Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

ajbeefde

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 15:51:13
Of anders ''vrijheid om tot tien te tellen'' ;D

Moeten ze dat wel kunnen  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

AbZ


Raphie

Citaat van: ajbeefde op oktober 16, 2010, 15:52:19
Moeten ze dat wel kunnen  ;)
:D (nu heb ik ook een ongelovelijke drang om weinig subtiel aan te vullen, maar ik hou me in )
JBL PRX Power!

ajbeefde

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 15:53:51
:D (nu heb ik ook een ongelovelijke drang om weinig subtiel aan te vullen, maar ik hou me in )

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

[egotripmodus]Wat kan ik toch heerlijk gevat zijn, he?[/egotripmodus] :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 16:01:21
[egotripmodus]Wat kan ik toch heerlijk gevat zijn, he?[/egotripmodus] :D
je mildheid met altijd positieve noot siert je wel.....
JBL PRX Power!

celerontje

Mooie gratis versiering voor in de kerstboom deze winter! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

AbZ

#207
Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 15:50:50
Volledig mee eens. Dus wie beweert moet i.i.g. het fatsoen hebben dit ook toe te lichten. als je daar dan over doorvraagt, ben je nog steeds inhoudelijk bezig toch?

Elke uitspraak impliceert bepaalde aannamen.  Dat zijn niet per se beweringen.  Het zijn presupposities en geen proposities.  Anders kan je geen enkele uitspraak doen.  Ga je alle aannamen een bewering noemen opdat je kunt aanvallen, dan ben je niet inhoudelijk bezig -- zeker niet als je daarmee voorbijgaat aan het onderwerp van gesprek en voortdurend in herhalingen valt.

Voorbeeldje:  enkele mensen willen het hebben over CD's of over the big bang theory.  Een aanname is misschien dat deze beter zijn dan LP's of het scheppingsverhaal.  De hoofdzaak is echter dat het leuk is om te bespreken hoe deze werken.  Stel, jij gelooft nog in LP's of in het scheppingsverhaal.  Dus je gaat het gesprek voortdurend onderbreken met jouw visie.  Dan zit je inhoudelijk fout omdat het gesprek daar helemaal niet over gaat, en je zit sociaal fout omdat het voor de leuk was.

Wat je dan eigenlijk doet is dit:  mensen zitten gezellig een biertje te drinken op een terrasje.  Jij houdt niet van bier en gezelligheid, dus je komt telkens over hun tafeltje braken.  Dat noem je dan vrijheid van meningsuiting.

Raphie

#208
Nee, het gaat om de claims die erbij gemaakt worden, in jouw voorbeeld dat ze erbij zeggen dat er geen calorieen in bier zitten bijv.  :D  
gaat mij alleen om feitelijkheden, je kan samen KONTverhalen ophangen en als waarheid willen profileren, maar onderaan de streep blijven het nog steeds KONTverhalen. (en ik blijf degene die ze hierover blijft vragen)
JBL PRX Power!

AbZ

#209
Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 16:33:44
Nee, het gaat om de claims die erbij gemaakt worden, in jouw voorbeeld dat ze erbij zeggen dat er geen calorieen in bier zitten bijv.  :D 
gaat mij alleen om feitelijkheden, je kan samen KONTverhalen ophangen en als waarheid willen profileren, maar onderaan de streep blijven het nog steeds KONTverhalen. (en ik blijf degene die ze hierover blijft vragen)

Ok, maar laten we ons niet teveel druk maken om elkaars fixaties, anaal of niet  :D

Ik geloof dat bier een heleboel calorieën bevat en vind het beter smaken dan CA-plates.
Anderen hebben een andere smaak en een ander geloof.
Ik had daar bijvoorbeeld geen discussie over hoeven aangaan.

