal je het er dus gewoon mee moeten doen.  :D

Totdat Frank beslist dat dit een "believersforum" wordt en een andere mening tot verbanning leidt  :D

Doorgaans ben je weinig constructief als het om zaken gaat die in jouw ogen om commentaar vragen.
Je kunt dan nogal opruiend topics binnenvallen waarbij het maar om één ding lijkt te gaan :  even je stress afreageren door wat denigrerend effectbejag.
Toch heb ik ook al veel goede posts van je gezien waarbij je zelfs meedacht met de topicstarter en je haast gepassioneerd liet meeslepen door berekende en technisch onderbouwde argumenten.
Dat gaf mij een andere kijk op de mens achter Raphie  ;).

Kunnen wij jou niet inhuren om sfeerverpestende trollen verbaal te lijf te gaan ?
Een soort SUPERMOD ?  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)