Deleted member

#210
Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 16:33:44
Nee, het gaat om de claims die erbij gemaakt worden, in jouw voorbeeld dat ze erbij zeggen dat er geen calorieen in bier zitten bijv.  :D  
gaat mij alleen om feitelijkheden, je kan samen KONTverhalen ophangen en als waarheid willen profileren, maar onderaan de streep blijven het nog steeds KONTverhalen. (en ik blijf degene die ze hierover blijft vragen)

Als iemand nu zegt 1+1=3 en jij dat wilt corrigeren prima maar wanneer 't allemaal niet zo algemeen zwart-wit is zoals bijvoorbeeld de werking van speakerskabels, (ont)koppel voetjes e.d. dan zou ik je mening bewaren voor een discussietopic dat specifiek gaat over 't wel of niet werken er van. Het siert 't je mijns inzien helemaal niet om in te breken in een, ik noem het maar een gesprek tussen mensen die daar wel in geloven zelfs als 't voor jou wel zwart-wit is. Ik heb 't dan bijvoorbeeld over de showcase topics waar mensen bespreken wat ze uitproberen, veranderen etc. Ik denk (en hoop!) dat je zelf wel aan kunt voelen wat wanneer de insteek is van een bepaald topic.

Daarbij komt dat iedereen voor zichzelf kan nadenken en/of dingen uitproberen en dus bepalen of 't om een "KONTverhaal" gaat zoals jij stelt.

edit: en kan je dan toch de neiging niet onderdrukken dan kun je het m.i. voor de goede sfeer en orde beter aanpakken op een manier zoals ik (maar ook anderen) eerder in dit topic beschreven.

AbZ

#211
Citaat van: Antoine op oktober 16, 2010, 17:04:21
uitproberen en dus bepalen of 't om een "KONTverhaal" gaat zoals jij stelt.

eventueel even bij f... snuffelen dus  >:D  maar de meeste bullshit kan je toch wel van afstand herkennen.
Waarom zou je daar bovenop springen?  Je wordt er niet schoner van  ;)

S@m

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 16:33:44
gaat mij alleen om feitelijkheden, je kan samen KONTverhalen ophangen en als waarheid willen profileren, maar onderaan de streep blijven het nog steeds KONTverhalen. (en ik blijf degene die ze hierover blijft vragen)

Zelfs in een topic over de sfeer weet ie nog z'n stempel te drukken... :unhappy:

Audiofiel

Citaat van: S@m op oktober 16, 2010, 17:09:45
Zelfs in een topic over de sfeer weet ie nog z'n stempel te drukken... :unhappy:

Niet zo verwonderlijk met totaal 4 bans aan zijn broek (vreemd dat die niet in 1 account worden opgeteld trouwens).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

heb ik er al 4 joh?!? ik dacht 2, maar jij bent natuurlijk wel m'n grootste fan, dus je zal het wel weten.  :D
JBL PRX Power!

Deleted member

#215
Citaat van: Audiofiel op oktober 16, 2010, 17:12:41
Niet zo verwonderlijk met totaal 4 bans aan zijn broek (vreemd dat die niet in 1 account worden opgeteld trouwens).

'Three strikes = out' zou wellicht een goede optie zijn voor die hardleerse gevallen, ik stem voor!  :)

edit: oeps, ik zie dat daar al 'beleid' voor is gemaakt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91344.0


morca

tellen............schoenen? krijg je je veters zelf wel vast dan zo niet kan je vast zelf ook nog niet tot 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10 tellen gezien alle reactie,s

dit is een topic over de sfeer de sfeer die hier weer gecreeerd word op de laatste bladzij

ik en andere proberen aan te geven wat een goeie manier is om met dingen om te gaan
maar om het maar zo als hierboven te zeggen bepaalde mensen hebben niet in de gaten dat ze naast je op het terras zitten
zitten te brallen zich bemoeien wat voor bier je drinkt
wat het onderwerp is
en in je bier te kotsen

vond dat heel mooi omschreven

lijkt me toch enigsinds duidelijk zijn ook voor degene die zich niet goed een plaatje hierbij voor kunnen stellen

alhoewel op het echte terras zitten ze ook die het maar niet snappen maar dat begrijp ik nog na al dat bier ;)

Perfectionist

Wat spreekt voor Raphie is dat hij ban aanvaard als consequentie van zijn communicatiestijl, zo nu en dan, zonder verder gezeur. Wij maken ook regelmatig mee dat mensen aantoonbaar te ver zijn gegaan, maar daarna moeilijk de consequentie van een ban willen aanvaarden en zich enorm gekwetst voelen. Uiteraard worden door ons daarna dan de nodige PM's gewisseld als uitleg.
Een beter forum begint bij jezelf.

S@m

Dus eigenlijk snapt Raphie dat ie een klap kan krijgen na het spugen in andermans bier en aanvaardt hij dit ook...

AbZ

Citaat van: S@m op oktober 16, 2010, 18:02:27
Dus eigenlijk snapt Raphie dat ie een klap kan krijgen na het spugen in andermans bier en aanvaardt hij dit ook...

en anderen vinden het kennelijk mooi om geen verweer te krijgen als ze klappen uitdelen  :coffee:

solitaire

'Because we can, we do'

Een meningsuiting is tweeledig, a/ een mening en b/ een uiting. Waar ik me vnl. aan stoor is niet het lezen van een mening, maar de vorm waarin het geuit wordt.

Enkel het zich beroepen op de vrijheid van meningsuiting kan zo stevig zelfbeperkend uitwerken: als ik als lezer al niet bereidt zou zijn naar andermans meningen te luisteren, ben ik makkelijker ertoe over te halen wanneer de uiting niet gepaard gaat met een voortdurend voor mijn boeg geschoten worden ...

So, 'yes, we could' ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raphie

Citaat van: S@m op oktober 16, 2010, 18:02:27
Dus eigenlijk snapt Raphie dat ie een klap kan krijgen na het spugen in andermans bier en aanvaardt hij dit ook...
Je mag van me denken wat je wil, maar ik debateer altijd over de as van de inhoud, ben in al m'n jaren op het forum misschien pas een keer naar een individu uitgeschoten nadat hij het meerdere malen al op persoonlijk vlak vrij bont had gemaakt. Je zal mij niet betrappen op schuttingwoorden, of mensen persoonlijke verwensingen doen. Er zitten hier meerdere in dit topic die nu wel preken, maar waarvan ik diverse malen heb mogen lezen dat toch juist wel persoonlijke verwensingen maken als het ze even te veel wordt.

Ik zie persoonlijk worden dan ook als een zwaktebod omdat mensen het dan over de as van de inhoud blijkbaar niet meer redden,

En Perfectionist, goed gezien, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. janken achteraf doe ik niet.

JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 21:17:38
Je mag van me denken wat je wil, maar ik debateer altijd over de as van de inhoud
Mooi, voorzover het waar is, en dan hoef je idd geen blad voor de mond te nemen.

Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 21:17:38
En Perfectionist, goed gezien, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. janken achteraf doe ik niet.
Blijft de vraag waarom sommigen zo graag hun achterste verhitten, over "KONTverhalen" gesproken.

Deleted member

#224
Citaat van: Raphie op oktober 16, 2010, 21:17:38
Je mag van me denken wat je wil, maar ik debateer altijd over de as van de inhoud, ben in al m'n jaren op het forum misschien pas een keer naar een individu uitgeschoten nadat hij het meerdere malen al op persoonlijk vlak vrij bont had gemaakt. Je zal mij niet betrappen op schuttingwoorden, of mensen persoonlijke verwensingen doen. Er zitten hier meerdere in dit topic die nu wel preken, maar waarvan ik diverse malen heb mogen lezen dat toch juist wel persoonlijke verwensingen maken als het ze even te veel wordt.

Ik zie persoonlijk worden dan ook als een zwaktebod omdat mensen het dan over de as van de inhoud blijkbaar niet meer redden,

En Perfectionist, goed gezien, wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten. janken achteraf doe ik niet.



Wat heeft dit relaas van je te maken met wat mensen je nu al een paar pagina's proberen uit te leggen? We hebben het over je bijdragen gehad, in de inhoud én vorm, niet of je wel of niet persoonlijk wordt naar anderen.

Overschat de inhoud niet die je denkt te brengen en denk ook niet dat je mensen kan forceren over de inhoud die jij brengt te discussiëren. Zoals gezegd poog je wel eens een topic te kapen en willen mensen dus helemaal niet over de dingen die je inbrengt praten omdat ze het over andere dingen hadden (denk aan 't voorbeeld van 't biertje op 't terras) Dus dat sommigen wel eens persoonlijk naar je worden vind ik niet vreemd omdat ze je als persoon aanspreken op wat je doet, of hoe je 't doet. Je op dat soort dingen aanspreken kan dan alleen maar op een persoonlijke manier.